![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#21 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Typisch voor de federale wegpolitie: vrachtwagenchauffeurs mogen zomaar ongestraft de wet overtreden terwijl de autobestuurders voor het kleinste van het kleinste beboet worden. Wat voor boodschap geeft dat soort bericht nu naar de vrachtwagenchauffeurs: doe maar waar je zin in hebt, je zal toch niet bestraft worden... |
|
|
|
|
|
|
#22 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Een vrachtwagen die door het rood rijd heeft ook prijs. Een vrachtwagen die 60km/u rijd in een zone 50 heeft evengoed prijs.
|
|
|
|
#23 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
1 de verkeersborden in België zijn blijkbaar anders dan in andere landen. bron: http://www.knack.be/nieuws/belgie/in...al-561473.html 2 In Vlaanderen zijn enkel Nederlandstalige verkeersborden toegelaten. Ik veronderstel dat de meeste Oost-Europese chauffeurs de Nederlandse taal niet kunnen lezen/begrijpen. Blijkbaar is de taal van een verkeersbord in dit land van levensbelang, en is het leven van weggebruikers daartegenover bijkomstig. |
|
|
|
|
|
|
#24 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Wat moet een Vlaamse vrachtwagenchauffeur bij het volgende wel denken? ![]() |
|
|
|
|
|
|
#25 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Wat moet een Vlaamse vrachtwagenchauffeur bij het volgende wel denken? ![]() |
|
|
|
|
|
|
#26 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Vrachtwagens die inhalen bij regenweer zijn wel degelijk gevaarlijk, waarom zou men het anders verbieden? Dat zorgt voor files en zware ongevallen met doden.
|
|
|
|
|
|
#27 | |
|
Banneling
|
Citaat:
De meeste belgische transporteurs (internationaal) gebruiken oost-europese chauffeurs en trekkers. |
|
|
|
|
|
|
#28 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Bovenste bord, verbodenbord , uitgezonderd plaatselijk verkeer. Middelste bord, verbodsbord voor bussen en vrachtwagens. Onderste bord, plaatsnaam/aanduiding bebouwde kom. Als ik verkeerd ben, vertel het me.
|
|
|
|
#29 | |
|
Staatssecretaris
|
Citaat:
Deze morgen was het weer prijs. Het was heel hard aan het regenen. E19 richting Antwerpen : rechtse en middelste baanvakken zaten vol met vrachtwagens die constant haasje over aan het spelen waren. Linkse baanvak zat vol met camionetten van koeriers en aannemers die bumper tegen bumper elkaar aan het pushen waren. En daartussen nog een pak wagens die maar moesten zien te vermijden dat er geen vrachtwagen hun van de weg duwde. Als ik iemand zijn job niet wil hebben is het die van vertegenwoordigers. Ganse dagen een zelfmoord opdracht om u tussen al die paljassen te begeven. |
|
|
|
|
|
|
#30 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Hier het mooiste voorbeeld van hoe het er in dit land aan toegaat, indien er Engels op uw parkeerschijf staat dan wordt je beboet:
http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20160210_02120723 Laat die vrachtwagens maar inhalen domme flikken. |
|
|
|
|
|
#31 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Baan Veurne/Jabbeke menig bestelwagen met exotische landcode kwam mij voorbijgevlogen PL, H, RO, CZ ...
Daar moeten de bedrijven top draaien in die landen of zaten daar allemaal asielzoekers in??? Weer dacht ik, er is iets aan mijn wagentje want tegen 120km/u stond ik precies stil. Maar het zal van: Rij maar aan koetsier, geweest zijn zeker? BMW's vlogen dan weer tegen enorm hoge snelheden voorbij, ook die met Volvo doen een 'duit' in het snelheidsovertredingenzakje tegenwoordig. (<- door Sarcasmus)
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 12 februari 2016 om 10:13. |
|
|
|
|
|
#32 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Of de artikels 59.11-.12-.13 van de wegcode niet gelezen? Citaat:
De vuile waarheid over ICE, Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 12 februari 2016 om 12:28. |
||
|
|
|
|
|
#33 |
|
Staatssecretaris
|
Gezever noem ik dat. Flikken gebruiken hun zwaailichten en sirenes om naar de Mc Donalds te rijden. Ik heb geen respect voor die klojo's. In mijn ogen een bende corrupte op macht beluste sukkelaars en wereldverbeteraars. Ik weet dat in mijn vriendenkring NOOIT maar 1 flik zal zijn. Die mag sneller vertrekken dan hij of zij toe komt. Ook zal ik NOOIT een flik met wat dan ook helpen. Het mag mijn beste gebuur zijn maar als hij dringend hulp nodig heeft dan mag hij voor mijn part dood vallen.
|
|
|
|
|
|
#34 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Toch nog eens iets meer nadenken al je neus lang is... En ook dit hieronder kan een dringende opdracht zijn met zijn onopvallende flitsauto : http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...vervolgd.dhtml
De vuile waarheid over ICE, Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 12 februari 2016 om 16:18. |
|
|
|
|
|
|
#35 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
De vuile waarheid over ICE, Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 12 februari 2016 om 16:48. |
|
|
|
|
|
|
#36 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik heb nergens geschreven dat ordediensten dat in bepaalde gevallen niet zouden mogen doen. Dus u gaat van de veronderstelling uit dat al die mij daar voorbijgevlogen zijn Politie/Rijkswacht andere ordedienst was??? Lijkt mij sterk want er waren best wel héél clowneske figuren bij die het stuurwiel wisten te hanteren. ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
|
|
|
|
|
|
#37 | |||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik stelde enkel 2 vragen.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
De BIVV heeft een tijdje geleden nog anonieme snelheidsmetingen (vanaf bruggen) gedaan op 30 meetpunten op snelwegen bij vrij verkeer, slechts 0,013 % reed sneller dan 200 kmh van meer dan 4,5 miljoen wagens (77%) + motorfietsen (2,2%). Citaat:
De vuile waarheid over ICE, Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 12 februari 2016 om 22:10. |
|||||
|
|
|
|
|
#38 |
|
Minister-President
|
Waarom niet gewoon verbieden dat vrachtwagens op het linkse vak rijden?? Dan is er ook geen discussie meer over tweevaks- en drievaksbanen.
Misschien al eens beginnen met de vrachtwagens die in een file links staan te laten betalen, want daar moeten ze niet zijn. Je moet eens de snelweg naar Luxemburg nemen, twee vakken slechts en verboden voor vrachtwagens om voorbij te steken !!Daar een paar uurtjes per dag verbaliseren en het wegenfonds kan volop gloednieuwe wegen aanleggen. Wat eigenlijk nog beter zou zijn : iedere overtredende chauffeur twee uur aan de kant zetten! de bazen zouden wel inbinden. |
|
|
|
|
|
#39 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|