Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 november 2004, 17:52   #21
snoodaard
Gouverneur

snoodaard's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar snoodaard
Standaard

Dat de dollar maar verder zakt,goedkope benzine en volgend jaar goedkoop naar de states op reis.

Prins filip tijdens zijn handelsmissie in China:Ze zijn hier met veel 1 miljard 300.000 miljoen
snoodaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2004, 22:48   #22
/\|cazar
Banneling

/\|cazar's schermafbeelding

Standaard

no need to get rude, boerbavo.

dag allemaal bevat soms de meest scherpe interviews met polletiekers, iets waar 'kwaliteits'kranten als den standaard en de morgen zelfs niet durven aan beginnen.

"In den Dag Allemaal misschien niet. Maar wel in elke krant/tijdschrift met een ietwat serieus economiekatern.

Je moet trouwens niet zo groot posten. Dat maakt je post niet interessanter"

Het zou me echt verbazen moest er 1 belgiesen krant gewag maken van de mogelijke implicaties van het feit dat landen als china en rusland hun reserves niet meer zouden beleggen in us dollar.

Maar de wonderen zijn de wereld niet uit, men spreekt in de mainstream pers zelfs al over het peak oil fenomeen, iets wat tot voor kort door de koorknikkerknapen van het academisch wereldje als onzin werd beschouwd

Snoodaard, OPEC denkt eraan zijn transacties via us dollar te laten verlopen, ... bufferend effect van de US dollar is dan direct weg
/\|cazar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2004, 20:09   #23
/\|cazar
Banneling

Standaard

[font=Arial][/font][font=Arial]http://business.bostonherald.com/bus...rticleid=55356
[/font]

Laatst gewijzigd door /\|cazar : 29 november 2004 om 20:15.
Oud 29 november 2004, 20:34   #24
boer_bavo
Europees Commissaris

boer_bavo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door /\|cazar
Snoodaard, OPEC denkt eraan zijn transacties via us dollar te laten verlopen, ... bufferend effect van de US dollar is dan direct weg
Het effect van die omschakeling lijkt me beperkt. Het zou vooral een belangrijke indicator zijn...
Als de olie nu plots in zwitserse franken zou verhandeld worden. Zou iedereen dan zijn geld in Zwitserse franken wisselen? Of zouden ze wachten om dat te doen tot ze olie nodig hebben?
De prijs van de olie wordt bepaald door de schaarste op de markt.
Oud 29 november 2004, 20:36   #25
boer_bavo
Europees Commissaris

boer_bavo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door /\|cazar
Het zou me echt verbazen moest er 1 belgiesen krant gewag maken van de mogelijke implicaties van het feit dat landen als china en rusland hun reserves niet meer zouden beleggen in us dollar.
Ik heb er verschillende gelezen. Van jouw scenario is trouwens totaal geen sprake: een deeltje van hun beleggingen in euro ipv in dollar. Van niet meer beleggen is geen sprake.
Oud 29 november 2004, 20:42   #26
/\|cazar
Banneling

Standaard

Citaat:
Het effect van die omschakeling lijkt me beperkt. Het zou vooral een belangrijke indicator zijn...
Het effect is dramatisch te noemen, simpelweg omdat Europa en andere gebieden dan 'volle pot' de energiefactuur zullen moeten betalen.

De reden waarom de prijzen aan de pomp in de eurozone nog zo meevallen, is juist ( accijnzen story eventjes buiten beschouwing gelaten) omdat in de afgelopen periode de euro juist in waarde toenam tov de dollar, in conjunctie met de stijgende olieprijzen.
Oud 29 november 2004, 20:45   #27
/\|cazar
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik heb er verschillende gelezen. Van jouw scenario is trouwens totaal geen sprake: een deeltje van hun beleggingen in euro ipv in dollar. Van niet meer beleggen is geen sprake.
Officieel is er inderdaad nog geen sprake van een volledige stopzetting, laat staan het massaal dumpen van hun amerikaanse staatsobligaties. Dan is het meteen ook gedaan met de wereldeconomie.

Maar ik verwijs gaarna naar de link die ik hierboven heb neergepoot. Het kan toch niet blijven duren dat die landen hun waardepapieren steeds verder in waarde zien dalen door de negatieve spiraal waar de States in verkeren. Er zal een moment van verkopen komen, kan niet anders. Vraag en aanbod, ook hier/.
Oud 30 november 2004, 19:56   #28
PieterN
Burger

PieterN's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar PieterN
Standaard

Het is een kwestie van tijd ... Het grootste probleem voor de amerikanen is niet de staatsschuld, maar de schulden die de amerikaanse bevolking heeft ...
Het artikel is zeker de moeite waard om te lezen, en komt niet van enkele economische dommekloten. Ik geef wel toe dat het gemakkellijk is de pessimist uit te hangen, maar ik vrees dat dit meer realisme is dan pessimisme
Oud 30 november 2004, 22:34   #29
/\|cazar
Banneling

Standaard

Inderdaad.

Door stijgende inflatie en een oplopend handelstekort zal de FED genoodzaakt zijn de rente te verhogen.

Het water dat door de rentesneeuwballen vele miljoenen Amerikaanse gezinnen nu al tot aan de lippen staat, zal door de acceleratie van die sneeuwballen snel menigeen kopje onder laten gaan.

Hopelijk komt het allemaal niet zover.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be