Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 4 mei 2016, 08:25   #21
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Ik weet niet hoe het er aan toegaat in Antwerpen maar ik weet wel hoe dat het in Leuven zit.
Hoe komt het dan dat een Belg die hier al 10 jaar op een wachtlijst staat met een inkomen van misschien 1000 euro moet wijken voor iemand die hier bij wijze van spreken pas is toegekomen?
Ik heb het u misschien al 10 keer gezegd. Gezinshereniging heeft voorrang.
De blokken in Sint-Maartensdal "verbruinen" hier zienderogen.
Er wonen nog wat Belgen inderdaad maar die zijn hoogbejaard, binnen 10 jaar zijn die blokken hier helemaal "bruin".
De wetgeving is voor alle steden gelijk.
En er is controle op, gezinshereniging als reden om sneller een sociale woning te hebben kan niet eens !
Omdat indien je Belg of derdelander bent, je op het ogenblik dat je gezinshereniging aanvraagt moet bewijzen over voldoende woonruimte te beschikken, dus ofwel woon je dan al in een sociale woning waarbij je op moment van inschrijving hebt aangegeven in de toekomst meer ruimte nodig te hebben ( je doorliep zoals andere de wachttijd voor je een woning toegewezen kreeg) ofwel niet, en dan krijg je die ook niet, omdat je aan gezinshereniging wilt doen.

Overal veranderen sociale woonwijken van kleur, omdat er nu eenmaal veel meer migranten en hun nakomelingen het economisch minder goed doen en dus aan de inschrijvingsvoorwaarden voldoen en ze ook massaal inschrijven.

Wat mij stoort is dat die mensen ondertussen wel een huis bouwen in Marokko, Turkije, of een eigendom hebben. Daar zou controle op moeten zijn, dan is er ineens veel plaats in de sociale woningen!
Want die mensen hebben eigenlijk helemaal geen recht op die sociale woning...vroeger kon de maatschappij nog voor enige sociale mix zorgen, maar dat kan niet meer door de controle op de lijsten. Daar staan 20 Mohammeds voor 3 keer Wim, dus dan krijg je getto vorming waar je dan weer een batterij hulpverleners op loslaat na dagen vergaderen.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2016, 08:30   #22
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
In theorie zal dat wellicht niet mogen, maar in de praktijk krijgen mohamedaanse vluchtelingen altijd & overal voorrang, zelfs in Limburg.
Autochtonen staan hun hele leven op de wachtlijst. Tenzij ze heel veel sjans hebben om 1 of andere reden.
En dat is geen recente ontwikkeling, dat is reeds jaren de gewoonste zaak van de wereld.

Ik heb ooit 'n 20 jarig meisje gekend, ze had 2 kindjes, haar echtgenoot had 'n nieuw vriendinnetje en zij stond op straat.
Ik ging mee met haar naar de sociale woningmaatschappij in Hasselt (zijn er maar 2 dacht ik), daar werd vlakaf gezegd door de kerel die huizen toewees dat ze geen kans maakte & aan wie de woningen in de eerste plaats toegekend werden, waarop ik hem vroeg wat voor praktijken dat zijn en dat in Spanje, waar ik woon, de huizen van de staat in de eerste plaats naar Spanjaarden/autochtonen gaan en pas dan, als er nog woningen op overschot waren, naar vreemdelingen. Waarop hij vlakaf zei; "Wat 'n triestig land (Spanje) is dat". Zo politiek correct geïndoctrineerd zijn die instellingen en medewerkers; eigen volk laatst, 'n land dat zich in de eerste plaats bekommert om degenen die 't land opgebouwd hebben, gemaakt hebben tot wat 't is, gestreden hebben voor rechten & vrijheden etc., dat vinden ze 'n "triestig land", omdat niet alles gratis naar de hoofden van nieuwaangekomenen gesmeten wordt, naar alles wat nooit ook maar iets bijgedragen heeft, zelfs niet achter onze waarden & normen staan, zich niets gelegen laten aan onze wetten, enkel maar beroep doen op onze rechten & vrijheden als 't hen goed uitkomt.

Triestig land!
Dus omdat uw vriendin, ook al is haar situatie erg, geen voorrang krijgt op anderen die langer op de lijst staan, voor een sociale woning, klopt het niet hier?
Juist wel ,nieuwkomers gaan niet voor maar wie op de lijst staat, ongeacht origine.
Enkel de sociale verhuurkantoren ( geen sociale woningen) werken anders, daar krijgt degene met hoogste nood voorrang op alle anderen.

Nu, ik vind dat wie van andere origine is en niet kan aantonen geen eigendommen te hebben, geen woning toegewezen mag krijgen. Landen zoals Turkije en Marokko zullen er dan snel iets aan doen om bewijzen te leveren.
Want nu zitten die sociale woningen vol mensen die er geen recht op hebben, je mag immers geen eigendom bezitten.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be