![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Vakbonden Het hoekje voor de vakverenigingen, leden en afgevaardigden. Maar ook voor hen die erbuiten staan en er iets over te vertellen hebben. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Hij doet de job waarvoor hij verkozen is door de leden van die vakbond.
Democratie. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Minister uithangen op kosten van de belastingbetaler: schandalig.
Maar die vakbondsman betaalt ook belastingen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Een vakbondsman wordt verkozen om vakbondsman te zijn. Dit is echter zijn functie BIJ DE VAKBOND. Waarom in hemelsnaam moet de onderneming zijn wedde dan betalen ipv de vakbond? Als de bakker om de hoek burgemeester wordt, dan worden zijn taken als burgemeester vergoed door de gemeenschap, maar de gemeente gaat geen vergoedingen geven voor zijn bakkerij.
![]() |
![]() |
#26 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Omdat de spoorbond een een onderdeel zijn van de NMBS.
Maar er zijn er hier precies een heleboel mensen die het niet begrepen hebben op de spoorbonden. Maar iedereen zijn of haar eigen mening. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Minister
|
![]() En dat is dé reden dat het zo slecht gaat bij de spoorwegen. Mensen zoals een Cornu die het schip willen keren moet vaststellen dat er een vakbond aan het roer hangt die elke koerswijziging wilt tegenhouden. Zelfs al vaart het schip recht op een reusachtige ijsschots af.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Zoals ik al in een ander topic hebt gezegd, ik begrijp uw frustratie maar je kan er niks aan doen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Verspilling van tijd en geld hebben de regering en de top van de NMBS aan hun eigen te danken.
Ipv te onderhandelen veranderen ze eenzijdig gemaakte afspraken. Juist gelijk bij de loodsen in Antwerpen maar daar heeft de regering moeten toegeven. Kracht van de vakbond. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Iets wat waar is kunt ge niet veranderen.
En ge kunt daarover kwaad zijn en gefrustreerd zijn maar je kunt er niks aan veranderen. Kracht van de massa. Laatst gewijzigd door Patrick M. : 15 maart 2016 om 00:36. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Minister
|
![]() Jullie zijn geen massa, dat blijkt staking op staking waar een kleine minderheid de meerderheid gijzelt. Gelukkig zijn jullie bazen wakker geworden en zorgen deurwaarders en de politie ervoor dat de treinen kunnen rijden door jullie ijverige collega's die niet vies zijn van wat werk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik begrijp uw frustratie dat we met een paar mensen het spoorverkeer in de war kunnen brengen bij staking.
Ik vind dit juist goed dat dat kan. Maar dan moet de regering en de top van de NMBS er voor zorgen dat het niet tot een staking komt. Onderhandelen en uw afspraken nakomen is al een begin. Maar als de top van de NMBS eenzijdig beslist om gemaakte afspraken te veranderen dan moeten ze het maar weten en spoorstakingen zijn dan een gevolg. We hebben allemaal de vorige spoorstaking gezien wat er in Vlaanderen gebeurd als de spoorbonden in Wallonië staken. 30% van de treinen in Vlaanderen reden niet bij een staking in Wallonië, stel u dan eens voor wat er zou gebeuren als ze in Vlaanderen en Wallonië staken. Voor mij de volgende staking ne goeie jupiler. Maar er zijn andere manieren om een trein niet te laten rijden, manieren waar de bazen nog niet eens van weten. Laatst gewijzigd door Patrick M. : 15 maart 2016 om 11:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() non mittet angelum
qui ridet ultimus ridet optimun |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Maar iemand die veel lacht kan ook een blijde persoon zijn.
En het klopt want ik ben blij bij een staking dat ik mijn BBQ kan aansteken en een pintje kan drinken. En diegene die dan niet meestaken die lachen maar groen. Laatst gewijzigd door Patrick M. : 15 maart 2016 om 14:41. |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Minister
|
![]() Zalig de armen van geest, hun behoort het koninkrijk der stakers...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hij wordt betaald met belastinggeld voor werk dat ie niet doet. Op het eind van de rit worden we er allemaal beter van want hij betaald ook belastingen. Iets klopt er niet, ik ga uitzoeken wat. |
|
![]() |
![]() |