![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
't Is eens iets anders.... Ik vraag me af of we nu weer het topje van een ijsberg zien. En wie weet hoeveel ijsbergen er nog ronddrijven.. Ik weet het, is weer negatief en nergens op gebaseerd. Maar met al dat gehannes, je zou voor minder..... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Minister
|
![]() Groen opperhoofd Geysels mengt zich ook in de Antwerpse perikelen. Zijn vetbetaald voetvolk moet wat het in hun zak heeft gestoken terugbetalen, en klaar is kees. M.a.w. pik zoveel je kan, maar geef nooit te vlug dat geld uit of doe die goederen nooit te vlug van de hand. Zie dat je alles netjes kan teruggeven in de originele verpakking en niemand heeft nog recht van spreken.
Geysels: de man die zijn volk op een waardige wijze leert pikken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Banneling
|
![]() [quote="Bolter"]
Op de radio gehoord dat het wel eens een afrekening kon zijn tussen de nieuwe SPa, in casu Janssens, en de oude SP, in casu Detiege. Dan zou dat betekenen dat de éne oude krokodil voor een haaibaai word verwisseld! ![]() Dus oude wijn in nieuwe zakken,heheheh.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Vreemdeling
|
![]() Kathy Lindekens kan nu opkomen in de strijd tegen Politieke Kanker. Ze is een ervaringsdeskundige.
![]() |
#25 |
Burger
|
![]() Ik keur natuurlijk al dat gesjoemel af, het is schandalig dat een paar pipo's met het geld van de gemeenschap luxeartikelen kopen. Maar toch vind ik dat we niet hypocriet moeten doen, ook elders wordt op gelijkaardige manier gesjoemeld. Wat te denken van al die zelfstandigen die dure spullen kopen op kosten van hun bedrijf, zodat ze die kunnen aftrekken van de belastingen? Ook in dat geval draait de gemeenschap op voor de foliekes van enkelen.
Het is misschien wat ver gezocht, maar ik moest het even kwijt. Voor alle duidelijkheid: ik wil het gedrag van het Antwerpse stadsbestuur niet goedpraten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Minister
|
![]() Citaat:
En over hypocrisie gesproken: ik ken weinig zelfstandigen die pretenderen: eerlijker, beter, betrouwbaarder, gewetensvoller enz. te zijn dan hun conqurrenten. Maar ging met deze ploeg niet alles veranderen, en wel omdat ze zogezegd behept waren met de deugden van God en ja, nu natuurlijk ook Allah? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Dergelijke bedenkingen zijn gevaarlijk want het draagt bij tot normvervaging en vergoelijking van dingen die niet kunnen:
![]() |
![]() |
#28 |
Gouverneur
|
![]() ik heb 45 jaar gewerkt en krijg nu een pensioen,waarmee ik en mijn echtgenote juist in leven kunnen blijven,dus gezocht naar een bijverdienste,in 2001 gevonden en eerlijk aangegeven,mijn beloning,nu moet ik meer dan 2.300 euro belasting gaan betalen,ik zal al blij mogen zijn wanneer ik die in schijven mag betalen want ik heb geen visakaart van de stad.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
voor American Express: maandagvoormiddag van 9h00 tot 12h00 voor Visa Classic: maandagnamiddag van 14h00 tot 17h00 voor Mastercard: woensdagmorgen van 9h00 tot 12h00 en vrijdagmorgen, eveneens van 9h00 tot 12h00 Telkens aan het Schoon Loket op het Lelijk Verdiep. Met Diners heeft schepen Lindekens nog geen akkoord kunnen sluiten, er is wel een intentieverklaring. Indien Diners aan de Antwerpenaars zal worden aangeboden, dan zal deze verkrijgbaar zijn op dezelfde dag als die van American Express.
![]() |
![]() |
#30 |
Parlementslid
|
![]() Macht corrumpeert, dat is voor de zoveelste keer gebleken. De politieke slogans die men bedacht heeft voor de komende verkiezingen krijgen nu wel een héél rare bijklank.
Ik vraag me trouwens af hoe de bal aan het rollen is gebracht: Was het inderdaad Patrick Janssens die het contract met JC Decaux onder de loep nam? Of begint het verhaal reeds vroeger met de Antwerpse politie en Luc Lamine? Misschien voelde PR-man Patrick Janssens reeds de bui aankomen en wou hij open kaart spelen om toch zo veel mogelijk de meubels (lees: Decaux straatmeubilair) te redden. Ik zie echt niet in waarom iemand zijn eigen partij in diskrediet wil brengen en dan nog net voor de verkiezingen, tenzij uit idealisme?
![]() |
#31 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Burger
|
![]() Van mij mag het in België nog harder gaan stinken..Hoe méér beerputten er opengedaan worden, hoe liever.
De gewone mensjes moeten op elk front inleveren, en zich blauw betalen..t'wordt tijd dat er eens wat béter wordt omgesprongen, met het zweet van den werkman.. ![]()
![]() |
#33 |
Burgemeester
|
![]() Iedereen sjoemelt wel eens. Je kan er iedereen mee pakken.
Het valt nu echter wel slecht voor de verkiezingen. Zeker nu ze inmiddels een partij hebben vetgemest, in een sanitaire kooi, die reeds geruime tijd zeer luid kan brullen over zulke zaken. Dat Patrick Janssens de kat de bel aanbond is misschien des te pijnlijker, omdat het ipv openheid binnen de meerderheid nu ook vooral niet op een zet van de oppositie lijkt en dus geloofwaardiger. Maar misschien niet slecht om zelf al eens aan de alarmbel te trekken (gebrul met het nodige lawaai bestrijden)... Een goeie zaak is het zeker niet, als we louter over de feiten spreken, maar het doorbreken van de geslotenheid pleit voor verzachtende omstandigheden. De zwakte van het lappendeken van de Antwerpse meerderheid is in dat opzicht ook haar sterkte, ofte het voordeel van meer verscheidenheid binnen de democratie: meer controle op wat er gebeurt! Het feit dat deze zaken nu aan het licht komen, is misschien een bijkomend argument tegen particratie in het democratisch landschap en tegen de kiesdrempel. Want hoe minder partners in het beleid, hoe beter ze hun (corrupte) gangen kunnen gaan.
![]() |
#34 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Bij ons gaat het om de mensen !
![]() |
![]() |
#35 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() De postjesjager die spuwt in de beker waar hij eerst gretig aan gelebberd heeft! ![]() ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Vreemdeling
|
![]() Je kunt er zeker van zijn dat de h. Janssens Patrick zeker niet uit idealisme heeft gehandeld maar wel om de "meubelen"
![]() Ik zal u vertellen hoe dat allemaal in zijn werk gaat. Vele bedrijven prospecteren steden & gemeenten. Bij de meeste van die administraties verloopt alles volgens het boekje. Alleen in Antwerpen niet. Aan elk contract moet er iemand iets verdienen. Als zo'n contract dan naar een concurrent gaat, dan weet men meteen wie zo'n schepen of stadsambtenaar betaald heeft voor "bewezen diensten". Die concurrenten "lekken" naar pers, politieke partijen en parket. Vanaf het moment dat die iets concreets kunnen pakken, hebben die gecorrumpeerden prijs. In het geval van de h. Nolf wist Janssens twee weken geleden al wat er op de SP.A zou afkomen. Hij had geen andere keuze dan plots de Man Met De Propere Handen te spelen.
![]() |
#38 |
Burgemeester
|
![]() Wat hadden jullie nu gedacht?
Zijn jullie al vergeten dat de eerst bestuursdaad van dit roemruchte Antwerpse bestuur het verdubbelen van hun zitpenningen was? In de gangen van het stadhuis doet het gerucht de ronde dat sommige vogels al aan het zingen zijn. Het zal een mooie lente worden, Zillion en en Detiége worden in één adem genoemd. |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Burger
|
![]() Dat iedereen wel een sjoemelt vind ik een belachelijke reden.In mijn ogen hebben politici een voorbeeld functie en zeker die van Antwerpen.
Ik werk in een groot bedrijf en alles wat ik doe is tot op de laatste frank aangegeven.Ik heb nog nooit 1 frank verdient in het zwart en ik verwacht dus van m'n politici hetzelfde.Ik heb al eens gezegd dat toppolitici veel van mij mogen verdienen,maar dit gedoe met die kaarten is weeral fout. Ik vind het gewoon jammer voor Antwerpen dat ze na al die jaren nog steeds geen goed bestuur hebben.Dan heb ik het niet over deze affaire want dit is maar de zoveelste. Ik denk mischien dat dit een stunt van Paarsgroen is,want als ik die idioten in Antwerpen bezig zie ga ik nog denken dat Verhofstad zelf nog redelijk goed bezig is. ![]()