![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Onrust en terrorisme in Europa Parijs, Verviers, ... Discussies over de terreur van Islamitische Staat en Al Qaida op Europese bodem, Islamisten, Mohamedcartoons, en de opkomst van bewegingen Pegida, Vlativa, ... |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wil jij 'winnen'?
Dan zal ik je nog wat 'winst' uitkeren: Francken en Weyts op viering ex-VMO-leider Bob Maes Jambon: "De mensen die met de Duitsers collaboreerden, hadden hun redenen." En hoewel Jambon niet persoonlijk met den Duits kon collaboreren, doet hij het dan maar met de hedendaagse vijand van ons Vaderland en het hele Vrije Westen: Jan Jambon: “Je moet respect hebben voor de koran!”
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Over "de redenen" van de collaboratie. Elke menselijke beslissing heeft "een of meerdere redenen". De communisten ten tijde van de Stalin-periode in de Sovjet-Unie hadden ook "hun redenen" om mensen te deporteren naar de goelags. Maar wanneer ik zeg dat iemand "zijn redenen" had betekent dat volstrekt niet dat ik die redenen valabel vind en evenmin dat ik de er uit voortvloeiende daden goedkeur. En dat heeft Jambon evenmin gedaan t.a.v. de collaboratie. Ik wil overigens uw aandacht er op vestigen dat Bart De Wever reeds in meerdere interviews expliciet verklaard heeft dat de collaboratie binnen de Vlaamse Beweging tijdens WO2 een zware fout is geweest. Over "respect voor de Koran". Ik ben bereid mensen die de Islam als religie hebben te respecteren op voorwaarde dat ze mijn opvattingen ook respecteren. Ik denk niet dat Jambon met dat "respect" een onvoorwaardelijke onderwerping bedoelde. Zo onnozel is de man nu ook niet. Wat ik wél zeer onnozel vind is uw uitdrukking "de hedendaagse vijand van ons Vaderland". Ik hoor zo het schaapachtig gemekker van de "Brabançonne". Maar het past helemaal bij de tricolore slogan die je telkens onder jouw boodschappen meegeeft. |
||
![]() |