Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 maart 2016, 08:33   #21
cato
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeus Bekijk bericht
Ook nooit content hé!

Beslist Merkel iets over de migratie, dan is het van "Europa moet meer zijn dan de Duitse Diktaten"

Beslist een zuiderse meerderheid over het monetair beleid van de Eurozone, dan is het van "We moeten het Duitse model volgen".

De maatregelen van de ECB met de rente op nul ,stimuleert het maken van schulden
en ontmoedigt het sparen.
Allemaal bedoeld voor de Zuidelijke landen die niet willen hervormen..
Noord Europa maar betalen voor het zuiden en als dank krijgen ze de vluchtelingen van het Zuiden
en ook nog van het Oosten.
Mijn voorstel is splitsen die EU in 3 delen nl Noord-West / Oost en/ Zuid
In het najaar een referendum hierover.
cato is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2016, 09:36   #22
JBM
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cato Bekijk bericht
De maatregelen van de ECB met de rente op nul ,stimuleert het maken van schulden
en ontmoedigt het sparen.
Allemaal bedoeld voor de Zuidelijke landen die niet willen hervormen..
Noord Europa maar betalen voor het zuiden en als dank krijgen ze de vluchtelingen van het Zuiden
en ook nog van het Oosten.
Mijn voorstel is splitsen die EU in 3 delen nl Noord-West / Oost en/ Zuid
In het najaar een referendum hierover.
Mijn maandelijkse betalingen voor mijn hypothecaire lening zijn naar een historisch laagtepunt gezakt. Ik kan dus net meer sparen door de huidige situatie. En dat geldt voor iedereen die de laatste jaren een lening heeft afgesloten of heeft laten herzien.

Ok, spaargeld brengt niks meer op. Maar hoeveel moet je daarvan al niet hebben om het daadwerkelijk iets serieus te laten opbrengen, zelfs bij goede rentevoeten? Voor de modale spaarder is spaargeld simpelweg een buffer om onvoorziene kosten op te vangen of een vangnet te zijn in tijden van nood.

In tegenstelling tot wat overal beweerd wordt is mijn koopkracht er de laatste 2 �* 3 jaar op vooruit gegaan, en dat zonder loonsverhoging. Door de lagere maandelijkse hypothecaire last, de lagere benzineprijzen, en recent door de lagere BV die afgehouden wordt op mijn loon. Breng ik de bijkomende lasten in beeld (hogere electriciteitsprijzen, kosten voor afvalbeheer enz.) kom ik nog steeds positief uit.

Laatst gewijzigd door JBM : 17 maart 2016 om 09:43.
JBM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2016, 10:56   #23
Black Seven
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Je hebt dieven, grote dieven, grotere dieven en dan Draghi.
Draghi, een Goldman Sachs ventje, en van Italiaanse afkomst, een godfather bij uitstek
Black Seven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2016, 11:01   #24
Bollywood
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Feit blijft dat het allang niet meer deugt in de EU, en dit ondanks de ingrepen van de ECB. Waarom zou de economie dan na de zoveelste ingreep opeens wél aantrekken?

Welke gewone burger heeft dat al voordeel opgeleverd?
Taak van de ECB is een inflatie van 2% creeeren. Dit is hun voornaamste taak. Hierdoor moesten ze de rentes laten dalen, zodat geld in de economie komt in plaats van op een spaarboek.
Bollywood is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be