Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 oktober 2015, 08:52   #21
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN

Karel Martel B's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
lijkt veel op "uitlokking" en is hier (spijtig genoeg) niet toegelaten.
Uitlokking is als iemand van de ploitie zelf voorstelt om een misdaad te plegen, zoals "He, moet je drugs hebben?", of "laat ons een tsjoektsjoek in elkaar slaan".

Liberals say that guns are for killing people because that’s what they use them for.
Karel Martel B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2015, 08:53   #22
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
lijkt veel op "uitlokking" en is hier (spijtig genoeg) niet toegelaten.
Ik bedoel inderdaad dat uitlokking zou toegelaten moeten worden.
Er bestaan daar al wat praktische uitzonderingen op, blijkbaar.
Mystery shopper voor bedrijven; lokfiets voor fietsdiefstal ...

Zou veeeel meer moeten gebeuren.

Desnoods op burgerinitiatief.
https://www.youtube.com/watch?v=tufnWwV2J5I

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2015, 09:13   #23
CLAESSENS Joris
Minister-President

CLAESSENS Joris's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. Bekijk bericht
En wat als een meisje of vrouw 's nachts de straat op moet voor haar werk?
Pepperspray is nog altijd een verboden wapen dus het is al ver gekomen in België als de politie al zegt dat je iets illegaals moet doen om je veilig te voelen.
Het is toch de taak van de politie en van de burgemeester van een stad om te zorgen dat de bewoners van die stad veilig zijn in die stad.
Dan moet de politie maar pepperspray verkopen.
Die kleurspray is mooi maar voor het slachtoffer even nuttig als de camera's...
https://www.youtube.com/watch?v=K1xQFVo0Uh0

Camera's kunnen, met veel geluk want je moet nog goede beelden hebben ook, misschien helpen 0.5 percent meer daders te vinden dan zonder camera's. Of je moest effectief heel het openbaar domein uit verschillende hoeken met hoogwaardige camera's gaan filmen... wat niet haalbaar is.

Maar de slachtoffers zijn en blijven beroofd, mishandeld, verkracht, vermoord...

Enkel een strafstelsel dat criminelen, zeker recidivisten, effectief uit de samenleving verwijderd en houdt is een degelijke oplossing.
Zwaardere straffen dus, zeker voor recidivisten, en onmiddelijke uitzetting van criminelen van niet Belgische herkomst.
Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter .
Bron: de koran.
CLAESSENS Joris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2015, 09:14   #24
smiley

smiley's schermafbeelding

Standaard

Die 2 doeken voelen zich veilig in Borgerhout diende hln.be er bij te vermelden. Vrouwen zonder doek op echter ... hier een getuigenis

Carmen Miranda

Die twee gesluierde dames voelen zich goed in Borgerhout omdat iedereen hen daar kent. Wel, ik woon ook in Borgerhout, ben 40+ en zelfs ik heb problemen met allochtone mannen die mij 's avonds als ik ga joggen op straat tegen komen. Op bijna elke straathoek staan enkele hangjongeren en overal waar ik passeer word ik nageroepen, oudere heren spreken mij aan alsof ze de weg willen vragen en dan is het plots van: ' wilt u wat met mij gaan drinken'. Leuk is anders

http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...tml?show=react

En hoe komt dit ?

"O Profeet, zeg tot jouw echtgenotes en tot jouw dochters en tot de vrouwen van de gelovigen dat zij hun overkleden (Djilbab) over zich heen laten hangen. Op die manier is het gemakkelijker om hen te herkennen en worden zij niet lastig gevallen. En Allah is Vergevensgezind, Meest Barmhartig". [Al Ahzaab 33 : 59]

Opdat de moslims zouden weten wie zij wel en niet mogen 'lastig vallen'

Laatst gewijzigd door smiley : 10 oktober 2015 om 09:18.
smiley is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2015, 09:28   #25
smiley

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
En nu over Brussel en hoe het daar zo veel beter gaat want daar heeft de NVa niets te zeggen...
In Brussel is het natuurlijk niet anders. Dat is even erg 'verrijkt' of nog erger. Daar zetten vrouwen in bepaalde wijken reeds een doek op hun hoofd opdat ze niet meer lastig gevallen zouden worden.

In een aantal wijken van Brussel verschijnen minder en minder vrouwen in het straatbeeld. Moslimmeisjes worden er lastig gevallen, als ze geen hoofddoek dragen. Autochtone vrouwen worden nageroepen en uitgescholden voor hoer, als ze eens streepje blote buik durven laten zien. 'Er heerst een sfeer van onverdraagzaamheid. Autochtone vrouwen zeggen me dat dat ze een sjaaltje dragen omdat ze dan niet meer lastiggevallen worden.' Wel, dat zijn onaanvaardbare toestanden. Wij, vrouwen van Brussel, dulden dat niet meer', zegt staatssecretaris Brigitte Grouwels, bevoegd voor Gelijke Kansen in Brussel.

Bent u zelf al lastig gevallen?

'Ja hoor, en mijn dochter herhaaldelijk, net zoals haar vriendinnen. Dat zijn jonge vrouwen die gekleed zijn volgens de mode, met smalle bloesjes en al eens een streepje blote buik. Allochtone meisjes worden aangesproken als ze geen hoofddoek dragen, maar ook gewoon omdat ze op straat lopen, of als ze durven lachen onder elkaar. Neem de Zuidlaan tegenover het Zuidstation. Vroeger was dat een heel gemengde buurt, waar veel Belgen een winkel hadden. Nu is het een wijk waar de allochtone winkels overheersen, die gecontroleerd worden door een bepaald soort mannen. Ze kijken vanuit de cafés toe wie er allemaal voorbij komt en intimideren vrouwen. Stilaan verdwijnen die uit het straatbeeld. Er heerst een sfeer van onverdraagzaamheid. Vrouwen kunnen zich niet kleden zoals ze dat zouden willen. Wel, wij zijn het beu om op straat uitgescholden te worden voor hoer en nageroepen, omdat we niet gekleed zijn volgens de denkbeelden van bepaalde mannen. Het is onheus en respectloos gedrag tegenover vrouwen.'

Wat zeggen die mannen dan?

'Opmerkingen als ge hoort hier niet thuis, hoe loopt ge gekleed, ge zijt een hoer. Het is lang niet alleen aan de Zuidlaan, maar daar begint het op te vallen dat er minder en minder vrouwen op straat lopen. Het gebeurt net zo goed in Sint-Joost, in Molenbeek, in Schaarbeek, als ze aan het winkelen zijn op de Louizalaan en zeer frequent op de tram. Respect is in de cultuur van die mannen belangrijk. Wel, wij eisen respect voor �*lle vrouwen. Het is een vorm van verbaal geweld, die zeer storend is. Er zijn vrouwen die me zeggen als we een doek op ons hoofd zetten, worden we niet meer aangesproken. Wel, dat is een stap te ver.'

Het zijn de Belgen die zich moeten aanpassen aan de allochtonen?

'Zo is het ja. Vrouwen moeten dag en nacht veilig op straat kunnen rondlopen. We hebben geen 50 jaar gevochten voor onze bevrijding om nu teruggeslagen te worden in de tijd. We willen dat in geen enkele wijk in Brussel.'

Wie zijn die mannen?

'Het zijn vooral Marokkaanse jongeren, die vinden dat ze het recht hebben om hun normen op te leggen aan meisjes

lees hier verder

'Intimidatie van vrouwen kan niet'
http://forum.politics.be/showpost.ph...8&postcount=64

En hoe komt dit ?

"O Profeet, zeg tot jouw echtgenotes en tot jouw dochters en tot de vrouwen van de gelovigen dat zij hun overkleden (Djilbab) over zich heen laten hangen. Op die manier is het gemakkelijker om hen te herkennen en worden zij niet lastig gevallen. En Allah is Vergevensgezind, Meest Barmhartig". [Al Ahzaab 33 : 59]

Opdat de moslims zouden weten wie zij wel en niet mogen 'lastig vallen', daarom dienen moslima's herkenbaar te zijn met een islamitische doek.

Laatst gewijzigd door smiley : 10 oktober 2015 om 09:33.
smiley is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2015, 09:34   #26
pajoske

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smiley Bekijk bericht
"Dat vrouwen in sommige wijken in Antwerpen niet meer over straat durven lopen zonder beledigd te worden kwam vorige week expliciet in het nieuws toen Terzake de documentaire van een jonge cineaste over deze problematiek toonde. Het ging steeds over jonge Marokkanen, zo bleek."
Kunt gij mij eens uitleggen waarom ge over moslims en Marokkanen begint te zagen, terwijl de blogster zelf schrijft
Citaat:
vreemde is dat de man die me aanviel gewoon blank was en van hier, no worries ik heb het nooit over Allochtonen gehad.
????
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2015, 09:36   #27
smiley

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Kunt gij mij eens uitleggen waarom ge over moslims en Marokkanen begint te zagen, terwijl de blogster zelf schrijft
????
Daar heb ik het al over gehad

http://forum.politics.be/showpost.ph...1&postcount=18
Oud 10 oktober 2015, 18:05   #28
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris Bekijk bericht

Camera's kunnen, met veel geluk want je moet nog goede beelden hebben ook, misschien helpen 0.5 percent meer daders te vinden dan zonder camera's. Of je moest effectief heel het openbaar domein uit verschillende hoeken met hoogwaardige camera's gaan filmen... wat niet haalbaar is.

Maar de slachtoffers zijn en blijven beroofd, mishandeld, verkracht, vermoord...

Enkel een strafstelsel dat criminelen, zeker recidivisten, effectief uit de samenleving verwijderd en houdt is een degelijke oplossing.
Zwaardere straffen dus, zeker voor recidivisten, en onmiddelijke uitzetting van criminelen van niet Belgische herkomst.
Och ja ....mensen houden van agressie.....kicken er zelfs op en laten het maar al te graag betijen.

Mijn ganse leven lang zie ik commissies steigeren als in een film twee mensen seks hebben met elkaar...mijn ganse leven lang zie ik de censuur optreden als mensen met elkaar vrijen.Een blote borst en de omroep wordt bedolven onder de klachtenbrieven.....denk aan onze kindjes
Ik heb nog nooit een film of programma weten afgevoerd worden opdat het vertoonde geweld ontoelaatbaar zou zijn.
Nochtans heb ik op onze openbare omroep mensen al zien letterlijk en figuurlijk in mootjes weten gehakt worden en in stukjes gezaagd met kettingzagen ..hakbijlen en noem maar op....Nog nooit heb ik geweten dat de VRT daar klachtbrieven over kreeg
Ik weet wel dat een programma waar een journaliste een jointje rookte in Amsterdam stande pede werd aan banden gelegd...want stel je voor....dat onze kindjes dat onder ogen kregen

En de grote Verandering ? Ik heb BDW nog nooit horen zeggen dat geweld en agressie zijn topprioriteit is .....wel 30 extra politiemensen aanwerven om wat onnozele jointjespaffers tegen de muur te plakken dat is wel topprioriteit...
Het zal me worst wezen al dat geweld.....mensen willen het en krijgen er nooit genoeg van.Let it Be.....

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 10 oktober 2015 om 18:13.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2015, 18:16   #29
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
????
Hoe weet die dat die van hier was ? Heeft die zijn iD kaart getoond ? Zonder me te willen uitspreken over de man zijn gegevens denk ik te mogen weten dat niet alle moslims zwart zijn en niet alle zwarten moslims
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2015, 19:34   #30
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
...
Ik heb BDW nog nooit horen zeggen dat geweld en agressie zijn topprioriteit is .....wel 30 extra politiemensen aanwerven om wat onnozele jointjespaffers tegen de muur te plakken dat is wel topprioriteit...
....
Jij hebt de nva noch Bart De Wever ooit horen zeggen dat veiligheid een topprioriteit is ????

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2015, 22:42   #31
zonbron
Secretaris-Generaal VN

zonbron's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. Bekijk bericht
En wat als een meisje of vrouw 's nachts de straat op moet voor haar werk?
Pepperspray is nog altijd een verboden wapen dus het is al ver gekomen in België als de politie al zegt dat je iets illegaals moet doen om je veilig te voelen.
Het is toch de taak van de politie en van de burgemeester van een stad om te zorgen dat de bewoners van die stad veilig zijn in die stad.
Dan moet de politie maar pepperspray verkopen.
Dat is geen afbeelding van pepperspray hoor.
HIER
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2015, 22:46   #32
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik denk dat men gemeentebesturen waar de nva van deel uitmaakt, nog niet teveel kan verwijten om die dingen aan te pakken.

Verder vind ik het dringend dat er gewerkt moet worden met nep-meisjes: verklede agentes met back up.
Begaat de dader een misdrijf tegenover de dame (een duw is al gebruik van geweld): vliegt naar het gerecht
Maakt hij haar alleen maar bang door schelden of tegenhouden: gasboete.

.
HIER
Oud 11 oktober 2015, 00:10   #33
Drukazz
Europees Commissaris

Standaard

Bs'd

Hou gewoon jullie wijven eens binnen, dat moet 's nachts niet op straat ronddolen. Wat voor venten zijn jullie nu eigenlijk

Laatst gewijzigd door Drukazz : 11 oktober 2015 om 00:11.
Drukazz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2015, 00:38   #34
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drukazz Bekijk bericht
Bs'd

Hou gewoon jullie wijven eens binnen, dat moet 's nachts niet op straat ronddolen. Wat voor venten zijn jullie nu eigenlijk
Uw 'christelijke' aard laat zich weer zien?

Website
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2015, 03:32   #35
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

cookie monster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drukazz Bekijk bericht
Ondanks dat u beweert tegen de islam te zijn , U pleit net hetzelfde beleid !!

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

Laatst gewijzigd door cookie monster : 11 oktober 2015 om 03:33.
cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2015, 03:32   #36
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

cookie monster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smiley Bekijk bericht
Foei meid. Hoe durf je dat filmpje naar buiten te brengen ?
Inderdaad , de keukenketting is TE lang !!
Mijn antwoord is ook sarcastisch bedoeld !!

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2015, 06:10   #37
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris Bekijk bericht

Een publieke lynchpartij ja. De politie komt toch niet..
En overvallen gebeuren nu op 10 km van het bureau, gewapend he
Al die styloflikken dat gasboetes schreven als lafaarden naar achter gelopen. POWER TO THE PEOPLE
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2015, 06:27   #38
Peche
Banneling

Standaard

En 't is niet omdat dees poppemieke niet meteen lastig gevallen werd, de ander niet lastig gevallen werden/worden he.
Is dat het offensief geweest op de Europese verkrachtingen?
Goed gewerkt, maar dat neemt de realiteit niet weg.
Wij zitten met teveel op elkaar getsjokt. Wij treffen overal blauw om ons (de brave burger) op de regels te wijzen, boetes te geven, maar gewelddadige criminaliteit neemt toe. Gewapende overvallen, wapentrafiek, drugsbendes met nieuwe monopolies, ...

En onze vrouwen kunnen wij niet meer alleen over straat sturen of zij worden gedurig lastig gevallen, aangesproken.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2015, 06:47   #39
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

In Oostenrijk raadt men ondertussen aan dat vrouwen en kinderen zich overdag niet alleen op de straat begeven...

http://schnittpunkt2012.blogspot.de/
Refugees Welcome?
Heute morgen habe ich mit einem Jugendfreund telefoniert, der im Osten Österreichs als Polizist arbeitet. Seinen Angaben zufolge ist die Situation extrem aufgeheizt und explosiv.

Dort, wo grössere Flüchtlingsansammlungen sind, schnellt die Verbrechensrate extrem hoch. Weibliche Polizistinnen trauen sich teilweise privat nur mit Dienstwaffe auf die Strasse. Die sexuellen Anpöbelungen und teilweisen, tatsächlichen Übergriffe sind Alltag und werden immer mehr. Es hört sich fast unglaublich an, wenn er blonden Frauen rät, sich das Haar dunkel zu färben.

Eltern wird geraten, Kinder, vor allem Mädchen, nicht ohne Aufsicht in die Öffentlichkeit zu lassen, Schulwege möglichst mit dem Auto oder in Gruppen mit Begleitung zu organisieren.

In den Lagern selbst herrscht Chaos und Gewalt. Vandalismus in jenen Ortschaften ist zum traurigen Alltag geworden. Man hört auch von Supermärkten, in denen Flüchtlinge ohne Bezahlung einkaufen.

Gespendete, gebrauchte Sachen werden abgelehnt und oft kaputt oder unbrauchbar gemacht.

"Refugges Welcome!", schreien nur mehr jene, die nicht betroffen sind, ahnungslose und inkompetente Politiker und eine Medienlandschaft, die uns permanent belügt.

Mein Jugendfreund, der Polizist, weist auch darauf hin, dass all jene im Polizeidienst, die mit Flüchtlingen zu tun haben, keine, wie auch immer gearteten Informationen an die Öffentlichkeit dringen zu lassen.

Die Polizei ist hoffnungslos überlastet und kann die Sicherheit im Staat nicht mehr garantieren! Man hat auch keine Kenntnis darüber, welche Personen in diesem gigantischem Flüchtlingsstrom unkontrolliert in die EU gekommen sind. Er meint, ein nicht unbedeutender Teil der sogannten Flüchtlinge sind Gotteskrieger, Krieger im Namen Allahs. So sollen bereits mehrfach in Griechenland und in Deutschland Waffen gefunden worden sein, die an Flüchtlingscamps adressiert waren. "Wir werden eine gewaltige Welle noch nicht bekannten Terrorismus erleben!" Er hat den Eindruck, als würden einige von den Flüchtlingen dezidiert auf Bewaffnung und einen Einsatzbefehl warten!

Und er erwähnt auch, dass die Angst am Grössten bei jenen ist, die als Migranten schon Jahrzehnte hier leben und integriert sind! Wohl, weil sie die Brutalität, die Aggression und den Fanatismus der Gotteskrieger kennen ...
Tot voor kort:

http://americaninvienna.com/children...streets-alone/

Lees ook:
http://www.focus.de/regional/hessen/...d_5003482.html
HIER

Laatst gewijzigd door zonbron : 11 oktober 2015 om 07:02.
Oud 11 oktober 2015, 06:49   #40
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Het is nu eenmaal zo'n wereld waar het meisje als schuldige werd aangeduid.
Niets nieuws onder de Belgische Vlaamse conservatieve zon.
Ze mag er 's avonds niet meer zo laat lopen, want de politie zegt niet eens extra te patrouilleren.
Nochtans kregen wij via onze gasboetes de illusie dat er meer ordehandhaving is. Ik betwijfel ten zeerste dat die styloagenten iets zouden ondernemen wanneer 20 man naar voren komt gestormd.
Ze zijn onderbemand.

Men moet die agenten ontmaskeren met verborgen camera's. Agenten die zoiets zeggen mogen dan ook op staande voet ontslagen worden.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be