Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 juni 2016, 19:00   #21
Rahowa
Europees Commissaris

Rahowa's schermafbeelding

Locatie: Toekomstig bewoner van de geboortegrond van Cyriel Verschaeve
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
en vanuit de andere landen komen zij naar hier zaken kopen dat hier goedkoper is.
Planten en misschien bier,maar verder?
Rahowa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2016, 19:03   #22
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

Alles wat je in Belgiê uitgeeft in een supermarkt gaat toch al naar het buitenland. In Nederland zijn de prijzen gemiddeld 10-12% goedkoper dan hier, men zou maar dom moeten zijn om niet in het buitenland te shoppen.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2016, 10:29   #23
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
In Nederland zijn de prijzen gemiddeld 10-12% goedkoper dan hier, men zou maar dom moeten zijn om niet in het buitenland te shoppen.
Dat vertelden ze mij ook. Tot ik hen er op wees dat in het Nederlands flesje leffe op hun tafel 30cl zat, en in een Belgisch 33cl.

BTW een fles river cola 1,5l kost in de aldi volgens hun site:
België: 0.50 euro
Nederland: 0,65 euro
Duitsland: 0,39 euro + Zzgl. Pfand : 0.25= 0,64 euro.

Ge moet niet alles geloven wat ze zeggen en schrijven hoor. Het is goed uitkijken welke producten dat ge neemt. Houdt er rekening mee dat in België bv kosten afval zijn meegerekend in die prijs. In Duitsland zit dat denkelijk in die 25 eurocent extra. Die ge achteraf aan de kassa toch moet betalen.

Laatst gewijzigd door pajoske : 29 juni 2016 om 10:30.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2016, 10:35   #24
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sukkelaar Bekijk bericht
De regering is niet bekwaam om voor elke maatregel die ze neemt een kosten- baten analyse te maken. Dat komt er van als je over geen economisten kunt beschikken maar beroep doet op advocaten.
²
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2016, 10:37   #25
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Dat vertelden ze mij ook. Tot ik hen er op wees dat in het Nederlands flesje leffe op hun tafel 30cl zat, en in een Belgisch 33cl.

BTW een fles river cola 1,5l kost in de aldi volgens hun site:
België: 0.50 euro
Nederland: 0,65 euro

Duitsland: 0,39 euro + Zzgl. Pfand : 0.25= 0,64 euro.

Ge moet niet alles geloven wat ze zeggen en schrijven hoor. Het is goed uitkijken welke producten dat ge neemt. Houdt er rekening mee dat in België bv kosten afval zijn meegerekend in die prijs. In Duitsland zit dat denkelijk in die 25 eurocent extra. Die ge achteraf aan de kassa toch moet betalen.
zit er geen statiegeld inbegrepen op die fles cola in NL Jos ?
Oud 29 juni 2016, 11:25   #26
pajoske

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
zit er geen statiegeld inbegrepen op die fles cola in NL Jos ?
Dat kan. maar dat houdt ook in dat ge al uw petflessen moet bewaren en terug meesleuren naar Nederland.
Ik heb regelmatig de prijzen in Nederland bekeken. Maar als ik dan de tijd, (auto) onkosten enz optel voor een minimaal verschil*, is het niet interessant.
Btw toen ik voor in Nederland in een keten ging kopen en een factuur zonder BTW wenste (ik betaal in België de verschuldigde 21% BTW, heeft dat ook heel wat energie (weken wachten, terugrijden enz.) gekost om die vast te krijgen. Die wilden die precies enkel met héél veel tegenzin geven, alhoewel dat wettelijk verplicht is.
Als we op pensioen zijn, en tijd geen probleem meer is kan het wel een zinvol tijdverdrijf zijn om in Nederland of Duitsland (per fiets) te gaan kopen.

*Ge moet dus heel goed opletten wat ge daar koopt. Want vele producten zijn daar duurder.
Oud 29 juni 2016, 11:30   #27
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat kan. maar dat houdt ook in dat ge al uw petflessen moet bewaren en terug meesleuren naar Nederland.
...
Dat is geen enkel probleem, we rijden tenslotte met volle flessen als we van Nederland komen, lege flessen op weg terug is no problemo.

En laat ons wel wezen, bakken met volle flessen of lege flessen in de garage - of waar dan ook, maken geen verschil.
Oud 29 juni 2016, 11:35   #28
pajoske

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Dat is geen enkel probleem, we rijden tenslotte met volle flessen als we van Nederland komen, lege flessen op weg terug is no problemo.

En laat ons wel wezen, bakken met volle flessen of lege flessen in de garage - of waar dan ook, maken geen verschil.
Maar als ge de echte kosten van de auto telt, maakt ge dan nog winst? Tenzij ge het beziet als een uitstapje met een taske koffie enz.
Oud 29 juni 2016, 11:41   #29
Lukkas
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ze zijn gewoon in snelheid gepakt door Nederland. Omwille van de soepele arbeidsvoorwaarden krijgen Bol en Coolblue zaken 3 keer sneller uit Nederland naar hier dan vanuit België.
Kan 'uw' prachtig Europa daar niets aan doen? Het zoveelste voorbeeld van hun onkunde.

Laatst gewijzigd door Lukkas : 29 juni 2016 om 11:59.
Lukkas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2016, 11:44   #30
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar als ge de echte kosten van de auto telt, maakt ge dan nog winst? Tenzij ge het beziet als een uitstapje met een taske koffie enz.
Als je van de provincie Luxemburg naar Nederland rijdt zal je geen winst maken, maar van in Antwerpen ben je op twintig minuten in Nederland.

Bij ons is het gemakkelijk, Nederlandse familie en vrienden waar die van ons sowieso regelmatig langs gaat.
Oud 29 juni 2016, 11:57   #31
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik heb regelmatig de prijzen in Nederland bekeken. Maar als ik dan de tijd, (auto) onkosten enz optel voor een minimaal verschil*, is het niet interessant.
Btw toen ik voor in Nederland in een keten ging kopen en een factuur zonder BTW wenste (ik betaal in België de verschuldigde 21% BTW, heeft dat ook heel wat energie (weken wachten, terugrijden enz.) gekost om die vast te krijgen. Die wilden die precies enkel met héél veel tegenzin geven, alhoewel dat wettelijk verplicht is.
Als we op pensioen zijn, en tijd geen probleem meer is kan het wel een zinvol tijdverdrijf zijn om in Nederland of Duitsland (per fiets) te gaan kopen.

*Ge moet dus heel goed opletten wat ge daar koopt. Want vele producten zijn daar duurder.
ik woon op 8 kilometer van de grens, of ik nu naar daar fiets of naar mijn eigen dorpscentrum, dat blijft gelijk, maar heb me er nog nooit op toegelegd. alleen zowat al wat je regelmatig nodig hebt van de apotheek gewoon kunnen kopen bij t Kruidvat op zaterdag en zonder voorschrift, is toch wel handig.
Oud 29 juni 2016, 12:00   #32
Johan Daelemans

Standaard

Citaat:
Juist. Wonende in Riemst hebben we ook over de grens gekeken om onze kosten te drukken. Maastricht, amper 10 km verder maar al een heel ander koopgedrag als je ziet wat daar in de rekken ligt.
De 'betere' producten kosten zelfs vaker meer net over de grens.
Mogelijk wordt dit een beetje vertekent omdat het Maastricht is.
Af en toe zijn producten wel flink goedkoper.
Een 6 tal brillen dubbele focus aangekocht bij eyes + more - gemiddeld zo'n 75€ per stuk. Nu zo'n 2 jaar geleden en ze zijn nog even netjes en degelijk als de eerste dag.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be