Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 december 2015, 14:04   #21
fallen_angel
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Mag er op de Vlaamse meisjes wel worden geoefend ?
O ja, maar verander het naar ongelovigen
http://www.thereligionofpeace.com/quran/015-slavery.htm

http://www.raymondibrahim.com/islam/...des-a-history/

Citaat:
welke factoren, beste vriend ?
- Dat de lover boy shit absoluut niet beperkt is tot moslims.
- vreemd taboe van moslims omtrend seksualiteit, alhoewel de koran er heel expliciet mee omspringt
- frustraties/blue balls
- losgeslagen & gebrek aan autoriteit
- ...

vul zelf maar aan
fallen_angel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2015, 14:38   #22
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
ik denk dat vooral niet islamitische meisjes slachtoffer zijn hoor ...
Dat is waar maar niet in dit geval leek me...
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2015, 14:41   #23
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Stuur dochters op tijd naar een school. Van domme mensen wordt er altijd geprofiteerd.
Meisjes gaan hier naar school he Rudy
Maar ik meen wel wat ik schreef, kinderen, jongeren , adolescenten die te weinig aandacht kregen, geen positief zelfbeeld hebben, zijn kwetsbaarder voor misbruik in relaties, en hoe jonger ze zijn, hoe meer die haring bakt...
Oud 2 december 2015, 14:46   #24
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Alice. Stel je ook eens de vraag of die islamitische meiden zich bevrijd zouden voelen met onze traditionele normen.

Het ziet er naar uit dat de traditionele Europeaan zich zal moeten aanpassen aan meerdere normen (en waarden).

Zo ver moeten we het allemaal niet zoeken. Zie Spanje. Ik ga regelmatig naar Barcelona. Multicultuur alom. En als 'k met m'n vrouw om drie uur 's morgens op de Ramblas loop, da zie ik er meiden van amper 17 jaar oud die zich te koop aanbieden. het zijn er die opgevoed zijn met Maria.

Kortom. Zwijg over cultuurgebonden prostitutie, of over prostitutie gelinkt aan geloofsovertuiging. Binnen armoede speelt geloof en cultuur geen rol.
Als je met 50 € een dag kan overleven is één klant die 50 € betaalt voor 15 minuten een 'gemakkelijke bron van inkomsten'.
Rudy. Het is niet omdat prostitutie bestaat, dat het daarom minder waar zou zijn dat emotionele tekorten niet kwetsbaarder maakt voor misbruik.
Prostitutie kan hier zelfs een vorm van zijn.

Nee, we moeten ons niet " aanpassen aan meerdere normen" maar wel meer aandacht besteden aan ontwikkeling van kinderen en de emotionele kilheid, of parentificatie binnen gezinnen.
Dat betekent dat het kind voor ouders zorgt en niet andersom. Dat komt in alle gezinnen voor maar sterk afhankelijke ouders met strenge rolpatronen voor jongeren en meisjes werken het wel in de hand.
Oud 2 december 2015, 14:51   #25
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

TV-verslaafde's schermafbeelding

Standaard

Is dit ?! => http://www.care2.com/causes/rape-ran...for-women.html

ook niet 1 van de grote problemen?
Oud 2 december 2015, 14:58   #26
fallen_angel
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Rudy. Het is niet omdat prostitutie bestaat, dat het daarom minder waar zou zijn dat emotionele tekorten niet kwetsbaarder maakt voor misbruik.
Prostitutie kan hier zelfs een vorm van zijn.

Nee, we moeten ons niet " aanpassen aan meerdere normen" maar wel meer aandacht besteden aan ontwikkeling van kinderen en de emotionele kilheid, of parentificatie binnen gezinnen.
Dat betekent dat het kind voor ouders zorgt en niet andersom. Dat komt in alle gezinnen voor maar sterk afhankelijke ouders met strenge rolpatronen voor jongeren en meisjes werken het wel in de hand.
Euhm, correct bedoeld? Kind voor de ouders zorgen?
fallen_angel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2015, 15:50   #27
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Alice. Kan daar wat verduidelijking bij.

Wat ik weet is dat zorg voor ouders bij Marokkanen hoog wordt aangeschreven. Daar is niets mis mee. Maar toch niet noodzakelijk, in een westerse omgeving.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2015, 16:42   #28
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Zorg voor de ouders ?
De zal trachten er voor te zorgen dat zijn kinderen niet zijn slaven zullen worden of moeten worden, als hij deze avond of morgenvoormiddag nog sukkelachtiger zou worden dan hij nu al is.

Dat is natuurlijk een voordeel van in een welvarend deel van de wereld te wonen.
Je moet dus mijn stelling niet beschouwen als kritiek op andere culturen.
Evengoed weiger ik de kritiek op mijn cultuur (die, ik herhaal, er in bestaat dat ik zelf zorg voor mijn financiële reserve voor later).

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2015, 16:55   #29
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Zorg voor de ouders ?
De zal trachten er voor te zorgen dat zijn kinderen niet zijn slaven zullen worden of moeten worden, als hij deze avond of morgenvoormiddag nog sukkelachtiger zou worden dan hij nu al is.

Dat is natuurlijk een voordeel van in een welvarend deel van de wereld te wonen.
Evengoed weiger ik de kritiek op mijn cultuur (die, ik herhaal, er in bestaat dat ik zelf zorg voor mijn financiële reserve voor later).

.
Schoofzak. Ben je kinderloos ?
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2015, 01:17   #30
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Bron

Detail tekst:

Loverboys, het klinkt 'mooi' maar het is het totaal niet. Het zijn gewoon smeerlappen die meisjes/vrouwen gebruiken voor eigen geldgewin en eigen 'pleziertjes'.

Of het meisje(s) in kwestie nu een Marokkaanse/Belgische is of een andere Nationaliteit heeft dat heeft er niets met te maken dat die een zwaar vergrijp is en in onze leefwereld totaal niet thuis hoort.

Best eigenaardig dat er nog zoveel meisjes/vrouwen zijn die zich aan dat soort types laat vangen. (meestal zal dat wel onder bedreiging zijn maar toch ... )

De straffen zijn te goedkoop naar mijn mening. (Vijftien jaar cel, 5000 euro en ontzetting uit hun rechten de maximumstraf voor de drie beschuldigden.)

Straffen voor de 'klanten' geen woord over precies?

Ook eigenaardig dat men in de 'kamerverhuurtehuizen' en hotels niets gemerkt heeft, dat moet toch opvallen
allez gij
'straffen zijn te mild' ?
Je kunt dat misschien wel vinden maar volgens wat men hen kan aanrekenen is dat volgens mij niet zo : er staat ook de max. straf

Er zullen wel verzwarende omstandigheden ed naar voren geschoven zijn
( ja , idd -> staat in artikel : minderjarige, verkrachting, drugs, tegen de wil vasthouden, bedreigingen )
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2015, 01:17   #31
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Loverboys gewoon een anale beurt geven met een langstekelige cactus. Aangezien de politie en de magistratuur pas lang na de feiten iets gaat doen, is daar ook geen enorm probleem mee.

pas op misschien hebben ze dat nog graag hé
Oud 3 december 2015, 01:21   #32
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nagaan waarom ze de aandacht, opwinding, nodig heeft.
Vaak worden die meisjes " verliefd" omdat ze thuis in een treurige situatie zitten, amper gezien worden, nooit aandacht krijgen, maar vooral in de zorg -rol zitten, als ondersteuning van moeder en broers, vader...
Wanneer er dan een man passeert die je wel aandacht geeft, raak je daarin vertrekt en omdat je die aandacht en het gevoel van geborgenheid nodig heft( je omgeving biedt dat immers niet) ben je vatbaar voor misbruik.

Als ouder eens goed kijken wat je dochter tekort komt, kan helpen!
Geef meisjes een positief zelfbeeld en bewust zijn, het beste wapen tegen mannen met minder fraaie bedoelingen.
²
Oud 3 december 2015, 01:23   #33
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
ik denk dat vooral niet islamitische meisjes slachtoffer zijn hoor ...
De hoofdmoot bedoel je ?
Geen idee

Je hoort dat nogal dikwijls _ soms heel dichtbij _ gelijkaardige naar dat soort zaken hellende verhalen.
Maar ja ... zoveel islamitische meisjes passeren hier niet en ik ook niet dat ie zo snel iets gaan vertellen
Oud 3 december 2015, 01:29   #34
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Alice. Stel je ook eens de vraag of die islamitische meiden zich bevrijd zouden voelen met onze traditionele normen.

Het ziet er naar uit dat de traditionele Europeaan zich zal moeten aanpassen aan meerdere normen (en waarden).

Zo ver moeten we het allemaal niet zoeken. Zie Spanje. Ik ga regelmatig naar Barcelona. Multicultuur alom. En als 'k met m'n vrouw om drie uur 's morgens op de Ramblas loop, da zie ik er meiden van amper 17 jaar oud die zich te koop aanbieden. het zijn er die opgevoed zijn met Maria.

Kortom. Zwijg over cultuurgebonden prostitutie, of over prostitutie gelinkt aan geloofsovertuiging. Binnen armoede speelt geloof en cultuur geen rol.
Als je met 50 € een dag kan overleven is één klant die 50 € betaalt voor 15 minuten een 'gemakkelijke bron van inkomsten'.
...dat zei ze toch niet ?
Het gaat erover dat een traditionele 'islamitische' opvoding voor meiskes hen misschien meer kwetsbaar maakt.
Trouwens zo'n traditioneel maria-adeptje ook hoor

En voor de rest is het inderdaad armoede en brute pech, gecombineerd met wat naïviteit, gecombineerd met zo'n rotzakske
Oud 3 december 2015, 01:32   #35
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde Bekijk bericht
Is dit ?! => http://www.care2.com/causes/rape-ran...for-women.html

ook niet 1 van de grote problemen?
ga je ons komen vertellen dat die meiskes een fantasie nastreven, zich in zo'n netelige situatie vrijwillig zetten, en op de valreep het willen afblazen ?
Oud 3 december 2015, 04:28   #36
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Zorg voor de ouders ?

.
En gelijk heb je! Een deel van je leven opofferen met zorgen voor je oude ouders, zijnde ze bij je thuis houden met alles wat er bij komt kijken is echt niet meer van deze tijd! Zorgen dat je ouders zo lang mogelijk in hun eigen omgeving kunnen blijven met behulp van de vele instanties die daar nu voor bestaan en voorzien zijn is wat anders! En daarna naar een goede home, het koste wat het kost! Er zijn genoeg gevallen waar die ouders thuis bij hun kinderen allesbehalve gelukkig zijn, aan hun verstand worden gebracht dat ze een last zijn, waar de kinderen vooral oog hebben voor de centen van die ouders en hoe ze er maximaal kunnen van profiteren op het ogenblik en later!
Hoe sommige allochtonen daar tegenop kijken heeft meer iets te maken met hun mentaliteit en levenswijze die een paar eeuwen achter loopt!
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2015, 12:16   #37
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Alice. Kan daar wat verduidelijking bij.

Wat ik weet is dat zorg voor ouders bij Marokkanen hoog wordt aangeschreven. Daar is niets mis mee. Maar toch niet noodzakelijk, in een westerse omgeving.
Daar is ook niets mis mee, maar het is niet de bedoeling dat minderjarige kinderen voor ouders zorgen.
Wanneer bijvoorbeeld een moeder de taal niet spreekt, niet zelfstandig naar de dokter kan, een instantie, geen administratie kan afhandelen, thuis steeds beroep doet op dochters om mannelijke verwanten te bedienen, dochters veronderstelt worden thuis te zitten, geen hobby's, jeugdwerk, of activiteiten mogen of kunnen doen, omdat zij beschikbaar moeten zijn voor een of beide ouders, is de zorg omgedraaid.
Dan zijn ouders afhankelijk van hun kinderen, wanneer daar ook nog psychische belasting bijkomt ( kind krijgt geen aandacht, niemand vraagt zich af wat het kind wilt, niemand heeft belangstelling voor schoolresultaten, al of niet hebben van vriendinnen of vrienden) omdat een of beide ouders kinderen ook als Klaagmuur zien, kun je toch niet schrikken dat dit kind emotioneel erg afhankelijk is van de eerste de beste klootzak die biedt wat ouders niet deden.
Die omgekeerde zorg, waar het kind de rol opneemt die normaal gezien bij de ouders ligt, heet parentificatie.

Uit die tekorten die dat patroon voor kinderen meebrengt ontstaat kwetsbaarheid voor mannen met foute bedoelingen,Ineens is dat kind voor iemand bijzonder, van betekenis, krijgt het aandacht, en juist die emotionele afhankelijkheid zorgt dat dat kind in netten verstrikt raakt waar een ander kind wanneer het thuis wel zorg krijgt, minder vatbaar voor zal zijn.

Laatst gewijzigd door alice : 3 december 2015 om 12:16.
Oud 3 december 2015, 12:44   #38
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Schoofzak. Ben je kinderloos ?
Ik denk (ik hoop) dat die drie die op mijn boek staan, ook uit mijn broek kwamen. (toch minstens de eerste zeker ?)
(vrij naar het Vlaams spreekwoord: is het niet uit uw broek, hij staat wel op uwen boek)

En ieder van hen heeft er ondertussen twee.

Heeft dat verder belang ?

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2015, 14:14   #39
Conscience
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:

.
Barcelona en opvoeding met Maria? Ben je zeker dat je in Barcelona was??

http://www.telesurtv.net/english/new...0524-0020.html

Misschien je wat verdiepen in de Spaanse burgeroorlog, helpt ook.
Conscience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2015, 14:29   #40
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Waarom ?
excuus, ik heb mij ongelukkig uitgedrukt, de post voor de mijne ging mi uit van vooral islamitische meisjes slachtoffer

ik bedoelde eigenlijk dat "ik niet denk dat het vooral islamitische meisjes zijn die slachtoffer zijn"
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be