Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 oktober 2015, 23:27   #21
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Tot zover de westerse vrijheid om te zijn wie je wil.
Onjuist, die vrijheid wordt helemaal niet beperkt. U schijnt er echter van uit te gaan dat die vrijheid ook een of ander recht geeft op vrienden.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2015, 01:59   #22
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlaams realist Bekijk bericht
Mocht Silke zich bekeerd hebben tot de nazistische-ideologie zou ze net zo goed vermeden zijn als de pest .
Mocht ze de pinne-muts van de KKK hebben gedragen hebben , dan ook ging ze vermeden worden .
Dat het aanbidden van een warlord met pedofiele en anti-vrouw eigenschappen niet goed valt bij mensen . Wat is daar zo verbazend aan ?
Totaal niets !
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2015, 08:08   #23
Peche
Banneling

Standaard

Dat telt niet!

Die mensen zijn zo vrij vies te zien als ze willen en afstand te nemen net zoals zij zo vrij is de hoofddoek op te zetten of af te zetten.

Zo kunnen wij ook meisjes met korte rok en halfblote tetten door Molenbeek met verborgen camera laten lopen om een punt te stellen he.

Maar wat gaat ge daarbij winnen?

Die hoofddoeken, boerka's, boerkini's krijgen meer aandacht dan het werkelijk toekomt.
Laat mensen dragen wat ze willen, maar begrijp dat onze cultuur en onze waarden eerst staan alhier.
En dat houdt in dat vrouwen mogen dragen wat ze willen, en dat mensen zo vies mogen kijken als ze willen. Het is pas wanneer dingen opgedrongen worden door achterliggende culturele reden die in strijd met de onze zijn, wij ingrijpen.
Alles naar links en rechts duwen gaat de zaken er niet beter op maken.
Case closed!
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2015, 08:13   #24
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Hoe dom en achterlijk moet ge zijn om te denken dat het dragen van een stukje stof als hemd op je hoofd je een slecht mens maakt.
Loop dan eens rond met een bruin stukje stof en een armband stukje stof met een hakenkruis op, en zet, zoals vlaams realist schrijft, een pinnemuts op van de KKK, ook een stukje stof.

Dat maakt ook geen slecht mens van u.

Citaat:
Het ergste vind ik nog dat ik aan de toog (als mensen een pint ophebben durven ze hun façade van schone schijn al eens laten vallen) mensen uit het onderwijs deze achterlijke ideeën hoor verkondigen.
Die zijn soms in eerste lijn geconfronteerd met het gedrag van die niet-zo-slechte-mensen-met-een-stukje-stof.

Citaat:
Ben ik nu de enige op dit forum die de mening van Guinevere deelt? Dat zou mij één zaak duidelijk maken. Ik hoor hier niet thuis.
't is te hopen

Laatst gewijzigd door patrickve : 14 oktober 2015 om 08:14.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2015, 08:14   #25
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Die mensen zijn zo vrij vies te zien als ze willen en afstand te nemen net zoals zij zo vrij is de hoofddoek op te zetten of af te zetten.
Heeft iemand Silke verboden het verkleedfeestje te stoppen? Ik dacht het niet, maar groepsdruk is een bestaand iets nietwaar. Als de jongedame de oefening verder had doorgeduwd, dan had ze geleerd dat ze aanvaard ging worden in een heel andere kring van mensen.
Citaat:
Zo kunnen wij ook meisjes met korte rok en halfblote tetten door Molenbeek met verborgen camera laten lopen om een punt te stellen he.
Hoe lang voor we geweld, sexueel of niet, mogen aanschouwen?
Citaat:
Die hoofddoeken, boerka's, boerkini's krijgen meer aandacht dan het werkelijk toekomt.
Integendeel, ze krijgen veel te weinig aandacht , en veel te weinig waarschuwingen hiervoor.
Oud 14 oktober 2015, 08:19   #26
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoe dom en achterlijk moet ge zijn om te denken dat het dragen van een stukje stof op je hoofd je een slecht mens maakt.
.
Nog dommer en achtelijker is te denken dat het van u een beter mens maakt.
Het is in elk geval een uiting van het tot een groep te horen en die groep is niet bij iedereen even geliefd.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2015, 08:27   #27
Peche
Banneling

Standaard

Neen het krijgt veel te veel aandacht.

Veel meer aandacht dan dat het aanwezig is in onze maatschappij.
De hoofddoek is trouwens nooit een probleem geweest tot het media aandacht kreeg.

Dat zij zich aan reacties kon verwachten is toch logisch? Er is een cultuurkloof die je niet kan ontkennen, maar acties als deze maken die kloof alleen maar groter.

Goed gedaan Silke, U heeft bijgedragen aan de hysterische massa propaganda en meer verdeeldheid gezaaid.
Als dat uw missie was, geslaagd!
Oud 14 oktober 2015, 08:30   #28
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Nog dommer en achtelijker is te denken dat het van u een beter mens maakt.
Het is in elk geval een uiting van het tot een groep te horen en die groep is niet bij iedereen even geliefd.
Het idee achter het "huidige" hoofddoek gebeuren is wat Mohammed de woestijnrover aanbeval om te voorkomen dat moslima's lastig gevallen werden door zijn handlangers.
Een duidelijke "wij en zij" scheiding maken. Waarbij de "zij" vrouwen aan te randen waren zonder gevolgen vanuit de "wij" groep.

Dus, de "ex vrienden" van Silke deden exact wat de schuimbekkende kinderneuker voor ogen had. De kans haar lastig te vallen te minimaliseren.

Want moslima's mag je niet lastig vallen, al zeker niet als niet muzel, want dan krijg je de hele nest plunderaars in je nek.
Oud 14 oktober 2015, 08:50   #29
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
We willen gerust een deel van onze vrijheid kwijt als we in ruil van uw islam af geraken.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2015, 08:52   #30
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoe dom en achterlijk moet ge zijn om te denken dat het dragen van een stukje stof op je hoofd je een slecht mens maakt.

Hoe dom en achterlijk moet je zijn om niet te beseffen dat de religie die gepaard gaat met dat stukje stof dom en achterlijk is.

Citaat:
Als ge het woord Vlaming wilt besmeuren zijt ge prima bezig.
De "Belgische" nationaliteit wordt al jaren besmeurd omdat ze zomaar aan iedere schooier wordt weggegeven dus veel erger kan het niet worden, het kan alleen maar beter worden. En die schooiers zijn dan nog dikwijls types die hun vrouwen zo'n hoofddoek laten dragen, types die spuwen op onze waarden en normen, types die zich niet willen aanpassen... Ons geld uw echter wel goed genoeg voor dergelijke types.

Citaat:
Ik voel niks dan afschuw voor kortzichtige mensen die denken zoals gij dat doet. Maar ik moet bekennen: tegenwoordig moet ge voorzichtig zijn om dat hardop te zeggen.
Net zoals de bevolking decennia lang voorzichtig moest zijn om kritiek te uiten op moslims en het door de strot geramde multiculti gedoe van links. Moet je dan verwonderd zijn als het plots heel erg keert eens die klojo's niet meer aan de macht zijn? Ik dacht het niet.[/quote]

Citaat:
Het ergste vind ik nog dat ik aan de toog (als mensen een pint ophebben durven ze hun façade van schone schijn al eens laten vallen) mensen uit het onderwijs deze achterlijke ideeën hoor verkondigen.

Tgogogogogoooooo, dat moet inderdaad pijn doen voor jou om te beseffen hoe veel mensen in feite werkelijk denken. Er zullen er de laatste tijd wel meer uit hun zeemzoete multiculdroom ontwaakt zijn en zoiets doet altijd pijn.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2015, 08:53   #31
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
De doorsnee Vlaming is misschien niet echt slim maar hij is ook niet zo dom dat hij niet inziet dat de Islam niet deugt. En een vrouw die zo dom is dat ze zich als moslima gaat gedragen mag gestenigd worden want dan zal ze weten waarmee ze bezig is.
Of besneden....
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2015, 08:55   #32
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Voor zover ik weet staat dat niet in de koran dat je mag zijn wie je wil...
In tegendeel zelf en roept de koran ook niet op tot de djihad om de ongelovigen overal ter wereld te bestrijden???

Tot daar tot waar de Islam bereid is om de vrijheid van om het even wie te respecteren...
Ik zie dan ook niet in waarover u hier komt klagen...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2015, 08:55   #33
vlaams realist
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Neen het krijgt veel te veel aandacht.

Veel meer aandacht dan dat het aanwezig is in onze maatschappij.
De hoofddoek is trouwens nooit een probleem geweest tot het media aandacht kreeg.

Dat zij zich aan reacties kon verwachten is toch logisch? Er is een cultuurkloof die je niet kan ontkennen, maar acties als deze maken die kloof alleen maar groter.

Goed gedaan Silke, U heeft bijgedragen aan de hysterische massa propaganda en meer verdeeldheid gezaaid.
Als dat uw missie was, geslaagd!
De stijgende aanwezigheid van hoofddoeken is duidelijk .
Althans in mijn stad . Buiten de werkuren is het zelfs een meerderheid .
Meer hoofddoeken in Vilvoorde dan in Istanboel (percentage) , tot de anderen van hun werk komen .
vlaams realist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2015, 08:58   #34
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Meer hoofddoeken in Vilvoorde dan in Istanboel (percentage) , tot de anderen van hun werk komen .
Correct. ik zag minder hoofddoeken in het grote winkelcentrum van Dubai dan in de Leuvense steenweg hier in Vilvoorde.
Oud 14 oktober 2015, 09:10   #35
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Correct. ik zag minder hoofddoeken in het grote winkelcentrum van Dubai dan in de Leuvense steenweg hier in Vilvoorde.
Ik denk niet dat die grote winkelcentra nu echt tekenend zijn voor de culturele en religieuze gewoonten van de Arabische bevolking van die streek.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2015, 09:16   #36
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Maar hoe vormt dat problemen?
Op zich toch geen probleem als iemand een pet, hoofddoek op zijn/haar hoofd draagt?

Wij hebben vrijheid van geloofsovertuigingen en wij hebben een jihad-collaborerend Europa.
Wat verwacht je dat het hier gaat worden dan?
Oud 14 oktober 2015, 09:25   #37
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Ik denk niet dat die grote winkelcentra nu echt tekenend zijn voor de culturele en religieuze gewoonten van de Arabische bevolking van die streek.
Dat denkt U verkeerd. De winkelcentra zijn de sociale verzamelplekken in de Emiraten.
Oud 14 oktober 2015, 09:53   #38
Guinevere
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JBM Bekijk bericht
Wat had je verwacht? Een hoger opgeleid meisje dat zich plots bekeerd tot de meest misogyne, homofobe, rascistische en gewelddadige leer die er in de wereld te vinden is. Ik zou daar ook serieuze problemen mee hebben als dat een vriendin van mij was.
Wat een vooringenomenheid. Dat meisje werd louter op een hoofddoek gediscrimineerd of uitgemaakt! Niemand kende zelfs maar een fractie van haar geloofsideeën.

Uw beweringen zijn regelrechte leugens. Er zijn genoeg niet-moslims die homofoob, misogyn, racistisch of gewelddadig zijn... hou eens op met dat voortdurend aan de islam toe te schrijven.

Het is gewoon schandalig dat iemand op basis van een doodgewon kledingsstuk zo'n negativiteit te verwerken krijgt. Hoe je het ook draait of keert, racisme is dan blijkbaar helemaal niet relatief, wat de n-va ook moge beweren.

Laatst gewijzigd door Guinevere : 14 oktober 2015 om 09:53.
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2015, 09:58   #39
Guinevere
Banneling

Standaard

Citaat:

Als ge het woord Vlaming wilt besmeuren zijt ge prima bezig.

Ik voel niks dan afschuw voor kortzichtige mensen die denken zoals gij dat doet. Maar ik moet bekennen: tegenwoordig moet ge voorzichtig zijn om dat hardop te zeggen.

Ben ik nu de enige op dit forum die de mening van Guinevere deelt? Dat zou mij één zaak duidelijk maken. Ik hoor hier niet thuis.
2! Helemaal mee eens!
Een deel van de Vlamingen wordt steeds zieker in het hoofd precies...
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2015, 10:03   #40
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat een vooringenomenheid. Dat meisje werd louter op een hoofddoek gediscrimineerd of uitgemaakt! Niemand kende zelfs maar een fractie van haar geloofsideeën.
Gaat gij dat ook zeggen van iemand met een bruin hemd, een hakenkruis op zijn mouw, en een puntmuts van de KKK ?
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be