Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 oktober 2004, 09:18   #21
slegie
Staatssecretaris

slegie's schermafbeelding

Standaard

Er is een verschil tussen het kweken van dieren om de vleesconsumptie te spijzen en het mishandelen en misbruiken er van voor bepaalde redenen.

Trouwens de hele vlees industrie mag gerust eens worden aangepakt!

Heb je wel enig idee wat sommige mensen in het eten durven doen van die dieren die wij dan later opeten?

Persoonlijk vind ik dat de levensomstandigheden voor de dieren die dienen voor de vleesconsumptie stukken beter moet worden.
Maar ook bijvoorbeeld legkippen moeten een beter leven kunnen krijgen.

En alle andere dieren dienen beschermd te worden en mensen die hier misbruiken tegen maken moeten hard aangepakt worden.

Oh ja en het is niet zo dat als je vlees of vis eet dat je dan geen dierenvriend kunt zijn hé.Ook dan kun je nog altijd pleiten voor een beter leven van alle dieren ook diegene die moeten dood gaan voor ons biefstukje.
doden voor voedsel is nu eenmaal jammer genoeg een natuurlijk fenomeen.
Het is alleen verkeerd als je dood voor plezier of als je deze dieren nog voor hun dood mishandeld en in erbarmelijke omstandigheden laat leven.
Ook vind ik dat er een nieuw systeem voor vlees en vis verkoop moet uitgevonden worden.
Met onze technologie moet het toch mogelijk zijn om vlees en vis op order te laten kopen in plaats van rekken vol vlees te moeten vullen waar dan een heel deel van niet word gekocht en er dieren voor niets zijn gestorven!
Zo kunnen we toch enigszins vermijden dat er dieren voor niets moeten sterven.
Maar het is maar een ideetje of het haalbaar is weet ik niet en hangt af van onze mentaliteit.
slegie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2004, 17:13   #22
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno!
In eerste aanleg was de rechter nog van mening dat de Gaia-videobeelden niet konden gebruikt worden, aangezien ze de privacy van de veehandelaars zouden schenden. (what a joke!!)

Maar nu in beroep is er toch een verstandige rechter gevonden die de beelden wèl als bewijsmateriaal aanvaardt, en de veehandelaars heeft veroordeeld tot de MAXIMUMSTRAF!

De veehandelaars zijn veroordeeld tot boetes tussen 991 en 4.957 euro en tot gevangenisstraffen tot drie maanden.

Proficiat Gaia! Proficiat Luiks gerecht! Laat die verdomde heethoofden van dierenbeulen maar eens afkoelen achter tralies! Haha!
Zeno, onze Volkert Vandergraaff?? Pas maar op, Philippe D!
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2004, 17:28   #23
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door slegie
!
Zo kunnen we toch enigszins vermijden dat er dieren voor niets moeten sterven.
Maar het is maar een ideetje of het haalbaar is weet ik niet en hangt af van onze mentaliteit.
_________

Het beste idee om te vermijden dat dieren voor niets moeten sterven is vegetariër worden.

Maar of dat haalbaar is voor meer dan 1% van de mentaliteiten, weet ik niet.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2004, 11:21   #24
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof
Zeno, onze Volkert Vandergraaff?? Pas maar op, Philippe D!
Lol, ik ben een vredelievende jongen hoor!!!

Peace, man! Love, sex and rock 'n roll! 8)
Zeno! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2004, 18:12   #25
slegie
Staatssecretaris

Standaard

als iedereen vegetariër zou worden dan zouden we massa's meer landbouwgronden moeten hebben om de vlees consumptie te vervangen.
en die vruchtbare grond word natuurlijk schaarser met de dag door de opwarming van de aarde waardoor woestijnen oprukken en gebieden onder water komen te staan en zo meer.
Nu als het kon zou het natuurlijk het beste zijn voor de dieren maar helaas zie ik niet iedereen vegetariër worden dus moeten we toch proberen om zo weinig mogelijk dieren te moeten slachten voor onze vleesconsumptie.
jammer en spijtig maar dat is de realiteit.
Oud 12 november 2004, 18:15   #26
ingenious
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno!
Lol, ik ben een vredelievende jongen hoor!!!

Peace, man! Love, sex and rock 'n roll! 8)
het woord peace heeft voor mij sinds een paar maanden een vreemde bijklank. hoe zou da komen?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Inge heeft altijd gelijk.
ingenious is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2004, 18:43   #27
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
als iedereen vegetariër zou worden dan zouden we massa's meer landbouwgronden moeten hebben om de vlees consumptie te vervangen.
en die vruchtbare grond word natuurlijk schaarser met de dag door de opwarming van de aarde waardoor woestijnen oprukken en gebieden onder water komen te staan en zo meer.
Nu als het kon zou het natuurlijk het beste zijn voor de dieren maar helaas zie ik niet iedereen vegetariër worden dus moeten we toch proberen om zo weinig mogelijk dieren te moeten slachten voor onze vleesconsumptie.
jammer en spijtig maar dat is de realiteit.
Met wat dacht je dat ze dieren voederen ?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2004, 18:55   #28
slegie
Staatssecretaris

Standaard

gras kan ook groeien op minder vruchtbare grond maar de meeste andere gewassen hebben meer eisen voor een grond.
Ook worden vele dieren gevoed met afval producten van de mens of hoe dacht anders dat er een dioxine crisis kon ontstaan en zo meer.
vegetariërs daarentegen willen velen soorten groenten eten en deze groenten eisen veel meer dan het armzalige menu van een koe bijvoorbeeld ook al eet die misschien iets meer
Oud 17 november 2004, 18:26   #29
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
gras kan ook groeien op minder vruchtbare grond maar de meeste andere gewassen hebben meer eisen voor een grond.
Ook worden vele dieren gevoed met afval producten van de mens of hoe dacht anders dat er een dioxine crisis kon ontstaan en zo meer.
vegetariërs daarentegen willen velen soorten groenten eten en deze groenten eisen veel meer dan het armzalige menu van een koe bijvoorbeeld ook al eet die misschien iets meer
_______

Onze slachtdieren worden gefokt met granenmengsels en zelfs met dierlijk afval (vandaar de gekke-koeien-ziekte) en het voor de plaatselijke bevolkingen nodige landbouw-areaal wordt zo in beslag genomen en zelfs voor export bestemd, terwijl de mensen ter plaatse soms honger lijden.
Dat kan een motief zijn voor vegetariërs.

Bovendien zijn al die slachttoestanden zeer onsmakelijk, ik kan ervan meespreken want ik heb alle slachthuizen bezocht.

Bovendien zijn er aan vleesverbruik vele gezondheidsrisico's voor de verbruiker.

Bovendien lijken een aantal vlees-voedingsindustriën meer op maffia's
dan op bedrijven.

Laatst gewijzigd door eno2 : 17 november 2004 om 18:29.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2004, 19:55   #30
boer_bavo
Europees Commissaris

boer_bavo's schermafbeelding

Standaard

Ik moet beamen dat het meeste vlees gekweekt wordt op granen. Bvb alle kippe- en varkensvlees. Ook voor koeievlees gebeurt het op grote schaal.

Maar we moeten niet panikeren: er ligt nog meer dan genoeg vruchtbare grond op aarde die niet of nauwelijks gebruikt wordt.
Oud 17 november 2004, 20:49   #31
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

pfff, bio-industrie is wat ze is omwille van de behoeften van de markt.
de consumenten. wij dus.
gemakkelijk om de schuld op een handvol veehandelaars te steken.
de consument houdt de hele bio-industrie in stand.

we zijn allemaal killers.

het bloed der onschuldigen sijpelt langs onze tanden.

en hun kreten verstommen in ons feestgedruis.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2004, 22:42   #32
dorus
Banneling

dorus's schermafbeelding

Standaard

Wat worden er weer dikke tranen geplengd, wat wordt er weer geknuffeld.

Niemand die zich afvraagt of die dieren wel dezelfde pijndrempel hebben als de mens. De vraag dus of er wel sprake is van mishandeling. Er kan immers niet over mishandeling gesproken worden als er geen pijn is.

Ik ben geen kenner, maar ik stel toch vast dat een koeienhuid een stuk dikker is dan die van de mens en dat de pijndrempel van die dieren een stuk hoger moet liggen.

Kortom, waar het mij om gaat, is dat men voetstoots aanvaardt dat een slag om een koeienachterwerk even pijn doet als de geseling van een mens.
En dat is met zekerheid niet waar.

Die rechter heeft dus een stelling aangenomen die op geen enkele wijze is bewezen, zelfs niet onderzocht. Hij heeft zich laten meeslepen door sentimenteel gedoe en snik-snok-romantiek.

Onwaardige rechtspraak dus.

P.S. Het kan natuurlijk zijn dat het vel van Michelleke inderdaad van koeieleer is. In dat, niet zo onwaarschijnlijk geval - de man lijkt erg op een kruising tussen rund en mens - , trek ik mijn woorden terug.
dorus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2004, 23:22   #33
ingenious
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dorus
Wat worden er weer dikke tranen geplengd, wat wordt er weer geknuffeld.

Niemand die zich afvraagt of die dieren wel dezelfde pijndrempel hebben als de mens. De vraag dus of er wel sprake is van mishandeling. Er kan immers niet over mishandeling gesproken worden als er geen pijn is.

Ik ben geen kenner, maar ik stel toch vast dat een koeienhuid een stuk dikker is dan die van de mens en dat de pijndrempel van die dieren een stuk hoger moet liggen.

Kortom, waar het mij om gaat, is dat men voetstoots aanvaardt dat een slag om een koeienachterwerk even pijn doet als de geseling van een mens.
En dat is met zekerheid niet waar.

Die rechter heeft dus een stelling aangenomen die op geen enkele wijze is bewezen, zelfs niet onderzocht. Hij heeft zich laten meeslepen door sentimenteel gedoe en snik-snok-romantiek.

Onwaardige rechtspraak dus.

P.S. Het kan natuurlijk zijn dat het vel van Michelleke inderdaad van koeieleer is. In dat, niet zo onwaarschijnlijk geval - de man lijkt erg op een kruising tussen rund en mens - , trek ik mijn woorden terug.

de pijndrempel van dieren ligt inderdaad anders dan die bij mensen. maar wie zegt dat de rechter daar geen rekening mee gehouden heeft? heb jij het hele proces gevolgd?

het ging trouwens om meer dan slag op een koeienachterwerk.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Inge heeft altijd gelijk.

Laatst gewijzigd door ingenious : 17 november 2004 om 23:22.
ingenious is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be