![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
De maatregelen van de ECB met de rente op nul ,stimuleert het maken van schulden en ontmoedigt het sparen. Allemaal bedoeld voor de Zuidelijke landen die niet willen hervormen.. Noord Europa maar betalen voor het zuiden en als dank krijgen ze de vluchtelingen van het Zuiden en ook nog van het Oosten. Mijn voorstel is splitsen die EU in 3 delen nl Noord-West / Oost en/ Zuid In het najaar een referendum hierover. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Ok, spaargeld brengt niks meer op. Maar hoeveel moet je daarvan al niet hebben om het daadwerkelijk iets serieus te laten opbrengen, zelfs bij goede rentevoeten? Voor de modale spaarder is spaargeld simpelweg een buffer om onvoorziene kosten op te vangen of een vangnet te zijn in tijden van nood. In tegenstelling tot wat overal beweerd wordt is mijn koopkracht er de laatste 2 �* 3 jaar op vooruit gegaan, en dat zonder loonsverhoging. Door de lagere maandelijkse hypothecaire last, de lagere benzineprijzen, en recent door de lagere BV die afgehouden wordt op mijn loon. Breng ik de bijkomende lasten in beeld (hogere electriciteitsprijzen, kosten voor afvalbeheer enz.) kom ik nog steeds positief uit. Laatst gewijzigd door JBM : 17 maart 2016 om 09:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Burger
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Gouverneur
|
![]() Taak van de ECB is een inflatie van 2% creeeren. Dit is hun voornaamste taak. Hierdoor moesten ze de rentes laten dalen, zodat geld in de economie komt in plaats van op een spaarboek.
|
![]() |
![]() |