Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 februari 2016, 22:59   #21
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
ps. Als zij leefloon heeft ocmw met 2 x kindergeld v tienerzonen, dan heeft ze +-1400€/maand ... daar kan je (goed) mee rondkomen als je wat uitkijkt & budgeteert al zeg ik het zelf XD
Dat denk ik ook.
Boduo is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2016, 23:05   #22
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het probleem met de Belgen is dat ze te verwend zijn, neem nu 2 eeuwen terug, dan was een stukje suiker en thee met melk & koffie luxe althans voor de gewone man, men zou er eigenlijk goed aan doen van opnieuw een oorlog mee te maken, komen mensen terug met beide voeten op de grond ...... lol j/k
Juist: de "rijke" Belgen zijn meestal verwend.
Reis eens naar Latijns Amerika, dan zie je het verschil tussen ons klein landje en bv het grote Brazilie. (Waar ze de Olympische Spelen houden).
Boduo is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2016, 23:12   #23
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Ik kan het ganse artikel niet lezen, en weet dus niet wat er precies mis gelopen is.
Maar swat.

En wat stellen de kritikasters nu voor ?

Gaan we uit medelijden haar levenslang een dubbel leefloon garanderen ?

Of blijven we wat menselijk, en zorgen ervoor dat ze kansen krijgt om haar talenten te gebruiken en haar leven terug op de rails te krijgen ?

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2016, 23:16   #24
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
euh waren steuntrekkers geen profiteurs? (ik had ook het leefloon & mij werd verweten van te "profiteren" ... i won't cite names lol) ..
Ik heb nog nooit een nva-er horen zeggen, zonder enige nuance, dat een steuntrekker een profiteur is.
Maar wel dat iemand die kan werken, maar het niet wil of er geen goesting voor heeft, en dan maar blijft zich wentelen in die steuntrekkerij.

Die hot shot van Anderlecht, mister Michel, die heeft ooit gezegd dat werklozen luieriken zijn. Maar 'k peins niet dat hij een nva-er is. Eer een gatlikkende belgicist ...

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 11 februari 2016, 23:28   #25
Stormram
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thuleander Bekijk bericht
Da's waar.
En straks komt de grote economische meltdown.
En dan gaan ze hier vaststellen dat ze met teveel zijn om van het land te leven.

Betatranen dat er gaan vloeien dan.
Daar hebt ge geen gedacht van.
2.
Stormram is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2016, 23:31   #26
Stormram
Banneling

Standaard

Wie bij de hond slaapt, krijgt z'n vlooien. Wie bij De Wever slaapt, krijgt de varkenspest.
Stormram is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2016, 23:32   #27
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik kan het ganse artikel niet lezen, en weet dus niet wat er precies mis gelopen is.
Maar swat.

Of blijven we wat menselijk, en zorgen ervoor dat ze kansen krijgt om haar talenten te gebruiken en haar leven terug op de rails te krijgen ?

.
Pak haar leefloon af, ze zal dan wel snel werk vinden (als ik haar partijgenote Zuhal Demir mag geloven). Nu kan ze de N-VA-doctrine eens in praktijk omzetten, zie. Benieuwd wat ervan gaat komen.
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2016, 02:04   #28
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb nog nooit een nva-er horen zeggen, zonder enige nuance, dat een steuntrekker een profiteur is.
Maar wel dat iemand die kan werken, maar het niet wil of er geen goesting voor heeft, en dan maar blijft zich wentelen in die steuntrekkerij.

Die hot shot van Anderlecht, mister Michel, die heeft ooit gezegd dat werklozen luieriken zijn. Maar 'k peins niet dat hij een nva-er is. Eer een gatlikkende belgicist ...

.
Indertijd was hij lid van de liberalen.

Daar is nog een anecdote aan verbonden.
In de week stond een liberaal in het parlement de rechten van homo's te verdedigen en enkele dagen later zegt Michel in een intervieuw dat homo's niet normaal zijn.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2016, 07:17   #29
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Bron

Detail tekst:

Zo zie je maar weer ...
Een slachtoffer van de Grote Verandering.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2016, 08:01   #30
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Onderhou jij twee tienerzonen met 1400euro netto ? Die eten u arm.
Daarom zeg ik altijd: eerst zeer goed nadenken alvorens aan kinderen te beginnen.

Verder lijkt dit weer een totaal opgeblazen verhaaltje te zijn. Pure sensatie.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2016, 08:54   #31
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
ps. Als zij leefloon heeft ocmw met 2 x kindergeld v tienerzonen, dan heeft ze +-1400€/maand ... daar kan je (goed) mee rondkomen als je wat uitkijkt & budgeteert al zeg ik het zelf XD
zot kind!
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2016, 09:11   #32
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Pak haar leefloon af, ze zal dan wel snel werk vinden (als ik haar partijgenote Zuhal Demir mag geloven). Nu kan ze de N-VA-doctrine eens in praktijk omzetten, zie. Benieuwd wat ervan gaat komen.
Zwaaien met het afpakken van leefloon, onder veel strengere voorwaarden dan het altijd geweest is, is geen item van de nva.
Vb het woonhuis in eigendom wordt buiten beschouwing gelaten.

Uw post is bijgevolg zeer tendentieus.

.

Oud 12 februari 2016, 10:17   #33
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Stel ik mij de vraag, naar wie of wat is de verwijzing 'varkens' eigenlijk? Want dat kan tegenwoordig van alles zijn met Merkel op kop natuurlijk.
Oud 12 februari 2016, 10:29   #34
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Voor je recht hebt op een leefloon gaat men kijken of je niet genoeg middelen hebt en of je niet terecht kan bij familie voor je onderhoud. Als een parlementslid al haar centen er heeft doorgejaagd lijkt het me toch aangewezen dat ze onder budgetbeheer wordt geplaatst.

Je krijgt geen leefloon op verklaring dat "het leven duur is".

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 12 februari 2016 om 10:29.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2016, 10:32   #35
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Zoals gewoonlijk denk ik bij het zien van de foto: "Begin misschien al eens met uw erf op te ruimen. Dat kost niks en uw 'bouwvallige chalet' zal er plots al heel wat minder bouwvallig uitzien."

Of misschien is het net de bedoeling dat het er allemaal wat bouwvallig uitziet? Beetje compassie kweken enzo?

Soit, het is een gedachte die me vrij snel voorkomt wanneer ik de leefomstandigheden van arme mensen zie. Begin al eens met op te ruimen. Als je toch geen werk hebt, heb je daar tijd genoeg voor. En het is beter voor je gemoed. In een puinhoop van een huis ga je al sneller de moed laten zakken dan wanneer je in een opgeruimde bouwval woont.

't Is geen verwijt, ik veroordeel geen enkele arme of geef ze niet allemaal de schuld van hun armoede maar 't is gewoon een vaststelling.

Laatst gewijzigd door BigF : 12 februari 2016 om 10:49.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2016, 10:33   #36
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zwaaien met het afpakken van leefloon, onder veel strengere voorwaarden dan het altijd geweest is, is geen item van de nva.
Vb het woonhuis in eigendom wordt buiten beschouwing gelaten.

Uw post is bijgevolg zeer tendentieus.

.
Het woonhuis in eigendom is nooit vrijgesteld van de middelentoets die het OCMW uitvoert alvorens een uitkering toe te kennen. Men kijkt naar het Kadastraal Inkomen van de woning. Dit inkomen wordt opgeteld bij voorkomende andere inkomens ( uitkeringen, inkomens uit vermogen, huurinkomsten, onderhoudsgeld, kindergeld, ...).

Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
Oud 12 februari 2016, 10:40   #37
dalibor
Banneling

Standaard

Citaat:
Maar swat.

.
Gehele artikel staat vandaag in GVA. De Ridder verwijt de N-VA niets en zegt na een relatiebreuk in een depressie te zijn gesukkeld.

Mijns inziens illustreert dit dat bestaansonzekerheid meer en meer mensen treft.

In een klein apart artikel staat dat Laurent Louis momenteel ook van een uitkering leeft, van zowat 1100 euro per maand.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2016, 10:40   #38
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Het woonhuis in eigendom is nooit vrijgesteld van de middelentoets die het OCMW uitvoert alvorens een uitkering toe te kennen. Men kijkt naar het Kadastraal Inkomen van de woning. Dit inkomen wordt opgeteld bij voorkomende andere inkomens ( uitkeringen, inkomens uit vermogen, huurinkomsten, onderhoudsgeld, kindergeld, ...).
Je moet niet proberen de vis te verdrinken, of de jurist-schoolmeester uit te hangen, want dat gaat je niet af.
Er werd overduidelijk bedoeld dat er niet geëist wordt om je huis te verkopen, zoals dat wel kan gebeuren voor een vakantieverblijf.
Dat aspect werd bovendien zeer beknopt weergegeven, omdat het alleen maar een illustratie is bij het algemeen idee. Dus niet bedoeld als juridisch-technische studie.

Heb je eventueel anders nog iets te zeggen over het onderwerp, namelijk zeer succesvolle mensen die om welke reden dan ook, vrij vlug zeer onsuccesvol worden; en hoe we daar als maatschappij op moeten reageren: pamperbeleid (vissen geven) of doelgerichte heropbouw (leren vissen) ?

.

Oud 12 februari 2016, 10:52   #39
Guinevere
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
En haar partijgenoten hebben haar waarschijnlijk laten vallen als een baksteen want armoede "is toch uw eigen schuld".
Touché. Dat vraag ik me ook af...
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2016, 11:10   #40
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je moet niet proberen de vis te verdrinken, of de jurist-schoolmeester uit te hangen, want dat gaat je niet af.
Er werd overduidelijk bedoeld dat er niet geëist wordt om je huis te verkopen, zoals dat wel kan gebeuren voor een vakantieverblijf.
Laat ons wel wezen. Het OCMW eist niets. Als je echter beroep wil doen op een leefloon zijn de voorwaarden strikt. Hieronder een opsomming van het OCMW van Antwerpen van de benodigde documenten voor de aanvraag:

Kinderbijslag (strookje / bankrekeninguittreksel);
Loon (loonfiches van de laatste 3 maanden);
Werkloosheidsuitkering (attest van de vakbond / hulpkas met vermelding van het dagbedrag);
Pensioen (strookje / bankrekeninguittreksel);
Ziektevergoeding (strookje / bankrekeninguittreksel);
Uitkering van de FOD sociale zekerheid: inkomensvervangende - en integratietegemoetkoming, hulp aan derden;
Onderhoudsgeld (kopie vonnis en stortingsbewijs alimentatie voor aanvrager of kinderen);
Spaargelden (spaarboekje …);
Eigendom: bewijs van het kadastraal inkomen (attest Vlaamse Gemeenschap, Vaartstraat 16 te 9300 Aalst).

Inschrijving bij VDAB als werkzoekende;
Huurcontract en betalingsbewijs huishuur;
Ziekenfondsboekje: SIS-kaart en klevertje mutualiteit;
Bankrekeninguittreksel van de laatste 3 maanden;
Indien geschorst van werkloosheidsuitkering: de beslissing van de RVA;
Alle andere informatie die belangrijk is voor de aanvraag.
Als je een document niet onmiddellijk vindt, stap dan toch zo snel mogelijk naar het sociaal centrum zodat we de aanvraagprocedure al kunnen opstarten.

Citaat:
Dat aspect werd bovendien zeer beknopt weergegeven, omdat het alleen maar een illustratie is bij het algemeen idee. Dus niet bedoeld als juridisch-technische studie.
Met algemene ben je niet gediend als je niet in staat bent om in je eigen basismiddelen te voorzien.

Citaat:
Heb je eventueel anders nog iets te zeggen over het onderwerp, namelijk zeer succesvolle mensen die om welke reden dan ook, vrij vlug zeer onsuccesvol worden; en hoe we daar als maatschappij op moeten reageren: pamperbeleid (vissen geven) of doelgerichte heropbouw (leren vissen) ?

.
De huidige wetgeving voorziet in het persoonlijk faillissement of het aanstellen van een bewindvoerder. De tweede optie is aangewezen als er iemand van goede wil te vinden is die het engagement wil aangaan. Met de eerste optie heb ik in de praktijk nog geen goede ervaringen gehad.

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be