![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Lijkt wel zo te zijn. Maar zo rood lijkt Vlaanderen mij toch ook niet gekleurd te zijn. Als vluchteling zou ik het wel weten. Er zijn veel gebieden die roder kleuren. Maar ja, daar zijn ze dan misschien niet zo naief.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Staatssecretaris
|
![]() Volgen de rentes op hypothecaire leningen eigenlijk ook de rentes op de spaarboekjes? In dat geval hoor je mij niet klagen. Het geld dat ik daarmee uitspaar overtreft ruimschoots de opbrengst die ik van een spaarboekje zou hebben. Mijn huidige intrestvoet op mijn lening is al historisch laag, maar lager mag altijd natuurlijk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom is daar anders de jungle van Calais denkt ge? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Alles is natuurlijk relatief, maar zolang er ook maar één gepensioneerde is die gans zijn leven gewroet heeft en belastingen afgedragen, elke maand moet krabben om rond te komen, weiger ik dit een 'rijk land' te noemen. Noorwegen, Zweden of Zwitserland, DAT zijn rijke landen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Als in een regio deflatie heerst omdat de vooruitzichten slecht zijn stijgt de PPC. Als een regio bullshit producten produceert en niks meer uitvoert stijgt, ceteris paribus, de PPC. Voil�*, 90 seconden om het zaakje met de grond gelijk te maken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dus : spaargeld brengt negatief op na inflatie, obligaties en kasbons brengen ook niets op ==> enig alternatief is een zekere mate van risico nemen. Wat wel positief is, is dat krediet inderdaad supergoedkoop is en blijft. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Dit is achteraf door de crisis in de USA gebleken.
"Dat is het enige waar wij, moslims, echt goed in zijn: de schuld bij anderen leggen." Nadine Al Budair, Saoedische journaliste in de krant Al-Rai (Koeweit) op 15 december 2015. “Moslims, wat doen die behalve klagen en kebab verkopen?” Jihadexpert Montasser Alde’emeh 10/2016 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
|
![]() Citaat:
De andere grootbanken zullen trouwens volgen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
|
![]() Citaat:
Laten wij beginnen met de republiek Vlaanderen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En ik verwijt hiervoor ten volle de politici van de oude machtspartijen met hun zuilgebonden vakbonden. (de enigen die dan een iet of wat behoorlijk pensioen hebben, hebben dat omdat die politici liever de facturen doorschoven naar de volgende generatie; iets wat mogelijk was intern de staat, en niet naar de privé werknemers toe. Blaam dus voor politici en vakbonden; zeker niet voor de ambtenaren die een pensioentje trekken zoals .... de Schoof) .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Banneling
|
![]() Geen leuke pics = RD.
Zo zal het voortaan zijn, kleine... |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Waarom? Men verwachtte vroeger niet dat mensen zo oud gingen worden als ze nu worden. Ook al werk je al sinds je 14 jaar en ga je pas op je 54 op pensioen, als je het geluk hebt 90 te worden (echt niet meer zo uitzonderlijk tegenwoordig) zit je slechts aan 40 jaar van activiteit tegenover 50 jaar afhankelijkheid. Bovendien lag de productiviteit vroeger aanzienlijk lager. Veel gepensioneerden zijn bovendien vrouwen. De arbeidsmarktparticipatie van vrouwen lag vroeger veel lager dan nu. Omdat mannen aanzienlijk vroeger stierven maken zij bijvoorbeeld de overgrote meerderheid binnen rusthuizen uit. Dankzij medische vooruitgang kan men mensen ontzettend lang in leven houden, ook al kampen ze met meerdere pathologieën en slikken ze 15 verschillende medicijnen per dag. Ten slotte lijkt het mij zinvoller te investeren in de jeugd, zijn zijn immers de toekomst, toekomstige belastingbetalers. Gezien de economische ontwikkelingen lijkt het mij van de pot gerukt om nog meer te verwachten van een overheidspensioen dan een leefloon. Dop uw eigen boontjes. De vetpotten zijn leeg. Jammer maar helaas. Laatst gewijzigd door Bad Tölz : 3 december 2015 om 00:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Jij klotst toch ook van het geld? Of ben jij geen Vlaming maar Waal of Brusseleir? Die blijven arm ondanks jaarlijks 16 miljard van het klotsende goedje uit Vlaanderen.
![]() |
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En vergeet ook de véle gepensioneerden niet die maar zéér korte tijd van het pensioen konden genieten waar ze heel hun leven voor werkten én afdroegen.
![]() |