![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Haal jij bij negatieve rente op het spaarkboekje: | |||
al je geld af. Alles. |
![]() ![]() ![]() |
12 | 35,29% |
het merendeel van mijn centen. Veel dus. (procentueel van mijn bezit) |
![]() ![]() ![]() |
15 | 44,12% |
een deelke van mijn centen toch. |
![]() ![]() ![]() |
3 | 8,82% |
niks geld af. Ik beschouw het als de kosten van een diefstalverzekering. |
![]() ![]() ![]() |
4 | 11,76% |
Aantal stemmers: 34. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mensen willen zo weinig mogelijk belastingen betalen en zoveel mogelijk kunnen kopen met hun geld.
Dan zijn dat goede aanbevelingen. Moet het altijd nieuw zijn? Tweedehands is soms net zo goed en je kan het prikken voor een koopje. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Banneling
|
![]() Ik zou de mensen daarin vrij laten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ze zijn daarin vrij, ze worden evenwel toch lichtjes verplicht om hun centen op te souperen (geen intrest of zelfs negatieve door de bankkosten).
Als ze dan de staat een kloot kunnen aftrekken door tweedehandsspullen te kopen ..... Natuurlijk is dit voor de staat maar uitstel, de verkoper van het tweedehandsspul gaat zijn verworven "kapitaal" natuurlijk wel uitgeven. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Europees Commissaris
|
![]() Uiteraard. Of je een TV koopt bij uw plaatselijke Vandenborre of online bij Coolblue maakt voor de staat toch niets uit?
Bart De Wever: "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan" Jan Jambon: "Les transferts Nord-Sud, ça nous aide juste pour le marketing. Mais en fait, ça ne nous intéresse pas" Bourgeois: "onafhankelijkheid is iets uit de 19de eeuw" |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Minister-President
|
![]() Ik veronderstel dat wanneer je producten bestelt bij een buitenlandse dealer, er geen BTW wordt doorgerekend voor de Belgische staat? Dus wel degelijk een verlies dan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Tweedehandsartikelen worden niet belast = geen profijt voor de staat. Nieuwe artikelen worden wel belast = profijt voor de staat. maar ...... De verkoper van een tweedehandsproduct krijgt geld in handen buiten zijn loon, uitkering, .... en zal dat geld z.s.m. opdoen, waarschijnlijk met nieuwe spullen of consumptie in de horeca = winst voor de staat. Veel webwinkels opereren vanuit het buitenland, dit is geen goede zaak voor ons eigen land omdat: 1. De tewerkstelling hieronder lijdt. 2. Het een soort kapitaalvlucht is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Volgens mij is Coolblue een buitenlandse speler met een webadres in België. De overheid heeft er dus wel belang bij dat iets gekocht wordt bij Vandenborre i.p.v. via een buitenlandse webwinkel. Vandaar dat de overheid wil dat handelaars zich meer gaan toeleggen op webverkoop. Iedereen weet dat webwinkels slecht zijn voor de tewerkstelling. Als dit dan ook nog eens gecombineerd wordt met het feit dat het gekocht wordt in een buitenlandse vestiging, is het voor de overheid twee keer verlies: - Verlies van BTW en belasting op de winst - Verlies in tewerkstelling |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#33 | |
|
![]() Citaat:
Wie beroepsmatig tweedehandsgoederen verhandelt en/of vanuit zijn beroepsactiviteit iets tweedehands aanbiedt, moet BTW aanrekenen wanneer hij verkoopt aan een particulier.
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb indertijd redelijk wat spullen gekocht bij Gaswinkel.nl Ik betaalde er maar 19% BTW i.p.v. de 21% hier. Ondertussen is in Nederland de BTW ook opgetrokken naar 21% en heeft Gaswinkel ook een adres in België. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een ondernemer is natuurlijk onderworpen aan andere wetten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
|
![]() Citaat:
Die BTW-regels omtrent verkoop op afstand zijn nog maar enkele jaren geleden aangepast. Gezien ze een NV hebben zullen ze voor haar belgische klanten de belgische btw aanrekenen en doorstorten aan de belzieke staat.
![]() |
![]() |
#37 |
|
![]() Zo had ik het niet begrepen, sorry.
![]() |
#38 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Op zich vind ik het wel goed, dat spaargedrag hier in België mag wel afgestraft worden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |