Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 maart 2003, 13:12   #21
zorroaster
Europees Commissaris

zorroaster's schermafbeelding

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster
Citaat:
Jammer dat VLD dikke nekken genoemd worden (ja er zijn VLD'ers met dikke nekken net zoals bij alle andere partijen), tja de echte basismilitanten zijn dat dan ook dikke nekken, mensen zoals ik... met nog een ideaal???
Hoe je nog basismilitant van de VLD kan zijn in deze tijden begrijp ik echt niet. Wat jullie op het congres democratisch beslissen over de monarchie en het confederalisme, wordt de volgende dag al verworpen in de Kamer door De Croo, door Verhofstadt "compleet onzinnig" genoemd (waarbij hij meteen aankondigt er niet aan te denken het uit te voeren) en door Dewael een "etiketje" genoemd.
Dat zijn dus drie partijgenoten van u. Hoe je zulke mensen nog steeds steunen kan, moet je mij toch eens uitleggen!
Ik steun mijn partij in moeilijke en goede tijden, ten allen tijde! En dat Decroo, Verhofstadt dit onzinnig vinden of verwerpen is hun goed recht, zo hoort het in een democratische partij, ze hebben het recht te zeggen dat ze het niet eens zijn met een beslissing. Persoonlijk heb ik het ook wat moeilijk met bepaalde zaken die daar beslist zijn, maar het is beslist door een meerderheid, ik leg me er bij neer.

Ik ben en blijf VLD'er, ik verloochen mezelf niet.
Je luistert niet naar wat ik zeg hé: De VLD pretendeert een democratische partij te zijn, maar wat er democratisch beslist wordt op het Congres wordt door de kopstukken de dag daarna doodleuk aan de kant gelegd en ronduit geweigerd zich ernaar te plooien.
Hoort het dan zo in een "democratische" partij volgens u?
zorroaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2003, 14:15   #22
bartje
Minister-President

Standaard

Het is idd op een democratische manier beslist maar als je het daar niet eens mee bent mag je dat toch wel uiten zeker, dit is tenminste democratie. Wel is het zo dat ze moeten beseffen dat ze zich bij de meerderheid moeten aansluiten ofwel hun conclusies moeten trekken.
bartje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2003, 14:17   #23
Tantist
Perm. Vertegenwoordiger VN

Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
Och man, u hebt al eerste het woord analyse gebruikt, tjonge tjone toch.
Ik weet dat VLD'ers wel eens durven liegen, en dit is nog eens het bewijs. Ga naar pagina 1, druk control+F en type "analyse" in, en u zult zien dat u eerder het woord analyse in de mond nam dan ik.

Ik dank u nogmaals voor uw ongewild compliment

Fijn voor uw partij dat u ze door dik en dun steunt, maar ik vraag me af of u daarmee enige serieux kan laten uitschijnen. Zodra N-VA mijn principes verraadt, ben ik weg, en dat lijkt me niet meer dan logisch.

Een echte liberaal kiest tegenwoordig voor het Liberaal Appel, en laat zich niet verblinden door de façade van de VLD. Misschien eens stof om over na te denken, kwestie van geen partijslaaf te worden?
Oud 8 maart 2003, 14:20   #24
Pierrot
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tantist
Citaat:
Ik weet dat VLD'ers wel eens durven liegen, en dit is nog eens het bewijs. Ga naar pagina 1, druk control+F en type "analyse" in, en u zult zien dat u eerder het woord analyse in de mond nam dan ik.

Ik dank u nogmaals voor uw ongewild compliment

Fijn voor uw partij dat u ze door dik en dun steunt, maar ik vraag me af of u daarmee enige serieux kan laten uitschijnen. Zodra N-VA mijn principes verraadt, ben ik weg, en dat lijkt me niet meer dan logisch.

Een echte liberaal kiest tegenwoordig voor het Liberaal Appel, en laat zich niet verblinden door de façade van de VLD. Misschien eens stof om over na te denken, kwestie van geen partijslaaf te worden?

Voila perfect verwoord!
Pierrot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2003, 14:24   #25
bartje
Minister-President

Standaard

Ik heb het woord analyse NOOIT als eerst gebruikt, het was Pierrot. Dus ipv van mensen te beschuldigen van leugenaars, lees tenminste eerst eens wat er staat jong. Dat je op zo'n lage achterbakse manier politiek wilt voeren, schamel héél schamel. Ik heb toen idd daarna het woord
analsye gebruikt als herhaling van Pierrots woorden. Tja makkelijk hé om zo op die manier mensen leugenaars te noemen, héél gemakkelijk!

Ter geheugenopfrissing:

bartje schreef:

M.a.w. de paars-groene coalitie houdt hier stand in deze peiling. Maar peilingen, wie hecht er daar nu nog geloof in. Ze geven misschien wel een bepaalde indicatie maar de enige echte peiling vindt plaats op 18 mei a.s. Peilingen: sinds 1994 hecht ik er steeds minder en minder geloof aan.

Jammer dat VLD dikke nekken genoemd worden (ja er zijn VLD'ers met dikke nekken net zoals bij alle andere partijen), tja de echte basismilitanten zijn dat dan ook dikke nekken, mensen zoals ik... met nog een ideaal???

Pierrot schreef:

Wat een merkwaardige analyse : de paars-groene coalitie houdt stand? Bekijk de drie partijen eens afzonderlijk en dan zie je dat de VLD met 1% er op achteruit gaat, dat Agalev er met 2% op achteruit gaat en dat het kartel sp-a/spirit slecht enkele procenten meer haalt dan de sp-a in '99!

En ja, ik blijf bij mijn standpunt dat de VLD dikke nekken zijn : Karel De Gucht is de meest arrogante persoon in politiek België ; Rik Daems, ondakns al zijn blunders tijdens deze legislatuur, blijft maar beweren dat hij de juiste persoon is op de juiste plaats, De Croo, ....
Uiteraard beweer ik niet dat elke VLD'er een dikke nek is, verre van maar jullie partijtop, die jullie toch vertegenwoordigt, is de arrogantie zelve!

bartje schreef:
-

Och analyse als je dat een analyse kunt noemen?? tja... de enige echte analyse vindt plaats op 18 mei. En sorry maar al de rest... Komaan ne keer niet zeveren, in november twee opniepeilingen die op hetzelfde tijdstip werden afgenomen in de ene scoorde CD&V minder en in de andere scoorde CD&V sterk. En voor andere partijen was dit soms hetzelfde.

Tiens en van die analyse in 1995 gingen de toenmalige S.P. en CD&V ook achteruit, maar ze behielden hun meerderheid, ze gingen ook door, tiens en nu die commentaar...

En wat die dikke nekken betreft uiteraard mag je dat zeggen, heb daar geen enkel probleem mee. Bepaalde personen aan de partijtop zie ik ook liever vervangen worden...
Oud 8 maart 2003, 14:27   #26
bartje
Minister-President

Standaard

Och tja ik blijf bij de VLD, ik voel me er goed, ik voel me er thuis, ik voel me er liberaal! En ja als je je niet meer thuis voelt in een partij moet je idd je conclusies trekken, waar ik ALLE respect voor opbreng. Maar mocht dat in mijn geval zo zijn dan stop ik er definitief mee, ik loop niet over naar een andere partij. Daarvoor is mijn trots en liberale idealen véél te groot.
Oud 8 maart 2003, 14:49   #27
Tantist

Standaard

Citaat:
De leugen was dat ik als eerste het woord had gebruikt. Niet te selectief zijn he. Maar de manier waarop je reageert, bewijst dat je je geraakt voelt.

PS: je hebt niet gereageerd waarom VLD beter zou zijn dan Liberaal Appel.
Oud 8 maart 2003, 14:50   #28
Tantist

Standaard

Citaat:
Och tja ik blijf bij de VLD, ik voel me er goed, ik voel me er thuis, ik voel me er liberaal! En ja als je je niet meer thuis voelt in een partij moet je idd je conclusies trekken, waar ik ALLE respect voor opbreng. Maar mocht dat in mijn geval zo zijn dan stop ik er definitief mee, ik loop niet over naar een andere partij. Daarvoor is mijn trots en liberale idealen véél te groot.
Liberaal Appel is -wat had je gedacht- liberaal hoor... Zelfs liberaler dan de VLD.
Oud 8 maart 2003, 15:07   #29
bartje
Minister-President

Standaard

Citaat:
Citaat:
De leugen was dat ik als eerste het woord had gebruikt. Niet te selectief zijn he. Maar de manier waarop je reageert, bewijst dat je je geraakt voelt.

Tja dat geef ik toe, het was Pierrot die dit als eerste gebruikt heeft en niet jij, heb geen probleem om dit toe te geven dat ik daar miszat. Maar soit, zand erover.

Waarom de VLD beter zou zijn dan het LA, tja wat moet ik daar op zeggen. Gewoon, als ik het programma van het LA lees, is an sich niet slecht maar voel me toch véél beter thuis bij de VLD. Kan daar gewoon niet aan doen. Ik krijg al de kriebels van mensen die de snelheden willen aanpassen LA wil als partij 140 of 150 per uur (ontsnapt me nu welke snelheid juist) op de snelweg 's nachts. ONVERANTWOORD En ja De Decker en nog een aantal andere VLD'ers wil dit ook, maar dit is niet de mening van alle VLD'ers laat staan dat het een partijstandpunt is. Dat is zo maar één voorbeeld.
Oud 8 maart 2003, 15:18   #30
Tantist

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:

Tja dat geef ik toe, het was Pierrot die dit als eerste gebruikt heeft en niet jij, heb geen probleem om dit toe te geven dat ik daar miszat. Maar soit, zand erover.
Eveneens mijn excuses moest ik u beledigd hebben...

Citaat:
Waarom de VLD beter zou zijn dan het LA, tja wat moet ik daar op zeggen. Gewoon, als ik het programma van het LA lees, is an sich niet slecht maar voel me toch véél beter thuis bij de VLD. Kan daar gewoon
Goh, daar kan ik inkomen. Maar het probleem is dat je in de VLD altijd wel een bepaalde strekking hebt, en dat je er thuisvoelen daardoor makkelijker wordt. Vraag is dan welke strekking hét programma is van de VLD, en wat er kans maakt om gerealiseerd te worden als die partij het voor het zeggen heeft.

Citaat:
niet aan doen. Ik krijg al de kriebels van mensen die de snelheden willen aanpassen LA wil als partij 140 of 150 per uur (ontsnapt me nu welke snelheid juist) op de snelweg 's nachts. ONVERANTWOORD En ja De Decker en nog een aantal andere VLD'ers wil dit ook, maar dit is niet de mening van alle VLD'ers laat staan dat het een partijstandpunt is.
U antwoordt al zelf op het probleem aangehaald. Voor elk wat wils in de VLD. Maar al die onverantwoorde mensen gaan wel voor De Decker stemmen. Daar had je toch al aan gedacht?
Oud 8 maart 2003, 16:19   #31
bartje
Minister-President

Standaard

Tot voor kort had ik nog enig vertrouwen in Dedecker, maar sinds die affaire, nee gedaan volledig. En ja ik geef toe, ik heb het ook moeilijk hoor met al die overloperij. Maar één "overloper" krijgt echt volledig m'n vertrouwen en dat is Sven Gatz, echt ik geloof volop in hem; het is hij die zich zal moeten bewijzen. Tja en m'n stemmen, er zijn kopstukken die ik over het hoofd zal zien om hun bolletje te kleuren op 18 mei, niet alle kopstukken uiteraard, maar welbepaalde...
Oud 8 maart 2003, 16:22   #32
Tantist

Standaard

Mnja, een erg sterke indruk maakt de VLD nu niet he... Dat blijkt wel een beetje...
Oud 8 maart 2003, 16:27   #33
Pierrot
Burger

Standaard

Citaat:
Tot voor kort had ik nog enig vertrouwen in Dedecker, maar sinds die affaire, nee gedaan volledig. En ja ik geef toe, ik heb het ook moeilijk hoor met al die overloperij. Maar één "overloper" krijgt echt volledig m'n vertrouwen en dat is Sven Gatz, echt ik geloof volop in hem; het is hij die zich zal moeten bewijzen. Tja en m'n stemmen, er zijn kopstukken die ik over het hoofd zal zien om hun bolletje te kleuren op 18 mei, niet alle kopstukken uiteraard, maar welbepaalde...
Er zijn 20 mensen ongeveer overgelopen naar de VLD en er zit er maar ene goeie bij en toch blijf je uw partij steunen! Mooi vind ik dat van u, maar niet consequent!
Oud 8 maart 2003, 16:41   #34
bartje
Minister-President

Standaard

Je hebt ook nog de mensen die al sinds jaar en dag lid zijn van de partij en die zich er met hart en ziel voor inzetten hé. Maar nu ja ben nog jong en heb zo nog mijn idealen. Een betere wereld voor iedereen met meer respect en liefde voor elkaar!
Oud 8 maart 2003, 17:12   #35
Pierrot
Burger

Standaard

Citaat:
Maar nu ja ben nog jong en heb zo nog mijn idealen. Een betere wereld voor iedereen met meer respect en liefde voor elkaar!
Dat lijken mij toch waarden die eerder bij een partij als de CD&V thuis horen! Niet dat andere partijen dit niet nastreven maar dit is voor de CD&V een prioriteit!
Oud 8 maart 2003, 17:35   #36
zorroaster
Europees Commissaris

zorroaster's schermafbeelding

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:
Het is idd op een democratische manier beslist maar als je het daar niet eens mee bent mag je dat toch wel uiten zeker, dit is tenminste democratie. Wel is het zo dat ze moeten beseffen dat ze zich bij de meerderheid moeten aansluiten ofwel hun conclusies moeten trekken.
Je luistert nog steeds niet of je wil bewust niet begrijpen wat er gebeurd is.
Ik heb toch niet gezegd dat De Croo of Verhofstadt die dingen geen dwaasheid mogen noemen? Vrijheid van meningsuiting val ik hoegenaamd niet aan.
Wat ik signaleerde, is dat de dag erop De Croo een voorstel ter vorming van een parlementaire commissie voor de inperking van de koninklijke macht verwierp, zelfs al had de dag daarvoor het Congres beslist dat die commissie er moest komen.
Verhofstadt zei ook kort daarna dat hij geenszins van plan was de inperking van de koninklijke macht te steunen of daar stappen toe te ondernemen, want hij had een goede verstandhouding met de koning.

Hebben De Croo en Verhofstadt hun conclusies getrokken en zijn ze uit de partij gestapt omdat ze zich niet konden verenigen met de genomen beslissingen? Hebben ze zich dan geplooid naar de genomen beslissing?
Nee, ze hebben duidelijk gemaakt dat ze weigeren die democratische beslissingen van het Congres uit te voeren.
Nu duidelijk, Bartje? Hoe kan jij jezelf nog wijsmaken dat jij van tel bent in deze partij, dat jij ook democratische inspraak hebt als lid? Je bedriegt gewoon jezelf, dat is duidelijk.
zorroaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2003, 19:02   #37
Tantist

Standaard

Ik had het niet beter kunnen verwoorden. Ik zou de N-VA nog overwegen te verlaten voor het Liberaal Appel, maar nooit ofte nooit voor de VLD.
Oud 8 maart 2003, 20:09   #38
vlaanderen72
Banneling

Standaard

[quote="bartje"]

Och man, u hebt al eerste het woord analyse gebruikt, tjonge tjone toch. En dat de VLD een zetel achteruit zou gaan, zal er zeker niet van wakker liggen, er zijn belangrijker zaken te doen.

Een vld militant een stemmer der blauwen wimpel ligt er niet wakker van dat zijn partij achteruit gaat!!!!
Waar zijn de echte idealisten naartoe daar in het blauwe fabriekje?!
vlaanderen72 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2003, 11:48   #39
bartje
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pierrot
Citaat:
Er zijn 20 mensen ongeveer overgelopen naar de VLD en er zit er maar ene goeie bij en toch blijf je uw partij steunen! Mooi vind ik dat van u, maar niet consequent!
Er zijn nog mensen hoor van die overlopers, allemaal tesamen zo een stuk of 3 of 4. En de rest: misschien kunnen ze me aangenaam verwonderen!

Maar ik ben en blijf liberaal, en vooral VLD'er. Mijn partij verlaten, over mijn lijk! Zou niet weten naar welke andere partij ik zou moeten gaan! En trouwens heb véél meer voeling met het gemeentelijke vlak, hier bij ons zit de VLD al 14 jaar in de meerderheid waarvan de volstrekte meerderheid sinds 1994! Bij de laatste verkiezingen haalde de VLD hier ruim 60% van de stemmen.
Oud 9 maart 2003, 11:51   #40
bartje
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster
Citaat:
Je luistert nog steeds niet of je wil bewust niet begrijpen wat er gebeurd is.
Ik heb toch niet gezegd dat De Croo of Verhofstadt die dingen geen dwaasheid mogen noemen? Vrijheid van meningsuiting val ik hoegenaamd niet aan.
Wat ik signaleerde, is dat de dag erop De Croo een voorstel ter vorming van een parlementaire commissie voor de inperking van de koninklijke macht verwierp, zelfs al had de dag daarvoor het Congres beslist dat die commissie er moest komen.
Verhofstadt zei ook kort daarna dat hij geenszins van plan was de inperking van de koninklijke macht te steunen of daar stappen toe te ondernemen, want hij had een goede verstandhouding met de koning.

Hebben De Croo en Verhofstadt hun conclusies getrokken en zijn ze uit de partij gestapt omdat ze zich niet konden verenigen met de genomen beslissingen? Hebben ze zich dan geplooid naar de genomen beslissing?
Nee, ze hebben duidelijk gemaakt dat ze weigeren die democratische beslissingen van het Congres uit te voeren.
Nu duidelijk, Bartje? Hoe kan jij jezelf nog wijsmaken dat jij van tel bent in deze partij, dat jij ook democratische inspraak hebt als lid? Je bedriegt gewoon jezelf, dat is duidelijk.
Tja de manier waarop sommigen die beslissing "aangevochten" hebben, ik heb het daar ook moeilijk mee, net zoals nog met een aantal andere zaken van het congres zelf. Daar we op de eerste congresdag niet door al de amendementen geraakten werd er een tweede georganiseerd... helaas werden cruciale zaken op die tweede daag gezet, los van het grote congresweekend in november. Ik voel me tot op heden nog altijd goed in de VLD en dag dat dit niet meer zo is dan kap ik met politiek, ik wil niet als overloper versleten worden!
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be