![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Banneling
|
![]() eindelijk godverdomme
en het is WRAAKROEPEND |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
If there is going to be any peace on earth, it is going to come in the consequence of our people uniting to defeat US imperialism once and for all!!! http://www.faithfreedom.org http://dutch.faithfreedom.org/forum Forumnar Hans1 over de Vlaamse transfers naar Wallonië: "Bovendien komt er niet voldoende economische steun uit het noorden zoals van West- naar Oost-Duitsland." |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Minister-President
|
![]() Zouden we dat geld niet beter lenen, dan kunnen we het tenminste nog terugeisen of gebruiken als pasmunt ...
« Ciò che ci divide non è il fatto che noi non troviamo nessun Dio, né nella storia, né nella natura, né dietro la natura, - ma che quello che è stato adorato come Dio noi non lo troviamo affatto "divino", ma al contrario pietoso, assurdo, dannoso, non solo perché è un errore, ma perché è un crimine contro la vita... » (Friedrich Nietzsche) |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik stel voor een onmiddelijke stopzetting van die transfers. Ze hebben ze al zo lang gehad en de situatie in Wallonië verbert er toch niet door.
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Beste N-VA'ers,
Ik heb de indruk dat de maskers stilaan vallen. Het argument:"We zijn niet tegen transfers, zolang ze doorzichtig zijn", lijkt hoe langer hoe meer een vals voorwendseltje om niet op één lijn met het Vlaamsblok gesteld te worden. Jullie hebben nu je officiële, doorzichtige, concrete cijfer. Stop dus het zeuren alvorens julie laatste greintje geloofwaardigheid samen met andere bruine derrie door de plee kan gespoeld worden.....
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik vind het normaal om meer bij te dragen dan iemand die het minder breed heeft dan ik. Dat hij dan ook nog eens meer uit de pot wilt graaien lijkt mij minder evident. Als we de gezondheidszorg als voorbeeld nemen denk ik niet dat het die arme sloeber is die voordeel heeft bij de verkwistingen in ziekenhuizen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een mooie intentieverklaring van jouwentwege? Citaat:
Hier maak je een wilde veronderstelling. Betaalt een zieke Waal minder remgeld dan een Vlaming? Ontvangt een Waalse dopper méér dan een Vlaamse? Verdient een Waalse ambtenaar méér dan een Vlaamse? (Kom niet af met het procentueel hoger aantal ambtenaren over de taalgrens- dat is normaal: ze zijn met minder) Je mag je bewering steeds hard proberen maken met cijfes uit jullie veelgeprezen, doch weinig gelezen studie..........
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik beweerde eerder dat die studie er helemaal geen klaarheid in verschafte. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Toch kost een blindedarm operatie er het dubbele van in Vlaanderen. Hoelang mag een Waal in het ziekenhuis verblijven voor hij naar huis gestuurd wordt, hoelang een Vlaming voor dezelfde operatie ? Citaat:
Citaat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#33 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() [quote]
Citaat:
De reden is voor de hand liggend...de PS wil de stinkende potjes gedekt houden. Citaat:
En daarom wil ik inderdaad mijn geld besteed zien op basis van het stemgedrag. Wie op profitariaat stemt krijgt mijn geld niet. Ik geef mijn geld niet aan de megalomane projecten van een handvol maffioso. basta [size=1](allez, bij wijze van spreken hé)[/size]
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoeveel verdient die dopper dan ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
20% van 4.000.000 Walen=800.000 15% van 6.000.000 Vlamingen=900.000 Als we het dus in absolute cijfers bekijken zijn er méér Vlaamse 'kasplunderaars' Beide gezichtspunten zijn dus even arbitrair. Bekijk het vanuit het individu, en dan is er geen probleem: iedereen 'trekt' evenveel en 'sponsort' evenveel. Het trekken van een taalgrens om daaruit via arbitraire criteria verschillen uit te puren, is pure politieke demagogie om de mensen op te jutten, in te spelen op hebzucht en jaloezie en hen zodoende voor extremistische karretjes te spannen.
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zelfs flaminganten beginnen stilaan in de Belgische realiteit te ontwaken. De rekening klopt tenandere. Flaminganten laten zich meeslepen door fictieve rekeningen volgens totaal arbitraire criteria zoals taal en streek en procenten. Hun politici houden dat vuurtje van onsolidaire nijd brandende. Wij zijn allemaal Belgen, en de rijkere Belgen dragen af voor de armere. Welke taal die Belgen spreken of aan welke kant ze wonen doet er niet toe. Taal of woonplaats zijn een totaal hilarisch criterium om solidariteit aan af te wegen. Een kas gevuld door 10.000.000 verdraagt al eens makkelijker een tijdelijke tegenvaller.
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#40 | |
|
![]() Citaat:
Eigenlijk gaat dit geld - op een of andere manier - naar de PS die zo hun eigen clientenstaatje kunnen onderhouden en uiteraard hun eigen vetbetaalde bezigheden.
![]() |