Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 juli 2016, 12:30   #21
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Zou zij haar eigen zever geloven... ? Zij moet toch ook weten dat dergelijke onzin onmogelijk is ?
Ik vraag het mij echt af. Volgens mij zitten ze daar nog in een ontkenningsfase en denken dat ze gaan wakker worden en dat het allemaal een droom was
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2016, 12:41   #22
vuggie
Parlementsvoorzitter

vuggie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Ze komt me inderdaad redelijk spitant over.
Spitant had ik even op te zoeken in het Vlaamse woordenboek en bedankt dat ik zo'n mooi woord voor vitaal erbij heb mogen leren, Pericles.

Citaat:
You only have to look at London, where almost half of all primary school children speak English as a second language, to see the challenges we now face as a country. This isn't fair to anyone: how can people build relationships with their neighbours if they can't even speak the same language?

Theresa May
Oud 26 juli 2016, 12:42   #23
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Theresa May kraamt nochtans even grote onzin uit als den Boris en den Farage.
Noord-Ierland moet niet bang zijn dat er grenscontroles en douane komt met Ierland.
Haja! Hoe gaat ze dat doen? Baas worden van de EU?

http://www.independent.co.uk/news/uk...-a7153536.html
Er komen geen grenscontroles tussen Ierland en Noord-Ierland als de Britten dat niet willen, om de eenvoudige reden dat 150.000 Ieren in Noord-Ierland werken en slechts 50.000 Noord-Ieren in Ierland.
En wees maar gerust , de Ieren zullen hun grens ook niet dichtsmijten dat zou voor hen een economische ramp betekenen.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2016, 12:47   #24
vuggie
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik vraag het mij echt af. Volgens mij zitten ze daar nog in een ontkenningsfase en denken dat ze gaan wakker worden en dat het allemaal een droom was
Die ontkenning is echt wel bij de Eurofielen i.p.v. bij de Britten.

Citaat:
Theresa May has said "Brexit means Brexit" and that there will be no attempts to stay within the European Union, as the Home Secretary set out her campaign to be prime minister.

Addressing supporters in Birmingham, Ms May, who is hedging her bets as the “unity” candidate in the Conservative leadership contest, said: “First, our country needs strong, proven leadership to steer us through this time of economic and political uncertainty and to negotiate the best deal for Britain as we leave the EU and forge a new role for ourselves in the world.

“Because Brexit means Brexit, and we're going to make a success of it…Second, we need to unite our party and our country… And third, we need a bold new positive vision for the future of our country - a vision of a country that works not for the privileged few, but for every one of us.”

Bron: http://www.independent.co.uk/news/uk...-a7130596.html
Oud 26 juli 2016, 12:58   #25
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er komen geen grenscontroles tussen Ierland en Noord-Ierland als de Britten dat niet willen, om de eenvoudige reden dat 150.000 Ieren in Noord-Ierland werken en slechts 50.000 Noord-Ieren in Ierland.
En wees maar gerust , de Ieren zullen hun grens ook niet dichtsmijten dat zou voor hen een economische ramp betekenen.
Grencontrole is grens dichtsmijten dus?
Bedankt, 'k heb weeral iets nieuws geleerd.
Oud 26 juli 2016, 13:05   #26
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Grencontrole is grens dichtsmijten dus?
Bedankt, 'k heb weeral iets nieuws geleerd.
Ok , de grenscontroles komen, zonder dat er controles zijn, althans niet meer dan voorheen , is dat beter dan?
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2016, 13:49   #27
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ok , de grenscontroles komen, zonder dat er controles zijn, althans niet meer dan voorheen , is dat beter dan?
Dus we gaan de grenscontroles doen tussen Ierland en de rest van de EU
Oud 26 juli 2016, 13:52   #28
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vuggie Bekijk bericht
Die ontkenning is echt wel bij de Eurofielen i.p.v. bij de Britten.

Citaat:
Theresa May has said "Brexit means Brexit" and that there will be no attempts to stay within the European Union, as the Home Secretary set out her campaign to be prime minister.

Addressing supporters in Birmingham, Ms May, who is hedging her bets as the “unity” candidate in the Conservative leadership contest, said: “First, our country needs strong, proven leadership to steer us through this time of economic and political uncertainty and to negotiate the best deal for Britain as we leave the EU and forge a new role for ourselves in the world.

“Because Brexit means Brexit, and we're going to make a success of it…Second, we need to unite our party and our country… And third, we need a bold new positive vision for the future of our country - a vision of a country that works not for the privileged few, but for every one of us.”

Bron: http://www.independent.co.uk/news/uk...-a7130596.html
Wow May gaat de bankiers en de City buitensmijten. dat is echt bold

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 26 juli 2016 om 13:53.
Oud 26 juli 2016, 14:01   #29
vuggie
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Wow May gaat de bankiers en de City buitensmijten. dat is echt bold
Misschien heeft de City liever zijn onafhankelijkheid dan de knoet van die mess(e) uit Frankfurt.
Oud 27 juli 2016, 03:06   #30
Gamla
Europees Commissaris

Gamla's schermafbeelding

Standaard

Laat het voor eens en altijd duidelijk zijn. We willen geen vreemde klootzakken in ons land.
Spreeuwen gaan om met spreeuwen. Merels met merels. Het is volledig normaal.

Laatst gewijzigd door Gamla : 27 juli 2016 om 03:06.
Gamla is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2016, 06:06   #31
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik vrees dat het probleem erger is : http://www.theguardian.com/politics/...-says-liam-fox

Die kerel zit niet alleen in de ontkenningsfase, hij heeft delusies. Mijnheer denkt dat er Free Trade Agreements gaan komen met individuele landen, dus met EU lidstaten of met de EU zelf. Dat is gewoon quatsch. Hij zit in amerika stoere praat te vertellen om aan te tonen dat de UK niet bang is om in een situatie zonder akkoord buiten de EU te vallen.
Met deze ijzervreter zie ik de EU nog in geen tien jaar tot een akkoord komen.
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2016, 12:57   #32
vuggie
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Ik vrees dat het probleem erger is : http://www.theguardian.com/politics/...-says-liam-fox

Die kerel zit niet alleen in de ontkenningsfase, hij heeft delusies. Mijnheer denkt dat er Free Trade Agreements gaan komen met individuele landen, dus met EU lidstaten of met de EU zelf. Dat is gewoon quatsch. Hij zit in amerika stoere praat te vertellen om aan te tonen dat de UK niet bang is om in een situatie zonder akkoord buiten de EU te vallen.
Met deze ijzervreter zie ik de EU nog in geen tien jaar tot een akkoord komen.
Toch is hij zeer to the point.

Citaat:
Saluting what he called the bravery of the British people, he said the Brexit vote was driven by a range of motives including sovereignty, governance, immigration, as well as economics and trade. He pointed out that of the 10 export markets where the UK had a trade surplus, only one, Ireland, was in the EU.
Oud 29 juli 2016, 22:27   #33
Adrian M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gamla Bekijk bericht
Laat het voor eens en altijd duidelijk zijn. We willen geen vreemde klootzakken in ons land.
Spreeuwen gaan om met spreeuwen. Merels met merels. Het is volledig normaal.
Knap lastig met al die Britten die een Belgisch paspoort willen
Adrian M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2016, 09:53   #34
Sukkelaar

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Bij HLN zijn ze weer liever lui dan moe. In de Guardian staat duidelijk dat om in de interne markt te blijven de Engelsen verder contributie zouden moeten blijven betalen.
Wat ook zo is voor Noorwegen.
Sukkelaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2016, 12:09   #35
Adrian M

Standaard

Zo bar veel vragen de Britten in hoofdlijnen niet
- Geen contributie
- Geen 4e act, freedom of movement
- Bank paspoorten behouden blijven

Voor een evenwichtige deal lijkt me toe dat de EU subsidies blijft geven aan bijv. universiteiten etc?
Oud 30 juli 2016, 12:41   #36
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adrian M Bekijk bericht
Zo bar veel vragen de Britten in hoofdlijnen niet
- Geen contributie
- Geen 4e act, freedom of movement
- Bank paspoorten behouden blijven

Voor een evenwichtige deal lijkt me toe dat de EU subsidies blijft geven aan bijv. universiteiten etc?
En de UK landbouw blijven subsidieren lijkt mij ook een kleine moeite
Oud 30 juli 2016, 13:13   #37
Adrian M

Standaard

Citaat:
Lijkt me zelfs noodzakelijk daar er Britse boeren zijn die voor 50% afhankelijk zijn van EU subsidies.
Lijken me uitermate agressieve methodes als een EU daarmee zou stoppen en de landbouwindustrie van een land doelbewust ernstige schade toebrengt

Evenmin zouden de honderden miljoenen EU subsidie voor Wales gestopt mogen worden (de UK zal dit naar alle waarschijnlijkheid niet compenseren).
Een mogelijk idee is dat EU landen dit individueel bekostigen en onderbrengen bij ontwikkelingshulp?
Oud 30 juli 2016, 15:56   #38
Adrian M

Standaard

Citaat:
Eerlijk is eerlijk respect voor the Leavers, principes gaat bij hen boven alles.
Nog liever werkeloos en droog brood dan hun ziel en zaligheid verkopen.

Ford to consider closing UK factories in Leave towns after Brexit
30 july 2016

Ford makes engines at plants in Dagenham and Bridgend that are exported to the EU where the cars are assembled
Ford has said it will consider closing its two remaining UK automobile factories, both of which are in towns where the majority of people voted to leave the EU, to cover costs of $1 billion over the next two years.

Ford stopped making passenger cars in the UK in 2002. But it still makes engines at plants in Dagenham and Bridgend that are exported to the EU where the cars are assembled.Many cars are then shipped back to the UK to be sold.

The two UK plants employ around 3,800 people in towns where the majority of people voted to Leave the EU.

In Dagenham, 62 per cent of people voted to leave while in Bridgend 55 per cent said they wanted out
http://www.independent.co.uk/news/bu...-a7162561.html
Oud 30 juli 2016, 16:24   #39
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Eerlijk is eerlijk respect voor the Leavers, principes gaat bij hen boven alles.
Nog liever werkeloos en droog brood dan hun ziel en zaligheid verkopen.

Ford to consider closing UK factories in Leave towns after Brexit
30 july 2016

Ford makes engines at plants in Dagenham and Bridgend that are exported to the EU where the cars are assembled
Ford has said it will consider closing its two remaining UK automobile factories, both of which are in towns where the majority of people voted to leave the EU, to cover costs of $1 billion over the next two years.

Ford stopped making passenger cars in the UK in 2002. But it still makes engines at plants in Dagenham and Bridgend that are exported to the EU where the cars are assembled.Many cars are then shipped back to the UK to be sold.

The two UK plants employ around 3,800 people in towns where the majority of people voted to Leave the EU.

In Dagenham, 62 per cent of people voted to leave while in Bridgend 55 per cent said they wanted out
http://www.independent.co.uk/news/bu...-a7162561.html

Ja, de mensen hebben 'leave' beslist, ofschoon Ford het hen verboden had...
Oud 30 juli 2016, 16:30   #40
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Lijkt me zelfs noodzakelijk daar er Britse boeren zijn die voor 50% afhankelijk zijn van EU subsidies.
Lijken me uitermate agressieve methodes als een EU daarmee zou stoppen en de landbouwindustrie van een land doelbewust ernstige schade toebrengt

Evenmin zouden de honderden miljoenen EU subsidie voor Wales gestopt mogen worden (de UK zal dit naar alle waarschijnlijkheid niet compenseren).
Een mogelijk idee is dat EU landen dit individueel bekostigen en onderbrengen bij ontwikkelingshulp?

We kunnen misschien gaarkeukens en soep + brood bedeling organiseren in de streken van wales waar de hongersnood gaat toeslaan, plus voor de tienduizenden nieuwe werklozen in london.
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be