![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Wat onder de huidige wetgeving strafbaar is, is discriminatie (arbeidsbetrekkingen, toegang tot goederen en diensten) en aanzetten tot haat en/of geweld en handelingen die sowieso strafbaar zijn, maar waarbij haat als drijfveer tot strafverzwaring leidt. M.a.w. Ik haat negers => ![]() Ik haat negers, dus ik geef u geen job => ![]() Ik haat negers, dus ik verkoop u geen brood => ![]() Ik ben het eens met IS => ![]() Leve IS, snij die pastoor zijn kop af => ![]() Ik heb op zijn muil geslagen want hij kon niet met z'n poten van mijn vriendin blijven => ![]() Ik heb op zijn muil geslagen want hij is een blanke => ![]() ![]()
Bart De Wever: "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan" Jan Jambon: "Les transferts Nord-Sud, ça nous aide juste pour le marketing. Mais en fait, ça ne nous intéresse pas" Bourgeois: "onafhankelijkheid is iets uit de 19de eeuw" |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Uw instructies zijn niet compleet, want Uzelf gaat uiteraard heel wat verder dan dat. Laat U maar eens gaan, zodat men ook dat aan inspectie en de relativatiemolen onderwerpen kan. Het is broodnodig. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Banneling
|
![]() Als ge ze verbiedt hun mening te uiten gaat ge ze zo gemakkelijk niet vinden. Er zijn andere wetten die zouden moeten veranderen dan deze op vrije meningsuiting. Men zou makkelijker moeten kunnen nationaliteit ontnemen, uitwijzen, krijgsgevangene zetten, ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zijn we nu in oorlog met IS of zijn we het niet?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Vooreerst, u negeert het stuk over negationisme. Enkel en alleen de mening verkondigen dat het niet gebeurd is of dat het minder erg was dan sommigen zeggen is een strafbaar feit, een strafbare mening. Verder is "aanzetten tot haat" zeer subjectief, en we hebben recent al een paar voorbeelden gekregen waar dat zeer rekbaar werd ingezet. Ik zou er dus niet op rekenen dat "Ik haat negers" u niet in de problemen brengt. Tenslotte is racistische discriminatie een hilarisch breed begrip geworden. Ik geef u de volledige definitie: "Elke vorm van onderscheid, uitsluiting, beperking of voorkeur, die tot doel heeft of ten gevolge heeft of kan hebben dat de erkenning, het genot of de uitoefening op voet van gelijkheid van de rechten van de mens en de fundamentele vrijheden op politiek, economisch, sociaal of cultureel terrein of op andere terreinen van het maatschappelijk leven, wordt tenietgedaan, aangetast of beperkt."Als jij zegt dat jij negers lelijk vindt, en een persoon dient klacht in omdat hij vindt dat je daarmee het genot van zijn beleving op het sociale terrein aantast, dan ben je in principe strafbaar. Een rechter moet u dan nog veroordelen, maar in principe kan het. Ik ben tegen elke beperking van de vrije meningsuiting, maar tegenover het bovenstaande is het strafbaar stellen van het sympathiseren met een actieve terroristische beweging maar platte kak hoor. Laatst gewijzigd door Nyquist : 27 juli 2016 om 10:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() We hebben al draden vol gefilosofeerd over de beperkingen van de grondvoddelijke vrijheid van meningsuiting.
Tot in den treure toe is herhaald dat zaken zoals belediging in zijn diverse vormen, reeds decennia deze vrijheid terecht inperkt. Op dezelfde wijze is gestemd in het parlement dat negationisme en oproepen tot geweld gelijk staan met " so to speak: zware beledigingen van de maatschappij ". Goed voorstel van mevr. Annick. Die daarenboven nog knap is ook, maar vooral als ze haar strijdvaardigheid toont, uiterst erotisch overkomt bij Schoofken en zijn hormonen. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
2) "Those who cannot remember the past are condemned to repeat it." 3) In een kalifaat is er ook geen vrije meningsuiting Hoe is het in hemelsnaam mogelijk dat schijnbaar intelligente mensen zo'n complete onzin kunnen verkopen? We hebben het nazisme niet overwonnen door het te verbieden en we zullen ook dit niet overwinnen met een verbod. Een idee, een ideologie, dat versla je enkel en alleen met woorden
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | ||
|
![]() Citaat:
Een geradicaliseerde in in basis in niets verschillend van een cult lid, erken dat feit nu toch eens eindelijk heren politici.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
|
![]() Kom me dan maar halen. "I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it."
Laatst gewijzigd door Amon_Re : 27 juli 2016 om 18:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | ||
|
![]() Citaat:
Hoe lang hebben we niet moeten strijden om de macht van de kerk te breken, en nu ga jij, met excuus "buitengewone omstandigheden" al dat ongedaan maken?! Neen, we moeten, als verlichte staat, de aanval inzetten tegen religie met het woord. Koste wat kost, aan onze bekomen vrijheden aankomen is hetzelfde als IS laten winnen. Immers, in een kalifaat is er ook geen vrije meningsuiting.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | ||
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
|
![]() Aanzetten tot haat verbieden komt de facto neer op religie verbieden en dat is een opschorting van de vrije meningsuiting die niet aanvaardbaar is.
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Als dat de mening is van deze maatschappij dan plaats ik me buiten die maatschappij. Wie voorstander is van zoiets moet dringend zijn geschiedenis eens herlezen.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Minister-President
|
![]() [quote=praha;8179124]
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
|
![]() Kom aan Schoof! Zeg zulke dingen toch niet! Ik heb veel respect voor u ... maar soms zegt gij toch rare dingen!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() [quote=Mindset;8180057]
amai zenne ! Jezelf quoten om nog eens met zoveel woorden net hetzelfde te zeggen ? Je zei het wel hé 1) "Buitengewone toestanden schreeuwen om buitengewone maatregelen" dit was de beaming op Zeus' post waarin hij zei dat het opvallend is hoe rechts zicht steeds meer gaat gedragen als IS. Totalitair, militaristisch, dogmatisch. Blijkbaar ben je het daar dus mee eens en valt dat onder "buitengewone maatregelen" 2) "Die buitengewone toestanden (islamitische terreur) had links kunnen tegenhouden door te stoppen met in vreemdelingenimport electoraal opportunisme te zien." en hier gaf je links de schuld van die "buitengewone toestanden" 3) "Maar links heeft het heel sterk in de hand gewerkt. Links de electorale hoer niet moeten uithangen zovele jaren en de poco-bitch uithangen. Heel het establishment is op die kar gesprongen en niemand durft nog te reageren." en hier deed je dat weer, een iets minder sterke vorm ervan maar doch 4) gevolgd door : "Democratie is dood." Wat nog gekker voor woorden is daar dat nu net het gene is wat je door die buitengewone maatregelen wenst op te heffen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. Laatst gewijzigd door Libro : 27 juli 2016 om 21:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
...dat staat net op dezelfde hoogte als laster, eerroof, etc pas op hé ... ge moogt die 'mening' toegedaan zijn hé en ge kunt er zelfs straffeloos met weg komen maar de bewijslast ligt wel dan wel in uw kamp. Ge kunt het altijd proberen hé Citaat:
Citaat:
Citaat:
Let vooral op het onderlijnde Citaat:
Het één gaat over daden het ander over een (verwerpelijke) mening (dexit Ivo Van Opstelten een kleine maand geleden ) Het bewijs moge er zijn daar men zich al moet gaan schuilen achter het vermeende feit dat het hier zou gaan om het collaboreren met de vijand. ...terwijl het "sympathiseren met of verheerlijken van terreur" binnen de bestaande wetgeving perfect kan beteugeld worden zodra een rechter dat interpreteert als aanzetten tot haat of geweld |
|||||
![]() |
![]() |