Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 maart 2016, 15:46   #21
Tavek
Banneling

Standaard

Geef gewoon toe dat het hilarisch is dat een regering van liberalen en nationalisten, die verkozen zijn omwille van het prediken van de grote verandering ten opzichte van het rood gevaar, nu zelf de ene flater na de andere begaan.

Ik lach me een deuk met het amateurisme van de NVA en MR ministers van financien en begroting. Ze zijn slechter voor onze begroting en staatsschuld dan Di Rupo ooit geweest is. De roden konden het effectief BETER dan deze club.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2016, 15:48   #22
Anitta
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Geef gewoon toe dat het hilarisch is dat een regering van liberalen en nationalisten, die verkozen zijn omwille van het prediken van de grote verandering ten opzichte van het rood gevaar, nu zelf de ene flater na de andere begaan.

Ik lach me een deuk met het amateurisme van de NVA en MR ministers van financien en begroting. Ze zijn slechter voor onze begroting en staatsschuld dan Di Rupo ooit geweest is. De roden konden het effectief BETER dan deze club.
2

Citaat:
Gat in de begroting loopt op tot meer dan 3 miljard euro
http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...ard-euro.dhtml

Laatst gewijzigd door Anitta : 8 maart 2016 om 15:51.
Anitta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2016, 16:43   #23
JBM
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:

Ik kan er anders niet mee lachen. Eerlijk waar, ik had gedacht dat er toch wel iets ten goede zou veranderen met deze regering. En ik ben ook altijd van mening dat je een regering de kans moet geven om een tijd te regeren alvorens ze bekritiseren. Maar dit enorme gat in de begroting, dat valt gewoonweg niet te excuseren.
JBM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2016, 17:52   #24
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
De stroombevoorrading is nog altijd niet gegarandeerd, zelfs niet na de heropening van de scheurtjescentrales. Dat laat minister van Energie Marie Christine Marghem (MR) weten aan de Europese Commissie, zo bericht De Standaard. De Tijd stelt dat Marghem in haar antwoorden niet verder raakt dan wat geïmproviseer.

http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...entrales.dhtml

Citaat:
Geen stroom, kapotte wegen met veel te weinig rijvakken, niet terug te betalen schulden, 2 miljoen ambtenaren die wachten op hun uitgesteld loon, verstikkende belastingsdruk, ...
De nva ambtenaren gingen grote veranderingen doorvoeren.
Het enige dat veranderde was het loon van dewever dat faktor 13 verhoogde.
Zie hier de kracht vd verandering.
Weet je wat er echt zo jammer is ? dat er veel mensen zich lange lange jaren ingezet hebben om iets te bereiken in dit land ,hun best hebben gedaan ,hard gewerkt schulden gemaakt en afbetaald hun eigen huisje ,iedere ochtend vroeg opgestaan heel hun jong leven sommigen veel kinderen grootgebracht , op hun tanden gebeten ,, en nu wat krijgen diezelfde mensen van hun politiekers terug ???????????????????????? niets anders dan ons bedreigen met nadelen en afpersingen en slechte vooruitzichten nog voor jaren ..................... bedankt beste burger voor uw inzet .
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2016, 18:16   #25
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Theo loog Bekijk bericht
Die flaters werden grotendeels wel begaan door administraties die niet door de N-VA zijn bemand.

En denk toch eens een beetje na.
Als reuzegrote bosbrandstichter kan je toch niet verwachten dat de brandweer die bosbranden direct geblust heeft. Je hebt ze bovendien nog zonder water gezet.

Normaal steekt men brandstichters in de bak, hier zetten die nog een grote mond op.
Een minister die niet doorheeft dat zijn ambtenaren hem belazeren.

Noem je vanovertveld en die van de mr twee debielen niet capabel voor het ambt dus ?
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2016, 18:24   #26
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Is de federale regering niet per definitie een communautaire regering?
De vraag is enkel waarom N-VA erbij wordt gesleurd (als enige partij!) wanneer het puur over energie gaat.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2016, 23:55   #27
demonen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
De vraag is enkel waarom N-VA erbij wordt gesleurd (als enige partij!) wanneer het puur over energie gaat.
De Duitse deelstaten Noord-Rijnland-Westfalen en Rijnland-Palts gaan bij de Europese Commissie en de Verenigde Naties klagen over de Belgische kerncentrales Doel en Tihange.

Volgens door de deelstaten geraadpleegde experts zijn er grove juridische fouten gemaakt bij het verlengen van de vergunningen voor de centrales Doel 1 en 2 bij Antwerpen en centrale Tihange 1, op zo'n 70 kilometer van Aken.

"Wij hebben ernstige twijfels, niet alleen over de bedrijfszekerheid, maar ook of de verlenging door de Belgische regering is gegaan volgens de Europese of internationale regels", liet milieuminister Johannes Remmel (Groenen) van Noord-Rijnland-Westfalen weten. Rijnland-Palts sluit zich bij de klacht aan, zei hij.

Over de veiligheid van de Belgische kerncentrales bestaan zorgen in de omringende landen, waaronder Nederland.
demonen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2016, 00:47   #28
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Luister, ik heb niet al de antwoorden.
Oud 9 maart 2016, 12:26   #29
cato
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

citaat volkskrant

Belgische farmabedrijven leverden grondstoffen aan drugsbaron

De Belgische justitie gaat zeven farmaceutische bedrijven vervolgen omdat zij grondstoffen leverden aan de Mexicaanse drugsbaron Ezio Figueroa-Vasquez. Dat melden Belgische media, waaronder De Standaard. Van de 4 ton efedrine die de Belgische bedrijven hem verkochten maakte Figueroa-Vasquez 66 miljoen chrystal meth-pillen.

Door: Redactie 9 maart 2016, 09:17

De Mexicaan verkocht die pillen in de Verenigde Staten en draaide 360 miljoen euro omzet. Niet voor niets is hij in de VS de belangrijkste gezochte meth-fabrikant en riskeert hij levenslang.

De Belgische farmaceuten, waaronder Sterop in Brussel en Andacon in Dadizele, zeggen dat zij niet wisten van de uiteindelijke bestemming van de verkoop aan Figueroa-Vasquez. Het federaal parket beweert anders: uit afgetapt e-mail- en telefoonverkeer zou blijken dat de bedrijven willens en wetens hebben gehandeld.
cato is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2016, 12:26   #30
cato

Standaard

citaat volkskrant

De Belgische justitie gaat zeven farmaceutische bedrijven vervolgen omdat zij grondstoffen leverden aan de Mexicaanse drugsbaron Ezio Figueroa-Vasquez. Dat melden Belgische media, waaronder De Standaard. Van de 4 ton efedrine die de Belgische bedrijven hem verkochten maakte Figueroa-Vasquez 66 miljoen chrystal meth-pillen.

De Mexicaan verkocht die pillen in de Verenigde Staten en draaide 360 miljoen euro omzet. Niet voor niets is hij in de VS de belangrijkste gezochte meth-fabrikant en riskeert hij levenslang.

De Belgische farmaceuten, waaronder Sterop in Brussel en Andacon in Dadizele, zeggen dat zij niet wisten van de uiteindelijke bestemming van de verkoop aan Figueroa-Vasquez. Het federaal parket beweert anders: uit afgetapt e-mail- en telefoonverkeer zou blijken dat de bedrijven willens en wetens hebben gehandeld.
Oud 9 maart 2016, 12:26   #31
cato

Standaard

citaat volkskrant

Oud 9 maart 2016, 12:53   #32
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
De Duitse deelstaten Noord-Rijnland-Westfalen en Rijnland-Palts gaan bij de Europese Commissie en de Verenigde Naties klagen over de Belgische kerncentrales Doel en Tihange.

Volgens door de deelstaten geraadpleegde experts zijn er grove juridische fouten gemaakt bij het verlengen van de vergunningen voor de centrales Doel 1 en 2 bij Antwerpen en centrale Tihange 1, op zo'n 70 kilometer van Aken.

"Wij hebben ernstige twijfels, niet alleen over de bedrijfszekerheid, maar ook of de verlenging door de Belgische regering is gegaan volgens de Europese of internationale regels", liet milieuminister Johannes Remmel (Groenen) van Noord-Rijnland-Westfalen weten. Rijnland-Palts sluit zich bij de klacht aan, zei hij.

Over de veiligheid van de Belgische kerncentrales bestaan zorgen in de omringende landen, waaronder Nederland.
Oei, ik lees nergens N-VA in uw tekst?
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2016, 06:17   #33
Sukkelaar

Standaard

Citaat:
Maar:

1) levert niet de minister van energie
2) bezit slechts 33 zetels in het federaal parlement, oftewel slechts 38% van alle zetels van de coalitiepartners.
3) levert slechts 3 ministers + 2 staatssecretarissen op een totaal van 18 ministers en staatssecretarissen.

Er zijn tal van punten waarbij men terecht kritiek kan geven op het beleid van de N-VA. Maar als u bij alles wat er misgaat probeert de N-VA als hoofdverantwoordelijke af te schilderen, haalt u uw eigen geloofwaardigheid volledig onderuit.
Op punt 2 kan ik stellen die 33 zetels in heel weinig resulteren.
Alsof 5 op 18 niets te betekenen heeft.
Sukkelaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2016, 06:19   #34
Sukkelaar

Standaard

Citaat:

Ik lach mij geen deuk. Ik ben eerder zeer ontgoocheld om het resultaat.
Oud 10 maart 2016, 11:47   #35
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sukkelaar Bekijk bericht
Ik lach mij geen deuk. Ik ben eerder zeer ontgoocheld om het resultaat.
Wie anders had gedacht is er aan voor de moeite.

Hetzelfde geld voor de USA, Obama ging Guantanamo sluiten en dit en dat, maar in de realiteit bolt een land - USA of Belgie - in een bepaalde richting en het momentum zorgt ervoor dat dit heel moeilijk aan te passen is.

Ook al wil men - de regering, Belgie veranderen, wat op één partij na zelfs niet het geval is, dus komt er geen verandering.

En daar heeft de N-VA haar meerderheid plus het eigen programma voor opgegeven.

Of, hoe politiek naïef kan men zijn.
Oud 10 maart 2016, 11:56   #36
Sywen
Minister-President

Sywen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
dezelfde reden waarom de nva- en aanhangertjes luidkeels roepen "t'is de schuld van de sossen".

"Flandern muss unabhängig werden" -- Adolf Hitler
Sywen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2016, 12:44   #37
Sywen
Minister-President

Sywen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de blaffende kat Bekijk bericht
Ja maar dat is de waarheid. Dat kan je toch niet ontkennen! Zie maar eens naar wat zij van het Walenland hebben gemaakt.
Ik zie wat zij in het 'Walenland' doen:
het 'Walenland' heeft een veel betere economische groei dan het 'Vlamenland'.

http://nl.express.live/2015/02/18/in...en-exp-211410/

"Flandern muss unabhängig werden" -- Adolf Hitler

Laatst gewijzigd door Sywen : 10 maart 2016 om 12:44.
Sywen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2016, 13:16   #38
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sywen Bekijk bericht
Ik zie wat zij in het 'Walenland' doen:
het 'Walenland' heeft een veel betere economische groei dan het 'Vlamenland'.

http://nl.express.live/2015/02/18/in...en-exp-211410/
Och, het Walenland is en blijft een economisch kerkhof. Elke jaar heeft men daar een fantastische groei, en elke jaar heeft men weer een nieuw Marshallplan, maar de werkloosheid blijft er torenhoog.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2016, 08:25   #39
Sukkelaar

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JBM Bekijk bericht
Ik kan er anders niet mee lachen. Eerlijk waar, ik had gedacht dat er toch wel iets ten goede zou veranderen met deze regering. En ik ben ook altijd van mening dat je een regering de kans moet geven om een tijd te regeren alvorens ze bekritiseren. Maar dit enorme gat in de begroting, dat valt gewoonweg niet te excuseren.
Ik steun je volmondig. Blijkbaar is er iets dat wij nog niet weten.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be