![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#21 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door Gipsy : 21 februari 2016 om 21:04. |
|
|
|
|
|
|
#22 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#23 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#24 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
en beide landen komen stap voor stap dichter bij hun onafhankelijkheid. Koop maar al een Vlaamse Leeuw -vlag om voor Uw hoofdingang te hangen,Gipsy |
|
|
|
|
|
|
#25 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik ben persoonlijk een fan van de U.K en ik zou het doodjammer vinden indien ze zouden uit de EU stappen. Anderzijds kan ik er wél begrip voor opbrengen, om de eenvoudige reden dat de EU in zijn huidige verschijning mij ook niet bevalt. Er zitten in de Europese constructie enkele zware fouten. De Euro is weliswaar handig zowel voor de intra-eurozone handel als voor het intra-eurozone tourisme. De Euro had eerst enkele jaren moeten functioneren met een zeer beperkt aantal landen. Bepaalde landen hadden nog niet mogen toegelaten worden. Dat geldt natuurlijk bij uitstek voor Griekenland dat zelfs niet eens tot de EU had mogen toegelaten worden, laat staan de Euro. Maar tot op zekere hoogte geldt dit evenzeer voor Portugal en zelfs voor Italië. Verder is het ook zo dat je moeilijk een gemeenschappelijke munt stevig kunt uitbouwen als de deelnemende landen niet exact hetzelfde economisch en fiscaal beleid toepassen. De andere zwakte is het bewaken van de externe grenzen. Dat mag niet uitsluitend overgelaten worden aan de Zuid-Europese landen. Dat moet uitgeoefend worden door een Europese politiemacht en zelfs een Europese kustwacht.
|
|
|
|
|
|
#26 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Als Ierland nu al generaties lang een eigen koers kan varen , waarom zou het grotere,rijkere en meer bevolkte Schotland dat dan niet kunnen |
|
|
|
|
|
|
#27 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#28 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik vermoed nu ook dat de volksraadpleging zal uitdraaien op een Brexit.
Enerzijds spijtig, anderzijds hebben ze er nooit echt volledig van willen deel uitmaken. Dus daarna zullen we het voordeel van de duidelijkheid hebben. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
|
|
|
|
#29 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
De EU is een draak van een unie die met de dag meer draak wordt en minder unie. Einde in 't zicht? Ik hoop het in ieder geval. Een nachtmerrie minder die ons uiteindelijk niets zal opgebracht hebben maar wel massa's veel zal gekost hebben. Laatst gewijzigd door Garry : 21 februari 2016 om 22:22. |
|
|
|
|
|
|
#30 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Voila, nu zeg je het zelf. Waarom zouden ze er dan nog in blijven. Ken jij één staat die niet in de EU zit die slechter af is dan al die andere staten die er wel in zitten?
|
|
|
|
|
|
#31 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#32 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#33 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
En in de huidige tijd zie ik dat niet beteren .....meer en meer zijn we mekaars tegenmensen aan het worden ipv mekaars medemensen.....samenwerken blijkt steeds moeilijker te worden. Ik denk eerlijk gezegd dat het te laat is om nog te kunnen dromen van een sterk Europa.....er is te veel tijd verloren gegaan. |
|
|
|
|
|
|
#34 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik ben een van die mensen die tegen EU is en ik zal er met veel plezier voor uit mijn bed komen om er tegen te stemmen mochten we het geluk kennen van hier ook zo een referendum te krijgen. Alleen is er hier geen politicus die zich aan dat avontuur waagt en waarom denk je? Omdat ze verdomt goed genoeg weten dat de meerderheid zal tegen stemmen en dan kost hun dat vroeg of laat hun vet betaald zeteltje als Eurocraat. En geloof me of niet, een sjottersploeg heb ik ook al niet, ik ben niet zo voor brood en spellen. Laatst gewijzigd door Garry : 21 februari 2016 om 22:42. |
|
|
|
|
|
|
#35 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door fred vanhove : 21 februari 2016 om 22:41. |
|
|
|
|
|
|
#36 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Wat is er slechter geworden ? En als het dan al slechter is zou dat dan niet geweest zijn zonder Europa ?
|
|
|
|
|
|
#37 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Verder spreek je van minder Unie met de dag ? Dus zou ik zeggen hoog tijd voor meer Europa zodat we nog meer en beter kunnen genieten |
|
|
|
|
|
|
#38 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#39 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Maar marcheert het dan zo goed in uw dorp of stad ? want anders blijft er niet veel anders over dan uw straat onfhankelijk te maken ...in de hoop dat het dan goed marcheert tussen de buren |
|
|
|
|
|
|
#40 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik zou moeten zoeken om iets te vinden dat niet slechter geworden is. En of dat in het geval zonder Europa ook niet zou het geval geweest zijn, dat denk ik niet aangezien de staten die niet zijn toegetreden er al vast niet slechter op geworden zijn. Wij daarentegen wel.
|
|
|
|