Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 november 2015, 22:55   #21
Jacob Van Artevelde
Europees Commissaris

Jacob Van Artevelde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
De franse supprematiegedachte is inderdaad de doodsteek van la Belgique en heeft als (misschien nog meer catastrofale) collatorale bijontsporing het gebrek aan opvang en integratie van de moslimgemeenschap als gevolg; welke moslimgemeenschap ze bovendien met open armen uitgenodigd hebben om de Vlamingen definitief in Brussel te minoriseren en uit te schakelen...
We kunnen daar iets van leren !
Door massale investering in het NL-onderwijs met de Franstaligen de strijd aangaan om de inwijkelingen te recupereren niet voor de Francité maar voor de Nederlandstaligheid.
Jacob Van Artevelde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2015, 23:33   #22
Jacob Van Artevelde
Europees Commissaris

Jacob Van Artevelde's schermafbeelding

Standaard

Waarom zijn die Brusselse politiezones heilige Franstalige huisjes ?

Waarom zijn trouwens ook de 19 gemeenten heilige Franstalige huisjes ?

Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 18 november 2015 om 23:33.
Jacob Van Artevelde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2015, 07:07   #23
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klein Licht Bekijk bericht
Ik zie ze daar zo zitten, met drie rond 'hunne pentium' terwijl de modem al krakend inbelt bij Facebook. Elke keer ze op een foto klikken paar minuten wachten terwijl die lijn na lijn op het scherm verschijnt

En als de camera uitzoomt, blijkt dat ze geen broek aan hebben

Starve the Beast!
Oud 19 november 2015, 07:56   #24
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jacob Van Artevelde Bekijk bericht
Waarom zijn die Brusselse politiezones heilige Franstalige huisjes ?

Waarom zijn trouwens ook de 19 gemeenten heilige Franstalige huisjes ?
Waarom? Omdat de franstaligen de democratie enkel erkennen wanneer zij in de meerderheid zijn, anders is het hun heilige plicht om de grote francofonie uit te dragen, ook tegen de Vlaamse democratische meerderheid, welke ze vooral ondermijnen door ze zwart te maken, en dat en niets anders is La Belgique; het is de oorzaak van zijn ontstaan en het is de grote oorzaak van zijn verval. En die splitsing tussen de meer zuiderse verloederende factor en de meer noordelijke zakelijke factor; die splitsing vindt men doorheen heel Europa...
Indien la Belgique valt, valt heel Europa op termijn, want Europa wordt verkankerd door dezelfde kwalen...; aan de ene kant neemt Frankrijk het voortouw; aan de andere kant Duitsland en het wordt pas erg en de strijd is dan pas echt verloren wanneer die twee kanten zich schijnbaar verzoenen want dan is elke democratische en redelijke oplossing ver te zoeken...
Dan heeft het profiterende zuiden de geldhaaien van het noorden gevonden en staat de totale verloedering en verarming op het bord van de gewone burgers....
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2015, 08:01   #25
Snerror
Europees Commissaris

Standaard

Het probleem is toch vooral de Islam lijkt me.

Zwarten krijgen even weinig kansen en worden evenzeer gediscrimineerd. Die zie je wel niet om de paar weken een aanslag plegen.
Snerror is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2015, 08:05   #26
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

Hollande, de incompetente smeerlap, gebruikt het feit dat deze aanslagen in België werden beraamd om de aandacht van hem en zijn veiligheidsdiensten af te leiden. En het lukt hem wonderwel, de hele wereld is gefocust op Molenbeek.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2015, 08:22   #27
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Snerror Bekijk bericht
Het probleem is toch vooral de Islam lijkt me.

Zwarten krijgen even weinig kansen en worden evenzeer gediscrimineerd. Die zie je wel niet om de paar weken een aanslag plegen.
De Islam gedijt als geen ander in zulk een omgeving...
Vergeet dat ze in la Belgique, zelfs voor de huidige volksverhuizingen, in massa binnengehaald zijn om de Vlaamse overblijvende vertegenwoordiging in Bruxelles definitief af te schrijven...

Laatst gewijzigd door marie daenen : 19 november 2015 om 08:25.
Oud 19 november 2015, 08:30   #28
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Hollande, de incompetente smeerlap, gebruikt het feit dat deze aanslagen in België werden beraamd om de aandacht van hem en zijn veiligheidsdiensten af te leiden. En het lukt hem wonderwel, de hele wereld is gefocust op Molenbeek.

De franstaligen zijn echte helden om steeds en steeds opnieuw hun eigen heldendaden onder het licht te houden en hun eigen kleine kantjes (die meestal alles behalve klein zijn) onder de mat te vegen; terwijl ze onverdroten het omgekeerde doen bij hun tegenstanders...

Vergeten de tijd dat vooral west-Vlaanderen te kampen had met de criminaliteit die vanuit thuisbasis noord-Frankrijk haar invallen deed en hoe lang het geduurd heeft alvorens er eindelijk een samenwerking over de grenzen heen tot stand is gekomen om die criminaliteit, die Frankrijk eerst niet onder ogen wou zien, een halte toe te roepen...
Oud 19 november 2015, 09:01   #29
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Hollande stijgt in populariteit in Frankrijk. Zijn herverkiezing leek ondenkbaar enkele weken geleden, maar nu zit hij in de lift.

Volgens mij kietelt hij IS met een paar bommekes om nog wat meer aanslagen te veroorzaken in Frankrijk. Als hij er genoeg heeft tot in 2017, wordt hij herverkozen.
Oud 19 november 2015, 10:50   #30
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Hollande stijgt in populariteit in Frankrijk. Zijn herverkiezing leek ondenkbaar enkele weken geleden, maar nu zit hij in de lift.

Volgens mij kietelt hij IS met een paar bommekes om nog wat meer aanslagen te veroorzaken in Frankrijk. Als hij er genoeg heeft tot in 2017, wordt hij herverkozen.
Het zou waanzin zijn mocht Hollande hierdoor herverkozen worden. Het is net zijn schuld dat er dit jaar al twee zware aanslagen gepleegd zijn in Frankrijk. Anderzijds hoeft het niet te verbazen want Frankrijk loopt vol met idioten.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2015, 13:01   #31
D'ARTOIS
Perm. Vertegenwoordiger VN

D'ARTOIS's schermafbeelding

Standaard

De vraag rijst of België ooit in staat zal zijn iets goed te doen.
De versplintering van het land als voorbeeld nemende en Brussel als toppunt van bestuurlijke waanzin, wat kan je van zoiets verwachten?
Oud 19 november 2015, 14:44   #32
PORSCHE
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. Bekijk bericht
Volgens de Franse president François Hollande werd het bloedbad in Parijs in ons land georganiseerd. Molenbeek wordt de Europese hoofdstad van het jihadisme genoemd. Het Duitse Der Spiegel vindt het falen van België zelfs een gevaar voor heel Europa.Molenbeek, broeihaard van geradicaliseerde moslims.
Waar wachten ze nog op? Plat bombarderen die broeihaard. Komaan Hollande!!! Zoveel machtsvertoon in Raqqa maar noppes in Molenbeek Hij zou er België nog een dienst mee bewijzen
PORSCHE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2015, 15:16   #33
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door D'ARTOIS Bekijk bericht
De vraag rijst of België ooit in staat zal zijn iets goed te doen.
De versplintering van het land als voorbeeld nemende en Brussel als toppunt van bestuurlijke waanzin, wat kan je van zoiets verwachten?
En het ergste is dat we het al bijna 10 jaar weten, maar dat de franstalige partijen in Brussel elke ingreep of aanpassing resoluut weigeren.

De verantwoordelijkheid van die partijen en van opportunisten als Mourreaux is verpletterend.

http://ovv.be/page.php?ID=1493

Hind Fraihi, 2005, een jaar lang undercover in Molenbeek :

Citaat:
Tijdens je gesprekken met rondhangende jongeren klinkt veel machopraat. Heb je het gevoel dat ze het ook echt menen als ze zeggen dat ze zich zouden willen opofferen voor hun moslimbroeders in pakweg Irak?

"Ik ben er zeker van dat sommige van die jongens dat echt menen. In hun hoofd kolkt een mix van frustratie door hun gebrek aan toekomst, van solidariteit met de oorlogsslachtoffers die ze op televisie zien en van een streven naar heroïek. Ze dromen van hun persoonlijk heldenverhaal. Sommigen leven met hun hoofd al in het paradijs. En ja, dat van die maagden die daar op hen zullen wachten, geloven ze echt. Mij zal het niet verbazen als er morgen een nieuwe zelfmoordterrorist uit België een aanslag pleegt in het Midden-Oosten."

Kansarmoede verklaart blijkbaar niet alles. In je boek vertel je verhalen van niet-kansarme moslims die zich ook tot het extremisme bekeren.

" Ja. Ik stel dat vast, maar ik heb er ook geen echte verklaring voor. Ik heb het onder meer zien gebeuren met een vroegere vriendin van mij. Dat was eerst een echte flirt, maar ze geraakte in de ban van het extremisme. Op een dag kwam ze bij ons thuis op bezoek en wilde ze mijn broers zelfs geen hand meer geven omdat het voor een vrouw niet past een man aan te raken. We wisten thuis allemaal niet wat we hoorden."

Het gaat bij jou duidelijk verder dan onbegrip. Af en toe springt de woede uit de bladzijden.

"Ik ben ook kwaad. Ik hou van mijn godsdienst en van mijn afkomst. Het doet pijn om te zien hoe sommigen die godsdienst misbruiken om mensen aan te zetten tot geweld. Ik zie met lede ogen hoe die extremisten steeds meer invloed krijgen. Ik voel hoe ze hun visie ook aan gematigde moslims proberen op te dringen. In sommige buurten word je als ongesluierde moslima bespuwd en uitgescholden. "De afvalligen'', zo worden vrouwen als ik genoemd. Je merkt het ook aan de manier waarop die extremisten over Belgen praten. Enkele jaren geleden waren Belgen nog gewoon Belgen, nu zijn het "ongelovigen''.

"Ik zie het ook steeds erger worden. In Molenbeek is de fundamentalistische moslimstaat ondertussen zo sterk geworden dat die zich niet meer zo gemakkelijk zal laten afbreken. Bovendien moet er iemand moeite willen doen om hem af te breken. Ik krijg het gevoel dat de meeste moslims het zo wel goed vinden en dat het de Belgen eigenlijk niets kan schelen."

Je bent duidelijk geschrokken van de macht die de extremisten momenteel hebben. Maar wat heeft je nu het meeste verbaasd?

"Dat we het zo ver hebben laten komen. Ik vergelijk het echt met de toestand in de jaren dertig in Duitsland. Toen mochten de nazi's ook ongestoord groeien, tot ze zo sterk waren dat er niets meer tegen te doen viel. Neen, dat is niet overdreven. Die extremisten zijn net zo goed fascisten als de nazi's. En ook zij mogen hun onzin ongestoord blijven verkondigen. Ik vraag mij soms af wat er toch met ons, moslims, gebeurd is. Wij hebben toch ook onze glorietijd en onze Verlichting gehad. Waarom hebben we sindsdien zoveel stappen achteruit gezet?

Aan het einde van je boek doe je een oproep: "Doe iets!'' Maar wat dan?

"De overheid moet de problemen in bijvoorbeeld Molenbeek echt aanpakken. Ze moet bewijzen dat zij oplossingen biedt, en niet de extremisten. Laat ze beginnen met het werkloosheidsprobleem, vooral van de jongeren. Dan moet ze werk maken van beter onderwijs en van de strijd tegen de vervuiling en de verloedering. Molenbeek moet er weer wat vrolijker beginnen uitzien. Maar dat is niet alleen een taak van de overheid. De Belgische Marokkanen mogen best ook wat meer moeite doen, in plaats van altijd te klagen dat ze in de steek worden gelaten. Het is toch niet zo moeilijk om de eigen stoep schoon te vegen en ervoor te zorgen dat de kinderen naar school gaan. Waarom wordt het kindergeld niet afgepakt als kinderen niet naar school gaan? Waarom zijn er geen boetes als de vuiligheid gewoon op de stoep gesmeten wordt? Klinkt dat repressief? Misschien. Maar soms is dat gewoon nodig."

Steven De Bock
De Standaard - 20/03/2006

"Undercover in Klein-Marokko
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2015, 15:17   #34
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. Bekijk bericht
België is zelfs een land waar een ex Syriëstrijder de Belgische staat kan aanklagen.

Dit stond in de kranten...
Hakim Elouassaki, een teruggekeerde Syriëstrijder uit Vilvoorde, eist 100.000 euro van de Belgische staat. Reden? Ons land zou er niet in slagen om een psychiatrische analyse te maken van de jongeman.
Er moet een psychiatrische analyse gemaakt worden van zijn ADVOKAAT ! ! !
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be