Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 januari 2016, 21:45   #21
Eurosceptic
Minister

Standaard

Je mening uiten = haat zaaien.
Idem voor Geert Wilders. De linkse agenda mag niet gedwarsboomd worden
Eurosceptic is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2016, 22:01   #22
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Ach, ondertussen is de 'racistische' agent uit Gent die zwarten vergeleek - of juist niet - met apen, vrijgesproken.

http://www.clint.be/actua/racistisch...paign=20160128

Citaat:
Hans V. werd door het Gentse parket racisme en xenofobie verweten. De rechtbank is het daar duidelijk niet mee eens en sprak de man nu volledig vrij.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2016, 22:07   #23
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
toch wel sterk.

wat gaan die politiemannen dan bij die facebookers vertellen ? dat er geen problemen zijn met verkrachtingen en rooftochten door "vluchtelingen" in en rond bepaalde centra ?

en mag dat wel ? beëdigde agenten die zo maar komen liegen ? kan je daar klacht tegen indienen bij comité P ?
Beëdigde? Rijkswachters vroeger ja en douaniers ja, zelfs postbodes maar politie, dat zijn geen staatsfuncties hé, die zijn volgens mij niet beëdigd.

Ik heb ooit aan de dok in Antwerpen een Douanier weten opgepakt worden door de politie voor diefstal. De politie had de douanier de ontvreemde zaken afgenomen en deze mee genomen naar het politiekantoor. Eens daar aangekomen draaide de douanier de zaak om en verklaarde aan de commissaris dat hij twee agente aan de dok betrapt had op diefstal en de de commissaris hun zakken maar eens moest controleren naar de ontvreemde goederen. Niets tegen te beginnen aangezien de douanier beëdigd was en de politie niet.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2016, 22:12   #24
non-conformist
Europees Commissaris

non-conformist's schermafbeelding

Standaard

Dat is vrije meningsuiting mijnheer de agent. Moet ik U het desbetreffende artikel uit de grondwet citeren ?
Oud 28 januari 2016, 22:20   #25
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
De vraag moet gesteld worden of de politie in Leeuwarden in actie kwam na klachten of dat ze zelf het internet afspeurt op ongepaste uitlatingen. Dit soort van optreden maakt Nederland tot een politiestaat.

De mensen die bezocht zijn door de politie weten nu dat ze door de politie in de gaten worden gehouden en ze kunnen vermoeden dat bij herhaling zullen worden gearresteerd voor een verhoor in het politiebureau. Maar met onduidelijke opmerkingen zoals in het bericht zal het niet snel tot een rechtszaak komen.

Ik verwacht niet dat de aangesprokenen hierdoor op andere gedachten zullen worden gebracht; ze zullen zich hooguit wat diplomatieker gaan gedragen. Ze vertolken de menig van een zwijgende meerderheid. Ze zijn zichtbaar, zoals een drijvende ijsberg waarvan zich 90% onder water bevindt.
Ik denk dat de Nederlanders die tot nu toe nog niet op Wilders stemde na zo'n bezoek gelijk weten op wie ze volgende keer gaan stemmen., althans, zo zou ik toch reageren.

't Is dat ik inmiddels al lid ben van het VB want mocht dat nog niet het geval zijn en er zou hier zo een agent komen aandraven, opende ik in diens bijzijn onmiddellijk het internet om mijn lidmaatschap aan te vragen bij het VB!

Maar ja, ik sta dan ook niet direct te beven als er een politieklak voor mijn neus staat.

Laatst gewijzigd door Garry : 28 januari 2016 om 22:24.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2016, 07:23   #27
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

Blijkbaar beter intifada spelen en stenen smijten dan comments plaatsen op facebook. Dan gaan de flikken lopen/rijden.

http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenl...aal-ziek.dhtml
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2016, 07:29   #28
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

dubbel (5 minuten 504)

Laatst gewijzigd door Scherven A. Mok : 7 mei 2016 om 07:31.
Oud 7 mei 2016, 07:41   #29
Nierika
Europees Commissaris

Nierika's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
Blijkbaar beter intifada spelen en stenen smijten dan comments plaatsen op facebook. Dan gaan de flikken lopen/rijden.

http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenl...aal-ziek.dhtml
Ik heb dat filmpje gisterenavond ook bekeken. Het moment waarop die journaliste naar de politiewagen loopt en de agent vraagt of hij dit normaal vindt (tal van mensen uit die wijk hadden al hun beklag gedaan dat het niet meer te doen was), om er gewoon in hun wagen vandoor te stuiven, is hallucinant...
Hal-lu-ci-nant!

En dan die oproep naar de centrale... Je hoort de onwil van de dispatcher door de telefoon heen...

Of zoals een buurtbewoner het onomwonden stelde: als ze niet kunnen flitsen, zie je ze niet.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2016, 08:08   #30
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Ik heb dat filmpje gisterenavond ook bekeken. Het moment waarop die journaliste naar de politiewagen loopt en de agent vraagt of hij dit normaal vindt (tal van mensen uit die wijk hadden al hun beklag gedaan dat het niet meer te doen was), om er gewoon in hun wagen vandoor te stuiven, is hallucinant...
Hal-lu-ci-nant!

En dan die oproep naar de centrale... Je hoort de onwil van de dispatcher door de telefoon heen...

Of zoals een buurtbewoner het onomwonden stelde: als ze niet kunnen flitsen, zie je ze niet.
Dat er straffeloosheid heerst vind ik hallucinant. Dat een agent liever niets voor de camera zegt niet.
Oud 7 mei 2016, 19:53   #31
Nierika
Europees Commissaris

Nierika's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
Dat er straffeloosheid heerst vind ik hallucinant. Dat een agent liever niets voor de camera zegt niet.
De politie staat ten dienste van de bevolking en zijn aanspreekpunten.
Als hij niks wil zeggen, dan kan hij dat op een andere manier duidelijk maken dan doen alsof hij haar niet hoort, in de passagierszetel te zinken en er samen met de chauffeur als een haas vandoor gaan.
Trekt er niet op.

Het is trouwens ook niet dat ze zich tegenover de gewone man uit de wijk anders gedragen.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2016, 20:29   #32
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Journalisten kunnen maar beter wegblijven op een 'slecht moment', als er 'onrust' is en zo

Wat slikt die gast?

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2016, 15:13   #33
dewanand
Minister-President

dewanand's schermafbeelding

Standaard

ik ben nu geband van facebook, stom die hele censuur daar. moslims mogen wel haat zaaien en kaffirs laten stenigen.

het westen is moreel failliet en pleegt zelfmoord nu.

http://www.dewanand.com
dewanand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2016, 16:33   #34
Gamla
Europees Commissaris

Gamla's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dewanand Bekijk bericht
ik ben nu geband van facebook, stom die hele censuur daar. moslims mogen wel haat zaaien en kaffirs laten stenigen.

het westen is moreel failliet en pleegt zelfmoord nu.
Heb je daar ook obscene plaatjes zitten posten?
Rot hier ook maar op.
Oud 10 mei 2016, 16:43   #35
Peche
Banneling

Standaard

Where is the love Gamla?
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2016, 16:44   #36
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Ach, ondertussen is de 'racistische' agent uit Gent die zwarten vergeleek - of juist niet - met apen, vrijgesproken.

http://www.clint.be/actua/racistisch...paign=20160128

de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2016, 16:46   #37
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gamla Bekijk bericht
Rot hier ook maar op.
Maar neen wat ie zegt is juist toch ? allee zijt eerlijk, moesten wij nu eens juist hetzelfde beginnen doen?? het zo bond maken ? ewel ?

Laatst gewijzigd door de vuile muilekoek : 10 mei 2016 om 16:47.
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2016, 20:07   #38
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gamla Bekijk bericht
Rot hier ook maar op.
obscene plaatjes

Als ge ze niet WILT zien, KIJKT DAN ELDERS!

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2016, 23:34   #39
Adrian M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zonbron Bekijk bericht
Dat mag @Patrick M., zo'n wijkagent heeft trouwens absoluut geen bevoegdheid wat zulke zaken betreft.

Laat ons niet vergeten hoe jarenlang Sharia4Be en duizenden anderen via de sociale media trots de afgekapte hoofden toonden, jihadisten ronselden, jihad verspreidden, revoluties startten, terrorisme organiseren... tot op de dag van vandaag. Onder het toeziend oog van faceboek, de NSA en dus uiteraard ook onze diensten.

Maar daar werd destijds en heden nog steeds NIETS aan gedaan. Het staat dan ook meestal in het Arabisch, moeilijk te begrijpen, dus moeilijk te vervolgen...

Maar de eigen gevaarlijke bevolking zal aangepakt worden. Zelfs zonder rechter. Gewapende wijkagenten bellen aan om de autochtone bevolking wat onder druk te zetten. Moest het bij mij thuis gebeuren, dan zeg ik njet en dat ze het maar doorsturen naar een rechter, daar zal alles dan duidelijk worden.

Tot die 'noodopvang-wijkagenten' zoiets als gasboetes mogen uitschrijven voor niet politieke correct gebruik van internet, dan stapelen de boetes zich natuurlijk snel op. Bon, eens apenland, altijd apenland.
Gaat niet specifiek om eigen bevolking ... alle bevolkingsgroepen.
Hoe zo een bon uitschrijven? Als een Islamiet ervoor opgepakt kan worden geldt dit evengoed voor een allochtoon die haait zaait.
De maatschappij verloedert ... aanpakken bij de bron.

Een wijkagent is niet iets bijzonders. Toen ik jong was bestond de Rijkspolitie, een agent toegewezen aan enkele dorpen. Die deed exact hetzelfde. Leverde me ooit eens bij m`n vader af (en een flinke dreun). Op z'n ronde dronk hij bij die of gene een bakkie koffie, je zag hem een tijdje vaker langskomen als je wat had uitgehaald
Adrian M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2016, 00:43   #40
Adrian M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Kind schrijft excuusbriefje aan agent na gevecht
10-5-16

Een wijkagent heeft een handgeschreven excuusbriefje van een kind ontvangen. De jongen toonde berouw nadat hij tijdens een gevecht een andere jongen had geslagen.
,,Beste Ria, ik wil u uitleggen waarom ik die jongen heb geslagen'', begint het briefje. Volgens de jongen begon het als een grapje. ,,Het was niet de bedoeling om hem pijn te doen, sorry'', schrijft hij in het briefje.
http://www.ad.nl/ad/nl/1041/Amsterda...-gevecht.dhtml

Een wijkagent is overigens echt niet alleen bedoeld voor allochtonen. Zit men er dichter boven op zal het in ieder geval iets bij kunnen dragen.

Wijkagent als geheim wapen tegen radicalisering
Het Nederlandse wapen in de signalering van radicalisering is de wijkagent. Vanuit verschillende landen komen delegaties kijken hoe Nederland dat aanpakt.
De wijkagent is volgens de Nederlandse politie een effectief 'wapen’ bij het tijdig herkennen van radicaliserende jongeren. Wijkagent Jan Pots maakt deel uit van het basisteam in de wijk Feyenoord dat zich gemeenschappelijk inzet voor veiligheid in de wijk.
In iedere straat heeft Jan Pots twee contactpersonen die hem op de hoogte houden, vaak via whatsapp.
http://nos.nl/nieuwsuur/artikel/2103...alisering.html

Laatst gewijzigd door Adrian M : 11 mei 2016 om 00:45.
Adrian M is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be