![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
![]() De ironie van het lot: het is helemaal niet denkbeeldig dat zich in Brussel de vervlaamsing wel zal moeten voltrekken, wil het niet verder economisch de dieperik ingaan. Op RTBF hebben ze er anders weer goed aan getrokken gisteren: "des agressions séparatistes" en diets meer, mag ik even de wet op racisme aanwenden tegen deze staatszender?
Professor en historicus Luc De Vos: (...) België en 's lands belangen zijn al langer een utopie. Niemand ijvert ervoor. Het land bestaat nog bij gratie van de monarchie en de nationale voetbalploeg. Restanten uit een verleden, zonder slagkracht in de moderne politiek (...), HLN, 23/9/2004, p.12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En dat in het Nederlands? Brussel ligt op Vlaams grondgebied en heeft nog altijd geen corridor naar " Zuid-België" toe. De Brusselaars zullen dus op hun eentje Zaventem moeten proberen in te lijven. En jij dacht dat de Vlamingen, die toch niks voorstellen, dat allemaal zomaar laten gebeuren?
![]() |
![]() |
#23 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Al was het maar om VOORGOED van dit soort arrogantie verlost te zijn: Citaat:
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dan gelden de Belgische taalwetten niet langer, remember!
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat heeft met racisme geen bal te maken. Racisme houdt in dat je een persoon discrimineert of tot voorwerp van geweld maakt omwille van zijn ras, afstamming, etc. Ze zullen u van ver zien komen met uw racisme-klacht ![]()
Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 27 oktober 2004 om 19:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Schepen
|
![]() En als ze over "extremistes flamands" hebben die in eigen land opkomen voor het behoud van hun eigen cultuur is het ook geen racisme? Indien we de nieuwsberichten en de woordkeuze op de RTBF eens aan een grondig statistisch onderzoek zouden onderwerpen, zou je misschien anders piepen. Tegen het werkgelegenheidsargument valt weinig in te brengen, niet?
Professor en historicus Luc De Vos: (...) België en 's lands belangen zijn al langer een utopie. Niemand ijvert ervoor. Het land bestaat nog bij gratie van de monarchie en de nationale voetbalploeg. Restanten uit een verleden, zonder slagkracht in de moderne politiek (...), HLN, 23/9/2004, p.12. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Iemand een extremist heten is geen dicriminatie. Het is een etikettering op basis van zijn ideeëngoed. Geen discriminatie op basis van zijn ras. Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat denk je dan hiervan? Citaat:
![]() |
![]() |
#29 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is waarschijnlijk wél een grove veralgemening om mensen uit een bepaald landsgedeelte zowizo als minderwaardig af te schilderen, of als luiaards, of profiteurs, halve-autodieven, of parasieten,............. ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Minister
|
![]() Vlaanderen kan brussel financieel plateleggen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Graag wat cijfers over deze groep profiteurs aub.8)
![]() Over Steve Stevaert: "Sinds hij voorzitter is geworden, is de partij helemaal de populistische, autoritaire weg opgegaan. Zijn verhaaltjes zijn simplistisch. Hij beschouwt de kiezer als een infantiel wezen, een consument die direct moet bevredigd worden." |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |||
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
![]()
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() [quote=Supe®Staaf]
Citaat:
Jij wéét dat wij het niet rooien zonder jou... Citaat:
A/ leren schrijven B/ leren lezen C/ leren werken D/ uit de bak houden E/ kortom tot het Vlaamse mensdom bekeren Citaat:
Bij ons daarentegen mag hij komen janken. Citaat:
![]() Citaat:
![]() let op het uur dat dit is geschreven ![]()
![]() |
![]() |
#36 | |
|
![]() Citaat:
2) Waarom dreigt Charelke af? Om dezelfde reden als u: hij wil de separatisten eens goed bang maken. Hahaha! 3) En wat dan nog? Brussel gijzelt Vlaanderen al zo lang en voor wat? Vlaanderen is beter af zonder Brussel. Zie elders voor meer commentaar daarrond... Maar Staaf, mijn felicitaties, u heeft duidelijk de Achilleshiel van de Vlaamse Beweging gevonden (het spijt me, maar o.a. Picque en Yves Desmedt waren u al lang voor, maar toch aardig)
![]() |
![]() |
#37 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mijn betalende webstek zal een reuzetrafiek genereren én tolereren. En een fameuze inkomstenderving voor Vlaanderen betekenen. ![]() Citaat:
Schrijven daarentegen gaat me stukken beter af. ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Méér is niet steeds beter, maar das dan weer eerder filosofisch. Citaat:
Zijn we goed bezig? Citaat:
De historische evolutie van de standpunten omtrent het 'behoud' van Brussel verschuift echter in de richting van het laissez-aller' Citaat:
En ik moet het hier stellen met een schamele 27,50 € per posting. Rap mijn goodmorning-topic nog wat opjuinen.
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
|
![]() Citaat:
Brussel ligt IN Vlaanderen. Tenzij we natuurlijk niet in staat zijn te doen dat wat de Esten kunnen. Een volk van een paar miljoen inwoners met een (praktisch) Russischtalige hoofdstad, eeuwenlang deel vh tsarenrijk, een grote Russische minderheid... Of de Ieren, of de Slovaken, Slovenen, ... Of de Oekraïners, ... Deze volkeren grepen de aangeboden kans vh moment. Vlamingen - zelfs en vooral 'intellectuelen' - geloven blijkbaar nog in de hemel. "Alles komt van zelf goed."
![]() |
![]() |
#40 | |||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |