Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 7 september 2015, 21:52   #21
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Bron?
Niet verkeerd begrijpen, het is niet als blaam bedoelt wanneer ik van hem zeg dat hij Jood is hé. Ik heb totaal niets tegen joden, in tegendeel, ik heb heel wat Joden als klant gehad en waarmee ik steeds een goede relatie heb gehad. En niet alle Joden lopen er mee te koop dat ze van joods komaf zijn. Michel kan het moeilijk onder stoelen of banken steken wanneer je hem ziet. Wel zou hij geen liefhebber zijn van Israël.

Laatst gewijzigd door Garry : 7 september 2015 om 21:57.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2015, 22:07   #22
Patrick M.
Eur. Commissievoorzitter

Patrick M.'s schermafbeelding

Standaard

Er is voor niks nog geld hier in België maar wel ineens 120 miljoen Euro gevonden voor asielopvang en het gaat nog méér kosten.
Patrick M. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2015, 22:08   #23
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
En jij bent een christen mens Jan, du gij moet minstens het goede voorbeeld geven en op zijn minst drie vluchtelingen gezinnen herbergen, ja toch?
Nogal moeilijk met een groot gezin waar alle kamers al gevuld zijn...
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2015, 22:11   #24
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Niet verkeerd begrijpen, het is niet als blaam bedoelt wanneer ik van hem zeg dat hij Jood is hé. Ik heb totaal niets tegen joden, in tegendeel, ik heb heel wat Joden als klant gehad en waarmee ik steeds een goede relatie heb gehad. En niet alle Joden lopen er mee te koop dat ze van joods komaf zijn. Michel kan het moeilijk onder stoelen of banken steken wanneer je hem ziet. Wel zou hij geen liefhebber zijn van Israël.
Jamaar, waar is uw bron? Ik heb immers geen weet dat hij Jood zou zijn.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2015, 06:09   #25
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Neen, de vraag is: wat doet de regering en wat doet de bevoegde minister? Die nemen de beslissingen.
Bart De Wever bepaald de partijlijn van N-VA, iedereen moet in de rij lopen als de grote leider spreekt. Doe je dat niet wordt je onherroepelijk teruggefloten of op een zijspoor geplaatst.

Ook het regeringsbeleid en standpunt is in grote mate dat wat voornoemde vanop het Schoon Verdiep voorgekauwd.

N-VA is dus wel degelijk voor een héél groot deel verantwoordelijk over wat er Federaal gebeurt. Zij zij de Nieuwe Belgen.

Ik hoop van ganser harte dat er geen terroristen tussen deze vreemdelingen zitten die haast onbeperkt toegang krijgen tot ons land. Onderdak, voedsel, geld, werk ... krijgen terwijl de Belgen naar dit alles mogen fluiten.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2015, 06:23   #26
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Nogal moeilijk met een groot gezin waar alle kamers al gevuld zijn...
Stapelbedje? U bent schijnChristen?
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2015, 06:25   #27
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. Bekijk bericht
Er is voor niks nog geld hier in België maar wel ineens 120 miljoen Euro gevonden voor asielopvang en het gaat nog méér kosten.
Volgens mij is er altijd geld geweest.
Maar als ze het eens deftig bespreken eerst over hoe ze het uitgeven, zou veel helpen.
Met die 120 miljoen euro helpt ge toch beter die kampen in Libanon dat met voedselschaarste kampen en tekort aan medische middelen.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2015, 07:07   #28
vrijzinnige
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spitting Image Bekijk bericht
'Naar verluidt'. Aan de toog van la maison communale d'Ans. Daarmee is alles gezegd.
Alle roodkaakjes vervellen schaamteloos tot volbloed racisten.
Ze vallen door de mand als echte wereldverbeteraars.
Ze zijn erger dan de meest xenofobe VB'er.
Maar alles is goed om toch nog maar de vuurrode kop boven water te houden.
Zelfs de ijzeren maskers van weleer smelten als sneeuw voor de evenaarszon.

Ik heb het hier al meermaals herhaald: er is nauwelijks of geen verschil tussen links en het VB als het op racistische ideeën aan komt. Alleen is het VB eerlijk om er voor uit te komen. Linkiewinkies spelen het smerig: ze verwijten anderen wat ze zelf zijn.
Over eerlijkheid, afvallende maskers en racisme gesproken:

Oorspronkelijk geplaatst door Spitting Image
Rigoureus filteren en bij de minste twijfel terug boven de Syrische woestijn droppen.

Duidelijk genoeg ?

Laatst gewijzigd door vrijzinnige : 8 september 2015 om 07:10.
vrijzinnige is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2015, 07:31   #29
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
'Naar verluidt'. Aan de toog van la maison communale d'Ans. Daarmee is alles gezegd.
Alle roodkaakjes vervellen schaamteloos tot volbloed racisten.
Ze vallen door de mand als echte wereldverbeteraars.
Ze zijn erger dan de meest xenofobe VB'er.
Maar alles is goed om toch nog maar de vuurrode kop boven water te houden.
Zelfs de ijzeren maskers van weleer smelten als sneeuw voor de evenaarszon.

Ik heb het hier al meermaals herhaald: er is nauwelijks of geen verschil tussen links en het VB als het op racistische ideeën aan komt. Alleen is het VB eerlijk om er voor uit te komen. Linkiewinkies spelen het smerig: ze verwijten anderen wat ze zelf zijn.
De nagel op de kop. Linkiewinkies draaien de laatste tijd met de wind mee als het hen uitkomt of als ze daarmee NVA zwart kunnen maken. Toch heerlijk om hen schuimbekkend van frustratie te zien wauwelen.

Feit is natuurlijk wel dat er snel iets gedaan moet worden aan de instroom van vluchtelingen. Jammer genoeg hangt dat af van de hele regering.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2015, 07:34   #30
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Meerbepaald :
Wat doet de grootste partij binnen die regering olm de vluchtelingenstroom in te dijken ?

Naar verluidt worden ze gewoon zonder serieuze controle binnengelaten.
Voor hetzelfde geld zitten er terroristen in spé tussen.

Is dit dan de lang verhoopte "Grote Verandering" ?

Hoe durf je de werknemers, gepensioneerden, werklozen, enz... van je land laten bloeden en langs de andere kant geld aan deuren en vensters uitsmijten, geld geven aan mensen die het misschien niet verdienen, of ooit hebben bijgedragen aan ons systeem ?

Men haalt voor de overgrote meerderheid economische vluchtelingen binnen, geeft ze onderdak, Euro's en toegang tot onze arbeidsmarkt ......
Il faut le faire nietwaar.

Dank U wel Regering,
Dank u wel N-VA,
Dank u wel Bart De Wever.
N-VA en VB op rechts voorbij steken. Il faut le faire.
Oud 8 september 2015, 07:41   #31
vrijzinnige
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
De nagel op de kop. Linkiewinkies draaien de laatste tijd met de wind mee als het hen uitkomt of als ze daarmee NVA zwart kunnen maken. Toch heerlijk om hen schuimbekkend van frustratie te zien wauwelen.

Feit is natuurlijk wel dat er snel iets gedaan moet worden aan de instroom van vluchtelingen. Jammer genoeg hangt dat af van de hele regering.
Laat ons het dan eventjes hebben over hypocrisie !

"Feit is natuurlijk wel dat er snel iets gedaan moet worden aan de instroom van vluchtelingen. Jammer genoeg hangt dat af van de hele regering."

1-2-2012
Volgens N-VA-kamerlid Sarah Smeyers is de nieuwe opvangcrisis het gevolg van een gebrek aan structurele maatregelen inzake asiel en migratie. "Alle emmers zijn vol, maar heeft iemand er al eens aan gedacht de kraan dicht te draaien?", verklaarde ze tijdens het Kamerdebat vandaag.

http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...an-dicht.dhtml

Laatst gewijzigd door vrijzinnige : 8 september 2015 om 07:43.
Oud 8 september 2015, 07:50   #32
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
N-VA en VB op rechts voorbij steken. Il faut le faire.
Hahaha, ja ongelofelijk he
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2015, 07:53   #33
Spitting Image
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Bart De Wever bepaald de partijlijn van N-VA, iedereen moet in de rij lopen als de grote leider spreekt. Doe je dat niet wordt je onherroepelijk teruggefloten of op een zijspoor geplaatst.

Ook het regeringsbeleid en standpunt is in grote mate dat wat voornoemde vanop het Schoon Verdiep voorgekauwd.

N-VA is dus wel degelijk voor een héél groot deel verantwoordelijk over wat er Federaal gebeurt. Zij zij de Nieuwe Belgen.

Ik hoop van ganser harte dat er geen terroristen tussen deze vreemdelingen zitten die haast onbeperkt toegang krijgen tot ons land. Onderdak, voedsel, geld, werk ... krijgen terwijl de Belgen naar dit alles mogen fluiten.
Bewijs het vetgedrukte eens ipv gewoon ongefundeerd wat te komen onzin vertellen.
Je bewijst nog maar eens dat je eigenlijk een verdoken (zogezegd rode) VB'er bent. Eigen Walen eerst!
Spitting Image is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2015, 07:55   #34
Spitting Image
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijzinnige Bekijk bericht
Laat ons het dan eventjes hebben over hypocrisie !

"Feit is natuurlijk wel dat er snel iets gedaan moet worden aan de instroom van vluchtelingen. Jammer genoeg hangt dat af van de hele regering."

1-2-2012
Volgens N-VA-kamerlid Sarah Smeyers is de nieuwe opvangcrisis het gevolg van een gebrek aan structurele maatregelen inzake asiel en migratie. "Alle emmers zijn vol, maar heeft iemand er al eens aan gedacht de kraan dicht te draaien?", verklaarde ze tijdens het Kamerdebat vandaag.

http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...an-dicht.dhtml
En kun je nu nog uitleggen wat Smeyers daarmee bedoelde? Of ga je er een eigen linkiewinkieverhaaltje over schrijven?

Even letterlijk uit het artikel quoten wat je angstvallig niet wilde quoten

Citaat:
De Kamer sommeerde staatssecrataris voor Asiel en Migratie Maggie De Block een dag eerder dan voorzien naar het Paleis der Natie om haar aan de tand te voelen over de nieuwe opvangcrisis. Het Open Vld-regeringslid komt straks nog aan bod, maar kreeg van de oppositie al de volle laag.

Smeyers wees erop dat het de zoveelste crisis is en dat er nog altijd geen structurele oplossing is uitgewerkt. "Niemand wil dat mensen op straat slapen, maar dat is een oplossing voor vanavond. Wij willen een oplossing voor gisteren, vanavond én morgen", stelde ze. De N-VA'ster pleitte onder meer voor een efficiënt terugkeerbeleid, het uitvoeren van de al besliste lijst met veilige landen, ...
(Tegen M. De Block nota van SI)
"Ik gunde u oorspronkelijk het voordeel van de twijfel, maar dat is nu voorbij. U bent inderdaad het slachtoffer van het voorbije beleid, maar uw partij zat wel altijd mee in de regering en voert al 13 jaar het open grenzenbeleid van de PS mee uit (...) Wij vragen niet uw ontslag, maar wel dat u het juk van de PS afgooit en uw eigen beleid voert", dixit Smeyers.
Zo illustreer je de linkse achterbaksheid weer.

Laatst gewijzigd door Spitting Image : 8 september 2015 om 08:01.
Oud 8 september 2015, 08:00   #35
vrijzinnige
Banneling

Standaard

Citaat:
En kun je nu nog uitleggen wat Smeyers daarmee bedoelde? Of ga je er een eigen linkiewinkieverhaaltje over schrijven?
Uitleg lijkt mij bij deze uitspraak overbodig ! Tenzij jij als forum woordvoerder van de NVA een andere betekenis aan die woorden kan geven !

Ook nog bedankt dat je mij jou vertaling van die woorden laattijdig stuurde, maar.....leg die woorden nu eens naast het NVA asiel en migratie beleid van vandaag ?

Smeyers wees erop dat het de zoveelste crisis is en dat er nog altijd geen structurele oplossing is uitgewerkt. "Niemand wil dat mensen op straat slapen, maar dat is een oplossing voor vanavond. Wij willen een oplossing voor gisteren, vanavond én morgen", stelde ze. De N-VA'ster pleitte onder meer voor een efficiënt terugkeerbeleid, het uitvoeren van de al besliste lijst met veilige landen, ...
"Ik gunde u oorspronkelijk het voordeel van de twijfel, maar dat is nu voorbij. U bent inderdaad het slachtoffer van het voorbije beleid, maar uw partij zat wel altijd mee in de regering en voert al 13 jaar het open grenzenbeleid van de PS mee uit (...) Wij vragen niet uw ontslag, maar wel dat u het juk van de PS afgooit en uw eigen beleid voert", dixit Smeyers.

Laatst gewijzigd door vrijzinnige : 8 september 2015 om 08:06.
Oud 8 september 2015, 08:19   #36
Spitting Image
Banneling

Standaard

Citaat:
Uitleg lijkt mij bij deze uitspraak overbodig ! Tenzij jij als forum woordvoerder van de NVA een andere betekenis aan die woorden kan geven !

Ook nog bedankt dat je mij jou vertaling van die woorden laattijdig stuurde, maar.....leg die woorden nu eens naast het NVA asiel en migratie beleid van vandaag ?

Excuseer dat is niet MIJN vertaling. Dat is wat letterlijk in het artikel staat en wat jij - achterbaks - 'vergat' eruit te lichten omdat het niet in je kraampje past.
Verder denk ik ook dat Francken duidelijk stelt waar voor hem de grenzen liggen: ieder EU-lid moet inspanningen doen, wie er is, moet opgevangen worden en een eerlijke asielprocedure krijgen, registratie zou aan de grenzen moeten gebeuren... Maar Francken kan daar in zijn eentje niks aan veranderen, hij is gebonden door. Beslissingen die hij niet (alleen) genomen heeft of neemt. Hij voert uit wat de wetgevende macht hem oplegt en probeert dat binnen de wettelijke mogelijkheden zo goed mogelijk te doen.
Oud 8 september 2015, 08:23   #37
vrijzinnige
Banneling

Standaard

Citaat:
Excuseer dat is niet MIJN vertaling. Dat is wat letterlijk in het artikel staat en wat jij - achterbaks - 'vergat' eruit te lichten omdat het niet in je kraampje past.
Verder denk ik ook dat Francken duidelijk stelt waar voor hem de grenzen liggen: ieder EU-lid moet inspanningen doen, wie er is, moet opgevangen worden en een eerlijke asielprocedure krijgen, registratie zou aan de grenzen moeten gebeuren... Maar Francken kan daar in zijn eentje niks aan veranderen, hij is gebonden door. Beslissingen die hij niet (alleen) genomen heeft of neemt. Hij voert uit wat de wetgevende macht hem oplegt en probeert dat binnen de wettelijke mogelijkheden zo goed mogelijk te doen.
Ik wil je wel volgen maar.....waarom was dat in de vorige regering dan niet van toepassing voor M De Block ?

Laatst gewijzigd door vrijzinnige : 8 september 2015 om 08:24.
Oud 8 september 2015, 08:30   #38
Spitting Image
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik wil je wel volgen maar.....waarom was dat in de vorige regering dan niet van toepassing voor M De Block ?

Je springt weer van de hak op de tak om toch maar ergens je gelijk te halen, maar soit.
Dat was evenzeer van toepassing voor MDB in de vorige regering, maar lees wat er staat: Smeyers vraagt aan MDB om het opengrenzenbeleid dat ze onder de PS moeten voeren heeft nu af te gooien. Nu dat de PS op een zijspoor staat.
Oud 8 september 2015, 08:41   #39
vrijzinnige
Banneling

Standaard

Citaat:
Je springt weer van de hak op de tak om toch maar ergens je gelijk te halen, maar soit.
Dat was evenzeer van toepassing voor MDB in de vorige regering, maar lees wat er staat: Smeyers vraagt aan MDB om het opengrenzenbeleid dat ze onder de PS moeten voeren heeft nu af te gooien. Nu dat de PS op een zijspoor staat.
Spitting, langzaam aan het flippen ?
Want de uitspraken van Sarah Smeyers komen uit de periode 2000-2014 toen de PS nog in de regering zat en NIET op een zijspoor zoals jij schrijft.
MDB was in die regering staatssecretaris voor asiel en migratie, net zoals Theo Francken op dit ogenblik.
Bovendien schrijf jij letterlijk "maar lees wat er staat: Smeyers vraagt aan MDB om het opengrenzenbeleid dat ze onder de PS moeten voeren heeft nu af te gooien.

Maw, waarom is die uitspraak van Sarah Smeyers dan nu niet van toepassing voor Theo Francken ? Of beter: welke partij is volgens jou NU verantwoordelijk voor het opengrenzen beleid dat Theo Francken MOET uitvoeren ?
Oud 8 september 2015, 08:58   #40
Spitting Image
Banneling

Standaard

Citaat:
Spitting, langzaam aan het flippen ?
Want de uitspraken van Sarah Smeyers komen uit de periode 2000-2014 toen de PS nog in de regering zat en NIET op een zijspoor zoals jij schrijft.
MDB was in die regering staatssecretaris voor asiel en migratie, net zoals Theo Francken op dit ogenblik.
Bovendien schrijf jij letterlijk "maar lees wat er staat: Smeyers vraagt aan MDB om het opengrenzenbeleid dat ze onder de PS moeten voeren heeft nu af te gooien.

Maw, waarom is die uitspraak van Sarah Smeyers dan nu niet van toepassing voor Theo Francken ? Of beter: welke partij is volgens jou NU verantwoordelijk voor het opengrenzen beleid dat Theo Francken MOET uitvoeren ?
Welk opengrenzenbeleid? De controle onder Francken is veel strenger dan onder MDB. Gedwongen repatriëringen zijn er ook meer. Verder moet Francken binnen de lijntjes van zijn kleurboek blijven. Enkel binnen die lijntjes kan hij zijn eigen beleid voeren en hij doet dat alles in acht genomen uitstekend.
Voor racisten pur sang is dat natuurlijk moeilijk te verkroppen. Daarom dat ik niet van jouw reacties verschiet.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be