Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 februari 2016, 10:39   #21
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
Denkt U dat Becaus, Bracke, Dewever, Peumans en alle andere N-VA-ambtenaren in hun eigen voeten gaan schieten?
Van de anderen zullen we het zeker niet moeten hebben... Als ze al in de voeten van die anderen zouden schieten en die anderen is een veel en veel grotere troep dan mogen zij van mij hun voordelen behouden...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2016, 10:42   #22
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cello stroke Bekijk bericht
Er moeten er teveel aan de kassa passeren.

2 weken geleden mijn voet verzwikt. Ben naar de spoed moeten gaan.
Daar een drukverband gekregen.
Vrijdag kreeg ik een factuur van het bedrijf die die drukverbanden levert aan het ziekenhuis.
250€ waarvan ik 175€ terug krijg.
Nu ben ik eens op het internet gaan snorren naar dat soort drukverbanden: 40-50€

Daar zit de kern van de overvette staat.
En dat is voor alles wat door de staat uitgevoerd wordt; ineens zijn de prijzen verdubbeld tot vertienvoudigd...
En waar blijft te kontrole??? Ze gaan toch zichzelf en/of hun vriendjes niet in de eigen voeten schieten... he SchuppenJack
Oud 22 februari 2016, 10:44   #23
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijzinnige Bekijk bericht
Maar Bartje heeft die camion vol met geld wel voor VIJF jaar in de garage gezet, in ruil voor regeringsdeelname en postjes voor zijn personeel.
En dat de NVA ministers daarvoor met het schaamrood op de wangen "trouw aan de koning en aan de wetten van het Belgische volk" moesten zweren, daar hoor ik je ook NOOIT over praten
Gezien de dodende reacties vanuit linkse hoek moeten ze inderdaad heel goed bezig zijn en moet het onze linkiewinkiesmaatschappij heel veel pijn doen...
Oud 22 februari 2016, 10:45   #24
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Snerror Bekijk bericht
De (of gewoon een) vraag is, gaat België failliet gaan of gaat alles gewoon verrotten door geldgebrek?

De kwaliteit van ongeveer alles wat ik opgenoemd heb in mijn openingspost gaat naar beneden.
Alles is al totaal verrot door geldgebrek...
De vraag blijft over of la Belgique failliet gaat of niet en of La Belgique alleen failliet gaat of dat heel Europa naar de knoppen zal gaan...
Oud 22 februari 2016, 10:46   #25
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
We horen voortdurend van absurde situaties bij de politie (geen schietoefeningen), het gerecht (wachtlijsten van jaren, niet-betaalde tolken, ...), het leger (voortdurend besparingen), infrastructuur (tunnels, verlichting, putten), pensioenen (laagste van Europa), scholen (deze krijgen allemaal "het water aan de lippen).

Dit ondanks onze hoge belastingen en alle schulden die we maken.

Waaraan ligt dit volgens jullie?
je loopt achter!
dat was tot vorig jaar zo!
toen was er ook geen geld voor scholenbouw en moesten scholen zelf bouwheer worden in allerhande pps constructies wilden ze een schoolgebouw kunnen zetten e.d. ... allerhande constructies werden geboren (nepconstructies via ouderverenigingen, of constructies waarbij klassen gecombineerd werden met verkoop van appartementen erboven etc etc ... allemaal heel vindingrijk en dubieus... )
maar kijk :
sinds de 'vluchtelingen'crisis is er blijkbaar plots (Vlaams) geld met hopen! Hilde Crevits trekt vanaf dit jaar 45 MILJOEN EURO PER JAAR uit voor extra opvangcapaciteit in het Nederlandstalig onderwijs ...

vluchtelingen!
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2016, 10:49   #26
werkman
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Te veel structuren, met bijhorende bureaucratie en ambtenarij, maken ons overheidsapparaat te duuur en te log.

Ook de constante druk van de overheidsbonden voor onrealistische voordelen voor de ambtenaren is nefast: een ambtenaar is gewoon heel erg duur in dit land. En weinig productief.
Tavek, geen slechte opmerking.
Het is natuurlijk een deel van probleem. Maar het is er wel degelijk.
Maar wat is volgens U dan de reden van die te weinig productiviteit?
De benoeming? De pampercultuur voor politieke beschermelingen of vakbondsidioten?
Of zijn er nog andere redenen?
Ik heb hierover reeds vroeger een mening gegeven op dit forum.
Maar ik wil altijd nog mijn gezichtsveld verruimen.
Zie recent nog mijn bijdrage over de wijnwinkel op dit forum in de draad waar Ethiopiërs verhuisden naar Maastricht.
Al lachend kan men ook kleine waarheden verkondigen.
De ambtenarij is niet alleen ziek maar ook de toezichters op de ambtenarij zijn ziek. En wie zijn de toezichters?
Goed dus. Ik wacht op nieuwe elementen.
Wat niet betekent dat andere zaken die reeds vermeld werden op deze topic veronachtzaamd moeten worden. De inhoud kan interessant worden mits er hier weer geen nieuw hooligansgevecht plaatsgrijpt.
Laat de zitjes van de tribune eventjes met rust gebruik ze zoals voorzien.
Zet U dus en voer een volwaardig debat.
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2016, 11:13   #27
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN

DewareJakob's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar Bartje heeft die camion vol met geld wel voor VIJF jaar in de garage gezet, in ruil voor regeringsdeelname en postjes voor zijn personeel.
En dat de NVA ministers daarvoor met het schaamrood op de wangen "trouw aan de koning en aan de wetten van het Belgische volk" moesten zweren, daar hoor ik je ook NOOIT over praten
Waar is het schaamrood van de Franstalige hoek over de compensaties die ze verkregen hebben voor het rechtzetten van het ongrondwettelijk BHV?
Oud 22 februari 2016, 11:19   #28
Stormram
Banneling

Standaard

Als je hier anno 2016 bij wat slechter weer door een straat flaneert waar de zogezegde middenklasse in vertoeft en je ziet hoe bouwvallig en verkommerd er alles bij is gaan liggen op 10 jaar tijd, dan kun je je zo in een Engelse arbeiderswijk wanen.

Dan ga je dromen dat de boel dra ontploft, hetgeen nooit gebeurt, uiteraard. Alles takelt gewoon verder af tot je Engelse arbeiderswijk een Roemeense wordt.
Stormram is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2016, 11:24   #29
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
De (of gewoon een) vraag is, gaat België failliet gaan of
Citaat:
gaat alles gewoon verrotten door geldgebrek
?

De kwaliteit van ongeveer alles wat ik opgenoemd heb in mijn openingspost gaat naar beneden.
t'zit er dik in ... de nieuwe generatie is er al gerust in...het kan hun gene zak meer schelen ...
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2016, 11:26   #30
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stormram Bekijk bericht
Als je hier anno 2016 bij wat slechter weer door een straat flaneert waar de zogezegde middenklasse in vertoeft en je ziet hoe bouwvallig en verkommerd er alles bij is gaan liggen op 10 jaar tijd, dan kun je je zo in een Engelse arbeiderswijk wanen.

Dan ga je dromen dat de boel dra ontploft, hetgeen nooit gebeurt, uiteraard. Alles takelt gewoon verder af tot je Engelse arbeiderswijk een Roemeense wordt.
ben blij dat ik niet alleen deze bril draag
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2016, 11:31   #31
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek Bekijk bericht
ben blij dat ik niet alleen deze bril draag
Het gaat niet ineens het gaat traag maar zeker.
Het valt daardoor soms haast niet op.
Maar als je foto's van 20 jaar geleden bekijkt en vergelijkt dan zie je dat de verloedering met een enorme kracht heeft toegeslagen.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2016, 11:44   #32
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Het gaat niet ineens het gaat traag maar zeker.
Het valt daardoor soms haast niet op.
Maar als je foto's van 20 jaar geleden bekijkt en vergelijkt dan zie je dat de verloedering met een enorme kracht heeft toegeslagen.
En onze linkiewinkies proberen nu aan het volk te verkopen dat dat allemaal de schuld van de NVa en Vlaanderen zou zijn...
Oud 22 februari 2016, 11:44   #33
werkman
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
En dat is voor alles wat door de staat uitgevoerd wordt; ineens zijn de prijzen verdubbeld tot vertienvoudigd...
En waar blijft te kontrole??? Ze gaan toch zichzelf en/of hun vriendjes niet in de eigen voeten schieten... he SchuppenJack
Marie; je mag hier zeggen wat je wil tegen bezadigde mensen.
Hoogstens krijg je dan wat zure oprispingen.
Maar je moet wel uitkijken.
Jack heeft hier andere vriendjes. "Anderen" noemt hij deze.
Hij probeert hier voortdurend het kot in brand te steken.
Want hij kan schuilen achter die "anderen".
Wel; als er teveel anderen zijn die mijn neutraliteit t.o.v. dat particratisch gedoe op dit forum niet kunnen waarderen dan stop ik er hier eenvoudig mee.
Want dan trek ik mijn conclusie.
Alleen oprechte democratie heeft een waarde.
Particratische vazalcultuur is daartegenover verwerpelijk.
En dit forum voortdurend omtoveren tot een mestvaalt heeft voor mij geen enkele waarde meer. Ik word dat kinderachtig gedoe hier beu.

Laatst gewijzigd door werkman : 22 februari 2016 om 11:45.
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2016, 11:48   #34
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door werkman Bekijk bericht
Tavek, geen slechte opmerking.
Het is natuurlijk een deel van probleem. Maar het is er wel degelijk.
Maar wat is volgens U dan de reden van die te weinig productiviteit?
De benoeming? De pampercultuur voor politieke beschermelingen of vakbondsidioten?
Of zijn er nog andere redenen?
Ik heb hierover reeds vroeger een mening gegeven op dit forum.
Maar ik wil altijd nog mijn gezichtsveld verruimen.
Zie recent nog mijn bijdrage over de wijnwinkel op dit forum in de draad waar Ethiopiërs verhuisden naar Maastricht.
Al lachend kan men ook kleine waarheden verkondigen.
De ambtenarij is niet alleen ziek maar ook de toezichters op de ambtenarij zijn ziek. En wie zijn de toezichters?
Goed dus. Ik wacht op nieuwe elementen.
Wat niet betekent dat andere zaken die reeds vermeld werden op deze topic veronachtzaamd moeten worden. De inhoud kan interessant worden mits er hier weer geen nieuw hooligansgevecht plaatsgrijpt.
Laat de zitjes van de tribune eventjes met rust gebruik ze zoals voorzien.
Zet U dus en voer een volwaardig debat.
Wat wil je nog meer; politieke benoemingen, pampering, vriendjespolitiek, geen doordachte controle en een gerecht dat de stinkende potjes mee toedekt want zelfs totaal gepolitiseerd...
Wat wil je nog meer??? De bankencrises en hoe de schuldigen met rust gelaten worden, gepromoveerd worden en/of zelfs de touwtjes in handen krijgen van hoe de boel op te kuisen... lees alles op de rug van de gewone burgers af te schuiven???
En Europa dat duidelijker en duidelijker eerder aan de bron dan een tegengewicht van dit alles blijkt te liggen???
Oud 22 februari 2016, 11:51   #35
vrijzinnige
Banneling

Standaard

Citaat:
Gezien de dodende reacties vanuit linkse hoek moeten ze inderdaad heel goed bezig zijn en moet het onze linkiewinkiesmaatschappij heel veel pijn doen...
Niet beter of slechter dan de linkse Di Rupo 😊
Maar wie is dan de grote bedrogen keizer, een linkse of een rechtse 😂

Laatst gewijzigd door vrijzinnige : 22 februari 2016 om 11:51.
vrijzinnige is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2016, 12:00   #36
vrijzinnige
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob Bekijk bericht
Waar is het schaamrood van de Franstalige hoek over de compensaties die ze verkregen hebben voor het rechtzetten van het ongrondwettelijk BHV?
Bij mijn weten zijn de Franstaligen NIET met lege vrachtwagen de taalgrens overgestoken, om terug te keren met vrachten symbolisch Vlaams geld. Want Bartje leverde dit in het verleden en in het heden professioneel ZELF af, dus niets om je voor te schamen 😊

Laatst gewijzigd door vrijzinnige : 22 februari 2016 om 12:00.
Oud 22 februari 2016, 12:04   #37
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN

DewareJakob's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bij mijn weten zijn de Franstaligen NIET met lege vrachtwagen de taalgrens overgestoken, om terug te keren met vrachten symbolisch Vlaams geld. Want Bartje leverde dit in het verleden en in het heden professioneel ZELF af, dus niets om je voor te schamen 😊
Geen vrijzinnig schaamrood?

Laatst gewijzigd door DewareJakob : 22 februari 2016 om 12:05.
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2016, 12:05   #38
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Inderdaad, het gaat vooral om eerder gemaakte afspraken, nieuwe ambtenaren hebben doorgaans niet zo'n gigantische verloning.
Bij mijn gemeente zitten een aantal loketbediendes in A-barema. Erfenis van in de tijd dat partijkaart (SP, CVP, ...) u een mooie job kon opleveren.

Ze hebben een diploma middelbaar onderwijs, maar verdienen iets meer als 5000 bruto. Om id kaarten uit te delen.

Moet je toch maar durven als gemeente.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2016, 12:09   #39
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Niet beter of slechter dan de linkse Di Rupo 😊
Maar wie is dan de grote bedrogen keizer, een linkse of een rechtse 😂
De opdracht van BDW is trachten zoveel mogelijk de boel op te kuisen, ondanks alle georkestreerde en zelfs geinstitutionaliseerde tegenwerking van onze verzuilde maatschappij.
EDR maakt zijn volk wijs dat hij er voor de kleine man is en was, terwijl zijn broodheren de upperclasse van de maatschappij is, die niet anders doen dan de boel verder leegzuigen...

Aan jou de keuze wie de meest bedrogen kiezer is; hij die denkt dat EDR er is om de kleine man te beschermen of hij die denkt dat BDW het in een handomdraai gaat oplossen...

Ik weet op wie en of wat ik blijf hopen... Ook al is het voor la Belgique duidelijk en duidelijk te laat..

Laatst gewijzigd door marie daenen : 22 februari 2016 om 12:10.
Oud 22 februari 2016, 12:18   #40
vrijzinnige
Banneling

Standaard

Citaat:
De opdracht van BDW is trachten zoveel mogelijk de boel op te kuisen, ondanks alle georkestreerde en zelfs geinstitutionaliseerde tegenwerking van onze verzuilde maatschappij.
EDR maakt zijn volk wijs dat hij er voor de kleine man is en was, terwijl zijn broodheren de upperclasse van de maatschappij is, die niet anders doen dan de boel verder leegzuigen...

Aan jou de keuze wie de meest bedrogen kiezer is; hij die denkt dat EDR er is om de kleine man te beschermen of hij die denkt dat BDW het in een handomdraai gaat oplossen...

Ik weet op wie en of wat ik blijf hopen... Ook al is het voor la Belgique duidelijk en duidelijk te laat..
Maw, daarom laat De Wever zoveel goedkope werkkrachten toe in België, om op te kruisen 😂
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be