Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord

Discussietools
Oud 4 maart 2016, 08:54   #21
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
frankrijk is gratis mijn vriend
Weet ik. Moest in 2010 wel naar België terug keren om de op het forum wel gekende reden...
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2016, 09:02   #22
Johan Daelemans

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Maar de zuurstof gaat er wel weer uit.
Wanneer gaat men een een co² belasting op het ademen invoeren?
Dat is toch een juiste parameter die men kan gebruiken om te kijken hoeveel arbeid je verricht?
Hard werken = veel belasting betalen.
Voor de mensen die willen sporten - vrijstelling aanvragen...

Bij achterstand van betaling - deporteren!
Oud 4 maart 2016, 09:10   #23
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Toen België op de vingers werd getikt door Eur. voor hun onrechtmatige inning van de BTW op 2hands voertuigen telkens opnieuw aan te rekenen kwamen bepaalde personen op het idee dit meteen te vervangen door de BIV. Dus BTW opgedoekt en BIV was een feit. Dit nieuw geboren kind van de rekening had een reden van bestaan nodig….dat werd dan "milieu" en dus was BIV meteen een "milieu taks" geworden die buiten alle proporties werd belast op fictieve of reële (who nows?) cijfers allerhande. Het is en blijft een foefel btw regeling.
Meteen was het ook een feit dat de handel in wagens hierdoor kapot was gemaakt. Tenminste in Vlaanderen want in Wallonië hadden ze toch nog het respect voor de mensen behouden en de milieu taks aldaar ligt dichter tegen de voorgaande BTW regeling.
Het milieu in Vlaanderen is dus gans anders dan het milieu in Wallonië of zelfs Brussel gelet op de tarieven. Tenminste wat betreft de kostprijs.
Vb; een bmw 2.8 van '95 kost in Wallonië en Brussel nu 371€ bij inschrijving.
In Vlaanderen kost u diezelfde wagen maar liefst 5 keer meer en dan is dat 1960€ wat zowat neerkomt op bijna 100% taks van de waarde van de wagen of soms zelf nog meer.
Vlaanderen heeft nood aan ademruimte in economie, dat is dus handel. Dit steeds opnieuw kapot belasten helpt ons en het milieu totaal niet vooruit.
Men kan beter wat lagere bedragen innen dan geheel geen bedragen innen.
Wat mij betreft mogen zware dieselbakken voor persoonlijk gebruik van meer dan 20 jaar uit het verkeer worden weg belast. Het is economischer meer verantwoord om deze auto's op een boot te zetten naar Afrika. Daar hebben ze veel goedkopere mazout en heeft het milieu nog meer absorptievermogen.

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2016, 11:20   #24
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
frankrijk is gratis mijn vriend
Ik heb me eens laten vertellen door een naar Frankrijk uitgeweken Limburgse hotelier, dat ze in Frankrijk (lang geleden al) de jaarlijkse taks afgeschaft hadden, en vervangen door de verhoging van brandstofprijzen met 1 of 2 eurocent.
Gevolg: iedereen hield zijn oude auto, als reserve. Voor hoogstens 1000 km per jaar te rijden, maar men vond dat zeer confortabel.
Ze reden dus niet (noodzakelijk) meer km, maar konden vaak leuk kiezen.
Aan het station is er risico op vandalisme: we pakken de oude.
In de stad zijn de plaatsen in de parkeertorens smal: we pakken de kleinste.
Ons kleinste moet leren autorijden: eerst met de oude.
Naar het containderpark: met de oude.
Langere rit: de confortabelste.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2016, 13:34   #25
subocaj

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Wat mij betreft mogen zware dieselbakken voor persoonlijk gebruik van meer dan 20 jaar uit het verkeer worden weg belast. Het is economischer meer verantwoord om deze auto's op een boot te zetten naar Afrika. Daar hebben ze veel goedkopere mazout en heeft het milieu nog meer absorptievermogen.
Geen vrachtwagens meer, het word weer leuk om met een dubbel belaste oude zware dieselbak te rijden.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2016, 13:52   #26
metten
Parlementslid

metten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Toen België op de vingers werd getikt door Eur. voor hun onrechtmatige inning van de BTW op 2hands voertuigen telkens opnieuw aan te rekenen kwamen bepaalde personen op het idee dit meteen te vervangen door de BIV.
Toen de EEG België op de vingers tikte voor het onrechtmatig innen van BTW op tweedehandsvoertuigen heeft Willy De Clercq deze onmiddellijk vervangen door een belasting op wat hij noemde 'de her-ingebruikstelling van een voertuig' waarvan die belasting werd berekend op de cataloguswaarde van dat voertuig. Later werd het BIV.
In de Belgische democratie vertegenwoordigt een parlementslid immers alles behalve zijn kiezers. Hij is volkomen een produkt van de partij en haar ingebouwde drukkingsgroepen. Guy Verhofstadt, 1ste Burgermanifest 1991.
metten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2016, 15:05   #27
Johan Daelemans

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik heb me eens laten vertellen door een naar Frankrijk uitgeweken Limburgse hotelier, dat ze in Frankrijk (lang geleden al) de jaarlijkse taks afgeschaft hadden, en vervangen door de verhoging van brandstofprijzen met 1 of 2 eurocent.
Gevolg: iedereen hield zijn oude auto, als reserve. Voor hoogstens 1000 km per jaar te rijden, maar men vond dat zeer confortabel.
Ze reden dus niet (noodzakelijk) meer km, maar konden vaak leuk kiezen.
Aan het station is er risico op vandalisme: we pakken de oude.
In de stad zijn de plaatsen in de parkeertorens smal: we pakken de kleinste.
Ons kleinste moet leren autorijden: eerst met de oude.
Naar het containderpark: met de oude.
Langere rit: de confortabelste.
En iedereen wint erbij.
Nog een extraatje waar men geen rekening mee hield - bij ongeval is het bedrag van de schade aan die wagens een fractie van wat hier wordt uitbetaald. Gevolg: verzekering ergens 30% van de hier gangbare prijzen.
Oud 4 maart 2016, 15:11   #28
Johan Daelemans

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door metten Bekijk bericht
Toen de EEG België op de vingers tikte voor het onrechtmatig innen van BTW op tweedehandsvoertuigen heeft Willy De Clercq deze onmiddellijk vervangen door een belasting op wat hij noemde 'de her-ingebruikstelling van een voertuig' waarvan die belasting werd berekend op de cataloguswaarde van dat voertuig. Later werd het BIV.
Och, hoe ze het noemen is hun zaak.
Wat het kruim van Belgische politiek klaarblijkelijk niet schijnt te snappen is het simpel feit dat je als burger je centen geen twee keer kan uitgeven.
Als het op is ... is het op. Ongeveer 30% van de Belgen snappen maar al te goed wat ik bedoel. En die hebben geen diploma van advocaat...
Oud 4 maart 2016, 17:10   #29
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Dus omdat in Nederland nog meer betaald wordt is het in Vlaanderen goed?
...
Ge moet uw oren laten uitspuiten, want dat heb ik niet gezegd.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 4 maart 2016, 17:25   #30
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Toen België op de vingers werd getikt door Eur. voor hun onrechtmatige inning van de BTW op 2hands voertuigen telkens opnieuw aan te rekenen kwamen bepaalde personen op het idee dit meteen te vervangen door de BIV. Dus BTW opgedoekt en BIV was een feit. Dit nieuw geboren kind van de rekening had een reden van bestaan nodig….dat werd dan "milieu" en dus was BIV meteen een "milieu taks" geworden die buiten alle proporties werd belast op fictieve of reële (who nows?) cijfers allerhande. Het is en blijft een foefel btw regeling.
Meteen was het ook een feit dat de handel in wagens hierdoor kapot was gemaakt. Tenminste in Vlaanderen want in Wallonië hadden ze toch nog het respect voor de mensen behouden en de milieu taks aldaar ligt dichter tegen de voorgaande BTW regeling.
Het milieu in Vlaanderen is dus gans anders dan het milieu in Wallonië of zelfs Brussel gelet op de tarieven. Tenminste wat betreft de kostprijs.
Vb; een bmw 2.8 van '95 kost in Wallonië en Brussel nu 371€ bij inschrijving.
In Vlaanderen kost u diezelfde wagen maar liefst 5 keer meer en dan is dat 1960€ wat zowat neerkomt op bijna 100% taks van de waarde van de wagen of soms zelf nog meer.
Vlaanderen heeft nood aan ademruimte in economie, dat is dus handel. Dit steeds opnieuw kapot belasten helpt ons en het milieu totaal niet vooruit.
Men kan beter wat lagere bedragen innen dan geheel geen bedragen innen.
In Vlaanderen gaat men ervan uit ( met NVA op kop) dat de meeste mensen toch een bedrijfswagen hebben.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2016, 17:27   #31
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ge moet uw oren laten uitspuiten, want dat heb ik niet gezegd.

.
Eerder zijn bril opzetten denk ik maar want veel heb ook ik je hier nog niet horen zeggen
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2016, 21:13   #32
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
In Vlaanderen gaat men ervan uit ( met NVA op kop) dat de meeste mensen toch een bedrijfswagen hebben.
Bedrijfswagens komen net zo goed in het verkoop circuit terecht.

Wil men het wagenpark jong houden dan moeten ze ook verkoopbaar blijven.

BIV. Zou maximum 500€ mogen zijn.
Dat is ook de aanbeveling geweest van de VDAB en de uitslag van de enquête.

Kris Peter ging dat onderhandelen maar heeft in 2012 zijn staart ingetrokken.
Oud 5 maart 2016, 08:08   #33
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Waarom moet er eigenlijk een biv zijn ?
(de vraag is niet waarom er belastingen op auto's moeten zijn, maar specifiek die ene belasting, daar zou ik wel eens wat argumenten bij willen horen).

.

Oud 5 maart 2016, 12:01   #34
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waarom moet er eigenlijk een biv zijn ?
(de vraag is niet waarom er belastingen op auto's moeten zijn, maar specifiek die ene belasting, daar zou ik wel eens wat argumenten bij willen horen).

.
Omdat ze u gebakken lucht aan het verkopen zijn.
Niks anders.

Onder het mom van milieu uiteraard.
Iedere truc moet een reden van bestaan hebben.

Oplichting in de 3° graad.
Oud 5 maart 2016, 18:42   #35
Johan Daelemans

Standaard

Citaat:
Wil men het wagenpark jong houden dan moeten ze ook verkoopbaar blijven.
Waarom moet het wagenpark jong blijven?
Oud 7 maart 2016, 11:13   #36
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Waarom moet het wagenpark jong blijven?
Wagenpark evolueert nu eenmaal.
Regelmatige vernieuwing is nodig.
Maar de oude moeten hier ook in mee rouleren.
Daarom dat een BIV nooit hoger mag zijn dan het bedrag van de btw of maximaal 500€.
Zoniet word de BIV hoger dan de waarde van de wagen en is die onverkoopbaar.
Oud 7 maart 2016, 11:22   #37
Johan Daelemans

Standaard

Citaat:
Wagenpark evolueert nu eenmaal.
Regelmatige vernieuwing is nodig.
Maar de oude moeten hier ook in mee rouleren.
Daarom dat een BIV nooit hoger mag zijn dan het bedrag van de btw of maximaal 500€.
Zoniet word de BIV hoger dan de waarde van de wagen en is die onverkoopbaar.
Dat is een andere stelling dan wat je eerst neerschreef.
Akkoord dat wat niet meer kan dienen vervangbaar moet zijn.
Vervangen wat niet nodig is is absurd en de meeste mensen beginnen dat te snappen. Vandaar alle nieuwe pogingen om deze nieuwe 'bewustwording'
te counteren. (brengt voor een overheid die niet correct kan rekenen te weinig geld in het laatje..)
Oud 7 maart 2016, 11:31   #38
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Dat is een andere stelling dan wat je eerst neerschreef.
Akkoord dat wat niet meer kan dienen vervangbaar moet zijn.
Vervangen wat niet nodig is is absurd en de meeste mensen beginnen dat te snappen. Vandaar alle nieuwe pogingen om deze nieuwe 'bewustwording'
te counteren. (brengt voor een overheid die niet correct kan rekenen te weinig geld in het laatje..)
De overheid kan wel rekenen, maar rekent niet mee.
Vb: een oudere BMW 2.8 benzine gaat in de handel zo'n 2000€ (wat meer of soms ook minder)
Als daar 1900€ BIV opzit zal die wagen niet meer verkopen want ieder die hem koopt weet dat hij er mee zal blijven zitten en bovendien is dat bedrag BIV voor de koper verloren geld.
Indien de BIV max 500€ zou zijn dan zou die wagen wel verkopen. Die nieuwe koper steekt vervolgens wat geld in reparaties en onderhoud die ook 21% btw opbrengen en wat uurlonen en zo allemaal.
En hij zou hem ook terug verkopen na een tijd; terug 500€ BIV en zo gaat dat door.
Uiteindelijk zouden ze meer dan de 1900€ BIV nu ophalen en de wagen zou slijten en zo verdwijnen uit het wagenpark.
Milieu gezien is dat dus geen slechte zaak.
Financieel gezien is dat ook geen slechte zaak.
En de liefhebbers zouden terug dat kunnen kopen wat ze wensen.
Oud 7 maart 2016, 12:43   #39
Johan Daelemans

Standaard

Citaat:
De overheid kan wel rekenen, maar rekent niet mee.
Niet willen, niet kunnen of gewoon kortzichtig zijn?
Oud 8 maart 2016, 01:27   #40
PORSCHE
Staatssecretaris

Standaard

Daarom dat oldtimers en dan vooral de exclusievere merken zo enorm aan het stijgen zijn. En om het over Porsche te hebben : 15 jaar geleden koste een tweedehands 930 turbo in perfecte staat ongeveer 30-35OOO euro. Nu is die in prijs minstens maal drie. Oldtimer geworden (beste modellen zijn van '88) : slechts eenmaal technische controle en dan nog een heel beperkte. Kostprijs 12,20 euro. Geen BIV en jaarlijks peanuts aan rijbelasting. Een verlaagde verzekering van enkele tientallen euro's. En garantie na enkele jaren bij verkoop een mooi winstcijfer. En aangezien niemand nog weet wat een oude wagen echt waard is : belastingvrij en zonder dat iemand het moet weten.

Laatst gewijzigd door PORSCHE : 8 maart 2016 om 01:28.
PORSCHE is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be