![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Feit is dat religie daar ineens terug een belangrijke rol in speelt, en dus wordt de vraag: religie, oorzaak, of symptoom?
![]() |
![]() |
#23 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Polen,DDR,Russisch orthodoxe Kerk...de religie is altijdcactief gebleven en speelde een grote rol in het verzet. Toch in Pole en DDR. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Polen,DDR,Russisch orthodoxe Kerk...de religie is altijdcactief gebleven en speelde een grote rol in het verzet. Toch in Pole en DDR. We moeten spijtig genoeg vaststellen datveligie moeilijk uitbte roeien is. Waarschijnlijk kunnen de mensen de lichtheid van het bestaan niet aan. Laatst gewijzigd door Odol : 11 maart 2016 om 21:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | ||
Minister-President
|
![]() https://www.rt.com/op-edge/335308-er...-turkey-kurds/
Citaat:
Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | ||
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Ik ga zelfs verder gaan: volgens mij is godsdienst ook een middel. Het geeft een houvast aan de mensen iets waarin ze kunnen 'geloven' en dat een antwoord geeft op veel 'verontrustende' vragen, al zijn die antwoorden heel vaak verkeerd.
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul. Laatst gewijzigd door Bad Attila : 14 maart 2016 om 18:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | ||
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Europees Commissaris
|
![]() Vandaag in De Tijd:
De Turkse president Erdogan eist dat het parlement snel de onschendbaarheid opheft van pro-Koerdische parlementsleden. .Mijn commentaar. De ene na de andere tegenstander wordt genadeloos uitgeschakeld. Als een president iets van een parlement kan EISEN is het gedaan met het kleine beetje democratie dat er in Turkije nog was. Ik hoop dat er Europese politici De Tijd lezen en er de gepaste conclusie's uit trekken. Alle kontakten met Turkije zouden moeten verbroken worden. Laatst gewijzigd door TREBRON : 16 maart 2016 om 17:05. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Erdogan liet inmiddels ook weten dat hij de definitie van terrorisme wil uitbreiden naar journalisten die gevaarlijke, regimekritische ideeën verkondigen. Zoals oproepen tot vrede, daarvoor werden vandaag ook een aantal academici veroordeeld.
Terzijde, vandaag werd in Rojava, West-Koerdistan is dat, formeel de federale republiek uitgeroepen voor de gebieden die YPG onder controle heeft. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Europees Commissaris
|
![]() Erdogan bekent kleur...........Naar aanleiding van de aanslag in Ankara zegde hij het volgende....................
Hij stelt dat de begrippen “democratie, vrijheid en rechtsstaat” niets meer voorstellen. Welkom bij Europa maat........... |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Democratie is een proces van volwassen worden dat vele generaties duurt, Europa heeft er ook twee eeuwen over gedaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Erdogan legt goede economische cijfers neer. Dat is in mijn ogen belangrijker dan democratische regels. Ik zou graag beide hebben, een goede economie en een goede democratie maar ik ben een realist.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
komaan.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een reactie zoals men van u kan verwachten. Ter kwader trouw en ver van wat ik bedoelde. Twee dagen terug was ik nog in Bangladesh en dan zie je de resultaten van een onstabiel politiek regime. Schrijnende armoede en geweld. En neen ik ben niet zoals alle Westerlingen in mijn 5 sterren gebleven maar rondgewandeld in het centrum, als enige blanke, waar mensen op de trottoir creperen en waar kinderen uitgehongerd vochten om een honingkoek die ik aan een kraampje had gekocht en die ik al de helft had opgegeten. De luchthaven lijkt een stort net zoals de straten en de huizen en buildings. Een groot verschil als je na een vlucht na 10 uur in Istanbul land en je ziet de wijken en fabrieken uit de lucht en een grote moderne luchthaven. Liever onder een regime van Erdogan leven (bij wijze van spreken want Turkije is ook mijn ding niet) als er geen andere keuze is. Laatst gewijzigd door Gipsy : 22 maart 2016 om 20:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zoveel verschil zit er niet in al die regimes dat is allemaal maar wat propaganda v h Westen. 1 partij in China of 2 partijen in de VS allemaal dezelfde onzin. Een echte democratie bestaat nergens ter wereld. Ja; in China mag je geen kritiek hebben op de staat. Maar in de VS mag je ook niet verklaren dat je een anarchist bent...
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Eur. Commissievoorzitter