Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 april 2016, 09:00   #21
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
En daar boven op zou dit nog verfijnd moeten worden, dat als je voor je aankomst in een derde land passeert, waar het wel veilig is, dat je vlucht dan stopt. Je bent dan geen vluchteling meer.
Naar mijn persoonlijke mening, zou dit pas toegepast mogen worden, als alle "rijke" landen een dotatie geven aan de VN, die dan vluchtelingenkampen enz. opzet in dat derde (buur)land, en dat land ook supplementair beloont voor alle ongemakken bla bla ....

.
Welke zijn de rijke landen?
Zijn wij een rijk land?
Onze staatsschuld bedraagt 106 procent van het bbp , er is zelfs geen geld meer om een straat deftig te herstellen en voor de pensioenen hebben we een reserve van slechts 2 maand .
Ons "Griekenland moment" nadert met rasse schreden.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2016, 09:02   #22
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
En daar boven op zou dit nog verfijnd moeten worden, dat als je voor je aankomst in een derde land passeert, waar het wel veilig is, dat je vlucht dan stopt. Je bent dan geen vluchteling meer.
Naar mijn persoonlijke mening, zou dit pas toegepast mogen worden, als alle "rijke" landen een dotatie geven aan de VN, die dan vluchtelingenkampen enz. opzet in dat derde (buur)land, en dat land ook supplementair beloont voor alle ongemakken bla bla ....

.
Dat klopt. Maar de chaos die nu ontstaan is doordat enkele landen een rogue politiek voeren plus de veel te lakse politiek van Merkel maken dat het geheel onbeheersbaar aan het worden is. De buitengrenzen doen hun werk niet, de rest zit tussen twee kampen in. Namelijk zij die dan maar 95% van de vluchtelingen opnemen en zij die voor zichzelf menen dat het hun probleem niet is. Deze mister cash EU lidstaten ondergraven het geheel.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2016, 09:06   #23
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

TV-verslaafde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
We stevenen stilaan op een punt af waar de EU moet beginnen nadenken of het niet beter zou zijn om op een zachte manier af te raken van sommige landen uit het ex oostblok...
De uitbreiding naar het oosten is veel te snel gegaan, bij een crisis doen die gewoon hun eigen zin en er is geen enkele sprake van enige coordinatie in het beleid met europa.
Ik heb eerder vragen bij die macaroni's hun toetreding tot de EU en andere landen in Zuid-Europa die zo corrupt zijn als de pest. Zuid-Europa doet wel duchtig mee met de vluchtelingencrisis; iedereen doorlaten en ondertussen hun zakken volproppen met geld van mensenhandel.

De economische bankencrisis is ook in Zuid-Europa begonnen. Macaroni's en ander maffiagespuis moeten buitengesjot worden niet Oost-Europa....
Oud 26 april 2016, 09:13   #24
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde Bekijk bericht
Ik heb eerder vragen bij die macaroni's hun toetreding tot de EU en andere landen in Zuid-Europa die zo corrupt zijn als de pest. Zuid-Europa doet wel duchtig mee met de vluchtelingencrisis; iedereen doorlaten en ondertussen hun zakken volproppen met geld van mensenhandel.

De economische bankencrisis is ook in Zuid-Europa begonnen. Macaroni's en ander maffiagespuis moeten buitengesjot worden niet Oost-Europa....
Ja , maar de economie van de macaroni's is nog altijd de op 2 na grootste van de eurozone en als die valt is het direct afgelopen met Europa.
En in tegenstelling tot Griekenland wordt er in Italië wel degelijk iets geproduceerd. In verhouding een stuk meer dan in Wallonië.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2016, 09:17   #25
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:

Kaboem. Even een bommetje droppen seg
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2016, 10:11   #26
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Ja , maar de economie van de macaroni's is nog altijd de op 2 na grootste van de eurozone en als die valt is het direct afgelopen met Europa.
En in tegenstelling tot Griekenland wordt er in Italië wel degelijk iets geproduceerd. In verhouding een stuk meer dan in Wallonië.
Ze produceren veel; dat klopt. En dat gebeurt vooral in Noord-Italie vanaf je onder Rome gaat is dat volledig het terrein van de maffia. Dat valt te vergelijken met Belgie. Onder Brussel heerst de rode maffia.
Oud 26 april 2016, 10:28   #27
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Misschien moet jij de mogelijkheid krijgen om een veto uit te spreken tegen jouw buren. Daar zou je nogal op kicken, hé?
Wat mij betreft heb ik er absoluut geen probleem mee dat jij kiest om tussen het bruin gespuis te wonen. Mag ik voor mezelf ook een keuze maken welke niet door uw multikulsoort wordt opgedrongen? Ik heb er geen behoefte aan om tussen het bruin islamitisch uitschot te leven, mag ik?

Laatst gewijzigd door Skobelev : 26 april 2016 om 10:30.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2016, 10:59   #28
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Wat mij betreft heb ik er absoluut geen probleem mee dat jij kiest om tussen het bruin gespuis te wonen. Mag ik voor mezelf ook een keuze maken welke niet door uw multikulsoort wordt opgedrongen? Ik heb er geen behoefte aan om tussen het bruin islamitisch uitschot te leven, mag ik?
Overal waar de sociaal-democraten heersen zijn de meest corrupte maffiaregimes. Die regimes proppen hun zakken vol met geld van mensenhandel en extra stemmetjes voor hun rode kakpartij. En dan de mensen wijsmaken dat dat sociaal is.

Dan nog liever communisten zoals in Cuba. Die denken nog een beetje aan hun eigen volk. 1 goeie raad; vertouw nooit een "sociaal-democraat."
Oud 26 april 2016, 11:02   #29
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Toen hongarije toetrad tot de EU wisten ze dat de vluchtelingenconventie ook voor hen bindende kracht heeft. Ofwel maak je deel uit van de club, ofwel ga je er terug uit.
Verwijzen naar een open grenzen politiek is hier niet aan de orde, het probleem gaat over oorlogsvluchtelingen en niet om gewone migratie.
dus die 50.000.000 islamieten die momenteel in de EU zitten, zijn/waren allemaal vluchtelingen ???

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!

Laatst gewijzigd door Zipper : 26 april 2016 om 11:03.
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2016, 11:09   #30
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
dus die 50.000.000 islamieten die momenteel in de EU zitten, zijn/waren allemaal vluchtelingen ???
Oorlogsvluchtelingen zelfs, allemaal, stuk voor stuk.

Wie gaat er die mensen - in vredsnaam - eens gaan leren ophouden oorlog te spelen?!?
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2016, 11:28   #31
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

En die "christelijke patriot" (what's in a name ) waarvan de TS een orgasme kreeg, is eigenlijk een calvinist, doch dit terzijde.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2016, 11:36   #32
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Verwijzen naar een open grenzen politiek is hier niet aan de orde, het probleem gaat over oorlogsvluchtelingen en niet om gewone migratie.
Wanneer men de oorlogsvluchtelingen dezelfde rechten toekent als de eigen bevolking dan gaat het niet meer over gewone oorlogsvluchtelingen maar dan gaat het wel degelijk over migratie... Laten we zeggen verdoken migratie die door de strot van de bevolking wordt geduwd onder het voorwendsel dat het enkel oorlogsvluchtelingen zouden zijn...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2016, 12:47   #33
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Wanneer men de oorlogsvluchtelingen dezelfde rechten toekent als de eigen bevolking dan gaat het niet meer over gewone oorlogsvluchtelingen maar dan gaat het wel degelijk over migratie... Laten we zeggen verdoken migratie die door de strot van de bevolking wordt geduwd onder het voorwendsel dat het enkel oorlogsvluchtelingen zouden zijn...
Dat heeft niets te maken met de rechten, wel met de verblijfsstatus en de duurtijd daarvan.
Mensen uitsluiten van bepaalde rechten is in strijd met het EVRM. Maar er is niets dat de huidige regering(en) belet om onder de vluchtelingenconventie het toegekende verblijfsrecht in de tijd te beperken. Wat diezelfde regering(en) belet om daar werk van te maken is mij niet duidelijk... Het vervolg van het verhaal is een stopzetting van die verblijfsstatus nadat het conflict zal opgelost zijn. En een terugkeerbeleid. Ook dat vraagt legistiek werk. Maar daar betalen we onze politici voor.

Niet voor populistisch voor de televisie te staan slogans debiteren en dan terug over te gaan tot de orde van de dag. En neen, ook niet om dwaze uitspraken te doen zoals "wir schaffen dass".
Oud 26 april 2016, 13:15   #34
Frankenstein
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:

Het is West Europa geweest die hun -Zuid Europeanen- wijs heeft gemaakt om aan de club -EU- deel te nemen. Politieke chaos aan de zuid grenzen van West Europa werden afgekocht met kredieten uit West Europa. De Generaals in Spanje, Portugal en Griekenland bleven binnen de kazerne, de communisten in Italie werden ook afgestopt. De bevolking in de Mediterane landen waren tevreden, wegen werden aangelegd, toegang tot geld werd vergemakkelijkt.

Nu het rente op rente verhaal de spuigaten uitloopt eist West Europa hun geld terug, onder dwang dat anders deze landen failliet gaan.

De banken zijn de lachende derde want zij weten dat zij hoe dan ook gered worden. Echter, als de banken aangepakt worden dan zijn wij ook al het geld kwijt.

Wie is er schuldig aan ?

Ik denk West Europa, deze hebben de slang binnengehaald.

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 26 april 2016 om 13:26.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2016, 13:38   #35
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

[quote=Peche;8081885]Ja, het moet wel democratisch blijven he Panda;
Niemand heeft gezegd dat wij deze crisis op ons moeten nemen.
Niemand heeft op deze massa migratie gestemd, noch op oorlog.

Ik zou zeggen, verenig heel het continent Europa en vertrek vanuit referenda.
Maak een lang bestuur kort en voer presidentschap in.
Die dan uiteraard duidelijk moet zijn in zijn programma. Indien er extratjes bijkomen dien je dat na te vragen via referenda.
Democratie, weet je wel? Orban vertegenwoordigt zijn stemmers en zij hebben niet op massa migratie gestemd, niet waar?[/QUOTE]

Orban is democratisch verkozen.
Hij geeft antwoorden op de vragen van z'n kiezers.
Zo moet het zijn.

Laatst gewijzigd door Boduo : 26 april 2016 om 13:39.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2016, 14:08   #36
Peche
Banneling

Standaard

IDD Boduo, de Panda zal het wel vakkundig negeren.

Mensen zijn precies vergeten wat onze voorouders gedaan hebben om tot dit punt te komen.
We will not forgive nor forget.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2016, 17:28   #37
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Uiteraard moogt jij dat, wie ben ik om jou iets op te leggen?

Ik vraag gewoon of je niet zou kicken indien je een veto zou krijgen tegen uw buren. Da's al.
Oud 26 april 2016, 17:32   #38
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht

Mensen zijn precies vergeten wat onze voorouders gedaan hebben om tot dit punt te komen.
Wat Hongarije betreft is het inderdaad zo dat hun voorouders vanuit een niet zo verre buurt van Syrië zich een weg hebben gevochten tot hun huidige locaties.

Met inbegrip van gevechten in onze contreien.

Laatst gewijzigd door Bad Attila : 26 april 2016 om 17:33.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2016, 18:02   #39
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht

No way dat ik voor de elvendertigste keer in wat doelloos gezwam over 'referenda' mee stap. Dat heeft geen enkele zin want de politieke besluitvorming in europa noch in zijn deelstaten werkt via referenda.

De politieke besluitvorming zorgde voor het internationaal recht, en het stoort mij dat er pseudo democratieën zijn die denken dat ze zich daaraan kunnen onttrekken. Wil men daarvan af, dan moet er via politieke weg een nieuwe beslissing komen, geen unilaterale revoltes en dictaten.
Nogmaals : ofwel hoort men bij de club en neemt er de plichten bij ofwel stapt men eruit.
Mijn standpunt terzake is dat landen zoals bulgarije en roemenië er nooit hadden mogen bijkomen, en hongarije toont aan dat ze geen haar beter zijn.
Oud 27 april 2016, 05:54   #40
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Uiteraard moogt jij dat, wie ben ik om jou iets op te leggen?

Ik vraag gewoon of je niet zou kicken indien je een veto zou krijgen tegen uw buren. Da's al.
Er is zeer weinig, maar dan ook zeer weinig kans dat er naast mij islamieten zullen komen wonen. En dat wil ik graag zo houden. Mocht er een woning vrij komen, ik koop ze nog liever zelf om leeg te laten staan dan dat ik islamieten de kans zou geven het goed te kopen.

Laatst gewijzigd door Skobelev : 27 april 2016 om 05:56.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be