Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 december 2015, 10:36   #21
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Vlaanderen is inderdaad nog steeds een rijke regio. Maar als de sossen jaren aan een stuk uw rijkdom verkwanselen en weggeven en wanneer je vastgeklonken zit aan een volk waarmee je in de verste verte geen voeling hebt maar waarvoor je toch veel onderhoudsgeld moet betalen dan zou je voor minder zuur beginnen worden.
Als ik die kaart zo bekijk is Nederland veel armer dan België. Moeten ze mij toch eens uitleggen waarom er hier forummers zitten die met alle geweld van België willen afscheuren om een nieuw land te vormen met Nederland.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2015, 10:46   #22
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Indomitable Bekijk bericht
Ik zie een klein geel stipje, is dat soms Antwerpen?
Lijkt wel zo te zijn. Maar zo rood lijkt Vlaanderen mij toch ook niet gekleurd te zijn. Als vluchteling zou ik het wel weten. Er zijn veel gebieden die roder kleuren. Maar ja, daar zijn ze dan misschien niet zo naief.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2015, 11:26   #23
JBM
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
KBC verlaagt de rente op het klassieke spaarboekje van 0,20 naar 0,15 procent, het laagste peil ooit. De bank verwijst naar de aanhoudend lage marktrente.
De basisrente van het klassieke spaarboekje van KBC zakt op 8 december van 0,10 naar 0,05 procent.
Volgen de rentes op hypothecaire leningen eigenlijk ook de rentes op de spaarboekjes? In dat geval hoor je mij niet klagen. Het geld dat ik daarmee uitspaar overtreft ruimschoots de opbrengst die ik van een spaarboekje zou hebben. Mijn huidige intrestvoet op mijn lening is al historisch laag, maar lager mag altijd natuurlijk.
JBM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2015, 11:38   #24
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Lijkt wel zo te zijn. Maar zo rood lijkt Vlaanderen mij toch ook niet gekleurd te zijn. Als vluchteling zou ik het wel weten. Er zijn veel gebieden die roder kleuren. Maar ja, daar zijn ze dan misschien niet zo naief.
Inderdaad.
Waarom is daar anders de jungle van Calais denkt ge?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2015, 11:57   #25
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Vlaanderen klotst van het geld. Rijker dan veel voormalig rijke regio's in Europa. En toch ontevreden en zuur zijn?

De feiten van de oecd. 2015. Roder = méér koopkracht.

Rijke blanke pimpernellen
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2015, 17:25   #26
Zac
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
De 85 rijkste mensen zouden evenveel bezitten als de armste helft van de wereldbevolking. Dat is totaal verschillend van de helft van de wereldbevolking.
Alles is natuurlijk relatief, maar zolang er ook maar één gepensioneerde is die gans zijn leven gewroet heeft en belastingen afgedragen, elke maand moet krabben om rond te komen, weiger ik dit een 'rijk land' te noemen. Noorwegen, Zweden of Zwitserland, DAT zijn rijke landen.
Zac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2015, 18:39   #27
Conscience
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Vlaanderen klotst van het geld. Rijker dan veel voormalig rijke regio's in Europa. En toch ontevreden en zuur zijn?

Ik denk dat jij de meest verzuurde bent.

Als in een regio deflatie heerst omdat de vooruitzichten slecht zijn stijgt de PPC.

Als een regio bullshit producten produceert en niks meer uitvoert stijgt, ceteris paribus, de PPC.

Voil�*, 90 seconden om het zaakje met de grond gelijk te maken.
Conscience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2015, 23:37   #28
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JBM Bekijk bericht
Volgen de rentes op hypothecaire leningen eigenlijk ook de rentes op de spaarboekjes? In dat geval hoor je mij niet klagen. Het geld dat ik daarmee uitspaar overtreft ruimschoots de opbrengst die ik van een spaarboekje zou hebben. Mijn huidige intrestvoet op mijn lening is al historisch laag, maar lager mag altijd natuurlijk.
Neen, die volgt de lange termijn rente. En die is ook extreem laag en dat zal in europa nog een hele tijd aanhouden. Zeker zolang Draghi de QE zal aanhouden, dus minimaal tot eind 2016 maar wellicht nog verder. Sommige analisten vermoeden dat er binnenkort zelfs een verhoging van het bedrag , nu 60 mld per maand, zit aan te komen. Voor donderdag verwacht men een verdere daling van de korte termijnrente. Die affecteert de geldmarkten.
Dus : spaargeld brengt negatief op na inflatie, obligaties en kasbons brengen ook niets op ==> enig alternatief is een zekere mate van risico nemen.
Wat wel positief is, is dat krediet inderdaad supergoedkoop is en blijft.
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2015, 00:12   #29
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter

Anselmo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
....

Wat wel positief is, is dat krediet inderdaad supergoedkoop is en blijft.
Dat is dan ook het enige positieve, maar op termijn gevaarlijk.
Dit is achteraf door de crisis in de USA gebleken.
Anselmo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2015, 07:32   #30
Sukkelaar

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
KBC verlaagt de rente op het klassieke spaarboekje van 0,20 naar 0,15 procent, het laagste peil ooit. De bank verwijst naar de aanhoudend lage marktrente.
De basisrente van het klassieke spaarboekje van KBC zakt op 8 december van 0,10 naar 0,05 procent.
OK en wat wil je zeggen?

De andere grootbanken zullen trouwens volgen.
Sukkelaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2015, 07:35   #31
Sukkelaar

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Vlaanderen is inderdaad nog steeds een rijke regio. Maar als de sossen jaren aan een stuk uw rijkdom verkwanselen en weggeven en wanneer je vastgeklonken zit aan een volk waarmee je in de verste verte geen voeling hebt maar waarvoor je toch veel onderhoudsgeld moet betalen dan zou je voor minder zuur beginnen worden.
Inderdaad.
Oud 2 december 2015, 07:38   #32
Sukkelaar

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Als ik die kaart zo bekijk is Nederland veel armer dan België. Moeten ze mij toch eens uitleggen waarom er hier forummers zitten die met alle geweld van België willen afscheuren om een nieuw land te vormen met Nederland.
Dat nieuw land te vormen is eventueel een lange termijn planning. Trouwens wie zegt ons dat NL dit wilt?
Laten wij beginnen met de republiek Vlaanderen.
Oud 2 december 2015, 07:43   #33
Sukkelaar

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anselmo Bekijk bericht
Dat is dan ook het enige positieve, maar op termijn gevaarlijk.
Dit is achteraf door de crisis in de USA gebleken.
Niet veralgemenen Anselmo. De VS is niet met ons te vergelijken.
Oud 2 december 2015, 10:21   #34
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zac Bekijk bericht
Alles is natuurlijk relatief, maar zolang er ook maar één gepensioneerde is die gans zijn leven gewroet heeft en belastingen afgedragen, elke maand moet krabben om rond te komen, weiger ik dit een 'rijk land' te noemen. Noorwegen, Zweden of Zwitserland, DAT zijn rijke landen.
2 !

En ik verwijt hiervoor ten volle de politici van de oude machtspartijen met hun zuilgebonden vakbonden.

(de enigen die dan een iet of wat behoorlijk pensioen hebben, hebben dat omdat die politici liever de facturen doorschoven naar de volgende generatie; iets wat mogelijk was intern de staat, en niet naar de privé werknemers toe.
Blaam dus voor politici en vakbonden; zeker niet voor de ambtenaren die een pensioentje trekken zoals .... de Schoof)

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2015, 13:38   #35
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
zo zijn er in die landen ook hoor. Volgens jouw definitie is er geen enkel rijk land.
Oud 2 december 2015, 13:46   #36
Another Jack
Banneling

Standaard

Geen leuke pics = RD.
Zo zal het voortaan zijn, kleine...
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2015, 15:42   #37
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JBM Bekijk bericht
Misschien wordt hij wel negatief (trouwens de kortlopende interbancaire rentevoeten in euro zijn op dit ogenblik negatief - geld ontvangen om geld te lenen, het kan niet op, niet te verwonderen dat we slapend rijk worden).
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2015, 23:56   #38
Bad Tölz
Provinciaal Statenlid

Bad Tölz's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Veel gepensioneerden ontvangen veel meer dan ze ooit in hun leven hebben bijgedragen.

Waarom? Men verwachtte vroeger niet dat mensen zo oud gingen worden als ze nu worden. Ook al werk je al sinds je 14 jaar en ga je pas op je 54 op pensioen, als je het geluk hebt 90 te worden (echt niet meer zo uitzonderlijk tegenwoordig) zit je slechts aan 40 jaar van activiteit tegenover 50 jaar afhankelijkheid.

Bovendien lag de productiviteit vroeger aanzienlijk lager.

Veel gepensioneerden zijn bovendien vrouwen. De arbeidsmarktparticipatie van vrouwen lag vroeger veel lager dan nu. Omdat mannen aanzienlijk vroeger stierven maken zij bijvoorbeeld de overgrote meerderheid binnen rusthuizen uit.

Dankzij medische vooruitgang kan men mensen ontzettend lang in leven houden, ook al kampen ze met meerdere pathologieën en slikken ze 15 verschillende medicijnen per dag.

Ten slotte lijkt het mij zinvoller te investeren in de jeugd, zijn zijn immers de toekomst, toekomstige belastingbetalers. Gezien de economische ontwikkelingen lijkt het mij van de pot gerukt om nog meer te verwachten van een overheidspensioen dan een leefloon. Dop uw eigen boontjes. De vetpotten zijn leeg. Jammer maar helaas.

Laatst gewijzigd door Bad Tölz : 3 december 2015 om 00:01.
Bad Tölz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2015, 01:25   #39
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Zolang jij maar tevreden bent is alles dik in orde.
Jij klotst toch ook van het geld?
Of ben jij geen Vlaming maar Waal of Brusseleir?

Die blijven arm ondanks jaarlijks 16 miljard van het klotsende goedje uit Vlaanderen.
Oud 3 december 2015, 01:30   #40
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Tölz Bekijk bericht
Veel gepensioneerden ontvangen veel meer dan ze ooit in hun leven hebben bijgedragen.
Vergeet de importbelgen niet die heel hun leven geen cent hebben bijgedragen en die méér "leefloon" krijgen dan gepensioneerden die wél bijdroegen voor een pensioen.

En vergeet ook de véle gepensioneerden niet die maar zéér korte tijd van het pensioen konden genieten waar ze heel hun leven voor werkten én afdroegen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be