![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Vakbonden Het hoekje voor de vakverenigingen, leden en afgevaardigden. Maar ook voor hen die erbuiten staan en er iets over te vertellen hebben. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Begin maar met terug te betalen. Net zo min als jij iets hebt kunnen doen tegen de 20 miljard Vlaamse schulden, die langs bedrieglijke PPS constructies in de voorlaatste legislatuur verdwenen zijn naar de privé, konden wij er iets aan doen. De daders zitten in alle partijen die nu aan de macht zijn en 1 die er nu niet bij is. Nogmaals begin maar terug te betalen wat wij voor je opgebouwd hebben. Als je een rekening maakt tel dan alles en niet alleen wat je aanstaat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Sukkels! De Zweden hebben al meer dan twintig jaar geleden hun pensioenleeftijd op 67 jaar gebracht. Natuurlijk, het vergt een goed geplande aanpassing van het werk eens iemand vijftig plusser geworden is. Net zoals ook rekening moet gehouden worden met de aard van het werk, het werkritme enz.
De Zweden zijn knappe mensen en proberen daar zoveel mogelijk rekening mee te houden. Maar wat vooral blijkt: de vakbonden in Zweden hebben een totaal andere ingesteldheid dan de "verworven rechten"-schreeuwertjes die we bij ons aantreffen. Onze CD&V/ACW/beweging.net zeveraar Kris Peeters is nu naar dit land getrokken om wat bij te leren. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Waarom moeten jongeren volgens jou dan in de toekomst 2 jaar extra bijdragen als je vind dat 42 jaar voldoende is? Bovendien hebben die jongeren die gestudeerd hebben vaak hogere lonen = meer geld bijgedragen. Mogen die dan misschien op hun 40e al stoppen. Dan zijn ze 62-63. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
|
![]() Citaat:
Dit terwijl het mogelijk is, een pot op te bouwen voor je kinderen door de hoogste pensioenen vanaf een zekere grens, daar nu voor te laten bijdragen. Nee, men wil de hoogste pensioenen, ook in de privésector nog hoger voor diegenen die al genoeg verdiend hebben in hun loopbaan, door het plafond te verhogen Jij werkt 45 jaren voor je pensioen en Patrick ook, waar zie je het probleem? Zolang de wetgeving toelaat vroeger op pensioen te gaan, voor eender welke groep, zal dat gedaan worden. Die je die 2 jaar extra aangelapt hebben, de politici, kunnen nog steeds na 22 jaar op pensioen. Wie nu op zijn 18 begint te werken heeft zijn 45 jaar als hij 63 is. Wie op zijn 22 begint heeft zijn 45 op 67 en het is een voorstel van de kakkers waar jezelf op gestemd heb, niet van ons. Maar kakken op mensen die 45 jaar gewerkt hebben laat ik aan jou over. Laatst gewijzigd door subocaj : 24 februari 2016 om 14:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() 42 jaar in drie ploegen, zaterdag, zondag en feestdag gewerkt en altijd buiten gewerkt.
Ik heb mijn steentje dan meer als bijgedragen aan de maatschappij. Mijn steentje is een serieuze rotsblok geworden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
|
![]() Citaat:
Nogmaals, wie laat jou tot je 67 werken? Patrick of ik? Ga zagen bij diegenen die er voor verantwoordelijk zijn en er voor zichzelf niets aan veranderen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Als ik op mijn 60 jaar na 42 jaar te werken in pensioen ga en ik kom toe met het bedrag dat ik als pensioen krijg dan heeft zich niemand daar mee te moeien.
De jongeren zullen tot 67 jaar moeten gaan werken(als ze werk hebben) omdat ze ook langer studeren en op latere leeftijd pas gaan werken. Jongeren die op hun 25 jaar gaan werken en 42 jaar werken gaan als ze 67 jaar zijn op pensioen. Wat is dan het verschil. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | ||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
En als de financiële, politieke en industriële wereld niet 2 handen op een buik waren om alles in hun zakken te stoppen, dan kan nog iedereen na 42 jaar op pensioen, maar als jij je laat vertellen dat het niet kan, omdat de grootste graaiende financiële, industriële en politieke wereld nog meer van je geld nodig hebben is dat jouw zaak, maar verwijt het niet aan werkmensen. Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door subocaj : 24 februari 2016 om 17:47. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Mijn dochter heeft ook langer gestudeerd en verschillend diploma's gehaald maar ze vind wel geen werk naar haar diploma.
Wat nut heeft het dan? Ze zoekt zelfs naar werk onder haar diploma maar...noppes. Er is gewoon geen werk voor de jongeren. En als je de ouderen langer laat werken zeker niet. Maar als ze werk vind zal het tot haar 67 jaar zijn. Laatst gewijzigd door Patrick M. : 24 februari 2016 om 17:37. |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Blijkbaar studeert iedereen voor iets waar niemand behoefte aan heeft. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
|
![]() Citaat:
Oostenrijk bied de niet EU staat Macedonië reeds soldaten aan om ze tegen te houden aan de Macedonische grenzen. Het gaat goed met Europa. De knelpuntberoepen geraken opgelost. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | ||||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Er is werk genoeg voor jongeren, je moet alleen de juiste richting pakken. Knelpuntberoep, of ingenieur, IT'er, boekhouder, ... |
|
![]() |
![]() |