![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Klopt. Sinds afvalophaling zeer duur is bij ons is er een explosie van sluikstorten bezig. Aan de glascontainers, textielcontainers droppen sommigen dagelijks plastic zakjes met huisvuil. De gemeentearbeiders van het containerpark doen ondertussen al dagelijks een ronde om al die vuiligheid op te ruimen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
99% van de mensen mort waarom afval zo absurd duur is, maar blijft netjes binnen de krijtlijnen van de wet en wat als normaal sociaal gedrag kan doorgaan. Die hebben geen zin in moralistisch gezeik van groene pastoors. Er is voldoende burgerzin om te sorteren, naar containerpark te brengen en er de lange wachtrijen voor te trotseren, glas in de glasbol, maar mag de burger aub nog kunnen tellen ? En merken dat zijn factuur rond afval en afvalwater de spuigaten begint uit te lopen ? En de dienstverlening ondermaats is en blijft ? Of is het normaal dat in een stad de vuilkar maar om de 14 dagen langskomt zodat mensen in de zomer met stinkfabrieken thuis zitten ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Staatssecretaris
|
![]() Daarom : grote bouwgrond kopen (+20 are) met voldoende breedte. Zien dat er achter een bos of landbouwgrond ligt. Ideaal is als er links of rechts ook landbouwgrond ligt. Of er oudere mensen wonen. En dan eerste werk alles volledig omheinen en aanplanten. Voor er nog maar een baksteen is gezet.Zo kan alles al goed groeien.
Ik kijk naar mij : bijna 30 are. Volledig omheind (1,80m hoog) en aangeplant. Achter mij 1,5 hectare bos dat ik onlangs voor een laag bedrag heb bijgekocht. Rechts van mij weideland van 50 are waar af en toe eens een koe van een gepensioneerde boer op staat. Al een bod op gedaan maar hij wacht nog af. Links van mij een oude gerenoveerde hoeve van een gepensioneerd koppel. Verder niets in de buurt. Dus rotte buren? Een koe die eens daar staat of boer Charles en zijn vrouw die enkel op zondag buiten komen. En dan zie ik ze nog niet want de aanplanting is al bijna volledig dicht gegroeid. Moest ik in een dichte bebouwing wonen dan was het elke dag ambras. Ooit gedaan en blij dat dit nu allemaal verkocht is. Ik woon rustig en uit het zicht van anderen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De middenweg is dus het beste zoals meestal. Want van die asosociale marginalen die overal schijt aan hebben dat is ook niet de bedoeling.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#27 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik vroeg hem om er mee op te houden.
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een paar blokken gist in de lastige buur zijn beerput dumpen zorgt ook voor een kalme tijd.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Burger
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |