Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 december 2004, 20:55   #21
Jeshua
Schepen

Standaard

Ik vind het erg jammer dat jij je door mensen van het geloof hebt laten afbrengen. heus ik wet wat je bedoeld. maar ik heb juist erdoor geleerd dat God alles is, en mensen niks. Ik vertrouw op Gd, want als het aan de mensen lag, was ik idd allang ongelovig geworden.
Jeshua is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2004, 07:19   #22
sinan123
Banneling

Standaard

Citaat:
eb juist erdoor geleerd dat God alles is, en mensen niks.
Jij bent niks. En niemand is iets.
sinan123 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2004, 08:47   #23
Vanaspe
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jeshua
Ik vind het erg jammer dat jij je door mensen van het geloof hebt laten afbrengen. heus ik wet wat je bedoeld. maar ik heb juist erdoor geleerd dat God alles is, en mensen niks. Ik vertrouw op Gd, want als het aan de mensen lag, was ik idd allang ongelovig geworden.
Had ik niet gezegd dat het onbegonnen werk is om met zulke mensen te discussiëren? Wat kun je repliceren op "ik vertrouw op God" ? Als denkend mens wordt je toch moedeloos van zulke uitspraken? Kan je beter een gespek beginnen met een zwakzinnige, dan wéét je tenminste dat ze geen verstandelijk vermogen hebben.
Vanaspe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2004, 09:44   #24
Jeshua
Schepen

Standaard

naast ik vertrouw op god ook www.gospeltown.tk en www.genezingswonderen.org (of com of nl) maar die was je schijnbaar even vergeten
Oud 7 december 2004, 13:46   #25
instromaniac
Staatssecretaris

Stuur een bericht via MSN naar instromaniac
Standaard

Ja het is hopeloos met die mensen te discussiëren, dat zou je toch moeten weten als ex-evangelist

Er kwam bij mij ook eens een Jehova aan de deur (poort beter gezegd), met zijn lieftallige zoontjes in ouderwets kostuum. Hij durfde de poort niet openen omdat m'n hond nogal agressief is. Niet wetend wie ze waren kwam ik de poort opendoen en vroeg waarvoor ze kwamen. "Wij zouden graag met U praten over onze geloofsovertuiging...". Ik had zonet een discussie achter de rug met een fundo-christen die zei dat homos geen mensen zijn, dus ik schoot ook in colère. Ik probeerde me nog wat in te houden en zei: "Doe geen moeite en val ons hier niet meer lastig, ik kom ook niet bij U over mij overtuiging zeveren". Hij was echter van de harde soort: "Maar meneer dat is geen zever, wij willen slechts eens praten". Ik begon nogal ongeduldig te worden dus ik haalde de zware middelen en riep m'n hond: "Meneer, als u wil praten kunt u dit gerust met m'n hond doen".
En weg waren ze, nooit meer terug gezien

Laatst gewijzigd door instromaniac : 7 december 2004 om 13:47.
instromaniac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2004, 16:09   #26
Jeshua
Schepen

Standaard

Homos zijn net zo veel en weinig zondaar als ieder ander.
Je hebt lusten van de geest en van het vlees. Zorg dat je de Geest te pakken krijgt.
Zo, dus vanaspe is exevangelist?
Oud 7 december 2004, 16:23   #27
EXTREEM
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Jeshua in de bijbel staat ga en vermenigvuldig u.Hoe kan een homo dit verwezelijken.Meschien is mijn vermoeden juist dat jezus een homo was,12 mannen rond hem en hij droeg een kleed.Of was het een travestie?
EXTREEM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2004, 16:51   #28
Jeshua
Schepen

Standaard

Zoals ik dus al zei:Homos zijn zondaren net als ieder ander. Idd dat kan je zo niet verwezenlijken dus daarom vind ik het onnatuurlijk. Wat juist is en wat niet, krijg je te horen door de heilige geest te volgen. Volgens mij was Jezus Liefdes en gevoels en sexuele leven heel wat meer 1 dan bij mensen. maar ik denk niet dat hij ooit zijn penis in de kont van een man heeft gestopt.
Oud 7 december 2004, 17:09   #29
EXTREEM
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Awel Jeshua dat denk ik ook niet,het is maar een denken hoor.
EXTREEM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2004, 17:44   #30
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zoals ik dus al zei:Homos zijn zondaren net als ieder ander. Idd dat kan je zo niet verwezenlijken dus daarom vind ik het onnatuurlijk. Wat juist is en wat niet, krijg je te horen door de heilige geest te volgen. Volgens mij was Jezus Liefdes en gevoels en sexuele leven heel wat meer 1 dan bij mensen. maar ik denk niet dat hij ooit zijn penis in de kont van een man heeft gestopt.
Nee daar geloof ik geen barst van, van Maria Magdalena ben ik minder zeker.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2004, 20:17   #31
Jeshua
Schepen

Standaard

me2 bobke.
Oud 8 december 2004, 08:22   #32
Vanaspe
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Zo, dus vanaspe is exevangelist?
Niet alles letterlijk nemen, zo kom je er wel achter wat voor flauwe kul jouw geloof wel is. Instromaniac maakt maar een grapje wat die ex- evangelist betreft.
Vanaspe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be