![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Staatssecretaris
|
![]() Cipiers hebben hun maskers afgedaan en laten zien dat ze eigenlijk evengoed tussen het andere crapuul achter de tralies thuis horen. Ze verlagen zich tot hooligans en breken een volledig kantoor af, openlijk nog eens gesteund door de PS en met name Di Rupo. En het echte doel is de ontwrichting van de regering. Een splitsing van Vlaanderen-Wallonië dringt zich steeds meer en meer op. Dit is niet meer dan een politieke afrekening geleid door Di Rupo en de achterban van de PS. Vlamingen zouden dat moeten beseffen en een splitsing moeten opeisen.
Het spijtige is dat we een dweil van een Minister van justitie hebben. Hij had nu kordaat moeten reageren en zeggen dat dit de druppel was. Gedaan met overleg en collectief ontslag van alle stakende cipiers. Bij Jambon zou het niet waar geweest zijn. Die had er al langer met de grove borstel door zijn gegaan. Huur een privébedrijf in en laat die de boel runnen. Het zal pakken beter zijn en vooral goedkoper en veel minder ellende en gezaag. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vond niet dat men de Minister van Justitie de oneervolle titel van was het softie of dweil mocht geven want de brave man heeft zich er best vrij rustig/kranig bij gehouden.
Wat de Minister innerlijk voelde, denk ik wel dat je dat kan gelijkstellen met 'dit was de druppel' maar uit oogpunt van zijn positie kan hij moeilijk zinnen en teksten beginnen schreeuwen waar de media dankbaar van gebruik zouden maken en het zelfs in een totaal andere context zouden durven zetten. ![]() ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 18 mei 2016 om 10:14. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De vakbonden veroordelen de feiten. Uit de aard van de feiten zijn de criminelen uitgesloten van syndicale vertegenwoordiging.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Gouverneur
|
![]() De tijd voor echte actie, (en geen softe vakbondsacties) lijkt gekomen, zo te zien. Bazen en politici (één pot nat): hou uw broek maar al vast.
Laatst gewijzigd door Tomas : 18 mei 2016 om 11:54. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Gouverneur
|
![]() Het zal niet lang meer duren of men sleurt sommige werkgevers uit hun kot en sleept hen over de grond om hen daarna met pek en veren buiten te dragen. Mensen zijn het beu dat er profitariaat is (bazen) die op kap van hun werkers een riant leven leven terwijl ze hun werkers een aalmoes toewerpen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
- Wat houdt u tegen om eigen baas en werkgever te worden? - Wie verplicht u om bij uw slechte werkgever te blijven werken? - Wat houdt u tegen om ook een riant leven op te bouwen? - Niet tevreden over uw aalmoes? Wat houdt u tegen om elders beter te zoeken? Ik zal het u zeggen : omdat u een 9-5 type bent en geen minuut langer wilt werken. Omdat u ofwel te lui ofwel te lomp bent om zelf iets te starten. Omdat u te lui bent en gaat werken om elke maand de gewaarborgde aalmoes te kunnen ontvangen. Omdat u jaloers bent op het riant leven van uw werkgever maar zelf liever lui dan moe bent. Omdat u elke avond in uw zuipcafé uw pint bier en uw voetbalmatch of favoriete wielerterrorist niet wil missen. En denk vooral : zonder werkgevers geen jobs. En geen jobs is geen werk. Maar geen jobs is ook geen geld om de stempelaars te betalen. Dus wat bent u nu echt? Ik denk de man die al zijn leven lang niet veel heeft verwezenlijkt en op de eerste rij staat als er stakingen zijn. Dus loopt het in dit land fout : het is de politiek die de regels opstelt. De werkgevers zorgen enkel voor jobs en betalen zich ook blauw aan allerlei belastingen. Maar als werkgever is het noodzakelijk om van al die wetten en achterpoorten zo goed mogelijk van te kunnen profiteren. Of betaalt u ook mooi elke euro en belastingen? Nog nooit iets zonder factuur gekocht? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#35 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Zie hier het masterplan 2008-2012-2016 http://nouvellesprisons.be/nl/inhoud...-gevangenissen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik las in de krant dat het ACV dat zou hebben verklaard. Of dat dan opgaat voor de andere vakbonden is betwijfelbaar. Ik ben benieuwd.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Gouverneur
|
![]() Het is juist dat ik achter het idee van de paus sta. Ik ben ook tegen geweld. Wat ik schreef was eerder een verbale uithaal dan een oproep tot iets. Zaak is om zowel de verzuchtingen van werkgevers te erkennen als die van werknemers.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Zowel werkgevers als werknemers voelen zich vaak niet erkend in de inspanningen die ze voor het bedrijf doen. Het zou fijn zijn als beide groepen elkaar de hand zouden reiken en samen zouden erkennen dat ze beiden even waardevol zijn m.b.t. het staande houden van de onderneming. Persoonlijk ben ik er voorstander voor om een ondernemer bij de aanvang heel wat verloning vanuit de onderneming toe te bedelen omdat hij de begincondities en de randvoorwaarden voor een onderneming schept. Zoiets dient beloond te worden. Daarna wordt het bedrijf echter elke dag opnieuw staande gehouden en uitgebreid dankzij de arbeid van het collectief van arbeiders, bedienden en ondernemer samen. Vanaf een gegeven moment dient de verloning dus meer gelijkwaardig te zijn, omdat de ondernemer enkel in het begin zeer relevant is, maar daarna zelfs bij momenten overbodig is omdat het collectief aan werkers de onderneming nu recht houdt en van winst voorziet. De toegevoegde waarde van de ondernemer voor het bedrijf daalt dus doorheen de tijd. Enkel op cruciale momenten, wanneer belangrijke beslissingen worden genomen, zou hij beter verloond kunnen worden. De winsten van een onderneming zijn het gevolg van het werk van elke werker in het bedrijf, de ondernemer incluis, maar mag niet louter op conto worden geschreven van de ondernemer. Laatst gewijzigd door Tomas : 19 mei 2016 om 07:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |