![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Reis eens naar Latijns Amerika, dan zie je het verschil tussen ons klein landje en bv het grote Brazilie. (Waar ze de Olympische Spelen houden). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik kan het ganse artikel niet lezen, en weet dus niet wat er precies mis gelopen is.
Maar swat. En wat stellen de kritikasters nu voor ? Gaan we uit medelijden haar levenslang een dubbel leefloon garanderen ? Of blijven we wat menselijk, en zorgen ervoor dat ze kansen krijgt om haar talenten te gebruiken en haar leven terug op de rails te krijgen ? .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar wel dat iemand die kan werken, maar het niet wil of er geen goesting voor heeft, en dan maar blijft zich wentelen in die steuntrekkerij. Die hot shot van Anderlecht, mister Michel, die heeft ooit gezegd dat werklozen luieriken zijn. Maar 'k peins niet dat hij een nva-er is. Eer een gatlikkende belgicist ... .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Banneling
|
![]() Wie bij de hond slaapt, krijgt z'n vlooien. Wie bij De Wever slaapt, krijgt de varkenspest.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daar is nog een anecdote aan verbonden. In de week stond een liberaal in het parlement de rechten van homo's te verdedigen en enkele dagen later zegt Michel in een intervieuw dat homo's niet normaal zijn. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vb het woonhuis in eigendom wordt buiten beschouwing gelaten. Uw post is bijgevolg zeer tendentieus. .
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]() Stel ik mij de vraag, naar wie of wat is de verwijzing 'varkens' eigenlijk? Want dat kan tegenwoordig van alles zijn met Merkel op kop natuurlijk. ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je krijgt geen leefloon op verklaring dat "het leven duur is".
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 12 februari 2016 om 10:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zoals gewoonlijk denk ik bij het zien van de foto: "Begin misschien al eens met uw erf op te ruimen. Dat kost niks en uw 'bouwvallige chalet' zal er plots al heel wat minder bouwvallig uitzien."
Of misschien is het net de bedoeling dat het er allemaal wat bouwvallig uitziet? Beetje compassie kweken enzo? Soit, het is een gedachte die me vrij snel voorkomt wanneer ik de leefomstandigheden van arme mensen zie. Begin al eens met op te ruimen. Als je toch geen werk hebt, heb je daar tijd genoeg voor. En het is beter voor je gemoed. In een puinhoop van een huis ga je al sneller de moed laten zakken dan wanneer je in een opgeruimde bouwval woont. 't Is geen verwijt, ik veroordeel geen enkele arme of geef ze niet allemaal de schuld van hun armoede maar 't is gewoon een vaststelling.
It's just a ride. Laatst gewijzigd door BigF : 12 februari 2016 om 10:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het woonhuis in eigendom is nooit vrijgesteld van de middelentoets die het OCMW uitvoert alvorens een uitkering toe te kennen. Men kijkt naar het Kadastraal Inkomen van de woning. Dit inkomen wordt opgeteld bij voorkomende andere inkomens ( uitkeringen, inkomens uit vermogen, huurinkomsten, onderhoudsgeld, kindergeld, ...).
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Mijns inziens illustreert dit dat bestaansonzekerheid meer en meer mensen treft. In een klein apart artikel staat dat Laurent Louis momenteel ook van een uitkering leeft, van zowat 1100 euro per maand. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er werd overduidelijk bedoeld dat er niet geëist wordt om je huis te verkopen, zoals dat wel kan gebeuren voor een vakantieverblijf. Dat aspect werd bovendien zeer beknopt weergegeven, omdat het alleen maar een illustratie is bij het algemeen idee. Dus niet bedoeld als juridisch-technische studie. Heb je eventueel anders nog iets te zeggen over het onderwerp, namelijk zeer succesvolle mensen die om welke reden dan ook, vrij vlug zeer onsuccesvol worden; en hoe we daar als maatschappij op moeten reageren: pamperbeleid (vissen geven) of doelgerichte heropbouw (leren vissen) ? .
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kinderbijslag (strookje / bankrekeninguittreksel); Loon (loonfiches van de laatste 3 maanden); Werkloosheidsuitkering (attest van de vakbond / hulpkas met vermelding van het dagbedrag); Pensioen (strookje / bankrekeninguittreksel); Ziektevergoeding (strookje / bankrekeninguittreksel); Uitkering van de FOD sociale zekerheid: inkomensvervangende - en integratietegemoetkoming, hulp aan derden; Onderhoudsgeld (kopie vonnis en stortingsbewijs alimentatie voor aanvrager of kinderen); Spaargelden (spaarboekje …); Eigendom: bewijs van het kadastraal inkomen (attest Vlaamse Gemeenschap, Vaartstraat 16 te 9300 Aalst). Inschrijving bij VDAB als werkzoekende; Huurcontract en betalingsbewijs huishuur; Ziekenfondsboekje: SIS-kaart en klevertje mutualiteit; Bankrekeninguittreksel van de laatste 3 maanden; Indien geschorst van werkloosheidsuitkering: de beslissing van de RVA; Alle andere informatie die belangrijk is voor de aanvraag. Als je een document niet onmiddellijk vindt, stap dan toch zo snel mogelijk naar het sociaal centrum zodat we de aanvraagprocedure al kunnen opstarten. Citaat:
Citaat:
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
|||
![]() |
![]() |