![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | ||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Trouwens: De reden waarom ik voor een deel van de waterdistributie eerder vóór staatsinmenging ben is dat het een natuurlijk monopolie is én het feit dat de leidingen in praktijk toch meestal door gemeenschapsgrond moeten lopen. Citaat:
BTW: ikzelf rekende op de privésector voor mijn watervoorziening: mijn huishoudster ging met een jerrycan naar de plaatselijke zelfgegraven vijver, en jerrycans drinkwater nam ik zelf mee of liet ik halen in de stad. ![]()
![]() |
![]() |
#23 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Als water echt zo enorm duur is vind ik wel dat de overheid hier op moet voorzien (sowieso eigenlijk), ook al belast je hier de bevolking mee: water is levensnoodzakelijk en heeft dus iedereen sowieso nodig. Ik zou het wel bij een basispakket houden om verspilling tegen te gaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
En dus zal een waterbedrijf nooit een maandloon voor 1 liter water vragen. (een overheidsbedrijf dat geen winstoogmerk heeft kan dat trouwens perfect wél doen. Je hoeft wellicht niet uit België te gaan voor voorbeelden(vrachtvervoer door de nmbs))
[SIZE=1] ![]() Laatst gewijzigd door boer_bavo : 7 november 2004 om 11:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#26 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Hoe zou jij het vinden als het water in de supermarkten hier 30 EUR per liter zouden kosten? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
In Ethiopie zullen ze nooit 1 euro kunnen vragen. Dat is al 4x zoveel als bronwater uit flessen.
![]() |
![]() |
#29 |
Europees Commissaris
|
![]() En om alles in perspectief te zien: 70% van de armsten ter wereld leeft op het platteland. Of de overheid het water al dan niet privatiseert maakt voor de armsten dus niet uit, want waterleiding is er daar toch niet.
Belangrijk als je een ngo nog eens hoort zeggen dat Ghana zijn water gaat privatiseren en dat dat een ramp is voor de armen ginder. (Anderzijds: ik heb helaas geen recente cijfers, maar in de periode 1958-76 was de totale taks op landbouwprouducten in Ghana 59,5 %.(Schiff and Valdes,1992)) (dit alles neemt nog steeds niet weg dat ik denk dat waterdistributie voor mij niet geprivatiseerd moet worden. Een gemeenschaps-waterdistributiemaatschappij op stads/wijkniveau lijkt me beter om de hoger genoemde redenen(leidingen door gemeenschapsgrond en natuurlijk monopolie).)
[SIZE=1] ![]() Laatst gewijzigd door boer_bavo : 7 november 2004 om 17:12. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Trouwens: de privatisering treft niet de armsten. Maar als de situatie voor kwasi alle stedelijke armen erdoor slechter wordt dan moet je nog altijd niet pro zijn. Anderzijds, als schuldige voor de privatiseringen wordt steevast verwezen naar de WTO en GATS. En daarvan kan ik je met stelligheid zeggen dat dat er inderdaad op wijst dat 11.11.11 ofwel totaal niet weet waarover ze het hebben, ofwel moedwillig valse informatie verstrekt. Valse informatie waar volgens mij vooral die armste landen slechter van worden. Citaat:
versus: Citaat:
http://www.wto.org/english/tratop_e/...fiction8_e.htm Tot slot een veelzeggend citaatje van de 11.11.11 website : * Miljoenen arme, landloze boeren kunnen niet meer in hun levensonderhoud voorzien sinds het Landbouwakkoord van de Wereldhandelsorganisatie (WTO) de landbouw in de ongelijke wereldhandel integreerde. http://www.11.be/index.php?option=co...sk=view&id=369 (alsof landloze boeren ervoor veel hadden...)
![]() |