![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
| Bekijk resultaten enquête: Moet verkoop van tabak aan 16- tot 18-jarigen ook verboden worden ? | |||
| Ik ben roker, maar zeg toch: verkoop verbieden onder 18 j |
|
0 | 0% |
| Ik ben roker, en vind dat het op 16 jaar mag blijven |
|
2 | 12,50% |
| Ik ben niet-roker, en vind: verkoop onder 18 j. verbieden |
|
7 | 43,75% |
| Ik ben niet-roker, maar vind 16 jaar is ok. |
|
7 | 43,75% |
| Aantal stemmers: 16. Je mag niet stemmen in deze enquête | |||
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#21 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
|
|
|
|
|
#22 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#23 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#24 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik heb nog nooit gerookt en ik ga er echt niet met beginnen ook niet in de zin van, het is totaal niet stoer, het is vuil, het stinkt en als ik met mijn handen geen blijf weet dan steek ik ze in mijn broekzakken.
Maar (die eeuwige maar toch) als iemand wil roken dan is dat zijn/haar zaak. De leeftijd waar men dat op moet toelaten daar wil ik niet over oordelen. Mensen die roken/drugs nemen/alcoholverslaafden die er eventueel ziek door geworden zijn en de hulp van een ziekenhuis zouden moeten inroepen dat zou ik weigeren op de manier van, u staat op een wachtlijst, andere mensen die het zichzelf niet aangedaan hebben gaan voor. Verder mogen die mensen die er zich gelukkig bij voelen een sigaret in hun kweek te steken er van mij van 'genieten' als het maar niet in mijn buurt is.
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 23 januari 2016 om 21:38. |
|
|
|
|
|
#25 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door fred vanhove : 24 januari 2016 om 10:00. |
|
|
|
|
|
|
#26 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Geen alcohol, geen tabak, geen seks tot de leeftijd van 18 jaar. Is dat nu zo moeilijk ?
Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 24 januari 2016 om 10:10. |
|
|
|
|
|
#27 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
mits het gebruik van betrouwbare anticonceptiva, is er niks mis of ongezond met seks, zelfs niet onder de 18jaar. (bij wederzijdse toestemming, uiteraard).
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus) ![]() Laatst gewijzigd door Zipper : 24 januari 2016 om 10:14. |
|
|
|
|
|
#28 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
En of een 16 jarige als het goed zit met zijn lief gaat zeggen sorry schat .....we gaan nu stoppen want we zijn nog geen 18 |
|
|
|
|
|
|
#29 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
|
|
|
|
|
#30 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
alcohol: zou 2 procent van de jeugd die 18 wordt, nog nooit alcohol geproefd hebben, zelfs onder goedkeurend oog van de ouders ? seks: zou 1 procent van de 18-jarigen nog maagd zijn ? Verder gaat het in deze draad niet over "niet roken", maar wel over "het verkopen van tabak verbieden aan de jeugd, in de wetenschap dat het een preventief effect heeft". .
|
|
|
|
|
|
#31 |
|
Europees Commissaris
|
N-VA is tegen rookverbod in auto in bijzijn van kinderen.
http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20160123_02086029 Enerzijds willen ze wel roken verbieden voor 17-jarigen die bewust de keuze kunnen maken hun gezondheid te verk****n, maar anderzijds vinden ze dat een een klein kind van 3 jaar zonder problemen kan meeroken in de auto van de ouders, wetende dat ze 27 keer meer worden blootgesteld aan toxische stoffen in een kleine ruimte zoals een wagen t.o.v. een ruimere kamer. Wie begrijpt die mensen nog?
Bart De Wever: "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan" Jan Jambon: "Les transferts Nord-Sud, ça nous aide juste pour le marketing. Mais en fait, ça ne nous intéresse pas" Bourgeois: "onafhankelijkheid is iets uit de 19de eeuw" |
|
|
|
|
|
#32 |
|
|
'n Joint opsteken als er toevallig 'n kind in de buurt is, is dan gelijk aan morele verkrachting in die hun ogen.
|
|
|
|
|
|
#33 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Den tijd van "de sigaret voor de sportman" is ondertussen toch al lang verleden tijd. Alleman weet nu wel dat tabak de kankerverwekker bij uitstek is, en niet alleen voor de roker, doch ook voor de meeroker.
|
|
|
|
|
|
#34 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#35 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik herinner me nog dat James Hunt rookte in de pits van de Formule 1 en Cruyff als hij op de bank zat Laatst gewijzigd door fred vanhove : 24 januari 2016 om 12:23. |
|
|
|
|
|
|
#36 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
In de auto is inderdaad private sfeer. Maar op dit vlak ben ik dus heel wat strenger. En ik meen gewaar geworden te hebben, dat het partijstandpunt onderhevig is aan voortschrijdend inzicht. Wait and see. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) Laatst gewijzigd door De schoofzak : 24 januari 2016 om 15:27. |
|
|
|
|
|
|
#37 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Of een auto private sfeer is is nog maar de vraag. Uw auto mag dan ook op eender welk moment worden doorzocht.....er is bij wijze van spreken geen autovredebreuk als dat gebeurt. Ook is er geen autozoekingsbevel nodig om uw auto binnenste buiten te keren.....dus volgens mij is een auto nikske privé...... Trouwens u mag ook niet eender wat doen in uw auto....slapen of vrijen bv. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 24 januari 2016 om 15:52. |
|
|
|
|
|
|
#38 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Bovendien is het toch spannend als je moet wachten tot het echt mag? Je trouwt en meteen daarna vlieg je er op.
|
|
|
|
#39 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#40 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Maar hier ook. Sex, in al zijn geuren en kleuren, is ook maar vanaf 18 jaar wettelijk toegelaten. |
|
|
|
|