Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 24 oktober 2004, 11:23   #21
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
En dan spreken we nog niet van de enorme toename van de transfers de eerstvolgende jaren.

Gelukkig lijkt Hans toch al iets erkend te hebben (ook al heeft hij nog altijd problemen met het erkennen van de juiste schrijfwijze van Vlaanderen en Vlaams): het bestaan van 6.6 miljard rechtstreekse en jaarlijkse transfers van Vlaanderen naar Wallonië en Bruxelles.
Hoe?
Ah ja...nu je het zegt...ik had dat nog niet opgemerkt tussen al die afzeik van Hans 1 prins karnaval.
't valt eigenlijk ook niet op vind ik.

Alhoewel ik moet toegeven dat ik de posts van Hans nauwelijks lees wegens kwaliteit rechtstreeks gerellateerd met hun electoraal succes.
Oud 24 oktober 2004, 17:46   #22
PieterP
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gorefest
Het zou al een mooi begin zijn niet?
Het zou inderdaad een mooi begin zijn.
Maar onvoldoende. Bekwame, integere kaders, mensen die kunnen samen werken met anderen, potentiële ministers.
PieterP is offline  
Oud 24 oktober 2004, 17:50   #23
PieterP
Gouverneur

Standaard

Ik heb alles bekeken. Ik heb geen enkel voorstel gevonden voor DHL, Werk, RSZ, begrotingsanalyse.
PieterP is offline  
Oud 24 oktober 2004, 17:53   #24
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PieterP
Ik heb alles bekeken. Ik heb geen enkel voorstel gevonden voor DHL, Werk, RSZ, begrotingsanalyse.
Je hebt niet goed gekeken. Het Vlaams Blok heeft voor ALLE problemen één en dezelfde oplossing: alle vreemdelingen buiten!
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline  
Oud 24 oktober 2004, 17:55   #25
Het Skill Effect
Banneling

Het Skill Effect's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Je hebt niet goed gekeken. Het Vlaams Blok heeft voor ALLE problemen één en dezelfde oplossing: alle vreemdelingen buiten!
én de splitsing van België!

Wat dit echter concreet opbrengt is niet geweten (zoals een fiscale amnestie).

ook is het absurd om die maatregelen als gratis weer te geven. Splitsing van België en de uitwijzing van vreemdelingen is niet gratis. Zelfs Steve durft dit niet gratis aan te bieden !
Het Skill Effect is offline  
Oud 24 oktober 2004, 17:59   #26
cor
Minister

Standaard

"Het Vlaams Blok heeft voor ALLE problemen één en dezelfde oplossing: alle vreemdelingen buiten!"

"Hij diende zijn God zo trouw en zo fel,
dat hij Hem nu aanschouwen kan in de hel."
- Hilarie Belloc
cor is offline  
Oud 24 oktober 2004, 18:34   #27
PieterP
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Oplossingen Vlaams Blok.

Vlaamse onafhankelijkheid en 11 miljard per jaar meer aan eigen centen om naar eigen keuze te spenderen, en dit aan méér dan alleen maar aan een onnatuurlijke vorm van 'solidariteit', lijkt me anders geen slecht begin van een oplossing te zijn.
Dit lijkt mij een uitstekend begin te zijn.
Blijft nog de vraag over naar kaders, integere kaders, ministers die een visie hebben, en dit kunnnen beheren. Eigen beheer is één zaak. Doch efficiënt is een andere. Kijk naar puinhoop Antwerpen. Het gat van 22,5 mioljoen in het OCMW is niet de schuld van de franstaligen.

Het lijkt mij een goed idee dat VB zich voorbereidt om in 2006 het roer in Antwerpen mede over te nemen en bekwame politici-managers aan te stellen om eens een visie te ontwikkelen en een plan uit te voeren, in samenwerking met anderen. Volgende stap kan dan Vlaanderen zijn.
PieterP is offline  
Oud 24 oktober 2004, 18:39   #28
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PieterP
Blijft nog de vraag over naar kaders, integere kaders, ministers die een visie hebben, en dit kunnnen beheren. Eigen beheer is één zaak. Doch efficiënt is een andere. Kijk naar puinhoop Antwerpen. Het gat van 22,5 mioljoen in het OCMW is niet de schuld van de franstaligen.

Het lijkt mij een goed idee dat VB zich voorbereidt om in 2006 het roer in Antwerpen mede over te nemen en bekwame politici-managers aan te stellen om eens een visie te ontwikkelen en een plan uit te voeren, in samenwerking met anderen. Volgende stap kan dan Vlaanderen zijn.
Ja hoor, en laat die Walen daar maar creperen; wat hebben wij immers met die armoezaaiers te maken? Eigen portemonnee eerst verdorie!
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline  
Oud 24 oktober 2004, 18:43   #29
PieterP
Gouverneur

Standaard

Citaat:

Waarom moet nu persé aan het blok de oplossingen worden ontstolen voor een ramp die de zichzelf democratisch noemende partijen hebben veroorzaakt?

Oftewel: Mijn buur heeft zich met zijn zat gezicht te pletter gereden tegen een boom en dan komen ze aan mij vragen welke oplossing ik daarvoor heb en dit omdat ik hem altijd al heb verwittigd niet dronken te rijden!

[size=2]Ik weet niet van wie dit citaat is.

De vergelijking stelt niets voor. Ik merk op dat in het VK een schaduwkabinet zeer actief is. Terloops merk ik op dat het werkloosheidspercentage in VK 7.7 % bedraagt en in België 7.8 %.
[/size]
[size=2]
[/size]

Laatst gewijzigd door PieterP : 24 oktober 2004 om 18:44.
PieterP is offline  
Oud 24 oktober 2004, 19:12   #30
PieterP
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peace

Vooreerst moeten de geldstromen naar wallonië gestopt worden. Met deze meer dan 6 miljard euro zijn voor ons al alle financiële problemen opgelost die de vergrijzing straks zal brengen.
Blijft nog de vraag over naar kaders, integere kaders, ministers die een visie hebben, en dit kunnnen beheren. Kapitalisatie, repartitiesysteem, quid privéverzekeringen...

Eigen beheer is één zaak. Doch efficiënt is een andere. Kijk naar puinhoop Antwerpen. Het gat van 22,5 miljoen in het OCMW is niet de schuld van de franstaligen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peace
De tweede en minstens zo belangrijke maatregel is de verhouding tussen werkenden op actieve leeftijd en niet werkenden op actieve leeftijd in positieve zin verbeteren.
Dat kan enkel door de oorzaak van deze wanverhouding weg te werken. Sinds de immigratie golven zijn begonnen is de structurele werkloosheid beginnen toe te nemen. De structurele werkloosheid is nagenoeg linear toegenomen met het aantal vreemdelingen dat naar ons land is gekomen.

Ons land kan aan al deze mensen geen werk bieden. Daarom zijn de mensen die wel werk hebben in dit land meewerken voor een steeds groter leger van mensen die van een of andere sociale uitkering moeten leven.

Op de duur gaat dit samen met de babyboom generatie die over minder dan tien jaren op pensioengerechtigde leeftijd onze welvaart ten gronde richten.

Daarom is het Vlaams Blok voor een immigratie stop voor niet EU burgers en anderzijds het terugsturen van alle vreemdelingen die blijk geven hier niet thuis te horen. Vreemdelingen die misdadiger worden, fundamentalisten , extremisten, terroristen enz. kunnen wij hier beter kwijt zijn. Het resultaat zal enerzijds zijn dat het aantal werklozen of trekkers van de een of andere sociale uitkering met honderd duizenden zal afnemen. De druk op de sociale zekerheid zal enorm afnemen. De sociale lasten zullen daardoor aanzienlijk kunnen verlaagd worden, zodat onze economie weer concurrentieel wordt en ondernemers veel gemakkelijker nieuwe mensen kunnen aanwerven. Anderzijds zal het resultaat zijn dat wij hier overblijven met een veel kleinere vreemdelingengemeenschap, maar wel mensen die hier integreerbaar zijn en onze samenleving niet meer in de afgrond storten.

uiteindellijk zal iedereen die hier mag blijven er beter door worden.

Het bovenstaande is slechts een kleine greep uit de vlaams Blok ideologie om weer tot een gezonde economie te komen
Ik vrees dat wij hier te maken hebben met een groot simplisme en enig populisme. De overtuiging groeit overigens dat we een zeker vorm van immigratie zullen moeten aanmoedigen omdat we voor bepaalde jobs geen volk meer zullen vinden.

Ik merk op dat de ratio allochtoon/autochtoon in Nederland ongunstiger ligt. toch bedraagt de werkloosheidsgrazad hier 4.8 % terwijl dat in België 8,6 % bedraagt. In Engeland, het paradijs voor de illegalen, ligt de werkloosheidsgraad op 4,7 %.

Ik zeg wel dat dit fenomeen wetenschappelijk in kaart dient gebracht te worden.

Ik zeg wel dat de misbruiken van sociaal profitariaat moeten uitgeroeid worden; de snel belg wet, de gezinshereniging, de schijnhuwelijken, het pamperen van de allochtonen enz hebben er voor gezorgd dat het hier gezellig toeven is onder een hoofddoek en onder de paraplu van de Belgische SZ. Het fenomeen dient wetenschappelijk in kaart gebracht worden. Het cijfermateriaal is voorhanden op de kruispuntbank.

Doch met die twee stellingen beheer eigen geld en objectief immigratiebeleid zijn we er nog niet.

Er dient nog veel studiewerk te gebeuren en er dient nog vee werk geleverd te worden. En dan stelt zich opnieuw de vraag naar de bekwame kaders voor de sociaal ekonomische problemen.

Laatst gewijzigd door PieterP : 24 oktober 2004 om 19:15.
PieterP is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be