Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 juni 2016, 02:00   #21
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Geert is een gekkie. Hij is werkelijk veel te ver doorgeschoten, ziet overal gevaar. Ook niet gek als je je hele leven met beveiliging moet lopen, omdat er anders wel eens mensen kunnen zijn (ik ga de religie niet noemen, want dat vinden ze niet leuk ! lol).

Maar dat neemt niet weg dat als je korting van halal vlees in de supermarkt tijdens de ramadan ziet als islamisering, je in mijn ogen beter de psycholoog kan opzoeken.
of de muur. Alloo?
Oud 26 juni 2016, 05:18   #22
cato
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adrian M Bekijk bericht
Heeft z'n voordelen een partij met slechts 1 lid
Partijcongres: 1 man
Koers van de partij bepalen: 1 man
Partijprogramma schrijven: 1 man
Als de partij het lid royeert, partijleden: 0
En dat allemaal voor de wil van het volk
cato is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2016, 05:19   #23
cato

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cato Bekijk bericht
Wilders bevindt zich in een goed gezelschap van de nieuwe leiders,
die de toekomst van Europa willen bepalen nl
Poetin , Erdogan ,Trump, Le Pen en Farage ,
Ze hebben allemaal gemeen dat ze voor de vrijheid van het volk gaan.
cato is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2016, 05:28   #24
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

Wat is men met een brexit of nexit of vlexit als de elite de elite blijft ? Niets. Dan verandert er juist niets.
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2016, 06:13   #25
subocaj

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
Wat is men met een brexit of nexit of vlexit als de elite de elite blijft ? Niets. Dan verandert er juist niets.
De verdeel en heers technieken zijn op punt gesteld en de particratie zorgt voor de rest.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2016, 06:27   #26
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Het kan niet meer op,toe maar.
Bij ons nam meneer Dewinter (Vlaams Belang) ook al dergelijke onzin in de mond..

Citaat:
Allebei gasten die,nochtans levende van een overheids-uikering,en zonder aanwijsbaar nut eigenlijk,beter,veel beter,zouden moeten weten.
Kiezer Kelt,die altijd al gewerkt heeft in privé-bedrijven,die amper bestaansmogelijkheden zouden hebben gehad zonder de EU,kan amper nog lachen met dergelijke clowns die ik wel via belastingsgeld moet helpen bekostigen.

Een politicus,zelfs een met beknopte standpunten ,moet ook eens leren denken als een volwassen mens.

Dat ze tegen "niet eigen volk" mensen zijn is tot daar aan toe,maar dat ze doelbewust ook tegen de voorspoed van de "eigen mensen" zouden optreden gaat er toch wel over,of het is van dommigheid.
Komaan jong dat cordon die totaal voor niks dient en die de grootste verspilling der tijden in de politiek geweest is ... de verdomde partijen die zelf niet deugen en geen vorderingen bewijzen aan de verdeelde bevolking zijn daar ZELF SCHULD aan ... groter zever altijd die zelfde treurzang .... over wat een volwassen mens wel is? laat iedereen meespelen in de politiek zo hoort het feitelijk !!
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2016, 06:30   #27
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cato Bekijk bericht
Ze hebben allemaal gemeen dat ze voor de vrijheid van het volk gaan.
Oja ? Erdogan toch niet zekers ...
Oud 26 juni 2016, 12:31   #28
LiberaalNL
Europees Commissaris

LiberaalNL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
De Grote Ollandse Leider zegt ook eens wat.
Zo'n gevaar voor de samenleving neem je beter serieus.
Gekke Geertje is een Limburger, Waal.
Ik volg het Russisch narratief.
LiberaalNL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2016, 12:41   #29
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Geert is een gekkie. Hij is werkelijk veel te ver doorgeschoten, ziet overal gevaar. Ook niet gek als je je hele leven met beveiliging moet lopen, omdat er anders wel eens mensen kunnen zijn (ik ga de religie niet noemen, want dat vinden ze niet leuk ! lol).

Maar dat neemt niet weg dat als je korting van halal vlees in de supermarkt tijdens de ramadan ziet als islamisering, je in mijn ogen beter de psycholoog kan opzoeken.
Loop jij hier nu oorzaak & gevolg om te draaien.

Geert Wilders is rond beginnen lopen omdat hij vreest voor aanslagen van aanhangers vd religie vd vrede, zomaar, zonder reden, zonder aanleiding?
Enkel omdat hij dat op 'n blauwe maandag in z'n zotte kop haalde?

In onze supermarkten dient geen halal levend gemarteld dierenvlees te liggen, die barbaarse praktijken dienen niet gesteund, en al zeker niet gepromoot te worden.
Zeker weten is dat 't islamiseringsproces faciliteren.

Laatst gewijzigd door SDX : 26 juni 2016 om 12:42.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2016, 12:46   #30
jogo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
Stel eens een elitexit voor...
jogo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2016, 12:47   #31
vuggie
Parlementsvoorzitter

vuggie's schermafbeelding

Standaard

Politiek is theater en hoe je het ook wendt of keert, mensen vallen nou eenmaal sneller voor een geniale gek dan voor een saaie held. Ik bedoel, wie vindt Batman nou leuker dan de Joker?

En juist de pers speelt dat spelletje heerlijk mee.

Om de Nederlandse politiek echt te begrijpen, deze mannen worden zowat doodgezwegen maar timmeren toch danig aan de weg.

Citaat:
VNL gaat coalitie aan met Nigel Farage’s UKIP

Na het vertrek van de SGP uit de EFD en de implosie van Artikel 50 heeft Nederland eindelijk weer een ambassade bij de eurosceptici in het Europees Parlement.

Eén van de in Nederland meest populaire politici uit het Europees Parlement is paradoxaal genoeg noch pro-Europees, noch Nederlands. Ik heb het uiteraard over de welbespraakte Nigel Farage, die in het Europees Parlement het ene na het andere verbale precisiebombardement kan laten vallen

Momenteel zijn er (naast Farage’s UKIP) zes partijen uit zes verschillende landen die in een alliantie met de Engelsman zitten. Partijen uit Frankrijk, Italië, Zweden, Polen, Litouwen en Tsjechië vormen tezamen de Europe for Freedom and Democracy-groep. Helaas geen Nederlander, want voormalig lid en SGP’er Bas Belder zit momenteel met de Engelse Conservatieven in de ECR-groep. Artikel 50 adverteerde met een UKIP-connectie afgelopen Europese Parlementsverkiezingen, maar wist geen zetel te halen en is kort daarna in elkaar gedonderd. Resultaat: Farage populair in Nederland, maar niemand om hem hier te vertegenwoordigen. Raar.

Daar komt nu gelukkig verandering in: VNL-politici Bontes en Van Klaveren gaan een coalitie aan met UKIP:

De voormalig PVV-ers Louis Bontes en Joram van Klaveren (VNL) gaan politiek samenwerken met de partij van de Britse politicus Nigel Farage (UKIP). Dat hebben ze vanmiddag officieel beklonken in Brussel.

[…]

UKIP heeft Voor Nederland, de partij van Bontes en Van Klaveren benaderd om een Europa-brede anti-EU partij te vormen. Ook in andere Europese landen zoekt UKIP naar partners die tegen Brussel willen strijden.

Met Wilders wil Farage niet samenwerken vanwege zijn inconsistentie, zegt Farage. “Wel voor vrijheid van meningsuiting zijn, maar de Koran willen verbieden”. Dat Wilders veel groter is dan VNL, vindt de Farage niet zo belangrijk: “Grootte is niet alles”.

Zowel Voor Nederland als UKIP (United Kingdom Independence Party) hopen van de samenwerking te profiteren.

Het is heel goed om te zien dat de eurosceptische beweging in Europa beter en gestroomlijnder georganiseerd gaat worden. Het is hard nodig dat Europa – en dan bedoel ik heel Europa – met luide keel bevoegdheden en geld gaat terugeisen van Brussel. En dat – uiteraard – doet op een respectvolle manier, waardoor Farage’s keuze in Nederland voor VNL (in plaats van de PVV) een stuk beter te verklaren valt.

Nu alleen nog hopen dat Bontes en Van Klaveren met VNL in 2019 zetels kunnen veroveren in het Europees Parlement. Dat is dan ook het enige minpuntje aan dit nieuws: helaas alleen nog een politieke eeuwigheid weg van nu.

Bron: http://www.dagelijksestandaard.nl/20...-farages-ukip/
Oud 26 juni 2016, 14:03   #32
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht

Geert Wilders is rond beginnen lopen omdat hij vreest voor aanslagen van aanhangers vd religie vd vrede, zomaar, zonder reden, zonder aanleiding?

Citaat:
In onze supermarkten dient geen halal levend gemarteld dierenvlees te liggen, die barbaarse praktijken dienen niet gesteund, en al zeker niet gepromoot te worden.
Ja de grap , en staat brullen over EU normen voor de Britten... terwijl er geen normen voor dat soort vlees & voeding...bestaan,

Laatst gewijzigd door de vuile muilekoek : 26 juni 2016 om 14:04.
Oud 26 juni 2016, 14:12   #33
Bovenbuur

Bovenbuur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het halalvlees in Nederlandse supermarkten is verdoofd geslacht. Het is compleet onzinnig, maar het is geen levend gemarteld dierenvlees. Tenzij je de bioindustrie meetelt natuurlijk.
Oud 26 juni 2016, 14:15   #34
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
Het halalvlees in Nederlandse supermarkten is verdoofd geslacht. Het is compleet onzinnig, maar het is geen levend gemarteld dierenvlees.
Citaat:
Tenzij je de bioindustrie meetelt natuurlijk.
voil�* dan is het geen halal als het verdoofd is geweest

Laatst gewijzigd door de vuile muilekoek : 26 juni 2016 om 14:15.
Oud 26 juni 2016, 14:16   #35
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het halalvlees in Nederlandse supermarkten is verdoofd geslacht. Het is compleet onzinnig, maar het is geen levend gemarteld dierenvlees. Tenzij je de bioindustrie meetelt natuurlijk.
Wat maakt dat vlees 'halal'?
Dat 't enkel door islamitische slagers mag geslacht worden, verwerkt, verpakt etc.?

Indien niet, is er geen enkel verschil met niet 'halal' en dient 't ook niet als dusdanig aangeboden te worden.

Nu, over dat "enkel moslims...", laten we dat eens omkeren...

Nog steeds tevree?

Laatst gewijzigd door SDX : 26 juni 2016 om 14:17.
Oud 26 juni 2016, 14:18   #36
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek Bekijk bericht
voil�* dan is het geen halal als het verdoofd is geweest
Wacht wacht...
Er zijn wel degelijk landen waar dieren verplicht verdoofd worden en alsnog halal kan zijn.

Maar er zijn nog andere voorwaarden voor dat halal.
Oud 26 juni 2016, 14:36   #37
Bovenbuur

Standaard

Het belangrijkste verschil is voor zover ik weet dat het dier wordt geslacht door doorsnijden van de nek in plaats van een pin door de kop.

Dat dit alleen door een moslim zou mogen gebeuren lijkt me nogal onpraktisch. In kleine Islamitische slagerijen en in grote buitenlandse slachthuisen die ons halal vlees aanleveren zullen waarschijnlijk voornamelijk moslims werken, maar zodra het spul betreft dat in Nederland in grote getalen geslacht en verwerkt is kan ik me niet voorstellen dat ze alle niet-moslims op dinsdagmiddagen naar huis sturen om de halalproductie af te kunnen werken.

Over verdovingen staat niks in de halal voorschriften, want die zijn daar te oud voor, dus is het een open vraag of dat nou verboden is of niet.

Onverdoofd halal slachten is naar mijn weten in Nederland niet verboden en zal wel degelijk gebeuren, maar voor zover ik weet gebruiken de grote supermarkten allemaal verdoofd geslacht vlees. Als je naar een echte halal slagerij gaat of in een klein migrantensupertje vlees in van die Turkse verpakkingen koopt is het waarschijnlijk wel onverdoofd.
Oud 26 juni 2016, 14:39   #38
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Het belangrijkste verschil is voor zover ik weet dat het dier wordt geslacht door doorsnijden van de nek in plaats van een pin door de kop.

Dat dit alleen door een moslim zou mogen gebeuren lijkt me nogal onpraktisch. In kleine Islamitische slagerijen en in grote buitenlandse slachthuisen die ons halal vlees aanleveren zullen waarschijnlijk voornamelijk moslims werken, maar zodra het spul betreft dat in Nederland in grote getalen geslacht en verwerkt is kan ik me niet voorstellen dat ze alle niet-moslims op dinsdagmiddagen naar huis sturen om de halalproductie af te kunnen werken.

Over verdovingen staat niks in de halal voorschriften, want die zijn daar te oud voor, dus is het een open vraag of dat nou verboden is of niet.

Onverdoofd halal slachten is naar mijn weten in Nederland niet verboden en zal wel degelijk gebeuren,
Citaat:
maar voor zover ik weet gebruiken de grote supermarkten allemaal verdoofd geslacht vlees.
Als je naar een echte halal slagerij gaat of in een klein migrantensupertje vlees in van die Turkse verpakkingen koopt is het waarschijnlijk wel onverdoofd.
ja waar zijn de bewijzen...
Oud 26 juni 2016, 14:54   #39
Bovenbuur

Standaard

Heb ik niet. Nooit uitgebreid naar gezocht, want boeit me niet, want koop geen halal vlees.
Oud 26 juni 2016, 15:00   #40
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik loop niets om te draaien. Het gaat om het stellen van prioriteiten. Halal vlees in de korting tijdens ramadan is slechts slim ondernemerschap. Wanneer je dat ziet als islamisering dan ben je je doel ver voorbij geschoten.

Maar blijf jij vooral fangirl, hoor. Ik vind het allemaal best.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be