Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 november 2004, 11:48   #21
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Komt daar bij dat de baas van de firma die de e-stemmachines in Ohio leverde een overtuigd Republikein is en financier van Busch. The Truth is out There.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2004, 11:50   #22
ilfalco
Minister-President

Standaard

idd en in bvb winsconsin is het verschil (10.000) ... veel kleiner en in het nadeel van Bush , dus idd zwak .maar iemand die zo overtuigend de popular vote wint verdient de zege , geen twijfel.
ilfalco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2004, 11:57   #23
Pieterjan
Parlementslid

Pieterjan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon

Sommigen hebben liever Kerry, ik geloof meer in Bush. Maar zoals John Kerry gisteren zelf zei : "Zowel President Bush als ikzelf houden van dit land, het belangrijke is dat het volk gaat stemmen, op wie dan ook".
Dit is een idee die zelfs niet zou opkomen bij Bush of zijn spin doctors... De egocentrische koers die hij vaart is een gevaarlijke koers! Dat Amerikaanse President niet enkel iets in de pap te brokken heeft in de VS, laat hij hier mi iets te makkelijk achterwege. Op vlak van internationale politiek kan je moeilijk minder inzicht hebben dan Bush. En neem dan nog eens het eonomische aspect onder de loepe en je zou voor minder bevreesd zijn voor de komende tien jaar.

Voor het eerst voel ik me nauwbetrokken bij overzeese verkiezingscampagnes en voor het eerst krijg ik het benauwd als ik de uitslag te horen krijg.
Oud 3 november 2004, 11:58   #24
Pieterjan
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco
idd en in bvb winsconsin is het verschil (10.000) ... veel kleiner en in het nadeel van Bush , dus idd zwak .maar iemand die zo overtuigend de popular vote wint verdient de zege , geen twijfel.
Zeg dat es tegen Al Gore... Was volgens mij ook overtuigend!!!
Oud 3 november 2004, 12:00   #25
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

labyrinth's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc
Komt daar bij dat de baas van de firma die de e-stemmachines in Ohio leverde een overtuigd Republikein is en financier van Busch. The Truth is out There.
Ja, ze hadden die machines beter in Europa besteld.....
labyrinth is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2004, 12:02   #26
ilfalco
Minister-President

Standaard

nu is het 4 miljoen het verschil .. toen 500.000, Bush is in ieder geval de morele winnaar.
ilfalco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2004, 12:07   #27
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc
Daar gaan ze weer.
Oud 3 november 2004, 12:12   #28
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
Daar gaan ze weer.
Ik trek daar geen conclusies uit maar ik neem aan dat sommigen in de VS geen vertrouwen hebben in Republikeinse kiesmachines.

http://boomchicago.cyso.net/images/Voting_Machine.mov

8)

Laatst gewijzigd door solidarnosc : 3 november 2004 om 12:18.
Oud 3 november 2004, 12:15   #29
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Bush heeft klaar en duidelijk gewonnen. Ik weet niet of dat een goede of een slechte zaak is.

Oud 3 november 2004, 12:16   #30
Confucius
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieterjan
zo zie je de idiotie van het Amerikaanse verkiezingsstelsel maar weer eens. Het stelsel op zich trek ik niet in twijfel maar hoe de 'promotiefilmpjes' een mens kunnen overtuigen om voor de een of de ander te stemmen...tssss!

Want wie stemt anders voor hij, die een put graaft om vervolgens te beloven dat hij hem weer zal dichten????
Ja die idiote Amerikanen kunnen beter ons stelsel overnemen. Hier zijn 1/3 van de kamerleden niet door het volk gekozen. Een stem in het ene landsdeel is veel minder waard dan in het andere. Eén miljoen kiezers wordt uitgesloten en verketterd. Ons staatshoofd is er niet omdat het volk dat wil maar enkel omdat hij als koning geboren is. Referendum is hier een vies woord omdat men schrik heeft voor de mening van het volk. De staatsomroep is strikt "neutraal".
Jazeker die idiote Amerikanen kunnen nog veel van ons leren.
Oud 3 november 2004, 12:23   #31
Pieterjan
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Confucius
Ja die idiote Amerikanen kunnen beter ons stelsel overnemen. Hier zijn 1/3 van de kamerleden niet door het volk gekozen. Een stem in het ene landsdeel is veel minder waard dan in het andere. Eén miljoen kiezers wordt uitgesloten en verketterd. Ons staatshoofd is er niet omdat het volk dat wil maar enkel omdat hij als koning geboren is. Referendum is hier een vies woord omdat men schrik heeft voor de mening van het volk. De staatsomroep is strikt "neutraal".
Jazeker die idiote Amerikanen kunnen nog veel van ons leren.
zo zie je maar hoe een persoon, blind van woede, leest wat hij wil lezen zolang dit in zijn 'kraam' past. Ik zei: het systeem op zich is oké, maar de beïnvloeding door filmpjes en andere propaganda gaat boven argumenten. U leest: die PieterJan denkt nu echt dat ons systeem beter is dan het Amerikaanse...
Oud 3 november 2004, 13:00   #32
BartP
Burgemeester

Standaard

Het is toch niet beslist. in Ohio stonden mensen nog tot 3 uur deze nacht aan te schuiven om te stemmen.
De absentee ballots moeten nog geteld worden...
Maar, het ziet er niet goed uit voor Kerry.
Mijn familie schaamt zich dood. Weer 4 jaar dat die zot van een Bush toegang heeft tot de grootste vechtmachine ter wereld.
BartP is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2004, 13:01   #33
BartP
Burgemeester

Standaard

Citaat:
zo zie je maar hoe een persoon, blind van woede, leest wat hij wil lezen zolang dit in zijn 'kraam' past. Ik zei: het systeem op zich is oké, maar de beïnvloeding door filmpjes en andere propaganda gaat boven argumenten. U leest: die PieterJan denkt nu echt dat ons systeem beter is dan het Amerikaanse...
Freya is toch ook verkozen omwille van de propaganda van haar benen?
Oud 3 november 2004, 13:03   #34
BartP
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund
Bush heeft klaar en duidelijk gewonnen. Ik weet niet of dat een goede of een slechte zaak is.

Oud 3 november 2004, 13:13   #35
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Dit als intermezzo.
Oud 3 november 2004, 13:23   #36
Geertje
Perm. Vertegenwoordiger VN

Geertje's schermafbeelding

Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BartP
Het is toch niet beslist. in Ohio stonden mensen nog tot 3 uur deze nacht aan te schuiven om te stemmen.
De absentee ballots moeten nog geteld worden...
Maar, het ziet er niet goed uit voor Kerry.
Mijn familie schaamt zich dood. Weer 4 jaar dat die zot van een Bush toegang heeft tot de grootste vechtmachine ter wereld.
Het zal wel meevallen. De Belgen kunnen er van meespreken door idioten geregeerd te worden.
Geertje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2004, 13:25   #37
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geertje
Het zal wel meevallen. De Belgen kunnen er van meespreken door idioten geregeerd te worden.
Nja maar daar hebben alleen wij last van. Als er een idioot in het Witte Huis zit is dat ''iets'' problematischer.
Oud 3 november 2004, 13:50   #38
BartP
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geertje
Mijn vrouw vindt het nu in elk geval minder erg om in Belgie te wonen. Hier of in Amerika, het zijn in allebei de landen idioten die ons regeren. Een zeer terecht opmerking.
Oud 3 november 2004, 14:10   #39
Confucius
Gouverneur

Standaard

Citaat:
"blind van woede". Heb net het schuim van mijn lippen afgeveegd en een uurtje bekomen. Inderdaad las ik: die PieterJan denkt nu echt dat ons systeem beter is dan het Amerikaanse...
Mijn 'kraam' is inderdaad democratie en ik heb moeite met de Belgische schijnheiligheid. Het vingertje opsteken naar anderen om de aandacht van de eigen gebreken af te leiden. Als ik me de grote verkiezingshow en Luc Alloo herinner, dan vallen die filmpjes in Amerika misschien nog mee. En het patriotisme van de Amerikanen heb ik altijd bewonderd, het is daar nog geen mode om op je land te spuwen. In de jaren die ik er gewoond heb voor mijn job vond ik dat je ten minste keuze had in pro of contra TV zenders... Dat kan je in België niet zeggen.
Oud 3 november 2004, 14:14   #40
Koenraad Maesschalck
Banneling

Koenraad Maesschalck's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Westland New Post
Zoals de zaken er nu uitzien zal hoogstwaarschijnlijk George Walker Bush een 2de ambtstermijn als president van de Verenigde Staten toegewezen kregen. Alle ogen zijn immers nu gericht op de staat Ohio maar ook daar ligt Bush nog steeds méér dan 95.000 voor op ze'n Democratische rivaal Kerry. Als Bush wint die nu reeds 249 kiesmannen achter zich heeft tegen 211 voor Kerry dan behaalt hij met de 3 kiesmannen van Alaska de vereiste 270 kiesmannen om de nieuwe president van de Verenigde Staten te worden. Ben zelf niet zo'n grote fan van Bush(eerder van Buchanan) maar ik verheug er mij straks al op de verzuurde azijnpissers met op kop de linkse rioolrat Neruda en alle andere conservatievenvreters hun azijnzuur smoel te zien.
Eén van de voornaamste redenen waarom ik de vreugde voor Bush zijn overwinning nauwelijks kan wegstoppen, is de grandioze klap die de linkerzijde in het gezicht krijgt over de ganse wereld. De rode staatzenders, de "rock against Bush - "artiesten", de lastercampagnes, de betogingen,... het heeft allemaal niet mogen baten. Schol! 4 MORE YEARS, DAAROM ALLEEN AL!
Koenraad Maesschalck is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be