![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() O ja, maar verander het naar ongelovigen
http://www.thereligionofpeace.com/quran/015-slavery.htm http://www.raymondibrahim.com/islam/...des-a-history/ Citaat:
- vreemd taboe van moslims omtrend seksualiteit, alhoewel de koran er heel expliciet mee omspringt - frustraties/blue balls - losgeslagen & gebrek aan autoriteit - ... vul zelf maar aan |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Maar ik meen wel wat ik schreef, kinderen, jongeren , adolescenten die te weinig aandacht kregen, geen positief zelfbeeld hebben, zijn kwetsbaarder voor misbruik in relaties, en hoe jonger ze zijn, hoe meer die haring bakt... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Prostitutie kan hier zelfs een vorm van zijn. Nee, we moeten ons niet " aanpassen aan meerdere normen" maar wel meer aandacht besteden aan ontwikkeling van kinderen en de emotionele kilheid, of parentificatie binnen gezinnen. Dat betekent dat het kind voor ouders zorgt en niet andersom. Dat komt in alle gezinnen voor maar sterk afhankelijke ouders met strenge rolpatronen voor jongeren en meisjes werken het wel in de hand. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Is dit ?! => http://www.care2.com/causes/rape-ran...for-women.html
ook niet 1 van de grote problemen?
![]() |
#26 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat ik weet is dat zorg voor ouders bij Marokkanen hoog wordt aangeschreven. Daar is niets mis mee. Maar toch niet noodzakelijk, in een westerse omgeving. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zorg voor de ouders ?
De zal trachten er voor te zorgen dat zijn kinderen niet zijn slaven zullen worden of moeten worden, als hij deze avond of morgenvoormiddag nog sukkelachtiger zou worden dan hij nu al is. Dat is natuurlijk een voordeel van in een welvarend deel van de wereld te wonen. Je moet dus mijn stelling niet beschouwen als kritiek op andere culturen. Evengoed weiger ik de kritiek op mijn cultuur (die, ik herhaal, er in bestaat dat ik zelf zorg voor mijn financiële reserve voor later). .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
'straffen zijn te mild' ? Je kunt dat misschien wel vinden maar volgens wat men hen kan aanrekenen is dat volgens mij niet zo : er staat ook de max. straf Er zullen wel verzwarende omstandigheden ed naar voren geschoven zijn ( ja , idd -> staat in artikel : minderjarige, verkrachting, drugs, tegen de wil vasthouden, bedreigingen ) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Geen idee Je hoort dat nogal dikwijls _ soms heel dichtbij _ gelijkaardige naar dat soort zaken hellende verhalen. Maar ja ... zoveel islamitische meisjes passeren hier niet en ik ook niet dat ie zo snel iets gaan vertellen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het gaat erover dat een traditionele 'islamitische' opvoding voor meiskes hen misschien meer kwetsbaar maakt. Trouwens zo'n traditioneel maria-adeptje ook hoor En voor de rest is het inderdaad armoede en brute pech, gecombineerd met wat naïviteit, gecombineerd met zo'n rotzakske |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoe sommige allochtonen daar tegenop kijken heeft meer iets te maken met hun mentaliteit en levenswijze die een paar eeuwen achter loopt! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wanneer bijvoorbeeld een moeder de taal niet spreekt, niet zelfstandig naar de dokter kan, een instantie, geen administratie kan afhandelen, thuis steeds beroep doet op dochters om mannelijke verwanten te bedienen, dochters veronderstelt worden thuis te zitten, geen hobby's, jeugdwerk, of activiteiten mogen of kunnen doen, omdat zij beschikbaar moeten zijn voor een of beide ouders, is de zorg omgedraaid. Dan zijn ouders afhankelijk van hun kinderen, wanneer daar ook nog psychische belasting bijkomt ( kind krijgt geen aandacht, niemand vraagt zich af wat het kind wilt, niemand heeft belangstelling voor schoolresultaten, al of niet hebben van vriendinnen of vrienden) omdat een of beide ouders kinderen ook als Klaagmuur zien, kun je toch niet schrikken dat dit kind emotioneel erg afhankelijk is van de eerste de beste klootzak die biedt wat ouders niet deden. Die omgekeerde zorg, waar het kind de rol opneemt die normaal gezien bij de ouders ligt, heet parentificatie. Uit die tekorten die dat patroon voor kinderen meebrengt ontstaat kwetsbaarheid voor mannen met foute bedoelingen,Ineens is dat kind voor iemand bijzonder, van betekenis, krijgt het aandacht, en juist die emotionele afhankelijkheid zorgt dat dat kind in netten verstrikt raakt waar een ander kind wanneer het thuis wel zorg krijgt, minder vatbaar voor zal zijn. Laatst gewijzigd door alice : 3 december 2015 om 12:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik denk (ik hoop) dat die drie die op mijn boek staan, ook uit mijn broek kwamen. (toch minstens de eerste zeker ?)
(vrij naar het Vlaams spreekwoord: is het niet uit uw broek, hij staat wel op uwen boek) En ieder van hen heeft er ondertussen twee. Heeft dat verder belang ? .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
http://www.telesurtv.net/english/new...0524-0020.html Misschien je wat verdiepen in de Spaanse burgeroorlog, helpt ook. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |