Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 maart 2016, 04:11   #21
zonbron
Secretaris-Generaal VN

zonbron's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein Bekijk bericht
Doet mij overigens wel deugd dat Brazilie geen Venezuela is. In Brazilie pikken ze die bullshit niet en is de samenleving nog niet zo gepolariseerd denk ik - als Venezuela-.
Ik ken wegens werkzaamheden verschillende gebieden als mijn broekzak. Ik werd steevast opgehaald door een blonde europese vrouw met blauwe ogen. Fantasy world, maar so true. De metropolen zijn idd dikke BS. Eindeloze & eigenaardige zaken. Midden in de nacht verschijnen de negroes met hun fruit tussen de banken en in de verlaten winkelstraten. Drank, drugs en veel prostitutie... volle bak zeg maar. En ik heb daar ook rondom 4 AM rondgelopen... de drang om te leren kennen was te groot. Er gebeurde dan ook helemaal niets en ik ging opnieuw naar mijn hotel, met mijn gringo look welke ik niet verbergen kan.

In een kleinere stad aan de kust is dat dan slechter afgelopen. Ik deed ook een rondje snachts, wat rondhangen op strand 'super cool solo' en dan even langs een frietkraam gaan (belgisch instinct). Daar daagden een paar coole negroes op. De frietbakker was tevens een zwarte. Tot daar mijn wollensokkengedoe...

Plots anonieme auto's, gasten met maskers en mitra's... een groepje criminelen wilde me blijkbaar ontvoeren of wat dan ook... De politie zei me dat ik nooooooooit in steden alleen mag lopen snachts (dat kutdorp is zelfs geen echt stedelijk gebied). En 8 negroes in twee auto's werden opgepakt door 1 auto met 5 agenten (ISIS-style/zwart & heavy mitra). Dat is BRAZIL. Ik bedank die gasten nog steeds.

Ik heb de kolonies en grote industrie bezocht @Frankenstein. Een synthetische utopische wereld. Maar uiterst vriendelijk. Ik mocht daar zelfs blijven vanaf dag 1. Iemand moest de lokale disco terug op gang brengen, vrouwtjes werden me diezelfde nacht voorgesteld tijdens een bikiniavond met muziek. Alles fixed. Ik heb daar vriendelijk voor bedankt. Brazilie is niet OK. Niet voor een Europeaan.

Ik ken rijk en arm (lees metropol) Brazil. Het is indrukwekkend. Ik kan daar nog heel wat meer over vertellen. Maar enkel persoonlijk. Denk een leuke BBQ, drank. Geen wijven AUB. Daar zorg ik zelf voor.

edit: blonde wulpsen in een ferrari.
Zij die dit niet geloven... too bad. Ik vond het niet indrukwekkend, maar vooral lachwekkend. Ik ben een simpel mens.

Als zakenman hebt U geen papiertje of uitnodiging nodig. Elkaar de ogen bekijken volstaat. Biz is done. Ons kent ons. De extra's zijn meegenomen. Ik ben een simpel mens.
HIER

Laatst gewijzigd door zonbron : 19 maart 2016 om 04:40.
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2016, 04:49   #22
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

@Frankenstein,

In Brazil zit import/export zeer moeilijk. De tax voor producenten is ongelofelijk hoog. B is zeer protectionistisch. Zonder brasiliaanse ID of gevestigd bedrijf kan U niet zomaar exporteren.

De lijst is eindeloos. Niet dat dat mij problemen heeft bezorgd, maar ik ben weldegelijk op de hoogte van het probleem van bedrijven.

Machines/technologie importeren betekent meer dan 100% belasting. Haleluya!

In de colonies of grote bedrijven komt U echter niet zomaar binnen zonder een concreet plan. Maar ik heb mogen logeren in het huis van drie industrieelen, ik heb het programma doorlopen. Van een huis naar het andere, veel eten en drinken. Zeer aangename mensen en uiterst open... Eens goedgekeurd mag U zelfs blijven. ... Het moment wanneer ze U vrouwen en ambiance voorstellen.

Ik logeerde naast een F1.circuit in da jungle, ze zijn me komen opladen uit dat verlaten hotel...

Grappig. Maar zo'n colonies zijn best wel 'eigenaardig' voor een buitenstander. Dat is dus de twilight zone. Indrukwekkend.

Verder is B extreem liberaal. Even sexen is geen probleem. Maar iets deftig eisen lijkt dan weer onmogelijk.

Ik hoop dat Brazilie de problemen oplost. Het is een groots land, ondanks het voorvernoemde.
HIER

Laatst gewijzigd door zonbron : 19 maart 2016 om 05:08.
Oud 19 maart 2016, 05:46   #23
Frankenstein
Europees Commissaris

Standaard

Ik heb het vermoeden dat je in in Brazilie erg moet oppassen voor landgenoten. Er lopen nogal wat avonturiers rond die goedgelovige investeerders een poot willen uitdraaien, dunkt me.

Oorzaak en gevolg, mensen kunnen niet wachten op vergunningen en vertrouwen op de blauwe ogen van een landgenoot. Ze zijn verliefd op het vernislaagje van Brazilie geworden, liefde die meestal kortstondig blijkt met vaak een kater, maar leerzame les tot gevolg.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2016, 06:06   #24
Frankenstein
Europees Commissaris

Standaard

Ik heb van een oud studiegenoot vernomen dat hij in Brazilie permanent wilde wonen.

Echter was verblijf in Brazilie na een half jaar de 72 urige werkweek zat en is teruggekeerd; betrof een bloemenveiling in een Nederlandse kolonie nabij Sao Paulo. Waarschijnlijk onder de plak van geemigreerde familie die 'het gemaakt heeft' en niet beter weet dan 70+ uren p. week te draaien.

Ook niet OK dus.

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 19 maart 2016 om 06:14.
Oud 19 maart 2016, 06:13   #25
Frankenstein
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zonbron Bekijk bericht
@Frankenstein,

In de colonies of grote bedrijven komt U echter niet zomaar binnen zonder een concreet plan. Maar ik heb mogen logeren in het huis van drie industrieelen, ik heb het programma doorlopen. Van een huis naar het andere, veel eten en drinken. Zeer aangename mensen en uiterst open...
Gaaf !
Oud 19 maart 2016, 06:29   #26
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb het vermoeden dat je in in Brazilie erg moet oppassen voor landgenoten. Er lopen nogal wat avonturiers rond die goedgelovige investeerders een poot willen uitdraaien, dunkt me.

Oorzaak en gevolg, mensen kunnen niet wachten op vergunningen en vertrouwen op de blauwe ogen van een landgenoot. Ze zijn verliefd op het vernislaagje van Brazilie geworden, liefde die meestal kortstondig blijkt met vaak een kater, maar leerzame les tot gevolg.
Brazilie gaat lekker hoor. Maar zoals steeds blijf met de pootjes van die prachtige vrouwen af. U kan even feesten op eigen initiatief met een leuk lokaal vrouwtje welke U de sector leert kennen. Dan zit de biz snor en laat U weten dat U niet koopbaar bent. Simpele biz. Simpele mens. Een zoveelste Vlaming, maar lang geen snul.
HIER
Oud 19 maart 2016, 06:35   #27
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Gaaf !
De deuren staan voor mij zowat wereldwijd open. Nooit problemen gehad. Ik keur het globalisme van de het establishment af. Zelf ben ik echter zeer zeker globalist, maar ik heb andere ideeen (pragmatisch). Ik voel me vrij in bewegen en kan verblijven waar ik wil. (Iedereen kan dat in feite). Maar alles naar de klote doen, dan sta ik op.
HIER
Oud 19 maart 2016, 06:42   #28
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb van een oud studiegenoot vernomen dat hij in Brazilie permanent wilde wonen.

Echter was verblijf in Brazilie na een half jaar de 72 urige werkweek zat en is teruggekeerd; betrof een bloemenveiling in een Nederlandse kolonie nabij Sao Paulo. Waarschijnlijk onder de plak van geemigreerde familie die 'het gemaakt heeft' en niet beter weet dan 70+ uren p. week te draaien.

Ook niet OK dus.
Brazilie is enorm complex. Dat ter gronde bespreken zou in feite het openen van een nieuwe draad vereisen.

Yup. Brazil is keihard.

En nu gaat ook Colombia er aan. Het blijft heus niet enkel bij B & V. Lekker Suriname met zulke buren.

Gelukkig scheiden de indrukwekkende geografische toestanden en de bush Suriname van de latijnse corruptie. Eigen corruptie volstaat dan ook, uiteraard.
HIER

Laatst gewijzigd door zonbron : 19 maart 2016 om 06:50.
Oud 19 maart 2016, 06:44   #29
Frankenstein
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Brazilie gaat lekker hoor. Maar zoals steeds blijf met de pootjes van die prachtige vrouwen af. U kan even feesten op eigen initiatief met een leuk lokaal vrouwtje welke U de sector leert kennen. Dan zit de biz snor en laat U weten dat U niet koopbaar bent. Simpele biz. Simpele mens. Een zoveelste Vlaming, maar lang geen snul.

Ik doelde op foute Nederlanders en Belgen. Een oud kennis van mij is het verkeerde pad op gegaan, en heeft in Brazilie moeten brommen. Dit omdat hij Europeanen en Amerikanen had opgelicht in de appartementen verkoop.

Ps, ik typte zijn naam in op internet; was benieuwd wat er van hem was terechtgekomen. Zag hem in een Braziliaanse krant staan, in de boeien geslagen, met daarachter een politiewagen.

Suriname is sub-micro, als een 'Bakra' iets flikt dan is die snel brodeloos, het wereldje is te klein. Brazilie is een ander verhaal.

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 19 maart 2016 om 06:47.
Oud 19 maart 2016, 06:56   #30
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik doelde op foute Nederlanders en Belgen. Een oud kennis van mij is het verkeerde pad op gegaan, en heeft in Brazilie moeten brommen. Dit omdat hij Europeanen en Amerikanen had opgelicht in de appartementen verkoop.

Ps, ik typte zijn naam in op internet; was benieuwd wat er van hem was terechtgekomen. Zag hem in een Braziliaanse krant staan, in de boeien geslagen, met daarachter een politiewagen.
Dat is dus een mooi voorbeeld. Zoals ik reeds vermeldde, hands off the girls & straight biz. Dan heeft men geen problemen.

Citaat:
Suriname is sub-micro, als een 'Bakra' iets flikt dan is die snel brodeloos, het wereldje is te klein. Brazilie is een ander verhaal.
Suriname zal nooit brodeloos gaan. Ja. Brazil is big.
HIER
Oud 19 maart 2016, 13:01   #31
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Poging tot een juridische kleurenrevolutie gericht tegen een BRICS land.

Website
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2016, 14:26   #32
Frankenstein
Europees Commissaris

Standaard

Hallo wacht ff, met je oneliner.

Wat jij zegt heeft veel weg van een slachtoffer van een pedofiele pater die verneemt in de opiniestukken in de krant dat hij -slachtoffer- gericht juridisch poogt de katholieke kerk door het slijk te halen.

Idem; Je zou maar slachtoffer zijn van de crisis, door onschendebare corrupte politici veroorzaakt en vernemen:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Een zeer slechte karaktereigenschap JB, als je niet de vuile was van je eigen (linkse) kerk buiten wenst te brengen.

Deze eigenschappen baant de weg vrij voor structuele corruptie en onderontwikkeling.

Fijn te vernemen dat je er aan mee werkt !

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 19 maart 2016 om 14:45.
Oud 19 maart 2016, 14:32   #33
Frankenstein
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:

Suriname zal nooit brodeloos gaan.
Klopt; maar als je het daar verkloot als blanke Europeaan door te stelen en belazeren dan lig je uit het economisch verkeer. Nienand doet meer zaken met je, en je kan een baan wel op je buik schrijven.

Voor Suries gelden daarentegen weer andere regels..
Oud 19 maart 2016, 15:42   #34
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Brazil judge strips Lula of office amid mounting political crisis
Guardian

Hij is een paar uur in office geweest, de misschien corrupte bugger.

Laatst gewijzigd door eno2 : 19 maart 2016 om 15:43.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2016, 16:27   #35
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Uiteraard speelt ook die factor mee. Maar er zal niet veel van in huis komen denk ik.

Het laatste schandaal was het vrijmaken van een afgetapt gesprek van Lula met Roussef, opgenomen via de bespioneerde telefoon van Lula. Dit wegens een lopend onderzoek naar corruptie ivm Petrobas. De oppositie zou uit dit gesprek opmaken dat Lula en Roussef corrupt zijn. Daarop volgde een enorme betoging.

Hier kan U het gesprek beluisteren:

https://video.repubblica.it/mondo/lu.../232558/232112

Roussef meent dat deze telefoontap en het vrijmaken ervan illegaal was.

Mijn inziens blijft de vraag wat Roussef juist bedoelde met 'in geval van'? Wat? Verhinderen dat Lula voor de criminele rechtbank moet verschijnen? Of Lula binnenhalen om de regering te redden? Beiden?

Ik heb de Braziliaanse media nog niet bekeken. Benieuwd wat men er nu over schrijft.
HIER

Laatst gewijzigd door zonbron : 19 maart 2016 om 16:38.
Oud 19 maart 2016, 16:58   #36
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hallo wacht ff, met je oneliner.

Wat jij zegt heeft veel weg van een slachtoffer van een pedofiele pater die verneemt in de opiniestukken in de krant dat hij -slachtoffer- gericht juridisch poogt de katholieke kerk door het slijk te halen.

Idem; Je zou maar slachtoffer zijn van de crisis, door onschendebare corrupte politici veroorzaakt en vernemen:
Een zeer slechte karaktereigenschap JB, als je niet de vuile was van je eigen (linkse) kerk buiten wenst te brengen.

Deze eigenschappen baant de weg vrij voor structuele corruptie en onderontwikkeling.

Fijn te vernemen dat je er aan mee werkt !

Het probleem in Brazilie is exact dat, een structurele crisis/corruptie doorheen gans het politieke spectrum en de elite verwoven. Niemand ontsnapt daar aan. Links, rechts, centrum en de elite zijn allemaal zo corrupt als maar kan. Roussef afzetten zal dat niet veranderen en enkel chaos brengen. En geloof me, in bepaalde scenario's zou die chaos echt immens kunnen worden. Brazilie kan dit allemaal missen als kiesspijn op dit moment en ik veronderstel dat de Brazilianen deze kwestie niet tot het einde gaan pushen.

Mijn inziens is de enige oplossing voor Brazilie het debat rond corruptie te openen, justitie zijn werk laten doen en zonodig een mea culpa van de betrokken politici. Zowat iedereen dus.

Dat is een langzaam proces, waar corruptie stuk voor stuk wordt aangepakt. Als volwassenen de situatie aanvaarden dus. Chaos lost dit immens probleem niet op.

Terzijde. Uit gans het spectrum van corrupte politici heeft Lula het nog niet zo slecht gedaan. Het was de eerste die iets voor de minderbedeelden deed. Daarvoor was zoiets in Brazilie ongezien. Maar blijkbaar ontsnapt niemand ginds aan de corruptie.

Wat Brazilie nodig heeft is een verandering van attitude.
HIER

Laatst gewijzigd door zonbron : 19 maart 2016 om 17:00.
Oud 19 maart 2016, 17:07   #37
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Klopt; maar als je het daar verkloot als blanke Europeaan door te stelen en belazeren dan lig je uit het economisch verkeer. Nienand doet meer zaken met je, en je kan een baan wel op je buik schrijven.

Voor Suries gelden daarentegen weer andere regels..
Lula zei ooit: 'Als een arme steelt gaat die de gevangenis in, wanneer een rijke dat doet wordt die minister'

De zelfvervullende voorspelling?

Lula heeft op die manier zijn eigen politiek onherroepelijk aan corruptie verbonden. Zijn eigen overtuiging heeft die man zelf blijkbaar ook corrupt gemaakt.

Selffulfilling prophecy is a bitch. Daarom vereist aanpakken van corruptie in Brazilie een verandering van attitude dat een alternatief voor deze corruptie brengt. Dat is een langzaam proces en men is pas begonnen met de sensibilisatie.
HIER

Laatst gewijzigd door zonbron : 19 maart 2016 om 17:22.
Oud 19 maart 2016, 18:02   #38
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Lula levert kritiek op de opositie: "Geen plaats voor de haat in dit land." Hij zou de functie die Roussef aanbood aanvaard hebben om het land te helpen. Het enige wat hij Roussef vroeg was minstens 10 maal per dag te lachen

Tegen de oppositie welke allemaal groen/gele truitjes dragen tijdens de protestacties zei hij dat zij niet meer Braziliaan zijn dan hijzelf. "Snij Uw aderen door en kijk of U geel of groen bloedt. Het is rood, net zoals dat van ons." Jullie zijn niet meer Braziliaan dan ons.

Protest tegen de 'staatsgreep' in avenida Paulista, Lula in een karretje met geluid:

http://oglobo.globo.com/brasil/lula-...rigar-18913375
HIER
Oud 19 maart 2016, 18:07   #39
Frankenstein
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Dat is een langzaam proces en men is pas begonnen met de sensibilisatie.
Ik juich het alleen maar toe dat er een begin is gemaakt met sensibilisatie.

Demonsteren voor meer loon is protesteren tegen de wond, demonstreren tegen corruptie is protesteren tegen de oorzaak waaraan de wond ten grondslag ligt. Een groot verschil !

Misschien staan de huidige betogingen tegen corruptie in verband omdat het kwaliteit van het onderwijs afgelopen decennia is verbeterd in Brazilie ?

Voor mij een vraag, voor jou wellicht een weet..
Oud 19 maart 2016, 18:33   #40
eno2
Banneling

Standaard

Lula heeft grote verdiensten gehad maar als hij ook grote verdiensten gehad heeft uit corruptie, dan moet hij hangen.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be