![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En nee, ik heb niets tegen Nederlanders. Je zou op Laat Belgen betalen voor gebruik Nederlandse taal je de vraag nog kunnen stellen, welke Belgen? Véél Nederlanders komen in België wonen, al was het maar om belastingen te ontduiken, heb ik mij laten vertellen. Véél Nederlanders komen in België studeren ... Hangt er juist weer maar vanaf of er mensen zijn die er een probleem van maken of niet?
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 19 mei 2016 om 09:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nederlanders slagen er in om met onze Nederlandse taal veel soepelder en vindingrijker om te gaan. Die uitroep van dat kind is inderdaad iets schattig. Het is feitelijk een stukje poëzie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#24 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() In Nederland mag alleen de koning in de we vorm schrijven.
Maar hoe voelt dat nou, Vlaams zijn en Brusselse spruitjes in je oren hebben?
![]() |
#25 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Wie heeft je dat wijs gemaakt?
![]() |
#26 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]()
![]() |
#27 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Verder kan ik u vertellen, dat menig Belgisch ondernemer in grensstreek, net zoals in Duitsland, hier niet blij mee is, immers Pecunia non olet (een Nederlandse Euro is ook een Euro). In feite is dit gewoon kosten doorschuiven naar niet stemmende buitenlanders, een verkapt binnenlands cadeau. Vallen alle Belgische wegen hieronder of alleen snelwegen? Het laatste zou verwerken zijn, je vangt daar vooral de toeristen mee, hoewel zo Zeeuws-Vlamingen slechter in Gent kunnen komen, Brabanders in Antwerpen etc. (allemaal natuurlijk achterland van die steden), alle wegen gaat Belgische ondernemers uit de grensstreek keihard treffen. En ja een verenigd Europa is helaas ver weg, dit gaat regelrecht in tegen het vrij verkeer van personen, één van de pilaren onder de Europese gedachten; jullie hebben het vrachtverkeer-probleem al over de Brabantse en Limburgse schutting heen gekieperd, want de logistieke bedrijven zijn ook niet gek... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Voor onze jongeren is dat dagelijkse kost die ze opsmikkelen zonder zich daarvoor in hemelse sferen te wagen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Een verenigd Europa is een nachtmerrie. Een mislukking. Het laat toe dat iedere burger gaat shoppen: in welk land ben ik het goedkoopste af. Men speelt sociale en fiscale systemen tegen elkaar uit. En dus ook burgers. Je mag er vergif op innemen dat het een eindig project is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Maar vanuit het nederlands is het wel mogelijk die talen te leren omdat wij gemakkelijker gebruikmaken van gramaticale of met overeenkomende woordgrippen werken....bedoel daarmee dat het engels wel typische nederlandse woordvallen heeft wat je min of meer kan beschouwen als leenwoord naar een andere taal dan het nederlands... Zuivere overgenomen woorden naar andere talen bestaan in principe niet, dat is althans wat ik er van denk.... Laatst gewijzigd door Kristof Piessens : 22 mei 2016 om 09:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Limburgs gewonnen.
Marokkaans-Nederlands miet zo best. http://www.dekennisvannu.nl/site/spe...d-Nederland/17
![]() |
#35 |
|
![]() Wel al voor vrachtwagens, zoals hier.
![]() |
#36 | |
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
Democratieën sterven niet meer door een plotse coup. Maar wel trager, door democratisch gekozen leiders die het systeem perverteren om aan de macht te blijven. Robert Lieberman Laatst gewijzigd door DewareJakob : 22 mei 2016 om 09:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zoals occasion dat foutief wordt uitgesproken op zijn Engels, terwijl de oorsprong Frans is.
![]() |
#38 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() occasion is reeds eeuwen lang zowel een Frans als een Engels woord, ook al is de oorsprong Frans (alhoewel...). Wij pogen dat "occasion" te vermijden door het ofwel te vernederlandsen tot "occasie" ofwel door, naargelang de betekenis waarin het woord wordt gebruikt, te vervangen door een equivalent, zoals "koopje" of (in een andere betekenis) "gelegenheid".
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Naar mijn idee is taal enkel ontstaan vanuit de noodzaak om te communiceren met elkaar, en dat er begrepen werd met wat er gezegd werd om een bedoeling van het gesprokene kracht bij te zetten... De taalverwarring lijkt mij bijbels over te komen, tenzij ik begrijp hoe de engels taal an sich weinig tongval heeft, Nederlands daarentegen..het gebruik van de tong in de taal is een bepalende factor geweest denk ik ? Dat hoor ik duidelijk bij de R dat twee voornaamste typen heeft een platte en een duidelijke, ruw geschat vindt ik nergens de R zo goed klinken dan in het nederlands...venijnig maar toch... |
|
![]() |
![]() |