Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 november 2004, 22:28   #21
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

labyrinth's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Skill Effect
Eigenlijk heb je gelijk.
(Ik leen even je handtekening...)

En toch begrijp ik het niet...
Vervelen jullie je zo erg ?

Laatst gewijzigd door labyrinth : 3 november 2004 om 22:45.
labyrinth is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2004, 22:37   #22
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

labyrinth's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door labyrinth

En toch begrijp ik het niet...
Vervelen jullie je zo erg ?
Or join the army of FRODO.........
Frodo Baggins

Eigenlijk is dat ook een beetje strijden.....

Laatst gewijzigd door labyrinth : 3 november 2004 om 22:54.
labyrinth is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2004, 19:57   #23
Ibeke
Burgemeester

Ibeke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ICE-MAN
in plaats van de hoofddoekjes te betuttelen, zouden we hun op een zéér beleefde manier kunnen laten aanvoelen dat we hen dulden als ze hun manieren houden, maar ook niet meer dan dat !

t'zou al een stap in de goei richting zijn, maar de meeste van ons politiekerkes snappen dat niet !
Dat is inderdaad een goed begin. Ik ben best bereid mij te schikken naar de wetten van dit land en dat doe ik, naar mijn mening, naar wens. Mensen hebben nog nooit over mij geklaagd. Alleen is het inderdaad wel vervelend wanneer mensen zich beginnen te moeien met of ik een hoofddoek moet dragen of niet, of ik mijn kinderen moet besnijden of niet, of ik voor de doodstraf mag zijn of niet. Als ik volgens de regels van dit land leef, en mijn eigen gedeelte gedachten voor mezelf mag hebben, dan kunnen we best heel gelukkig zijn.

En ik denk dat andere moslims er ook zo over denken. Ik kan het niet exact zeggen, want zoveel ken ik er niet buiten mijn familie; mijn vriendenkring bestaat voor het grootste deel uit atheïsten, christenen, joden en hindoes.
Maar ik denk dat dat het probleem is: dat er enerzijds wordt verwacht dat moslims zich aanpassen, dat wanneer zij dit doen, dus: geen mensen bekritiseren op hun kledij, uitgaansgedrag, al dan niet drinken van alcohol, etc. ...men het steeds een stapje verder draagt: Ah ja, heb je dat gedaan, kan je nu ook nog even die hoofddoek afdoen? Goed, doe je dat? Kan je nu ook nog effi de kunsten van van Gogh goedvinden? Prima, en dan nu: die kleine jongetjes, moet je die nu echt besnijden? Neen, neen, laat dat maar. Ok, volgende stap: Binnenkort is het schapenfeest. Moet je dat schaap nu echt slachten, stilletjes doden met een mes, ocharme dat schaap toch. Hoe denk je dat een schaap zich voelt als er zoveel volt door zijn lijf gaan? Ok dan, geen schapen slachten...Wat blijft er dan nog over van de moslim voor de moslim?, kan je je afvragen.
[font=Book Antiqua]Do not say, that if the people do good to us, we will do good to them and if the people oppress us, we will oppress them; but determine that if people do you good, you will do good to them and if they oppress you, you will not oppress them[/font]
[font=Book Antiqua]He is not strong and powerful who throweth people down; but he is strong who witholdeth himself from anger[/font]
[font=Book Antiqua]The ink of the scholar is more sacred than the blood of the martyr[/font]
[font=Book Antiqua]Do you beat your own wife as you would a slave? That must you not do.[/font]
[font=Book Antiqua](Mohamed, saas)[/font]

Laatst gewijzigd door Ibeke : 4 november 2004 om 20:06.
Ibeke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2004, 20:01   #24
Jampie
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ibeke
Dat is inderdaad een goed begin. Ik ben best bereid mij te schikken naar de wetten van dit land en dat doe ik, naar mijn mening, naar wens. Mensen hebben nog nooit over mij geklaagd. Alleen is het inderdaad wel vervelend wanneer mensen zich beginnen te moeien met of ik een hoofddoek moet dragen of niet, of ik mijn kinderen moet besnijden of niet, of ik voor de doodstraf mag zijn of niet. Als ik volgens de regels van dit land leef, en mijn eigen gedeelte (controversiële) gedachten voor mezelf mag hebben, dan kunnen we best heel gelukkig zijn.
Voor mijn part doet iedereen waar hij of zij zin in heeft, zolang je maar binnen het legale blijft en zolang je een ander geen last berokkent. Dus als jij een hoofddoek wil dragen, mij best. Maar om zelf te beslissen om je kinderen te laten besnijden, gaat mij te ver. Laat je kinderen daar aub zelf over beslissen wanneer ze daar oud genoeg voor zijn. Van andere mensen blijf je af, ook van je kinderen.
Jampie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2004, 20:15   #25
Ibeke
Burgemeester

Ibeke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jampie
Voor mijn part doet iedereen waar hij of zij zin in heeft, zolang je maar binnen het legale blijft en zolang je een ander geen last berokkent. Dus als jij een hoofddoek wil dragen, mij best. Maar om zelf te beslissen om je kinderen te laten besnijden, gaat mij te ver. Laat je kinderen daar aub zelf over beslissen wanneer ze daar oud genoeg voor zijn. Van andere mensen blijf je af, ook van je kinderen.
Dus als ik voor de doodstraf ben, dan is dat voor jou ok? Het spreekt voor zich dat ik het zelf niet ga toepassen , maar als ik dat nu vind (in mijn hoofd). Mag dat van jou, bvb.
[font=Book Antiqua]Do not say, that if the people do good to us, we will do good to them and if the people oppress us, we will oppress them; but determine that if people do you good, you will do good to them and if they oppress you, you will not oppress them[/font]
[font=Book Antiqua]He is not strong and powerful who throweth people down; but he is strong who witholdeth himself from anger[/font]
[font=Book Antiqua]The ink of the scholar is more sacred than the blood of the martyr[/font]
[font=Book Antiqua]Do you beat your own wife as you would a slave? That must you not do.[/font]
Oud 4 november 2004, 20:19   #26
Jampie
Minister

Standaard

Citaat:
Dus als ik voor de doodstraf ben, dan is dat voor jou ok? Het spreekt voor zich dat ik het zelf niet ga toepassen , maar als ik dat nu vind (in mijn hoofd). Mag dat van jou, bvb.
Ik denk dat je mij niet goed begrepen hebt. Iedereen doet voor mijn part wat hij wil, als hij een ander daar maar geen last mee berokkent. En als jij voor de doodstraf bent, dan mag je dat gerust zeggen. Maar of dat daarom een goed idee is, dat is nog iets anders.
Oud 4 november 2004, 20:28   #27
Ibeke
Burgemeester

Ibeke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik denk dat je mij niet goed begrepen hebt. Iedereen doet voor mijn part wat hij wil, als hij een ander daar maar geen last mee berokkent. En als jij voor de doodstraf bent, dan mag je dat gerust zeggen. Maar of dat daarom een goed idee is, dat is nog iets anders.
Amai! Ik val bijna van mijn stoel! Kijk dat is nu eerlijk gezegd echt alles wat ik vraag als moslim: laat mij denken wat ik wil. En ik laat jou denken wat je wil. Ik schik me naar jouw wetten, want ik leef in jouw land. Als jij in mijn land zou leven, zou jij je ook naar mijn wetten schikken. En dat is bijna niet meer dan vanzelfsprekend.

Jammer genoeg wijst de realiteit ons erop dat geeneen van beide partijen, moslims noch Belgen een voorbeeld kunnen nemen aan deze op zijn zachtst gezegd pacifistische houding.

Er zijn nog teveel moslims die de gemiddelde Belg in zijn eigen land zijn gang niet willen laten gaan, binnen de grenzen van de wet, en er zijn nog teveel Belgen die moslims hun gang niet willen laten gaan binnen de grenzen van de wet.
Oud 4 november 2004, 20:29   #28
Jampie
Minister

Standaard

Citaat:
Amai! Ik val bijna van mijn stoel! Kijk dat is nu eerlijk gezegd echt alles wat ik vraag als moslim: laat mij denken wat ik wil. En ik laat jou denken wat je wil. Ik schik me naar jouw wetten, want ik leef in jouw land. Als jij in mijn land zou leven, zou jij je ook naar mijn wetten schikken. En dat is bijna niet meer dan vanzelfsprekend.

Jammer genoeg wijst de realiteit ons erop dat geeneen van beide partijen, moslims noch Belgen een voorbeeld kunnen nemen aan deze op zijn zachtst gezegd pacifistische houding.

Er zijn nog teveel moslims die de gemiddelde Belg in zijn eigen land zijn gang niet willen laten gaan, binnen de grenzen van de wet, en er zijn nog teveel Belgen die moslims hun gang niet willen laten gaan binnen de grenzen van de wet.
Maar we zijn dan toch al met twee hé Ibeke
Oud 4 november 2004, 20:33   #29
Ibeke
Burgemeester

Ibeke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar we zijn dan toch al met twee hé Ibeke
Maar hoe lang nog en hoevelen zullen het met jou eens zijn? Lees al mijn posts op een goeie vrije dag en zeg mij dan nog eens of je mijn houding als moslim in België ondersteunt. Want op basis van 1 bericht kan je eigenlijk niet veel zeggen en ik heb onlangs ook de eigenschap gekregen van teveel rond de pot te draaien, dus misschien toch even dubbelchecken voor je het met mij eens bent .
Oud 4 november 2004, 20:42   #30
Jampie
Minister

Standaard

Citaat:
Maar hoe lang nog en hoevelen zullen het met jou eens zijn? Lees al mijn posts op een goeie vrije dag en zeg mij dan nog eens of je mijn houding als moslim in België ondersteunt. Want op basis van 1 bericht kan je eigenlijk niet veel zeggen en ik heb onlangs ook de eigenschap gekregen van teveel rond de pot te draaien, dus misschien toch even dubbelchecken voor je het met mij eens bent .
Ik ben het eens met je vorige post, wat niet wil zeggen dat ik het eens bent met alles wat je zegt. Het is nog te vroeg voor een huwelijksaanzoek hoor.
Oud 4 november 2004, 20:45   #31
Ibeke
Burgemeester

Ibeke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben het eens met je vorige post, wat niet wil zeggen dat ik het eens bent met alles wat je zegt. Het is nog te vroeg voor een huwelijksaanzoek hoor.
Neen, dat vraag ik ook niet, hoor.

Trouwens, heb drie jaar geleden al een huwelijksaanzoek gehad
Oud 4 november 2004, 20:46   #32
Jampie
Minister

Standaard

Citaat:
Neen, dat vraag ik ook niet, hoor.

Trouwens, heb drie jaar geleden al een huwelijksaanzoek gehad
Allé proficiat
Oud 4 november 2004, 20:52   #33
Ibeke
Burgemeester

Ibeke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Allé proficiat
Thnx.
Oud 5 november 2004, 00:29   #34
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mag ik je eraan herinneren dat ca 50% van de amerikaanse mannen besneden zijn? BTW, mijn neefje is ook besneden. Heb je er ooit problemen mee gehad dat joodse jongens besneden worden?
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2004, 01:42   #35
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is inderdaad een goed begin. Ik ben best bereid mij te schikken naar de wetten van dit land en dat doe ik, naar mijn mening, naar wens. Mensen hebben nog nooit over mij geklaagd. Alleen is het inderdaad wel vervelend wanneer mensen zich beginnen te moeien met of ik een hoofddoek moet dragen of niet, of ik mijn kinderen moet besnijden of niet, of ik voor de doodstraf mag zijn of niet. Als ik volgens de regels van dit land leef, en mijn eigen gedeelte gedachten voor mezelf mag hebben, dan kunnen we best heel gelukkig zijn.

En ik denk dat andere moslims er ook zo over denken. Ik kan het niet exact zeggen, want zoveel ken ik er niet buiten mijn familie; mijn vriendenkring bestaat voor het grootste deel uit atheïsten, christenen, joden en hindoes.
Maar ik denk dat dat het probleem is: dat er enerzijds wordt verwacht dat moslims zich aanpassen, dat wanneer zij dit doen, dus: geen mensen bekritiseren op hun kledij, uitgaansgedrag, al dan niet drinken van alcohol, etc. ...men het steeds een stapje verder draagt: Ah ja, heb je dat gedaan, kan je nu ook nog even die hoofddoek afdoen? Goed, doe je dat? Kan je nu ook nog effi de kunsten van van Gogh goedvinden? Prima, en dan nu: die kleine jongetjes, moet je die nu echt besnijden? Neen, neen, laat dat maar. Ok, volgende stap: Binnenkort is het schapenfeest. Moet je dat schaap nu echt slachten, stilletjes doden met een mes, ocharme dat schaap toch. Hoe denk je dat een schaap zich voelt als er zoveel volt door zijn lijf gaan? Ok dan, geen schapen slachten...Wat blijft er dan nog over van de moslim voor de moslim?, kan je je afvragen.
Als het echt nodig is om zelf uw schaap te slachten, uw kinderen te verminken, een hoofddoek te dragen waar het niet gepast is, om u moslim te voelen bent u te beklagen.
Niet zo lang geleden werd hier algemeen nog geslacht op de boerderij.
Dat is tegenwoordig wettelijk verboden.
Dan geldt die wet voor iedereen en niet uitsluitend voor niet moslims.
Mensen bekritiseren die alcohol drinken, hun uitgangsgedrag of kleding is helemaal niet verboden. Ik zie niet in wat uw probleem is.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2004, 02:27   #36
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Stratcat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Als het echt nodig is om zelf uw schaap te slachten, uw kinderen te verminken, een hoofddoek te dragen waar het niet gepast is, om u moslim te voelen bent u te beklagen.
Niet zo lang geleden werd hier algemeen nog geslacht op de boerderij.
Dat is tegenwoordig wettelijk verboden.
Dan geldt die wet voor iedereen en niet uitsluitend voor niet moslims.
Mensen bekritiseren die alcohol drinken, hun uitgangsgedrag of kleding is helemaal niet verboden. Ik zie niet in wat uw probleem is.
Het probleem heet Allah.
Voor moslims een oplossing.
Oud 5 november 2004, 02:31   #37
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De anarchistische bankier
Het probleem heet Allah.
Voor moslims een oplossing.
De anarchistische bankier is een varken
Alle Vlamingen zijn varkensneukers
(In navolging van Sint Theo Van Gogh)
Een gat is een gat zegde de boer en hij kroop op zijn varken: deze oude vlaamse spreuk bewijst wel dat het waar is!
(anders: vrijheid van meningsuiting, weet je wel)
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2004, 02:52   #38
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Stratcat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof
De anarchistische bankier is een varken
Alle Vlamingen zijn varkensneukers
(In navolging van Sint Theo Van Gogh)
Een gat is een gat zegde de boer en hij kroop op zijn varken: deze oude vlaamse spreuk bewijst wel dat het waar is!
(anders: vrijheid van meningsuiting, weet je wel)
@ Verpleegsters:

Vergeet bij het bespreken van jullie seksuele fantasieën niet om filosoof op tijd uit repeat-mode te halen.
Oud 5 november 2004, 06:40   #39
Ibeke
Burgemeester

Ibeke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De anarchistische bankier
@ Verpleegsters:

Vergeet bij het bespreken van jullie seksuele fantasieën niet om filosoof op tijd uit repeat-mode te halen.
Heb gisteren nog eens naar Submission gezien...en bankier, ik blijf er bij en daar kan jij met je geknipt citaat niet veel aan veranderen.
Oud 5 november 2004, 07:03   #40
Jampie
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof
Mag ik je eraan herinneren dat ca 50% van de amerikaanse mannen besneden zijn? BTW, mijn neefje is ook besneden. Heb je er ooit problemen mee gehad dat joodse jongens besneden worden?
De andere 50 % is niet besneden, dus dat is geen argument en doet niet terzake. Ik heb er geen probleem mee dat een man zich laat besnijden, als die daar zelf over kan beslissen. Een jongetje laten besnijden kan niet, of hij nu jood is, moslim, katholiek, of hoepelepoep. Blijf van een ander zijn lijf af !!
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be