Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 31 januari 2016, 23:27   #21
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Mij lijkt het onjuist alle schuld op Merkel te schuiven. Laten we eens kijken naar de slechte beveiliging van de Europese buitengrenzen. En daar draagt Griekenland een loodzware verantwoordelijkheid.
Ik denk dat je iets gemist hebt, Jan.

Niet dat ik hoog oploop met Verhofstad, maar in deze spreekt 'm met rechte tong en ook andere bronnen maken hier melding van:

"Minister van Financiën Didier Reynders zei in interviews dat Griekenland in 2001 lid van de eurozone is kunnen worden op basis van vervalste cijfers en dat dit toen al is vastgesteld."

http://www.knack.be/nieuws/belgie/ve...mal-23596.html

En wie was toen in hoofde verantwoordelijk, samen met �*lle MinFins van Europa ?:

"Luc Ryckaerts analyseerde die crisis hier al. Overlopen we even wat nu al vast staat over de oorzaken van deze crisis. Griekenland trad tot de EU en de Eurozone op basis van zwaar vervalste boeken. De schuldigen daarvoor zijn de Griekse regering, de Amerikaanse zakenbank Goldman Sachs die die vervalsingen bedacht en dik betaald werd, én, in tweede orde, de Europese verantwoordelijken die dat mega-bedrog lieten passeren. Niemand daarvan werd tot nog toe bestraft."

http://de-bron.org/content/griekenla...ntwoordelijken

GoldmanSachs, tiens..., en door wie wordt de ECB geleid ?:

"Didier Reynders, sinds mensenheugenis onze minister van Financiën, erkende later in de Franse zakenkrant La Tribune deemoedig: “Van bij de toetreding van de Grieken tot de eurozone in 2001 wisten we dat hun statistieken vervalst waren.”1 The New York Times berichtte dat twee Amerikaanse grootbanken, JP Morgan en Goldman Sachs tien jaar lang professioneel geholpen hebben om de correcte Griekse schuld- en begrotingscijfers te verdoezelen.2 En wie was er in die periode vicevoorzitter en managing director bij Goldman Sachs International? Meneer Mario Draghi."

http://www.openbarebank.be/archives/7831

Merkel en alle andere EU-piraten zijn dus in hoofde verantwoordelijk, voor de monetaire ea problemen die de Europese bevolking momenteel ondervind, gezien die moedwillig zijn veroorzaakt.
Tijd om die bende te berechten voor misdaden tegen de mensheid.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2016, 23:28   #22
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht

Niet dat ik hoog oploop met Verhofstad, maar in deze spreekt 'm met rechte tong en ook andere bronnen maken hier melding van:

Merkel en alle andere EU-piraten zijn dus in hoofde verantwoordelijk, voor de monetaire ea problemen die de Europese bevolking momenteel ondervind, gezien die moedwillig zijn veroorzaakt.
Ik zie het verband niet tussen Merkel en de toetreding van Griekenland tot de eurozone in 2001. Merkel is immers bondskanselier sedert... 2005.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2016, 23:33   #23
Diego Raga

Standaard

Citaat:
Ik zie het verband niet tussen Merkel en de toetreding van Griekenland tot de eurozone in 2001. Merkel is immers bondskanselier sedert... 2005.
Als je een link had aangeklikt had je je deze verschoning kunnen besparen:

"Ondanks het gesjoemel met de Griekse cijfers – Draghi had dat moeten weten, het was welbeschouwd zijn bank – hebben Merkel, Sarkozy en de andere Europese leiders Draghi voorgedragen als nieuwe voorzitter van de Europese Centrale Bank. Kampioenen van de dubbele moraal zijn ze. Met de rechterhand steken ze misprijzend het belerende vingertje op naar de vervalsing van de Griekse begrotingscijfers. Tegelijk deelt hun linkerhand met veel protocol een van de meest strategische Europese functies uit aan een topman van de bank die bij deze vervalsing heeft geholpen.”

Merkel mag dus mee op het beklaagdenbankje, gezien ze mee heeft gestemd om die topfraudeur aan z'n huidige post te helpen.

Laatst gewijzigd door Diego Raga : 31 januari 2016 om 23:34.
Oud 31 januari 2016, 23:35   #24
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als je een link had aangeklikt had je je deze verontschuldiging kunnen besparen:
Merkel heeft niets van doen met de toetreding van Griekenland tot de eurozone. Daar zit het grote probleem en niet bij de benoeming van een topambtenaar.
Oud 31 januari 2016, 23:36   #25
Diego Raga

Standaard

Laat maar Jan, je uitleg is te gek voor woorden.
Oud 1 februari 2016, 00:07   #26
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Laat maar Jan, je uitleg is te gek voor woorden.
Draghi werd benoemd in 2011. Tenzij u alles door elkaar wilt gooien, zie ik geen reden om hier een samenzweringstheorie los te laten.
Oud 1 februari 2016, 00:37   #27
Diego Raga

Standaard

Citaat:
Draghi werd benoemd in 2011. Tenzij u alles door elkaar wilt gooien, zie ik geen reden om hier een samenzweringstheorie los te laten.
Ge moet beter uw huiswerk maken, Jan, ik herhaal:

"The New York Times berichtte dat twee Amerikaanse grootbanken, JP Morgan en Goldman Sachs tien jaar lang professioneel geholpen hebben om de correcte Griekse schuld- en begrotingscijfers te verdoezelen.2 En wie was er in die periode vicevoorzitter en managing director bij Goldman Sachs International? Meneer Mario Draghi."

Iedereen wist ervan, dus ook Wolfgang Schlaube van de CDU die in 2000 de Duitse MinFin was, het jaar toen Merkel tot partijvoorzitster van de CDU werd verkozen.
Zij wist dus goed genoeg hoe de Griekse vork aan de steel zat.

Ofwel wist ze, als topvrouw van die partij, niks van het gesjoemel, wat niet voor haar toegemeten positie pleit, of ze was wél op de hoogte ervan en dus medeplichtig.

Hoe dan ook, in 2005 was ze zéker op de hoogte van die Griekse fraude, gefaciliteerd door GoldmanSachs waar Draghi van 2002 tot 2005 Vicevoorzitter en Algemeen Directeur van Goldman Sachs International was en toch stemt ze ermee in om die oplichter op de toppositie van de ECB te plaatsen.
Ze heeft dus tijd z�*t gehad om haar 'onwetendheid' recht te zetten, niet dus en d�*t maakt haar medeplichtig.
Oud 1 februari 2016, 00:38   #28
Drukazz
Europees Commissaris

Standaard

.

Laatst gewijzigd door Drukazz : 1 februari 2016 om 00:44.
Drukazz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2016, 07:43   #29
subocaj

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drukazz Bekijk bericht
Marxistisch bedrog. De "vluchtelingen" zijn hier om te blijven. Dat weet jij, dat weet ik.
Leg me het Marxistisch bedrog even uit.

Liefst met alle namen van de Europese Goldman Sachs club, die dat Marxistisch bedrog plegen, zowel Europees als nationaal.

Je mag er de in de grondwet ingeschreven rechtse godsdienstvrijheid en scheiding tussen kerk en staat zelfs voor misbruiken.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2016, 07:45   #30
dpg
Banneling

Standaard

Citaat:
Vertel mij eventjes hoe u ertoe komt te stellen dat AfD "tuig" is. Of gooien we maar wat etiketten in plaats van argumenten aan te brengen?
Duitse media lezen Jan, waar zelf de politietop hun voorstellen "afschiet" als crimineel.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2016, 08:03   #31
subocaj

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

"The New York Times berichtte dat twee Amerikaanse grootbanken, JP Morgan en Goldman Sachs tien jaar lang professioneel geholpen hebben om de correcte Griekse schuld- en begrotingscijfers te verdoezelen.2 En wie was er in die periode vicevoorzitter en managing director bij Goldman Sachs International? Meneer Mario Draghi."

Iedereen wist ervan, dus ook Wolfgang Schlaube van de CDU die in 2000 de Duitse MinFin was, het jaar toen Merkel tot partijvoorzitster van de CDU werd verkozen.

Ofwel wist ze, als topvrouw van die partij, niks van het gesjoemel, wat niet voor haar toegemeten positie pleit, of ze was wél op de hoogte ervan en dus medeplichtig.

Hoe dan ook, in 2005 was ze zéker op de hoogte van die Griekse fraude, gefaciliteerd door GoldmanSachs waar Draghi van 2002 tot 2005 Vicevoorzitter en Algemeen Directeur van Goldman Sachs International was en toch stemt ze ermee in om die oplichter op de toppositie van de ECB te plaatsen.
Ze heeft dus tijd z�*t gehad om haar 'onwetendheid' recht te zetten, niet dus en d�*t maakt haar medeplichtig.
Eindelijk, iemand die herhaald wat ik reeds stelde, hier op dit forum, in 2011, toen men de Goldman Sachs technocraten aanstelde als premier in de zuid Europese as. In bijna dezelfde bewoordingen.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2016, 13:00   #32
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

"Minister van Financiën Didier Reynders zei in interviews dat Griekenland in 2001 lid van de eurozone is kunnen worden op basis van vervalste cijfers en dat dit toen al is vastgesteld."

http://www.knack.be/nieuws/belgie/ve...mal-23596.html

En wie was toen in hoofde verantwoordelijk, samen met �*lle MinFins van Europa ?:

"Luc Ryckaerts analyseerde die crisis hier al. Overlopen we even wat nu al vast staat over de oorzaken van deze crisis. Griekenland trad tot de EU en de Eurozone op basis van zwaar vervalste boeken. De schuldigen daarvoor zijn de Griekse regering, de Amerikaanse zakenbank Goldman Sachs die die vervalsingen bedacht en dik betaald werd, én, in tweede orde, de Europese verantwoordelijken die dat mega-bedrog lieten passeren. Niemand daarvan werd tot nog toe bestraft."

http://de-bron.org/content/griekenla...ntwoordelijken

GoldmanSachs, tiens..., en door wie wordt de ECB geleid ?:

"Didier Reynders, sinds mensenheugenis onze minister van Financiën, erkende later in de Franse zakenkrant La Tribune deemoedig: “Van bij de toetreding van de Grieken tot de eurozone in 2001 wisten we dat hun statistieken vervalst waren.”1 The New York Times berichtte dat twee Amerikaanse grootbanken, JP Morgan en Goldman Sachs tien jaar lang professioneel geholpen hebben om de correcte Griekse schuld- en begrotingscijfers te verdoezelen.2 En wie was er in die periode vicevoorzitter en managing director bij Goldman Sachs International? Meneer Mario Draghi."

http://www.openbarebank.be/archives/7831

Het is hier vroeger al gesteld: Draghi is het duivels genie dat voor het Europees Hof van Justitie moet gebracht worden !!!
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2016, 13:03   #33
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

De Grote Dief is Draghi.
Niemand anders.
Oud 1 februari 2016, 13:54   #34
Diego Raga

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
De Grote Dief is Draghi.
Niemand anders.
Draghi is een topdief, dat wel, maar is er slechts één van de zovele partners in crime en dus vervangbaar.
Het gaat erom om het frauduleuze aspect van het monetaire syteem te doorzien, gefaciliteerd bij het oprichten van de FED in 1913 en via overzeese oorlogen opgelegd aan andere landen, om heel deze frauduleuze handel manu militari op te doeken, inclusief de BIS in Bazel (CH) en alle bezittingen ervan, alsook van haar leden, te confisqueren.

In de plaats daarvan dient de overheid, bij monde van het volk, dan zelf een munteenheid aan te maken, die niet onderhevig is aan (kunstmatige) inflatie en als dusdanig steeds haar koopkracht behoud, pas dan is er een toekomst voor de mensheid.
Anders zal het dweilen zijn met de kraan open tot we verzuipen.
Oud 1 februari 2016, 15:45   #35
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Duitse media lezen Jan, waar zelf de politietop hun voorstellen "afschiet" als crimineel.
De Duitse media zijn nog slechter dan de Belgische.
Oud 1 februari 2016, 16:52   #36
dpg
Banneling

Standaard

Alles wat niet in kraam past is natuurlijk slecht.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2016, 17:41   #37
Diego Raga

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Alles wat niet in kraam past is natuurlijk slecht.
Je bedoelt het dure kraampje van de bestuurlijke elite ?
You’re damn right, het volgende getuigt van de hypocriete judasserij, waar de bevolking getuige van mag zijn:

“Bij de afweging over asielopvang in lege rijkspanden wordt rekening gehouden met bestuurders die in de buurt wonen. Dat blijkt uit een e-mail van het Rijksvastgoedbedrijf aan opvangorganisatie COA.
Ik heb de vraag uitgezet welke bestuurders in de buurt wonen zodat we daar rekening mee kunnen houden", schrijft een topambtenaar van het Rijksvastgoedbedrijf (RVB) op 24 juli aan de COA-directie in een passage over de lege Julianakazerne in de wijk.”

http://www.ad.nl/ad/nl/1040/Den-Haag...atie-azc.dhtml

Een azc in mijn elitaire wijkje ? Heuh.., liever niet..
Wel een kritische bevolking afschilderen als racisten, maar zelf liever niet te veel ‘het eigen kraam’ belasten.
Oud 1 februari 2016, 17:52   #38
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je bedoelt het dure kraampje van de bestuurlijke elite ?
You’re damn right, het volgende getuigt van de hypocriete judasserij, waar de bevolking getuige van mag zijn:

“Bij de afweging over asielopvang in lege rijkspanden wordt rekening gehouden met bestuurders die in de buurt wonen. Dat blijkt uit een e-mail van het Rijksvastgoedbedrijf aan opvangorganisatie COA.
Ik heb de vraag uitgezet welke bestuurders in de buurt wonen zodat we daar rekening mee kunnen houden", schrijft een topambtenaar van het Rijksvastgoedbedrijf (RVB) op 24 juli aan de COA-directie in een passage over de lege Julianakazerne in de wijk.”

http://www.ad.nl/ad/nl/1040/Den-Haag...atie-azc.dhtml

Een azc in mijn elitaire wijkje ? Heuh.., liever niet..
Wel een kritische bevolking afschilderen als racisten, maar zelf liever niet te veel ‘het eigen kraam’ belasten.
Diego, dat gaat hier over een Nederlandse situatie ?
Oud 1 februari 2016, 18:04   #39
Diego Raga

Standaard

Citaat:
Diego, dat gaat hier over een Nederlandse situatie ?
I know, excuseer me, weliswaar off topic, maar vond niet direct 'n draad over Nederland, al kan ik me best voorstellen dat deze 'niet in mijn dure buurt' toestanden, ook in Duitsland en de rest van Europa voorkomen.
Diende dus om dpg even met de neus in de hypocrisie van de 'bestuurlijke elite' te wrijven.
Oud 1 februari 2016, 18:13   #40
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De Duitse media zijn nog slechter dan de Belgische.
Om begrijpelijke redenen de meest gecontroleerde media van Europa. Vrij is anders.

Website
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be