![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Het uiteenvallen van België is het bewijs dat de multiculturele maatschappij niet werkt. | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() |
7 | 30,43% |
Nee |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Het één houdt geen verband met het ander. |
![]() ![]() ![]() |
14 | 60,87% |
België valt niet uiteen. |
![]() ![]() ![]() |
2 | 8,70% |
Aantal stemmers: 23. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Hmm tegen extremisme langst de 2 kanten .. waar reken jij het Blok in ? Persoonlijk zet ik ze Rechts en niet extreem ...da zou VMO zijn of zoiets.
![]() |
![]() |
#22 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() akanit:
Knol,uw manier van antwoorden staat mij echt niet aan .... ydde: De knol moet ge pakken voor wat hij is: ne knol!! ![]() ![]() ![]()
![]() |
#23 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
"Fight, you might die. Run, you'll live. At least a while... And dying in your beds, many years from now. Are you willing to trade all of that, from this day till that for one chance, just one chance to come back here, and tell our enemie that they may take our lives, but they never take.. OUR FREEDOM. CONQUERER!!!!" |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | ||
Burger
|
![]() Citaat:
BELGIE HEEFT GEEN BESTAANSREDEN , België is een van de GROOTSTE blunders uit de geschiedenis ! Als U denkt dat het blok X-rechts is dan is de VLD ook rechts zekerst ? Indien u de laatste 4 regeringsjaren GOED gevolgd heeft zult U opgemerkt hebben dat de VLD meer lijkt op een Linkse partij dan op een rechtse partij . Conclusie als de VLD links is ...mogelijk kan men nog stellen centrum , dan is het Blok rechts en N-VA ook rechts . Wie heeft hen trouwens in het hoekje van x-rechts geplaatst ? Soms niet de "Democratische" politici ?
![]() |
![]() |
#25 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Knol moet niet aangepakt worden ....hij moet volwassen worden en leren niet op de man te spelen ...dit is in het kort wat Akanit trachtte te zeggen , peisek .
![]() |
![]() |
#26 | |||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() * Als de VLD naar links opschuift, en dat laat ik in het midden, impliceert dit geenszins dat het Vlaams Blok minder extreem-rechts is, wat voor een belachelijke redenering is dat nu? ![]() * Het Vlaams Blok heeft zichzelf in het extreem-rechtse hoekje geplaatst dat ontkennen is het verloochenen van de partij idealen. Het is geen schande om extreem-rechts gedachtengoed te hebben, spijtig dat dit steeds met racisme hand in hand gaat & evenmin in praktijk is om te zetten zoals extreem-links. Van beiden zijn voorbeelden bekend & als men mij voor de keuze stelt is dit kiezen tussen de pest & cholera. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | ||||
Burger
|
![]() Citaat:
Het feit dat U zich beroept op economie om het bestaan van een land te bewijzen toont is heel beperkt . De bestaansreden van een land zijn grotendeels gebaseert op de Cultuur niet op Economie . Indien de basis van een land enkel Economie zou zijn dan zou men meer landen hebben en dan zou men telkens bij een verandering van de conjunctuur een andere staat moeten creëren . M.a.w. Uw argumentatie dat Economie een bewijs vormt van een staat is verkeerd . Wij zagen niet wij vertellen de realiteit en beiden oplossingen . Dat U dat niet wil inzien dat is dan maar uw probleem . B) Wat U daar neerschrijft is al een duidelijk bewijs dat U de realiteit niet kunt vatten. Iedereen aanziet de VLD als zijnde een rechtse partij , terwijl haar beleid (in samenwerking met andere ..maar toch is ze de grootste ) een links beleid is met weinig verwezenlijkingen van haar programma . Dit betekend dat politieke partijen veel bla bla beloven en dan een extra light version van hun boem boem uitoefenen ( snapt U dit taaltje misschien beter ?? ) . Conclusie : De Bla bla van het Blok is x-rechts maar de echte Boem Boem is rechts .. Of moe'k der nog een tekeninkse bijmaken ?? C) Ik heb nooit gesteld dat ik spijt heb dat we aan de extreme flank zitten. Maar U antwoord nog altijd niet wie bepaald heeft dat het Blok X-rechts is naar de tegenwoordige standaard van de term . Hand in hand met Racisme gaan is zo te zien een waanbeeld waarover u beschikt . U weet toch dat het Blok nog nooit veroordeeld is geweest voor Racisme , m.a.w. Het blok is (volgens U) x-rechts maar u mag de connotatie racisme er niet bijhalen aangezien dit niet bewezen is ![]()
![]() |
![]() |
#28 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
- alle mensen zijn gelijk en moeten in hun waarde worden gelaten Mensen zijn hoogst ongelijk maar moeten wel zo mogelijk gelijk behandeld worden, men moet het ook verdienen om gelijk behandeld te worden. Mensen mogen onder gelijke omstandigheden niet ongelijk behandeld worden. - we moeten streven naar respect voor alle ethnieën en culturen; Ethnieën en culturen zijn twee erg verschillende zaken, men kan daar zeker niet algemeen op ingaan. Een Ethnie mag geen reden zijn voor een andere behandeling, een cultuur echter moet zich inpassen in de plaatselijke wetgeving. Een cultuur heeft ook niet automatisch recht op respect en waardering, ik heb geen respecht voor zeg maar het brengen van mensenoffers door de Azteken of voor de NAZI ideologie of voor godsdiensten die niet open staan voor het gedachte goed van andere mensen. - dit is alleen mogelijk in een multiculturele maatschappij; Dat is een voorstelling van zaken die ik niet wens te onderschrijven. Een multiculturele maatschappij is enkel heel beperkt mogelijk aangezien we onderworpen zijn aan dezelfde wetten. Multicultureel vraagt om een verschillende regelgevingen door elkaar en dat kan, niet in een moderne maatschappij. België is een land waar het samenleven van twee grote culturen (en vele minder grote) de basis is van het staatsbestel; Dit samenleven is al lang mislukt en bijgevolg leven we nu geografisch gescheiden met elk zijn cultuur, zoals het steeds geweest is. - België is dus een multicultureel laboratorium; Belgie is een staat waar aangetoond wordt wat de gevolgen kunnen zijn wanneer twee bevolkingsgroepen die politiek niet gekoppeld zijn door gemeenschappelijk verkozen vertegenwoordigers toch samen een bestuur moeten vormen. Met andere woorden een broeihaard voor corruptie, vriendjes politiek en antidemocratie. - als België uiteenvalt, is dat een slechte zaak voor het idee van de multiculturele maatschappij; De multiculturele maatschappij is reeds op vele plaatsen mislukt, het zal het verschil niet meer maken. In Belgie heeft men dan nog de reeds bestaande scheiding tussen de gemeenschappen. In feite heeft dit met multicultureel niets te maken. Men heeft hier gescheiden culturen geen multicultuur. - België moet dus bijeen blijven; Dit is nergens voor nodig en hinderlijk voor beide landsdelen - de koning is de enige die het uit elkaar vallen van dit land verhindert; De koning is er voor de liefhebbers, voor mensen die zich verbonden voelen met iets dat ze niet kennen en niet hoeven te kennen en waarvan ze verwachten dat het met henzelf te maken heeft. Het is iemand waarvan men niet echt wil weten wie hij is. - de koning moet dus blijven. Niet voor de reden die je aangeeft. De koning kan blijven voor die mensen die het leuk vinden en er persoonlijk voor wensen te betalen. - de koning heeft geen zin als België niet meer bestaat; - België moet dus blijven. Belgie blijft omdat het politieke stelsel zo ingewikkeld is dat niemand meer in staat is om er nog iets aan te veranderen. We zijn dank zij onze twee culturen en zes regeringen zo vast gereden dat het een eeuwigheid zal duren om er nog uit te geraken. mvg. Rogier ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Een mogelijke vertaling zou kunnen zijn "Van der schoner voor het vaderland sterven." Maar dat is natuurlijk pure onzin. Anderzijds, wie ben ik om u het recht onzin uit te kramen te ontzeggen? Het zal dus wel in orde zijn, denk ik. Leve de Graaf van Vlaanderen! Ik ben Napoleon!!!
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is de enige correcte tekst van Horatius' hand. Ik onderschrijf hem niet direct. Ik leef liever voor mijn vaderland. ![]() Voor de rest ben ik van mening dat wie zich in debatten op de taal- spellings- of stijlfouten van zijn tegenstrevers werpt, dit meestal doet bij gebrek aan inhoudelijke slagkrachtige argumenten..........
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Burger
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#32 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Inderdaad, maar toch een een dergelijke waterval van dt-fouten, 'erg' genoeg om erop te wijzen. Wie zijn eigen taal nonchalant gebruikt, zal ook op andere gebieden mijns inziens dezelfde nonchalance ten toon spreiden. Trouwens, waar haal je dan nog het recht om te eisen van andertaligen dat ze jouw taal (perfect) leren spreken en schrijven ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | ||
Burger
|
![]() Citaat:
Pulchrum Pro Patria Mori omgevormd werd tot Pulchorum ... amaaaaaaaaaaaaaaai natuurlijk is dat pure onzin ...wie wil er nu voor het vaderland sterven ? HET IS JUIST DE BEDOELING DAT DE ANDERE STERFT VOOR ZIJN VADERLAND ! U bent niemand ! ![]()
![]() |
![]() |
#34 | ||
Burger
|
![]() Citaat:
Ik heb nooit gesteld dat ze mijn taal perfect moeten leren spreken en schrijven ! Iedereen maakt dt-fouten . In alle geval blijft de tekst MET OF ZONDER DT-FOUTEN leesbaar . Tenzij u natuurlijk ANALFABEET bent of gewoon dom bent om het te begrijpen .
![]() |
![]() |
#35 |
Burger
|
![]() Wel,je moet dus de taal beheersen.Maar als nu pas voor het eerst in zovele jaren iemand "Het groot dictee der Nederlandse taal" kan afsluiten zonder 1 fout te maken.En dat zijn dan nog de experts die dagdagelijks met taal bezig zijn,hoe kunnen de gewone mensen die af en toe maar eens een tekstje schrijven dat foutloos doen.
En een mening geven over of het Vlaams Blok rechts of extreem rechts is daar begin ik niet aan want dat is toch maar een welles nietes spelletje. Ik vind wel dat ze nu eenmaal democratisch verkozen zijn door 600.000(ik kan er naast zitten ik weet het juiste aantal niet) Vlamingen en dat ze dus volgens de wetten van de democratie recht van spreken hebben.Dat enkele partijbonzen gewoonweg beslissen dat het Vlaams blok nergens mag besturen vind ik gewoonweg 1 van de grootste aanfluitingen van de democratie zelf in dit land. Wie is hier de rechter van wat democratisch en democratisch is ??Dat moet het volk dus maar zelf uitmaken.Ik ben dus ZEKER tegen het CS en dat geld dus in de 2 richtingen.Als dus ooit het AEL verkozen word moeten we dat ook aanvaarden,hoezeer ik ook tegen Abou Jah Jah zijn standpunten ben.
![]() |
#36 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Het gaat er niet om of je nu wel of geen fouten mag maken. Iedereen maakt er, zelfs ik.
![]() Taal maakt deel uit van je cultuur. Als je dus je taal niet respecteert, respecteer je je cultuur niet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Burger
|
![]() Citaat:
T , d of DT het is en blijft dezelfde klank ! Ik respecteer mijn taal maar in iedere taal is er wel iets waar mensen veel fouten aan maken .
![]() |