![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
legaal is het alvast niet. [SIZE=1]tenzij je ervoor betaalt, natuurlijk...[/SIZE] Citaat:
idem als hierboven. hier vind ik de broodroof wel wat erger, omdat je ervan kunt uitgaan dat die artiesten geen kapitaal achter zich hebben staan. Citaat:
helaas zijn die dun gezaaid, en spijtig genoeg van erbarmelijke kwaliteit.
![]() |
![]() |
#22 |
Burger
|
![]() kan je site's als kazaa eigenlijk een proces aan hunne rekker lappen
omdat ze je virussen meebinnengeven als je muziek gaat downloaden op hunne site, kunnen die kerels niet verplicht worden om hun spullen virusvrij te houden ????? ![]()
![]() |
#23 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
waarschijnlijk zal ergens in hun disclaimer staan dat ze niet verantwoordelijk zijn voor third-party software die meegeinstalleerd wordt e.d. sterker nog: kazaa klaagt omdat hun copyrights geschonden worden! de wereld op z'n kop... http://www.chillingeffects.org/dmca5...i?NoticeID=861
![]() |
![]() |
#24 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
En nu woon ik in de buurt van meerdere grote CD winkels. En dat is met veel muziek zo, als het uitkomt, zou het klaar moeten liggen omdat het tijdelijk is. Ik heb me de single aangeschaft, maar door 3 weken te moeten wachten creëer je natuurlijk een situatie waarbij geïnteresseerden op het net zoeken gaat. Ook ben ik al een tijdje op zoek naar een ouder New Wave nummer, maar omdat de CDwinkels op de huidige commercie gericht zijn, kan ik van de uitvoerders niets meer vinden! Dus weer een reden om op internet op zoek te gaan. Nu weet ik dat ik het zo kan vinden op Kazaa, maar ik ga ook niet zonder condoom op een heroïnehoer liggen ( ![]() Laatst gewijzigd door Horus : 4 november 2004 om 14:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
plus: je weet dat 't illegaal is, dus je moet achteraf niet lopen klagen, vind ik. ik durf ook wel liedjes downloaden, maar dat gaat ook eerder over singeltjes die je niet meer in de winkel kan vinden e.d.
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Tot zover de koehandel. Die artiesten, meestal konden die geen notenbalk lezen, componeerden meestal op een klein halfuurtje een techno bas monotoon "liedje" op een pc. Ik noem dat alvast geen artiest en zeker al niet om die levenslang een centje te gunnen. Elk zijn gedacht natuurlijk. De betere artiesten dat is een andere zaak. U ziet in elk geval dat ze veel beter af zouden zijn moesten ze zoals ik zeg een plaat opnemen en die bv 20'000 keer verkopen aan een label die ernstig is. Koopt die niet, dan is het teken dat ze verder toch geen opbrengsten zullen krijgen. Kopen ze die wel dan weten ze dat ze goed zitten. Bijbestelllen kan natuurlijk ook. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
er lopen véél louche typen rond in de platenbusiness. vind je dan nog steeds dat de artiesten "profiteurs van auteursrechten" zijn? want dat zei je eerst...
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ik ben zeker niet akkoord zoals dat nu gaat. Ook voor hun lijkt dat de laatste tijd trouwens geen goede zaak te zijn. (uitgezonderd de hele groten) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() inderdaad,
naar mijn mening zijn er gewoon structurele fouten in de muziekwereld. in de filmwereld worden budgetten samengesteld door investeerders e.d. die budgetten zijn veelvouden van het opnemen van een cd, en toch krijgen ze ze gefinancierd. risico's worden zo enigszins gedeeld en daarmee ook verkleind. naar mijn weten heb ik daar in de muziekwereld nog niet van gehoord. misschien moeten platenfirma's maar eens wat verder kijken dan hun eigen bedrijf? nu zijn ze in ieder geval mekaars of hun eigen graf aan het graven...
![]() |
#31 |
Vreemdeling
|
![]() 21% Belasting toegevoegde waarde????
Volgens mij moet je dan ff over de grens heen rijden ![]()
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je moet maar eens mtv bekijken of je ziet daar een samenraapsel van dikke negers die naar mijn mening niet kunnen zingen, dansen laat staan entertainen. Ze pakken dat in met vele huppelmeiden die tegenwoordig zelfs naakt of toch bijna u staan op te geilen. Schone wagens naar amerikaanse normen bmw's, bij ons heeft iedere metser zo eentje staan maar ja ginder is dat top zeker? Gans dat zootje zit daar onder naar mijn mening een maffia dat het niet schoon meer is en dat gooien ze in de ether. Het heeft niks meer te maken met de muziek op zich, gewoon verkopen en inlijven. Wie niet aansluit verkoopt niks meer. Ik kan me heel goed voorstellen dat je daar een frustratie van kan kweken als artiest.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
[font=Book Antiqua]Do not say, that if the people do good to us, we will do good to them and if the people oppress us, we will oppress them; but determine that if people do you good, you will do good to them and if they oppress you, you will not oppress them[/font] [font=Book Antiqua]He is not strong and powerful who throweth people down; but he is strong who witholdeth himself from anger[/font] [font=Book Antiqua]The ink of the scholar is more sacred than the blood of the martyr[/font] [font=Book Antiqua]Do you beat your own wife as you would a slave? That must you not do.[/font] [font=Book Antiqua](Mohamed, saas)[/font] |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
[font=Book Antiqua]Do not say, that if the people do good to us, we will do good to them and if the people oppress us, we will oppress them; but determine that if people do you good, you will do good to them and if they oppress you, you will not oppress them[/font] [font=Book Antiqua]He is not strong and powerful who throweth people down; but he is strong who witholdeth himself from anger[/font] [font=Book Antiqua]The ink of the scholar is more sacred than the blood of the martyr[/font] [font=Book Antiqua]Do you beat your own wife as you would a slave? That must you not do.[/font] [font=Book Antiqua](Mohamed, saas)[/font] |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
je mag dat dus in principe niet delen, uitlenen e.d. zoals dat in die vervelende kleine lettertjes vóór de videofilm staat... uiteraard is het onmogelijk daar nauwkeurig in te zijn. daarom dat er af en toe "voorbeeldgevallen" zwar aangepakt worden, of firma's die er véél aan verdienen.
![]() |
![]() |
#36 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#37 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Burger
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |