Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 oktober 2015, 15:11   #21
LETSPANIC
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde Bekijk bericht
Even checken wat willen moslims wel: vrijheid van godsdienst.

Wat willen ze niet: gelijkheid tss man en vrouw, vrije meningsuiting, vrije pers, aanvaarding van homo's, enz

Natuurlijk dat mensen een gevoel van onbehagen krijgen als ze moslims zien, die willen onze democratie kapotmaken....
Als er iets is waarvoor we de islaminfectie niet nodig hebben, dan is het wel de democratie. Die is al heel lang geleden omgezet is een 'establishment dictatuur' waar het toch steeds dezelfde beleidspatronen zijn die van toepassing blijven.

Iedereen gelijke kansen, is zo een leuk klinkende slogan die ontdaan is van de geringste waarheid. !!!
LETSPANIC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2015, 15:21   #22
vlaams realist
Banneling

Standaard

Iets heel godsdienstig en christen is het dopen .
De eerste dopers gingen met hun volle gewaad , recht uit de woestijn het water in .
Trouw aan deze traditie zou iedereen dus zijn kind kunnen dopen in het zwembad .
Dus de hele familie in hun gewaden moeten in het zwembad mogen (godsdienstvrijheid) begrijp je .
Oké , maar het gaat wel leuk worden in aqualibi in de weekends .
vlaams realist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2015, 15:30   #23
Klojo eerste klas
Perm. Vertegenwoordiger VN

Klojo eerste klas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Moslims aanvaarden heus de aanwezigheid van niet-moslims op deze wereld. Niet iedereen is te bekeren, zoals de Koran bevestigt. Vrijheid van geloof is voor moslims dus een must. En deze leidt automatisch tot vrije meningsuiting, pers, enz.
De sharia is enkel van toepassing op moslims. Aanvaarden we een zondig bestaan voor onszelf en onze naasten? Uiteraard niet.
Andersgelovigen daarentegen doen maar wat ze willen.
Ik begrijp in het geheel niet hoe dit de democratie bedreigt...
Als jij veralgemeent met je 'moslims', dan ik ook :
2 woorden : Charlie Hebdo

Laatst gewijzigd door Klojo eerste klas : 2 oktober 2015 om 15:31.
Klojo eerste klas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2015, 15:34   #24
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:

Wat willen ze niet: gelijkheid tss man en vrouw, vrije meningsuiting, vrije pers, aanvaarding van homo's, enz

Natuurlijk dat mensen een gevoel van onbehagen krijgen als ze moslims zien, die willen onze democratie kapotmaken....
Moslims waarom willen ze in Het Westen komen wonen met hun gezin als ze het westen zo haten? ik heb deze nooit begrepen
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2015, 16:14   #25
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Moslims aanvaarden heus de aanwezigheid van niet-moslims op deze wereld. Niet iedereen is te bekeren, zoals de Koran bevestigt. Vrijheid van geloof is voor moslims dus een must. En deze leidt automatisch tot vrije meningsuiting, pers, enz.
De sharia is enkel van toepassing op moslims. Aanvaarden we een zondig bestaan voor onszelf en onze naasten? Uiteraard niet.
typische moslimredenering. Zullen we even de wederkerigheid testen?

Vrijheid van godsdienst: wie geen moslim is, is dhimmie, tweederangsburger die zich onderdanig aan de moslim moet opstellen en torenhoge extra belastingen betalen omdat hij anders vermoord wordt.

Welke vrije meningsuiting hebben de dhimmies?

Sharia enkel van toepassing op moslims? Moslims die niet-moslims vermoorden lopen dus vrij want een dhimmie kan geen moslim aanklagen, anderzijds een dhimmie die een moslim wat aandoet (saccoche pikken vb.) kan dus wèl zijn/haar hand daardoor verliezen want de sharia straffen zijn natuurlijk wèl van toepassing op de kuffar.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2015, 16:14   #26
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek Bekijk bericht
Moslims waarom willen ze in Het Westen komen wonen met hun gezin als ze het westen zo haten? ik heb deze nooit begrepen
zelf mijn ooit extreem links geïndoctrineerde dochter heeft daar een probleem mee.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2015, 16:26   #27
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek Bekijk bericht
Profiteren van onze sociale beschermingssystemen die in hun thuislanden ontoereikend en onbestaand zijn.
Ik kan maar enkel voor Brussel spreken (omdat ik daar lang heb gewoond), maar het eerste "lokale" woord dat ze hadden aangeleerd was bijna altijd "MOE-TOE-WEL" .

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2015, 16:39   #28
Mindset
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Dit is weer zo'n artikel "dat zich van de domme houdt" en doet alsof de mensen niet weten waarover het gaat!
Eén of een paar moslims op het werk, waarom niet, waarom zou dat per se problemen moeten opleveren? Maar...wat als ze in de meerderheid zouden zijn op het werk? Wat met diegenen die wel voortdurend voor problemen zorgen omdat ze hun zienswijze en levenswijze willen opdringen?
Waarom rept men met geen woord over dat fenomeen???

Zou je een probleem hebben indien je dochter met een moslim trouwt? Weer zoiets... Hoeveel keren nog moet er vastgesteld worden dat die dochter dan ook moslima moet worden, dat de kinderen ervan moslims zijn en er zich zullen moeten naar gedragen enz?
Waarom rept men met geen woord over dat fenomeen???

Beide voorbeelden passen vooral zo niet uitsluitend bij moslimvreemdelingen en niet bij andere vreemdelingen!
Waarom zoekt men niet eens uit met een "Wereldbarometer" hoe het zit met de aanvaarding van niet-moslims door de moslims zelf? Daar lees je nooit veel over!
Aan dat soort beschuldigingen en manipulatie van de werkelijkheid hebben we echt geen behoefte.
ik begin een sterk vermoeden te krijgen dat het west-europees establishment (de vier machten en alle aanhorige organisaties) door soenni-landen gesponsored worden om de soenni-islam hier goed wortel te laten schieten en eerstand daartegen uit te roeien met alle mogelijke, min-of-meer democratische middelen, direct of indirect. Het kan gewoon niet anders. Alles wijst daarop, al heb ik daarvoor geen bronnen, noch bewijzen. Vandaar een "vermoeden". Ik denk dat we de waarheid binnen dertig jaar wel zullen kennen. Misschien weten Julian Assange of Eric Snowden iets meer. VSA zit er zeker ook voor iets tussen. Die spelen een dubbel spel met vb SA en Qatar. Alles is erop gericht de shia versie van de islam klein te krijgen, en met hen de bondgenoten. VSA is er als de dood voor dat Europeanen sympathie gaan krijgen voor de Russen en zitten constant onrust te stoken en propaganda te voeren, niet in het minst via de gemanipuleerde westerse media.
Mindset is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2015, 18:35   #29
orfeus5412
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mindset Bekijk bericht
ik begin een sterk vermoeden te krijgen dat het west-europees establishment (de vier machten en alle aanhorige organisaties) door soenni-landen gesponsored worden om de soenni-islam hier goed wortel te laten schieten en eerstand daartegen uit te roeien met alle mogelijke, min-of-meer democratische middelen, direct of indirect. Het kan gewoon niet anders. Alles wijst daarop, ....
- Ik vind dat ook; het is begonnen met Boudewijn: kreeg een "gift" voor de slachtoffers van de brand in de Innovation van Feisal van SA toen die in ons land was. Als cadeau kreeg Feisal de "Japanse Toren" als onderkomen voor de moslim exec. toen. Boudewijn zou ook hebben aangedrongen om de Islam in B als officiële godsdienst te erkennen.
- Eergisteren hoorde ik in "De afspraak" dat SA al miljoenen zou hebben geïnvesteerd in de haven van Antwerpen. Het gespreksonderwerp in "De afspraak" was het voorzitterschap van SA voor de mensenrechtenraad.
-In een uitzending van R. Vranckx over de kostprijs van de aanslagen op de Twin Towers werd ook melding gemaakt van het belang dat SA zou hebben in de Amerikaanse economie nl 10% (= enorm)

Het is anders bijna ondenkbaar dat de politiek hier in EU een dergelijke blindheid aan de dag legt; trouwens herinner u: onlangs is er een nieuwe koning in SA aangesteld en allemaal, van hoog tot minder hoog gingen ze pootje geven.
orfeus5412 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2015, 18:39   #30
Mindset
Minister-President

Standaard

Citaat:

beleving van vrijheid van godsdienst moet zich privé afspelen

trouwens, islam is geen godsdienst maar een fascistoïde ideologie deels verpakt als relgie
Oud 2 oktober 2015, 18:42   #31
Mindset
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Als ik "morgen", en plein public een aangebrande mop vertel over mohammed of allah, ben ik volgende week dood.
Tot zover het recht op vrije meningsuiting van moslims tav niet-moslims.
wat onze moslima op dit forum verkondigt is natuurlijk je reinste (halal)zever.
Oud 3 oktober 2015, 11:58   #32
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Denkt u nu echt dat mensen dom zijn, dat uitgerekend u, met een geloofdovertuiging die mensen verhindert om iets anders te zijn dan moslim over " vrijheid van religie" begint is lachwekkend.
Evengoed is het lachwekkend dat u over andere vrijheden begint zoals vrije meningsuiting, dacht u dat de moord op Theo van Gogh, de afgelaste opera in Keulen, de Mohammedcartoons, de gebeurtenissen in Parijs geen beeld gaven over wat u onder die vrijheden verstaat?
De sharia is NIET OP U VAN TOEPASSING wel het Belgisch wetstelsel, dat vertegenwoordigt onze democratie, wen er maar aan, Allah staat niet boven onze wetten.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2015, 18:41   #33
smiley
Perm. Vertegenwoordiger VN

smiley's schermafbeelding

Standaard

Veel te veel tolerantie. Veeeel te veel.
Oud 3 oktober 2015, 21:49   #34
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
O ja? Je moet niet verder zoeken dan moslimvluchtelingen die nu al in het opvangkamp christenen terroriseren en beweren dat enkel de sharia van tel is! Dergelijke gevaarlijke idioten zouden meteen het land moeten uitvliegen! Speel toch geen komedie!
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2015, 21:51   #35
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Moslims aanvaarden heus de aanwezigheid van niet-moslims op deze wereld.
De vraag is, op welke leeftijd wordt een peuter/kleuter een afvallige? Want iedereen wordt geboren als moslim.
Of is het al bij de doop prijs, weer een dhimmi erbij.
Citaat:
Niet iedereen is te bekeren, zoals de Koran bevestigt.
En de koran heeft daar dan ook vrij goeie richtlijnen voor. Onthoofden, vingertoppen afhouwen en nog meer van dat leuks.
Citaat:
De sharia is enkel van toepassing op moslims.
Nope, ik weet niet waar U dat vandaan haalt, maar daar waar de sharia in voege is, mogen dhimmi's en slaven er mee van genieten.
Citaat:
Aanvaarden we een zondig bestaan voor onszelf en onze naasten? Uiteraard niet.
Citaat:
Ironisch. Nog geen maand geleden heb ik de grote moskee in Abu Dhabi bezocht. Die is bekend voor haar extreme tolerantie en gratis inspiratie voor niet muzels. De kledingscode is er toch strikt gehandhaafd, ook voor die papua Nieuw Guineaanse kannibaal.
Citaat:
Vrijheid van geloof is voor moslims dus een must. En deze leidt automatisch tot vrije meningsuiting, pers, enz.
Kijk maar eens hoeveel democratie ,vrije meningsuiting en persvrijheid je in moslimparadijzen ziet...
Da's ongeveer hetzelfde als beweren dat je in Noord Korea eigen ideên mag hebben.

Laatst gewijzigd door maddox : 3 oktober 2015 om 21:53.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2015, 21:58   #36
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U doet natuurlijk alsof, tenzij u de geschiedenis van uw eigen religie niet goed kent. Mohammed verjoeg of doodde iedere niet-moslim uit zijn gebied.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2015, 12:57   #37
Gambassi
Parlementsvoorzitter

Gambassi's schermafbeelding

Standaard

Grensafbakening met sympatieke borden :
'vanaf hier monokini toegelaten'
'hier eten wij varkensvlees'
Gambassi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2015, 01:14   #38
Stultitiae
Provinciaal Statenlid

Stultitiae's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gambassi Bekijk bericht
Grensafbakening met sympatieke borden :
'vanaf hier monokini toegelaten'
'hier eten wij varkensvlees'
Kunnen we niet aan de grenzen van Europa, of aan de treinstations van Boedapest, Munchen... post vatten met Mohammed-cartoons met als aanvullende slogan 'HIER mag gelachen worden'?
Wie ter plekke begint te schuimbekken wordt toegang tot het grondgebied ontzegt. Als dat geen goedkope eerste schiftingsronde is?
Stultitiae is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2015, 11:08   #39
Maori
Minister-President

Maori's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er is niet veel dat jij begrijpt.

Uw religie is een ideologie van dood en verderf; is dat simpel genoeg om te begrijpen?
“How dreadful are the curses which Mohammedanism (Islam) lays on its votaries! Besides the fanatical frenzy, which is as dangerous in a man as hydrophobia in a dog, there is this fearful fatalistic apathy.”
Maori is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2015, 11:09   #40
Maori
Minister-President

Maori's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stultitiae Bekijk bericht
Kunnen we niet aan de grenzen van Europa, of aan de treinstations van Boedapest, Munchen... post vatten met Mohammed-cartoons met als aanvullende slogan 'HIER mag gelachen worden'?
Wie ter plekke begint te schuimbekken wordt toegang tot het grondgebied ontzegt. Als dat geen goedkope eerste schiftingsronde is?
En hamburgerkramen! HAMburgers, geen kippenburgers.

Lekker uitnodigende geur. Met een selectie goeie bieren.
“How dreadful are the curses which Mohammedanism (Islam) lays on its votaries! Besides the fanatical frenzy, which is as dangerous in a man as hydrophobia in a dog, there is this fearful fatalistic apathy.”
Maori is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be