Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 mei 2016, 08:58   #21
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mindset Bekijk bericht
als tussendoortje, n zak van zeewier of zo. Snelle hap. En zak eindigt in toilet. Opgekuist staat netjes.
maar neen ze zouden een afbreekbaar product kunnen ontwerpen ... totaal niet schadelijk voor het milieu ...
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2016, 09:47   #22
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek Bekijk bericht
maar neen ze zouden een afbreekbaar product kunnen ontwerpen ... totaal niet schadelijk voor het milieu ...
Dat bestaat toch al? De folie waarin bv "mens en vogel" in verpakt is?
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2016, 09:50   #23
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Condoom ?
Oud 12 mei 2016, 10:09   #24
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Nu nog een verbod op de micro plastics in zeep, tandpasta etc en ze doet eindelijk eens iets nuttig!

(Wie het ooit een goed idee vond om plastic korrels in zeep etc te stoppen zouden ze moeten ophangen)
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2016, 10:13   #25
Clicquot
Lokaal Raadslid

Clicquot's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeus Bekijk bericht
Dit is gewoon weer de zoveelste aanval van de overheid op het privéleven. Laat winkeliers zelf beslissen of ze plastic zakken aanbieden. Het is een dienst die veel klanten appreciëren.

En wat die plastic zakken zelf betreft, het is niet het plastic dat het probleem is, het is waar dat plastic terechtkomt. Net zozeer als we auto's niet verbieden omdat er jaarlijks wel een motorkap in de buikholte van een voetganger wordt gevonden, moet je ook geen plastic zakken gaan verbieden omdat er een zakje werd teruggevonden in de maag van een zeekoe. Controleer dan beter op sluikstorten en de voorschriften van industriële afvalverwerking.
En zo is het Zeus! En het begint al bij het verlaten van de winkel. Zakje in de vuilbak ipv op de stoep/straat.

De consument betaalt liefst niet voor een zak(je), maar ze 'appreciëren' het wel als ze eentje 'krijgen'. Je rekent het dus door. Papieren zakken (verpakking) is veel duurder bij aankoop en er zal dus ook meer verrekend worden uiteindelijk. Zo simpel is dat.
Alles onder de noemer "het milieu", yeah right, opbrengen moet het doen. Mij niet gelaten, maar een zakje weggeven zal niet gebeuren
Clicquot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2016, 10:15   #26
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Skouvliege kan mijne zak opblazen ja ....
Oud 12 mei 2016, 10:20   #27
Sukkelaar

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PORSCHE Bekijk bericht
Geitenwollen sokkendrager? Wiet smorende hippie? Ik noem dat geen klein verbodje maar eerder een persoonlijke aanval op mijn manier van leven. En zoals gij er geen teelbal van aantrekt trek ik mij nog minder aan van het milieu. Ik betaal zoals iedereen voor mijn afval en ik heb dus het recht om afval te produceren! En om PVC zakskes te gebruiken. Stoort dat u dan heb jij pech want ik zal er mijn manier van leven niet voor veranderen.

Waarom wil schauvliege dat doen denk je? Ik zal het u zeggen : extra belasten en zo weer geld in de kassa brengen. Waarschijnlijk jaloers op Tommelein die met de erfeniscontroles zo 130 miljoen hoopt binnen te halen. ELKE politieker denkt nu nog enkel van "ik wil het meeste geld kunnen afpakken en de beste in extra belastingen verzinnen zijn".
Sukkelaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2016, 10:26   #28
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Condoom ?
een condoom is perfect biodegradeerbaar en in feite zou een zakje zijn die altijd uittrekbaar is tot de limiet...
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2016, 10:27   #29
Tashunka
Gouverneur

Tashunka's schermafbeelding

Standaard

Wat ga ik nu in mijn klein vuilbakje onder de pompbak steken?
Tashunka is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2016, 10:31   #30
Sukkelaar

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PORSCHE Bekijk bericht
Geitenwollen sokkendrager? Wiet smorende hippie? Ik noem dat geen klein verbodje maar eerder een persoonlijke aanval op mijn manier van leven. En zoals gij er geen teelbal van aantrekt trek ik mij nog minder aan van het milieu. Ik betaal zoals iedereen voor mijn afval en ik heb dus het recht om afval te produceren! En om PVC zakskes te gebruiken. Stoort dat u dan heb jij pech want ik zal er mijn manier van leven niet voor veranderen.

Waarom wil schauvliege dat doen denk je? Ik zal het u zeggen : extra belasten en zo weer geld in de kassa brengen. Waarschijnlijk jaloers op Tommelein die met de erfeniscontroles zo 130 miljoen hoopt binnen te halen. ELKE politieker denkt nu nog enkel van "ik wil het meeste geld kunnen afpakken en de beste in extra belastingen verzinnen zijn".
Ik noem dit een heel egoistisch standpunt. Alsof jouw manier van leven geen aanval is op de manier van leven van de ganse aardbol. En waarom? omdat jij betaalt voor je afval. Dus het volstaat om over geld te beschikken om je goesting te mogen doen! Begrijp je wel goed wat je schrijft?

En je waarom vraag naar Schauvliege is er ook naast. Waar haal je het om te schrijven dat haar bedoeling is om extra belastingen te innen. Ik denk eerder dat zij die plastiek wil vervangen door bijvoorbeeld gerecicleerd papier dat misschien wat duurder is in de productie maar dat tenminste op zijn beurt kan hergebruikt worden.
Oud 12 mei 2016, 10:33   #31
Sukkelaar

Standaard

Citaat:
Het woordje "verbod" zie weeral,, ,,,( er zou natuurlijk kunnen gezocht worden naar een alternatief voor de plastiek in het algemeen.... we gaan eens onderzoeken hoe we dat kunnen aanpakken en het plastiek proberen te vervangen door.... andere gewoontes ,of een ander vorm van niet milieu vervuilende producten te fabriceren ..
Maar het een sluit het andere inderdaad niet uit.
Oud 12 mei 2016, 10:34   #32
Sukkelaar

Standaard

Citaat:
Ok we zitten in het plastiek tot over ons oren en het vervuilt de planeet , door de overconsumptie en overbevolking !, maar dat weten wij en iedereen al langer dan vandaag ,, het is de schuld van de overbevolking , ZE moet nu beginnen niet janken .... dat ze zwijgt en oplossingen zoekt die niemand schaad want niemand vraag nog extra belastingen! , en zekers wij niet . Madam
Niemand vraagt naar extra belastingen hoor.
Oud 12 mei 2016, 10:35   #33
Sukkelaar

Standaard

Citaat:
Graag een beetje meer uitleg?
Oud 12 mei 2016, 10:48   #34
Amon_Re

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tashunka Bekijk bericht
Biologisch afbreekbare zakjes? Die bestaan wel degelijk

Edit: Ge kunt ook gewoon uw vuilbakje zonder zak gebruiken & afwassen...
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."

Laatst gewijzigd door Amon_Re : 12 mei 2016 om 10:49.
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2016, 11:01   #35
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

kijk wat mij stoort is dat ze gewoon biodegradeerbare zakjes verplicht een een label maakt van wat biodegradeerbaar is en OK..

De reden is simpel: als een zakje in het milieu komt blijft het daar 20 jaar liggen...

Het eenvoudigste is zakjes maken uit Papier, Maiszetmeel. Zakjes die COMPOSTEERBAAR zijn... Waste is FOOD principe. Dus niet verbieden maar belasten en biodegradeerbaar niet belasten. EN dan de belastingen afbouwen... Het probleem is dat die zakjes gewoon kapotgaan en gaten krijgen binnen het jaar in een vochtige kelder.. Dus de bacterien vreten die zakjes zelfs op in de winkel al voor je ze kunt gebruiken....

er bestaat een 'hybrid' zakje waar allemaal vlokjes plastiek overblijven, dus die zakjes noemen iets van oxo... biodegradeerbaar. Die vlokjes vinden ze dan in de zee en is dus nog grotere vuiligheid dan hele zakjes, want de vissen eten dan die vlokjes op... Dus zo'n zakjes verdienen niet het label composteerbaar..
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2016, 11:31   #36
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

We krijgen weer hetzelfde liedje te horen, zoals o.a. het glas/plastiek liedje.

Toen ik jong was dan was alles in glazen flessen, dezelfde soort politici/incompetente profiteurs hadden een goed idee, glas was niet goed voor het milieu, we moesten allemaal plastieken flessen kopen...

Ondertussen hebben we dan al de mogelijke opties gehoord, plastiek is niet goed voor het milieu, we moeten allemaal glas gebruiken.
Glas is niet goed voor het milieu, we moeten allemaal plastiek gebruiken.

Binnenkort moeten we allemaal rieten manden gebruiken om te winkelen, en als we dat dan allemaal doen krijgen we de riettaks, want dat is slecht voor het milieu.
Oud 12 mei 2016, 11:33   #37
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Condoom ?
nope...
deze :

Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  mensenvogel.jpg
Bekeken: 60
Grootte:  266,6 KB
ID: 102559
Oud 12 mei 2016, 11:34   #38
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tashunka Bekijk bericht
afval?
Oud 12 mei 2016, 11:35   #39
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Biologisch afbreekbare zakjes? Die bestaan wel degelijk

Edit: Ge kunt ook gewoon uw vuilbakje zonder zak gebruiken & afwassen...
En ook terug naar de ijzeren vuilbakken die moesten buiten zetten voor de vuilkar?

Weer dat zelfde liedje, plastieken zakken waren beter dan de vuilbakken.

Trouwens, met ons gesorteerd vuil, als je gaat kijken daar waar de vuilkar haar lading stort, daar is het plots gedaan met sorteren, want alles wordt op dezelfde plaats gestort.
Oud 12 mei 2016, 11:37   #40
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sukkelaar Bekijk bericht
Graag een beetje meer uitleg?
http://www.chemischefeitelijkheden.n...-polymeren.pdf

you're welcome.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be