![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Dat van dat blanco strafblad... Ik vermoed dat dit niet op het strafblad komt. Een punt van onderscheid dus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
En die evaluaties.. Dat kan inderdaad best zijn dat begeleiders en therapeuten daarbij zijn, maar kan het niet dat de wil van een therapeut overgedragen wordt op de persoon-geïnterneerde zelf? (Tegenoverdracht, cfr. psychologie) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Vreemdeling
|
![]() Is het niet zo dat geînterneerden GEEn of weinig begeleiding hebben???Er moeten nogal wat begeleiders rond lopen om al de geïnterneerden een volwaardige begeleiding te geven,en dat nog wel het ganse jaar door???
Als dat inderdaad zo zou zijn,veronderstel ik dan ook dat ze genezen zijn bij vrijlating,zoniet....wie staat er dan voor in als een geïnterneerde nogmaals dezelfde fout maakt waar hij of zij geen bessef van heeft??? Was hij of zij dan daadwerkelijk genezen?? |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Internering vind ik op zich een goeie zaak, omdat je iéts moet aanvangen met ontoerekingsvatbaren, je kunt ze ten eerste niet zomaar laten lopen ter bescherming van de maatschappij, en ten tweede hebben die mensen dringend gepaste hulp nodig. De praktijk maakt me echter moedeloos. Mensen die 40 jaar opgesloten worden voor poging tot brandstichting?? Komaan, er moeten andere oplossingen mogelijk zijn. Ook het gebrek aan deskundige begeleiding in interneringscentra is verschrikkelijk, en maakt duidelijk dat internering in de praktijk volkomen tekort schiet. Psychopaten horen trouwens per definitie thuis in gevangenissen, en zeker niet in interneringscentra.
![]() |
![]() |
#25 |
Vreemdeling
|
![]() Hier ben ik het volledig mee eens,zij die een kans verdien krijgen er geen,en de anderen die effectief levenslang zouden moeten krijgen,worden dan begeleid dat het niet schoon meer is....krijgen dan de stempel"genezen"...en het spel begint opnieuw!!!!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Niet alle psychopaten plegen misdrijven. En niet alle misdrijven zijn van die aard dat er een gevangenisstraf wordt gegeven of dient gegeven te worden.
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |