Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 april 2016, 15:15   #21
vrijzinnige
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sneaky Bekijk bericht
Die gasten bezitten tal van privileges. En ja het is een zware job dus er mag wat tegenover staan.

Maar als je 1 van die privileges - ze mogen zich ziek melden voor bijna eender wat dat hun concentratie verstoort - gaat misbruiken om er een wilde staking van te maken ga je een brug te ver. Neem daarbij de timing van de staking en het wordt bijna crimineel.

Nogmaals, de inhoud daar ga ik niet over oordelen. Ze zullen wel een punt hebben. Maar de vorm is zo verkeerd dat de reden mij niet meer interesseert en dat ik er geen respect voor kan opbrengen.
Maar in een vorige reactie speelde die rede geen enkele rol voor jou, vanwaar je rechtse bocht ?
En.....veroordeel jij nu ook in één adem de wilde staking van de zelfstandige vrachtwagen bestuurders enkele dagen geleden ?
vrijzinnige is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2016, 20:04   #22
Tommeke
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijzinnige Bekijk bericht
Maar in een vorige reactie speelde die rede geen enkele rol voor jou, vanwaar je rechtse bocht ?
En.....veroordeel jij nu ook in één adem de wilde staking van de zelfstandige vrachtwagen bestuurders enkele dagen geleden ?
De staking van de vrachtwagenbestuurders vind ik toch iets heel anders.

Sommige verkeersleiders hebben beslist om niet te komen, omwille van een noodkreet voor de veiligheid van het luchtruim. Dat is op zich zelfs nog niet speciaal iets voor hunzelf, maar ze strijden een heel stuk voor een verhoogde veiligheid van de passagiers. Imagoschade en economische schade wordt waarschijnlijk geleden, maar er worden geen mensenlevens in gevaar gebracht.

De vrachtwagenchauffeurs staakten omwille van economische eisen (en die kan ik nog snappen, want een bakje per land is krankzinnig), maar in plaats van te staken (en dus niet te rijden) hebben ze moedwillig wegen geblokkeerd, waarbij ze mensen in gevaar brachten, en hulpdiensten mogelijk niet op tijd bij hun patienten geraakten. Dit laatste is dus zeker niet te verantwoorden, en een fikse boete is hier op zijn plaats.

Laatst gewijzigd door Tommeke : 14 april 2016 om 20:05.
Tommeke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2016, 20:10   #23
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tommeke Bekijk bericht
De staking van de vrachtwagenbestuurders vind ik toch iets heel anders.

Sommige verkeersleiders hebben beslist om niet te komen, omwille van een noodkreet voor de veiligheid van het luchtruim. Dat is op zich zelfs nog niet speciaal iets voor hunzelf, maar ze strijden een heel stuk voor een verhoogde veiligheid van de passagiers. Imagoschade en economische schade wordt waarschijnlijk geleden, maar er worden geen mensenlevens in gevaar gebracht.

De vrachtwagenchauffeurs staakten omwille van economische eisen (en die kan ik nog snappen, want een bakje per land is krankzinnig), maar in plaats van te staken (en dus niet te rijden) hebben ze moedwillig wegen geblokkeerd, waarbij ze mensen in gevaar brachten, en hulpdiensten mogelijk niet op tijd bij hun patienten geraakten. Dit laatste is dus zeker niet te verantwoorden, en een fikse boete is hier op zijn plaats.
Enfin zeg. Die gasten staken gewoon om meer centen en voordelen. Er is een limiet aan naïef te zijn. In vergelijking met andere sectoren zijn ze al bevoordeeld.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2016, 20:50   #24
Tommeke
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Enfin zeg. Die gasten staken gewoon om meer centen en voordelen. Er is een limiet aan naïef te zijn. In vergelijking met andere sectoren zijn ze al bevoordeeld.
Zoiets zou ik waarschijnlijk ook zeggen als ik die persoon niet zou kennen. Ik ben zeker niet iemand naïef is. Het is zeker niet iemand die achter geld zit, en iemand die graag werkt.

Ooit al eens 12 dagen achtereen gewerkt ? Ik wel, nog niet zo lang geleden. Ooit al eens 20 dagen achtereen gewerkt ? Ik ook. Waar enkele dagen van 16 uur bij zaten. Dat was eigenlijk redelijk vrijwillig, om een project af te krijgen. Als je ook ja kan antwoorden op die vragen, dan weet je hoe je je op dat moment voelt. Nadien ben ik wel 3 dagen gecrashed van vermoeidheid. Maar goed, dat was een enkele keer en als ik een fout maak, kan er 300 man niet werken. Er komt waarschijnlijk economische schade, enkele claims, allemaal jammer maar niet zo boeiend. Maar wat als er 2 vliegtuigen botsen en er zijn 400 doden? En wat als de systemen waarop je vertrouwt nog niet goed werken? Deze problemen werden al veel langer aangekaart. Men heeft al langer de directie proberen te confronteren met een soort van staking waardoor de reiziger niet getroffen werd (bv februari, met opleidingen). Waarom werd net tijdens de opstart nu opeens snel door de directie beslist om de onderhandelingen stop te zetten?

Wel bevooroordeeld.... De luchtverkeersleiders verdienen goed, dat klopt. 4000 netto, 6200 bruto. Vergeet niet dat je sociale leven als luchtverkeersleider voorbij is. Je werkt in shiften van 24/24 7/7. Als je dan weet dat je in een andere sector (zeker met shiften) wel extralegale voordelen krijgt, ben ik eigenlijk niet heel jaloers op hun job. Ik verdien zeker minder, maar heb een auto, gsm, en moet enkel op projectbasis overuren / nachtwerk doen.

Laatst gewijzigd door Tommeke : 14 april 2016 om 20:52.
Oud 14 april 2016, 22:01   #25
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

6200euro bruto is wel het beginloon, na een geslaagde opleiding. De Tijd spreekt over een gemiddeld loon van 12000euro bruto.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2016, 01:26   #26
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
.

Ooit al eens 12 dagen achtereen gewerkt ? Ik wel, nog niet zo lang geleden. Ooit al eens 20 dagen achtereen gewerkt ? Ik ook. Waar enkele dagen van 16 uur bij zaten.
.
Dat was bij mij meer de gewoonte dan uitzondering.

De vroege en late shift doen op kaai 1333, dan naar kaai 702 rijden om daar de nacht en de vroege te doen. S' middags om 15 u thuis en s' avonds de nacht op kaai 730 doen.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2016, 01:46   #27
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Brief uit de verkeerstoren: http://www.demorgen.be/opinie/brief-...988a73/1mFulF/

Maar ja, neoliberalen die alle verworvenheden willen ondergraven voor het heil van hun macht en rijkdom gaan hier geen oren naar hebben.
Support the country you live in or live in the country you support.

Laatst gewijzigd door Libro : 15 april 2016 om 01:48.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2016, 07:32   #28
Sneaky
Minister-President

Sneaky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is helemaal geen bocht. Ik leg gewoon uit waarom hun reden irrelevant is voor mijn veroordeling van de actie.

En hetzelfde geldt voor de truckers. Ze wisten al lang genoeg dat dit eraan zat te komen.
Oud 15 april 2016, 07:38   #29
Sneaky
Minister-President

Sneaky's schermafbeelding

Standaard

Dit artikel ligt dicht bij wat ik erover denk:

http://www.demorgen.be/opinie/haal-d...etel-b2158d17/

Citaat:
De Brusselse verkeersleiders uiten zich als verkeersparasieten. Wat hun bekommernissen ook zijn, hun plotse actie is een dolk in de rug van een luchthavengemeenschap die zich probeert te herstellen van moorddadig terrorisme. Hebben ze echt geen gram empathie, geen greintje respect, voor de biotoop waarvan ze nochtans zelf afhankelijk zijn? Zijn ze totaal gevoelloos voor het land dat hen goed betaalt, dat mondiaal is afgegaan in een terrorismesoap, en dat ze nu eigenhandig in het hemd zetten?

Dat verkeersleiders 'ongeschiktheid' veinzen, grenst aan lafheid. Ze zijn niet collectief door een mysterieus virus geveld. Ze waren niet ziek, niet ongeschikt, maar in staking. Een staking die de nationale luchthaven en dus het hart van het economische verkeer treft. Volgens het Europese recht moeten dergelijke acties grenzen van redelijkheid en legitimiteit respecteren. Ik kan mij geen duidelijker situatie van onredelijkheid voorstellen. De verkeersleiders zijn dan onwettig afwezig en potentieel aansprakelijk voor de schade die ze hebben veroorzaakt.
Oud 15 april 2016, 08:04   #30
vrijzinnige
Banneling

Standaard

Citaat:
Zoiets zou ik waarschijnlijk ook zeggen als ik die persoon niet zou kennen. Ik ben zeker niet iemand naïef is. Het is zeker niet iemand die achter geld zit, en iemand die graag werkt.

Ooit al eens 12 dagen achtereen gewerkt ? Ik wel, nog niet zo lang geleden. Ooit al eens 20 dagen achtereen gewerkt ? Ik ook. Waar enkele dagen van 16 uur bij zaten. Dat was eigenlijk redelijk vrijwillig, om een project af te krijgen. Als je ook ja kan antwoorden op die vragen, dan weet je hoe je je op dat moment voelt. Nadien ben ik wel 3 dagen gecrashed van vermoeidheid. Maar goed, dat was een enkele keer en als ik een fout maak, kan er 300 man niet werken. Er komt waarschijnlijk economische schade, enkele claims, allemaal jammer maar niet zo boeiend. Maar wat als er 2 vliegtuigen botsen en er zijn 400 doden? En wat als de systemen waarop je vertrouwt nog niet goed werken? Deze problemen werden al veel langer aangekaart. Men heeft al langer de directie proberen te confronteren met een soort van staking waardoor de reiziger niet getroffen werd (bv februari, met opleidingen). Waarom werd net tijdens de opstart nu opeens snel door de directie beslist om de onderhandelingen stop te zetten?

Wel bevooroordeeld.... De luchtverkeersleiders verdienen goed, dat klopt. 4000 netto, 6200 bruto. Vergeet niet dat je sociale leven als luchtverkeersleider voorbij is. Je werkt in shiften van 24/24 7/7. Als je dan weet dat je in een andere sector (zeker met shiften) wel extralegale voordelen krijgt, ben ik eigenlijk niet heel jaloers op hun job. Ik verdien zeker minder, maar heb een auto, gsm, en moet enkel op projectbasis overuren / nachtwerk doen.
Wat wel ZEER opmerkelijk is bij jou Tommeke, NU het er op aankomt om de daden van vriend, vriendin, of misschien wel jezelf te verdedigen, nu steun jij plots de luchtverkeersleiders en hun actie.
Maar in een eerdere draad, waren andere stakende personen nog krapuul in jou ogen.
Meer uitleg denk ik dat hier niet bij nodig is.
vrijzinnige is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2016, 11:56   #31
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ooit al eens 12 dagen achtereen gewerkt ? Ik wel, nog niet zo lang geleden. Ooit al eens 20 dagen achtereen gewerkt ? Ik ook. Waar enkele dagen van 16 uur bij zaten.
Nog ene die denkt dat hij alleen hard moet werken.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2016, 12:54   #32
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
6200euro bruto is wel het beginloon, na een geslaagde opleiding. De Tijd spreekt over een gemiddeld loon van 12000euro bruto.
binnen twee jaar zijn al die jobs geautomatiseerd.

luie aanstellers.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2016, 13:10   #33
PORSCHE
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
De timing van de staking is verschrikkelijk. Dat neemt niet weg dat het een zeer zware job is.
Mag ik nu eens hard lachen? Informeer u eens over de echte werkomstandigheden. Ooit al in een verkeerstoren geweest en gezien hoe ze daar "hard werken"? Wel ik wel en ik kan zeggen dat 99% door computers wordt gedaan. En in een echte stresssituatie bestaan er de noodnummers. Dus zwaar? Enkel onregelmatige uren zoals een arbeider aan de band in ploegen.

Laatst gewijzigd door PORSCHE : 15 april 2016 om 13:10.
PORSCHE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2016, 21:17   #34
Tommeke
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Wat wel ZEER opmerkelijk is bij jou Tommeke, NU het er op aankomt om de daden van vriend, vriendin, of misschien wel jezelf te verdedigen, nu steun jij plots de luchtverkeersleiders en hun actie.
Maar in een eerdere draad, waren andere stakende personen nog krapuul in jou ogen.
Meer uitleg denk ik dat hier niet bij nodig is.
Ik heb zelfs meer uitleg gegeven in een vorig bericht. Niet komen opdagen, en dan nog omdat je schrik hebt voor veiligheid is ten eerste al iets heel anders dan dingen saboteren. Moedwillig wegen afsluiten en mensen in gevaar brengen zodat hulpdiensten niet door kunnen, sorry, ja, dat noem ik krapuul.

En nee, ik werkt niet in de luchtvaart. Ik heb trouwens ook nog nooit van mijn leven gestaakt.
Oud 16 april 2016, 16:38   #35
Demper
Secretaris-Generaal VN

Demper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PORSCHE Bekijk bericht
Mag ik nu eens hard lachen? Informeer u eens over de echte werkomstandigheden. Ooit al in een verkeerstoren geweest en gezien hoe ze daar "hard werken"? Wel ik wel en ik kan zeggen dat 99% door computers wordt gedaan. En in een echte stresssituatie bestaan er de noodnummers. Dus zwaar? Enkel onregelmatige uren zoals een arbeider aan de band in ploegen.
Waarom dan die vette verloning als ze geen kloten moeten uitsteken?

Ze zijn allemaal jaloers op de vette pree van de verkeersleiders.

Het is niet omdat mensen een goede verloning krijgen dat je ermee mag sollen.
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2016, 16:45   #36
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waarom dan die vette verloning als ze geen kloten moeten uitsteken?

Ze zijn allemaal jaloers op de vette pree van de verkeersleiders.

Het is niet omdat mensen een goede verloning krijgen dat je ermee mag sollen.
Maar het is ook niet omdat ze een goede verlonig krijgen (nu 12000€ bruto lijkt mij wel eerder een zeer goede verloning), dat ze een hele luchthaven moeten gijzelen.
Oud 16 april 2016, 16:47   #37
Demper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar het is ook niet omdat ze een goede verlonig krijgen (nu 12000€ bruto lijkt mij wel eerder een zeer goede verloning), dat ze een hele luchthaven moeten gijzelen.
Niemand weet echt hoe de interne keuken daar in elkaar zit.
Oud 16 april 2016, 17:10   #38
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Niemand weet echt hoe de interne keuken daar in elkaar zit.
Nee, maar we weten wel dat een nieuwe arbeidsovereenkomst door één vakbond was goedgekeurd, blijkbaar tegen de zin van een belangenorganisatie der luchtverkeersleiders. Waar deze laatsten dan maar een wilde staking zijn gestart, waarbij alle eisen dan op een hoopje werden gegooid.
Kan zijn dat er een personeelstekort is. Dat men dat dan oplost. Maar een hoogdringendheid op te staken, zie ik toch nergens.
Oud 16 april 2016, 17:25   #39
Demper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nee, maar we weten wel dat een nieuwe arbeidsovereenkomst door één vakbond was goedgekeurd, blijkbaar tegen de zin van een belangenorganisatie der luchtverkeersleiders. Waar deze laatsten dan maar een wilde staking zijn gestart, waarbij alle eisen dan op een hoopje werden gegooid.
Kan zijn dat er een personeelstekort is. Dat men dat dan oplost. Maar een hoogdringendheid op te staken, zie ik toch nergens.
Wie een dikke pree krijgt, moet over zich laten lopen, zei de jaloerse meute.
Oud 16 april 2016, 18:09   #40
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

Ik had dit dus nog niet gezien. Om van te kotsen. Media en politici samen. Geen enkele van die hoernalisten of "entertainers" die zich de vraag stelt of het wel opportuun was om de pensioenleeftijd van de verkeersleiders te verlengen net voor de heropening van de luchthaven na een aanslag ... die journalisten en politici kunnen sneller op pensioen dan de verkeersleiders. Bweurk.
En dan wilden de verkeersleiders die verlenging nog aanvaarden op voorwaarde dat de manier van werken zou veranderen ... om ziek te worden van onze 'elite' daar te zien gas geven zonder tegenstem.
Ik stel voor dat we het loon van alle medisch personeel aftoppen op 1500 euro netto om de sociale zekerheid te redden. En ze mogen niet staken want er zouden wel eens doden kunnen vallen ... In gewicht loopt de vergelijking wat mank maar fundamenteel klopt ze wel. Alhoewel.
De verkeersleiders mogen niet staken tegen drie jaar langer werken want anders valt onze vakantie in het water.
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be