Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: Moeten mensen verplicht worden mee te strijden?
Ja, en doodstraf bij desertie 6 16,67%
Ja, en gevangenis bij desertie 7 19,44%
Neen, het heeft geen nut. 14 38,89%
Ben je gek? Wat gaan die mietjes van tegenwoordig tegen het vreemde gevaer beginnen? 9 25,00%
Aantal stemmers: 36. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 23 oktober 2004, 12:29   #21
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Dat hangt er nog maar vanaf. Als de chinezen de russen aanvallen tegen hun grenzen is de hel los. Dan zit alles op alles. En wij die niet voorbereid zijn tenzij ons stuk of 20 straaljagers en drie boten zullen moeten aansluiten bij onze buren. Dan krijg je zo van die spoedopleidingen van 20 dagen waarna je naar het front mag trekken in die oude belgische smoke kleren van bompa zaliger. En waarschijnlijk zijn geweer ook nog eens tegenkomt.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2004, 12:57   #22
driewerf
Perm. Vertegenwoordiger VN

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo
Trouwens als de islam zo verder gaat, de prijs van de benzine ook blijft stijgen en de huizen koud zal worden zal de strijd beginnen. De prijs voor een vat zal nu gauw stijgen naar 70$ en dan vallen de kachels stil. Dat is iets dat niet zal gepasseerd worden door de mensen, die zullen smeken om strijd.
Euh, de islam heeft daar weinig of niks mee te maken hoor. Eerder de fratsen van Bush.
Irak had een productie van 2 miljoen vaten per dag; ligt nu stil
Venezuela was de belangrijkste importeur van olie naar de VS. Maar aangezien Chavez niet genoeg naar de pijpen van George dobbelya danst heeft die daar voor de nodige sociale onrust gaan zorgen waardoor de productie ook daar gedaald is.
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2004, 12:58   #23
thePiano

thePiano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat hangt er nog maar vanaf. Als de chinezen de russen aanvallen tegen hun grenzen is de hel los. Dan zit alles op alles. En wij die niet voorbereid zijn tenzij ons stuk of 20 straaljagers en drie boten zullen moeten aansluiten bij onze buren. Dan krijg je zo van die spoedopleidingen van 20 dagen waarna je naar het front mag trekken in die oude belgische smoke kleren van bompa zaliger. En waarschijnlijk zijn geweer ook nog eens tegenkomt.
Doe ons een plezier en geef jezelf nu maar al het genadeschot.
Dan zijn we gelijk van die flauwe kul verlost.
Oud 23 oktober 2004, 13:32   #24
Praetorian

Praetorian's schermafbeelding

Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Stuur een bericht via MSN naar Praetorian
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door N.J.S.V. Antwerpen
Dienstplicht lijkt me wel een goede zaak. Het brengt je discipline bij, misschien wat conditie, en tegelijk doe je iets voor Volk en Vaderland. Het niet vervullen van je plicht resulteert in gevangenisstraf, in oorlogstijd op doodstraf.

Naast de diensplicht moet er ook nog de mogelijkheid zijn mensen op te roepen in geval van nood.

Het is me wel niet duidelijk welke "strijd" je bedoelt...
Dan gaat u akkoord met bv. de executie van enkele deserterende flamiganten in WOI?
Oud 23 oktober 2004, 13:34   #25
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf
Euh, de islam heeft daar weinig of niks mee te maken hoor. Eerder de fratsen van Bush.
Venezuela was de belangrijkste importeur van olie naar de VS. Maar aangezien Chavez niet genoeg naar de pijpen van George dobbelya danst heeft die daar voor de nodige sociale onrust gaan zorgen waardoor de productie ook daar gedaald is.
Dat is maar voor een deel waar. De grooste inkoper momenteel is china die zich volop aan het opwerken is als nieuwe super economische macht ter wereld. Hierdoor ontstaat er een tekort en schieten de prijzen omhoog. Er zullen nog vele andere redenen zijn ook wel.
Oud 23 oktober 2004, 13:37   #26
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

En je weet wat china zal doen als ze super macht zijn, rusland inpalmen en dan zijn we vertrokken. Binnen enkele jaartjes dus.
Oud 23 oktober 2004, 13:40   #27
Praetorian

Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf
Fout, de OPEC weigert gewoon hun aantal vaten aan te passen aan de groeiende vraag. En Nigeria zal het grootste zorgenkindje worden, Irak was sinds 1991 nooit nog een speler van formaat. Het is dezelfde tactiek als in 1973, Bush tracht juist door Irak dit vuil spel te boycotten. Je mag veel twijfels hebben over de regering Bush, maar de neocons zijn echte meesters in geopolitieke strategie (iets waar ik overigens 110% achtersta).
Oud 23 oktober 2004, 13:42   #28
Bhairav

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door N.J.S.V. Antwerpen
Dienstplicht lijkt me wel een goede zaak. Het brengt je discipline bij, misschien wat conditie, en tegelijk doe je iets voor Volk en Vaderland. Het niet vervullen van je plicht resulteert in gevangenisstraf, in oorlogstijd op doodstraf.

Naast de diensplicht moet er ook nog de mogelijkheid zijn mensen op te roepen in geval van nood.

Het is me wel niet duidelijk welke "strijd" je bedoelt...
Dus gij gaat er mee akkoord...
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2004, 13:48   #29
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian
Fout, de OPEC weigert gewoon hun aantal vaten aan te passen aan de groeiende vraag. En Nigeria zal het grootste zorgenkindje worden, Irak was sinds 1991 nooit nog een speler van formaat. Het is dezelfde tactiek als in 1973, Bush tracht juist door Irak dit vuil spel te boycotten.
Ja ja, vrije markt zuigt als je voor de verandering eens aan de verkeerde kant van de deal terechtkomt. Als de OPEC niet meer wil verkopen, dan is dat hun goed recht.

Citaat:
Je mag veel twijfels hebben over de regering Bush, maar de neocons zijn echte meesters in geopolitieke strategie (iets waar ik overigens 110% achtersta).
Integendeel. Wolfowitz & Co gaan de geschiedenis in als de 'dumb and dumber' van de Amerikaanse buitenlandse politiek.

Oud 23 oktober 2004, 13:51   #30
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav
Als "de strijd" er komt... moet de dienstplicht terug ingevoerd worden?
Wat denken jullie?
Zouden jullie een hoop jonge snotapen kunnen afschieten bij weigering? Zijn er hier die daarvoor mans genoeg zijn?
Als de dienstplicht terug moet ingevoerd worden voor de strijd tegen de drugverslaafden, dan vind ik dat bij weigering de jonge snotapen samen met de drugverslaafden moeten afgeschoten worden ...
En zeker Bhairav ...

Laatst gewijzigd door Chipie : 23 oktober 2004 om 13:58.
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2004, 13:53   #31
Bhairav

Standaard

Oud 23 oktober 2004, 13:53   #32
Praetorian

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund
Ja ja, vrije markt zuigt als je voor de verandering eens aan de verkeerde kant van de deal terechtkomt. Als de OPEC niet meer wil verkopen, dan is dat hun goed recht.

Integendeel. Wolfowitz & Co gaan de geschiedenis in als de 'dumb and dumber' van de Amerikaanse buitenlandse politiek.

Daarom dat ik ook qua economisch gedachtegoed een aanhanger ben van Galbraith & Schumpeter: Keynesianisme, gevolgd door staatskapitalisme.

Dan zou ik u eens moeten aanraden de boeken te lezen van Strauss, de beweegredenen zijn vlijmscherp om de macht van de OPEC te breken.

http://www.straussian.net/

Veel leesgenot met de algemene inleiding van de filosofie van Leo Strauss, naast Huntington de meest onderschatte filosoof van de 20ste eeuw.

Laatst gewijzigd door Praetorian : 23 oktober 2004 om 13:56.
Praetorian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2004, 13:58   #33
doornroosje
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Kijk eens goed. Ik ben geen neonazi. Het is sarcasme. Wel opvallend veel mensen die dat niet opmerken persies.
IK wel!
doornroosje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2004, 13:59   #34
Bhairav

Standaard

Goh. Misschien ben jij wel hoogbegaafd!
Oud 23 oktober 2004, 14:27   #35
democratsteve
Minister-President

democratsteve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Trouwens als de islam zo verder gaat, de prijs van de benzine ook blijft stijgen en de huizen koud zal worden zal de strijd beginnen. De prijs voor een vat zal nu gauw stijgen naar 70$ en dan vallen de kachels stil. Dat is iets dat niet zal gepasseerd worden door de mensen, die zullen smeken om strijd.
Arme ziel. En hoe komt het dat de prijs van de olie zo de hoogte is ingegaan, denk je?
Is nu nog niet duidelijk dat sinds de oorlog in Irak de prijzen de pan uitswingen?
Nu weten we direct wie de vruchten plukt van die oorlog. De oliebaronnen in de VS.
En strijden voor volk en vaderland?? Laat me niet lachen.
Mijn vaderland en al zeker het merendeel van het volk dat er woont kan me gestolen worden.
Ik heb nationalisten trouwens nooit begrepen. Trots zijn op het land waar je geboren bent?
Hoe kan je nu trots zijn op iets waar jezelf geen enkele verdienste aan hebt?
Oud 23 oktober 2004, 14:37   #36
thePiano

Standaard

Citaat:
Kijk eens goed. Ik ben geen neonazi. Het is sarcasme. Wel opvallend veel mensen die dat niet opmerken persies.
Inderdaad, tussen al die bruine smurrie hier kan je best wat duidelijker zijn want voor je't weet wordt je nog mee opgeknoopt met de rest van het Zwart Blok en voor een sarcast zou dat toch jammer zijn denk ik.

Laatst gewijzigd door thePiano : 23 oktober 2004 om 14:37.
thePiano is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2004, 14:41   #37
thePiano

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE
Als de dienstplicht terug moet ingevoerd worden voor de strijd tegen de drugverslaafden, dan vind ik dat bij weigering de jonge snotapen samen met de drugverslaafden moeten afgeschoten worden ...
En zeker Bhairav ...

Ik ben nog soldaat geweest. Als ze heden de dienstplicht moesten herinvoeren vrees ik het ergste voor onze Vlaamse papzakkenjeugd. De meeste van die snottebellen zijn aan de cholestorol en computerspelletjes verslaafd en bij de eerste honderd meter die ze in volle uitrusting moeten afleggen, ligt de helft al op apegapen. De andere helft sneuvelt bij het eerste losse flodderschot, van't verschieten.
Oud 23 oktober 2004, 14:44   #38
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door democratsteve
Is nu nog niet duidelijk dat sinds de oorlog in Irak de prijzen de pan uitswingen?
Das nie waar democratsteve!
Als secundair gevolg van die oorlog in Iraq werd de OPEC een fatale slag toegebracht, en ligt zodanig op apegapen, dat de prijs van de olie nog nooit zo goedkoop was.
Althans zo voorspelden het de pro-Bush kerels in mijn topic over Osama.............................
Dat het niet zo triestig ware ik postte die lachebek.............
Oud 23 oktober 2004, 14:46   #39
driewerf

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Fout, de OPEC weigert gewoon hun aantal vaten aan te passen aan de groeiende vraag. En Nigeria zal het grootste zorgenkindje worden, Irak was sinds 1991 nooit nog een speler van formaat. Het is dezelfde tactiek als in 1973, Bush tracht juist door Irak dit vuil spel te boycotten. Je mag veel twijfels hebben over de regering Bush, maar de neocons zijn echte meesters in geopolitieke strategie (iets waar ik overigens 110% achtersta).
meesters in de geopolitiek? Soory hoor. In Venezuela hebben ze zich schromelijk vergist door als enig land de staatgreep van Carmona te erkennen. De uitleg die Condaleeza Rice 48 uur later mocht komen stamelen was beter dan eender welke 'Yes Prime Minister' .
Ook wat betreft Irak betreft hebben ze een kemel van formaat geschoten: manifeste leugens over de WMD komen verkopen, tegen de wil van de VN-veiligheidsraad ingaan, de zaak als een oorlog tegen het terrorisme en Al-Qaida verkopen. Nu zit Al-Qaida daar, dank zij die neocons. Daarenboven heb je nu een permanent gevaar van een interetnische burgeroorlog die de regio nog verder zal destabiliseren. Sunnite tegen sjiieten (en dan zal Iran zeker er tussen komen). Koerden die een Koerdistan gaan uitroepen, en wat zal de reactie van Turkije zijn?

Vergelijk het met het beleid van vader Bush en van Clinton: die lieten Sadam aan de macht maar beknotten zeer sterk zijn beweegruimte, door middel van de no-fly zones. Het embargo was een verschrikking die in de Arabische wereld de neutraliteit van de VN tot een zeer hol begrip heeft gemaakt, maar de regio was er wel stabiel door (ik spreek nu even vanuit het standpunt vand e VS, niet vanuit een menselijkstandpunt.)
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2004, 14:47   #40
thePiano

Standaard

Citaat:
Dan gaat u akkoord met bv. de executie van enkele deserterende flamiganten in WOI?
Goeie opmerking!
Het bevestigend antwoord van Mambo laat nog even op zich wachten.

Laatst gewijzigd door thePiano : 23 oktober 2004 om 14:48.
thePiano is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be