![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Onrust en terrorisme in Europa Parijs, Verviers, ... Discussies over de terreur van Islamitische Staat en Al Qaida op Europese bodem, Islamisten, Mohamedcartoons, en de opkomst van bewegingen Pegida, Vlativa, ... |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() IS is veel makkelijker dan Daesh maar als het hun en hun aanhang op zijn minst irriteert kunnen we beter Daesh overnemen.
|
![]() |
![]() |
#22 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
9 Als er iemand is, die zijn vader of zijn moeder zal gevloekt hebben, die zal zekerlijk gedood worden; hij heeft zijn vader of zijn moeder gevloekt; zijn bloed is op hem! 10 Een man ook, die met iemands huisvrouw overspel zal gedaan hebben, dewijl hij met zijns naasten vrouw overspel gedaan heeft, zal zekerlijk gedood worden, de overspeler en de overspeelster. 11 En een man, die bij zijns vaders huisvrouw zal gelegen hebben, heeft zijns vaders schaamte ontdekt; zij beiden zullen zekerlijk gedood worden; hun bloed is op hen! 12 Insgelijks, als de man bij de vrouw zijns zoons zal gelegen hebben, zij zullen beiden zekerlijk gedood worden; zij hebben een gruwelijke vermenging gedaan; hun bloed is op hen! 13 Wanneer ook een man bij een manspersoon zal gelegen hebben, met vrouwelijke bijligging, zij hebben beiden een gruwel gedaan; zij zullen zekerlijk gedood worden; hun bloed is op hen! 14 En wanneer een man een vrouw en haar moeder zal genomen hebben, het is een schandelijke daad; men zal hem, en diezelve met vuur verbranden, opdat geen schandelijke daad in het midden van u zij. 15 Daartoe als een man bij enig vee zal gelegen hebben, hij zal zekerlijk gedood worden; ook zult gijlieden het beest doden. 16 Alzo wanneer een vrouw tot enig beest genaderd zal zijn, om daarmede te doen te hebben, zo zult gij die vrouw en dat beest doden; zij zullen zekerlijk gedood worden; hun bloed is op hen! De mythe van de vreedzame bijbel was toch ondertussen uitgestorven dacht ik. Blijkbaar niet.
![]() |
#23 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
"Daesh hates being referred to by this term, and what they don’t like has an instinctive *appeal to me."
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Staat er bij door wie of dat 'n specifiek persoon dat moet doen? Staat daar letterlijk; "doodt hen waar je hen kan vinden..."?
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
|
![]() |
![]() |
#25 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
(Vreedzaam in de zin van geweldloos tegen de mede aardbewoners?) Laatst gewijzigd door Odol : 16 november 2015 om 20:44. |
|
![]() |
![]() |
#26 |
Gouverneur
|
![]() Dat is niet onbelangrijk. Het blijft luguber en onaanvaardbaar. Maar het kan perfect gecombineerd worden met het gebod, gij zult niet doden. Wat hierboven aangehaald werd zijn geen Instructies zoal's de geweldadige instructies die je in de Koran wel degelijk vind. Ook in heeft vermoed ik ? Maar niet in het NT voor zover ik weet, toch niet tijdens het 'leven' van Jesus.
Laatst gewijzigd door Odol : 16 november 2015 om 20:50. |
![]() |
![]() |
#27 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Geweldig vreedzaam boekje in het Nieuwe Testament: De Openbaring
![]() |
#28 |
Minister-President
|
![]() Aha, de christelijke God gaat aliens sturen om dat vonnis te voltrekken?
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als jij daarin leest dat 't aliens zijn, of dat 't 'n opdracht is die jij moet vervullen, dat is dan jouw interpretatie, maar 't staat er nog steeds niet. Ik ken geen christelijke god, ik ken geen enkele god, maar ik lees daar geen "opdracht" om zelf mensen te gaan doden.
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
|
![]() |
![]() |
#30 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Geraakt jouw irreligiositeit echt niet verder dan dit kinderachtige Nieuw-Atheïsme?
![]() |
#31 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Inderdaad; "de auteur", door mensen geschreven en dat wordt maar al te vaak en al te graag vergeten.
![]() |
![]() |
#32 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() het creert legitimiteit en geloofwaardigheid aan Daesh. Het lokt de associatie uit tussen de radical barbaarse ideologie van Daesh met de rest van de moslimgemeenschap, draagt bij tot de verdere polarisatie van de Westerse samenleving, diept het wij-vs-zij verhaal verder uit, en ondersteunt het ultieme doel van Daesh, het verder winnen van zieltjes, en verdere radicalisatie van de Europese moslimgemeenschap.
IS niet langer IS noemen maar Daesh gaat natuurlijk niet de mirakeloplossing zijn, maar als die kleine verandering hen ontstemt, dan is dat maar een kleine moeite
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin "When you're accustomed to privilege equality feels like oppression." Laatst gewijzigd door morte-vivante : 17 november 2015 om 00:08. |
![]() |
![]() |
#33 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ge moogt mijn berichten nalezen, nergens heb ik gesteld dat de christelijke god in gebiedende wijs opdracht geeft aan zijn volgelingen om geweld te gebruiken. Ik kies mijn woorden meestal vrij zorgvuldig. Gelieve eerst goed te lezen, voor u mijn berichten als kinderachtig omschrijft.
![]() |
#34 |
Minister-President
|
![]() Uiteraard is de bijbel door mensen geschreven. Net zoals die christelijke god ook een menselijke verbeelding is.
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Noem ze hoe ze zichzelf noemen. Al de rest is zever. Blijkbaar moet ten allen tijde vermeden worden deze terreurorganisatie aan de Islam te linken. Daarom moeten we ze 'Dash' noemen natuurlijk, niet omdat ze dat niet graag zouden hebben. Ik zal ze Omo noemen. En u? Kies maar een naam. Nee dus. Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 17 november 2015 om 02:49. |
|
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Jij was degene die letterlijke aanwijzingen/voorschriften om te doden (en andere atrociteiten) in koran wou relativeren met geweld in de bijbel.
|
![]() |
![]() |
#37 |
Europees Commissaris
|
![]() Alleen zullen IS-leden en -sympathisanten die Arabisch spreken zelf nooit Da'esh gebruiken, omdat dit betekent "iemand die tweedracht zaait". En dat lijken me toch net de mensen die je wilt opsporen, niet?
#38 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik omschrijf uw bericht niet als kinderachtig, enkel uw Nieuw-atheïsme. Gelieve eerst goed te lezen.
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je zou ISIL IS blijven noemen, naar een Engelse afkorting, omdat zij zichzelf zo noemen. Ikzelf noem me evenwel geen partijslaaf, maar toch noem jij mij zo. Noteer voor de rest dat ik in de openingspost enkel geschreven heb dat in de redenering die in het krantenartikel staat "iets in zit". Verdere vaststellingen: de Fransen gebruiken niet graag de Engelse afkorting(en) ISIL of IS. Het is interessant dat iets of iemand één naam heeft (eventueel één per taal). Voor de duidelijkheid. Een zelf gekozen naam, kan andere irriteren. In dit geval: elke staat die zichzelf als kenmerk Islamitisch wil toemeten. (stel je voor dat sommigen zouden beginnen spreken van Nederlands-België, om aan te tonen dat meer inwoners Vlaams spreken dan dat er zijn die Frans spreken). .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
#40 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik wou gewoon duidelijk maken dat de bijbel geen vreedzaam boek is. Voor sommigen is een boek pas niet vreedzaam als er een direct bevel tot doden in staat. Ik ben een andere mening toegedaan.